Microsoft kjøpe opp Nintendo?

For første gang er det noenlunde offisielt at Microsoft har interesse av å kjøpe opp Nintendo. Bill Gates sa følgende i et intervju: "If [Nintendo owner] Hiroshi Yamauchi phones me up, I will pick up at once." Han la også til at om et tilbud ble lagt på bordet ville han slå til med en gang.

Resten av artikkelen:
Obviously it's just talk at this point, but making such a pointed statement to a media outlet is a good way to get the ball rolling in business circles. We'll have more details if they become available.

Kjenner jeg Bill Gates rett, er det slik han går rundt grøten når han vil ha noe. Skal for all del unngå å ta initiativet. Slik jeg ser det, er oppkjøp av Nintendo mer en realitet nå, enn noensinne. Selvfølgelig har det vært oppe før, men hvordan tror dere et slik oppkjøp ville påvirket spillindustrien?

Nintendo har jo allerede utalt seg om denne saken, og sier at det ikke kommer til å skje.

Men hva om det hadde skjedd? Hadde ikke gjort meg så utrolig mye. Å kun ha to konsoller å forholde seg til neste generasjon høres faktisk rimelig deilig ut for min del.

Lenge leve konsollkrigen, sier nå jeg. Hadde Microsoft og Nintendo slått seg isammen ville nok konsollene blitt dyrere. Det er fint slik det er nå, men jeg skulle ønske Sega hadde kommet med en ny konsoll, Dreamcast døde altfor tidlig.

Fy føkk. Hadde Bille-gutten kjøpt opp Nintendo, skulle jeg vel ha ladd hagla og tatt meg en tur til USA.

Jeg håper aldri at dette skjer. Som Agahnim sier, så er det postivit med så mye konkurranse som mulig. Men det jeg bryr meg mest om, er at Nintendo skal være Nintendo. Hadde MS kjøpt Nintendo, hadde det bare ikke blitt det samme å spille Nintendo-spill. Vet ikke helt hvorfor.

SHDR

Gullmedlem
Det er ikke første gangen. Microsoft la inn bud på Sega og Nintendo i 2001, men fikk ikke overraskende avslag. Nintendo kommer heller ikke til å selge denne gangen. Det er den gærne gamle sjefen deres, Yamauchi, som har aksjemajoriteten, og han er en altfor stolt mann til å selge. Ingen grunn til å bekymre dere.

Gled dere istedet over at Nintendos aksjer steg nesten 5% i verdi etter denne uttalelsen :D

nintendo skal ikke selge, har dem iallefal sagt!
nintendo vil alltid eie alle andre consoler!
de var stygge når de solgte "RareWare" det var de skapte donkey-kong, perferkt-dark og conqers bad-fur day...osv

epp

firm and correct
Det som er morsomt med den historien, er at gutta som jobbet i Rare sluttet så og si alle man. For så å starte et nytt selskap :D
Det gjør at Microsoft sitter igjen med bare "skallet".

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det visste jeg ikke. Nå har jeg endelig svaret på hvordan et spill som Grabbed By The Ghoulies kunne se dagens lys...

Det eneste Microsoft sitter igjen med etter de kjøpte Rare er rettighetene på diverse spillserier, slik som Perfect Dark og Conker's Bad Fur Day. Free Radical (som avhopperne fra Rare har startet) har laget bl.a. Timesplitters serien, som ikke kan måle seg med GoldenEye og Perfect Dark.

Opprinnelig skrevet av Agahnim@10.08.2004, 02.35
Free Radical (som avhopperne fra Rare har startet) har laget bl.a. Timesplitters serien, som ikke kan måle seg med GoldenEye og Perfect Dark.
85059​
Pah, personlig mening. Jeg liker Timesplitters 2 bedre, og det er det sikkert flere andre som gjør også.

Opprinnelig skrevet av Klaymen+10.08.2004, 23.11-->
<!--QuoteBegin-Agahnim
@10.08.2004, 02.35
Free Radical (som avhopperne fra Rare har startet) har laget bl.a. Timesplitters serien, som ikke kan måle seg med GoldenEye og Perfect Dark.
85059​
Pah, personlig mening. Jeg liker Timesplitters 2 bedre, og det er det sikkert flere andresom gjør også.
85476​
[/b]
Jeg sa aldri noe annet. :kos:

Opprinnelig skrevet av Shadar@09.08.2004, 23.59
Det er ikke første gangen. Microsoft la inn bud på Sega og Nintendo i 2001, men fikk, ikke overraskende, avslag. Nintendo kommer heller ikke til å selge denne gangen. Det er den gærne gamle sjefen deres, Yamauchi, som har aksjemajoriteten, og han er en altfor stolt mann til å selge. Ingen grunn til å bekymre dere.

Gled dere istedet over at Nintendos aksjer steg nesten 5% i verdi etter denne uttalelsen :D
84981​
Vet dette er offtopic, men spør alikevel. Var det Sega som kjøpte Sammy, eller Sammy som kjøpte Sega? Fikk det aldri med meg..

Opprinnelig skrevet av dodraugen2k+11.08.2004, 09.48-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@09.08.2004, 23.59
Det er ikke første gangen. Microsoft la inn bud på Sega og Nintendo i 2001, men fikk, ikke overraskende, avslag. Nintendo kommer heller ikke til å selge denne gangen. Det er den gærne gamle sjefen deres, Yamauchi, som har aksjemajoriteten, og han er en altfor stolt mann til å selge. Ingen grunn til å bekymre dere.

84981​
Vet dette er offtopic, men spør alikevel. Var det Sega som kjøpte Sammy, eller Sammy som kjøpte Sega? Fikk det aldri med meg..
85672​
[/b]
Det var Sammy som kjøpte opp Sega. Mener jeg å huske :svette:

Jeg tror det kunne blitt ganske interessant jeg hvis MS hadde kjøpt opp nintendo. Personlig synes jeg GC er den kjedeligeste konsollen av disse tre. har dem alle tre, og GCen er den som blir minst brukt. det er så sjeldent det kommer spill til den synes jeg. men de som kommer er jo ofte bra da.. men for å komme til poenget tror jeg nintendo ville fått en kraftig push bak om MS hadde stått å pustet dem i nakken.

Jeg tror Nintendo er et par hakk for sta til å la seg kjøpes. Skulle de komme på konkursens rand en gang, tipper jeg de tar en Sega og lager spill til andre konsoller.

SHDR

Gullmedlem
Ravi: interessant du skulle si det der. Jeg ser ett eneste X-Box-ekslusivt spill jeg har lyst til å spille, og resten er uinteressante eller lisens/franchise-materiale. GameCube har jeg nesten bare first party-titler på. Og alle de er gode.

Microsoft har ingen forståelse for å skape seg identitet i markedet, først og fremst derfor de ikke klarer å gjøre seg interessante heller. Hvordan i alle dager skulle de klare å gi Nintendo, den produsenten med det sikreste markedet og best definerte profilen, et løft?