Metroid Prime Hunters

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Jeg er forsatt skeptisk til spillet pga kontrollene … Å holde DS-en i en hånd, kontrollere med stylusen, og skyte med L/R ga meg krampe etter få minutter med Hunters-demoen.

Er det noen som har noen tips for å unngå dette?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Skaff deg mindre hender.
Eventuelt bør du sørge for god støtte til underarmer og håndledd. Selv har jeg aldri hatt noen problemer med vondt eller krampe under spilling av Hunters.
 
#23
Jeg opplevde det samme som Thinaran. Slike spill er nærmest umulig å spille uten å ha DSen på et underlag (fanget ditt i verste fall). En eventuell løsning må være å bruke tommelstrappen og styre siktet med tommelen, samtidig som begge hendene holder rundt DSen. Desverre vil også denne løsningen gi ubehag etter en periode med spilling, og den er noe mer upresis. Forhåpentligvis vil DS Lite være liten nok til at man kan bruke tommelstrappen uten problemer, eller veie lite nok til at man kan holde DSen med kun en hånd i lengre perioder.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Øh, hæ? Bruker dere ikke pennehånden til å holde DS-en med? :confused:
Da kan jeg skjønne at dere får vondt i labbene. Tips: Grip under DS-en med lillefingeren på pennehånden. Funker som snekkern.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#26
Ikke? Du vet at der er snakk om den lille håndledds-stroppen, ikke sant?
 
#27
Hadde ingen problemer med å styre Hunters-demoen. Jeg bruker å sitte godt tilbakelent i en stol, albuene pent avslappet i fanget mens jeg støtter opp DSen med begge henda. På venstre hånd har jeg tommelen på D-paden og pekefingeren på L, resten er under. På høyre hånd lener jeg DSen i håndflata mens jeg støtter opp med lillefingeren og bruker resten av fingra til å bruke stylusen. Funker fett og så langt har jeg ikke blitt noe anstrengt av det.
 
#29
Hadde ingen problemer med å styre Hunters-demoen. Jeg bruker å sitte godt tilbakelent i en stol, albuene pent avslappet i fanget mens jeg støtter opp DSen med begge henda. På venstre hånd har jeg tommelen på D-paden og pekefingeren på L, resten er under. På høyre hånd lener jeg DSen i håndflata mens jeg støtter opp med lillefingeren og bruker resten av fingra til å bruke stylusen. Funker fett og så langt har jeg ikke blitt noe anstrengt av det.
[/b]
Kjører ca. samme teknikk , og det funker jo som bare.
Litt vrient hvis man ikke har noe sted å sitte skikkelig, men så spiller man sikkert ikke hunters online, on teh run heller.

:kul:
 
#30
Artig at man kan spille på DS-en hvordan man vil uansett hånd... uansett om man er høyrehendt eller skeivhendt lizzom.

Jeg hadde selv ingen problemer med styringa, touch paden er jo barsk som faen til FPS!
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#31
Litt gammel, men jeg fant den ikke noen andre steder her: G4tv preview. :forelsket:

En liten faq med mulige små spoilere:
<div class="spoilertop" onClick="openClose('94ef1aa8b697efa2a25e70320a29b758')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="94ef1aa8b697efa2a25e70320a29b758" style="display:none">Q: Is there an emblem feature?
A: I do not see one. Unless you have to unlock it I don't think there is.

Q: Can I play multiplayer by myself as a hunter other than Samus against bots?
A: Yep.

Q: Can you turn off items like health and invisibility in multiplayer?
A: Here are the options I have in Multiplayer (offline since online isnt working)

SELECT GAME STYLE
Single Cart Play
Multicart Play
WiFi

CREATE OR JOIN GAME
Create
Join

SELECT MODE
Battle
Survival
Bounty
Defender
Prime Hunter
Capture
Nodes

ARENA OPTIONS (obviously different depending on mode. This will be for Battle mode)
Arena select 1/10
Point Goal Min 1 Max 100 (skips around too)
Time Limit Mix 3 Max 60 (Skips around too)
Team Play on/off

ADVANCED OPTION
Show hunters on radar on/off
Damage level low/medium/high
Friendly Fire on/off
Available weapons default/affinity

SELECT HUNTER
Samus
etc
etc...

WAITING FOR MORE PLAYERS/ADD BOTS
Here you just wait for players to join you or add bots.
The bots have 1-3 difficulty rating in stars.

Q: Is there more than one savefile?
A: There are three.
 
#32
Er ikke så sikker på om jeg vil ha dette. Prioriterer Animal Crossing foran og tror ikke det blir noe særlig DS spill shopping nå =/|

Har jeg flaks kan jeg plukke det opp her brukt for en billig pris engang, eller på NF :svette:
 

Kilik

Lokal moderator
#33
8.6 - Gamespot
Stort sett positiv, men "grainy" grafikk, framerateproblemer og noe uinspirert level design blir nevnt. Ellers ser det ut til at multiplayer har blitt prioritert høyest.
 
#34
Dette virker jo kult. Elsker virkelig hvordan man styrer i demoen, men det irriterer meg grasalt at Nintendo i sine nyeste kun vil la deg spille Online mot venner. Jeg har da neimen ingen venner med DS... Mulig jeg må ha det likevel, da.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#36
Endelig var dette spillet kjøpt. :forelsket:

Fin grafikk uten store slowdowns. Blir noen små av og til når det skjer veldig mye. Kontrollen er lik som demoen (tror jeg) og er veldig grei å sette seg inn i. Litt knotete å hoppe i begynnelsen med det blir fort en grei sak det også. Lyden er som forventa, med alle vanlige lyder fra forrige spill. Wifi er... vet ikke. I need friends! :(