Microsoft kjøpe opp Nintendo?

Altså, hvis Micro$oft kjøper nintendo, brenner jeg Cuben min i hagen på et seremonisk bål, mens jeg løper dansende rundt og synger "lenge leve Nintendo "ånden".

Nintendo er noen idioter, de har ikke RareWare-spill lengre! De skulle ha holdt seg til RareWare. Sier bare Perfect Dark f.eks.

SHDR

Gullmedlem
Det siste gode spillet Rare lagde var Perfect Dark, så ... øh ... sure. Hvis dere vil ha Rare-spill, kjøp alt som kommer ut fra Free Radical: det er der det ble av mesteparten av Goldeneye, og også Perfect Dark-teamet, holder til om min hukommelse ikke svikter meg.

Microsoft har fått nøyaktig kuk ut av Rare foreløpig. Faktum er at Rare stort sett bare produserer samlemanier med pen grafikk. Det siste de produserte var StarFox Adventures, som var ... temmelig ubrukelig. De neste to spillene deres er i samme ånd. Hva tyder det på? Kanskje at det blir like kjedelige spill hvis appell først og fremst ligger i å samle sammen alt skrotet de har spredt over brettene sine?

Opprinnelig skrevet av Shadar@11.08.2004, 14.30
Ravi: interessant du skulle si det der. Jeg ser ett eneste X-Box-ekslusivt spill jeg har lyst til å spille, og resten er uinteressante eller lisens/franchise-materiale. GameCube har jeg nesten bare first party-titler på. Og alle de er gode.

Microsoft har ingen forståelse for å skape seg identitet i markedet, først og fremst derfor de ikke klarer å gjøre seg interessante heller. Hvordan i alle dager skulle de klare å gi Nintendo, den produsenten med det sikreste markedet og best definerte profilen, et løft?
85761​

Hvor ofte kommer disse 1party spillene til GC da? par ganger i året?
Ja jeg kan vel egentlig si meg enig i at Xbox heller ikke har så mange spennende titler, men jeg tror likevel nintendo hadde fått et spark bak med Bill's lommebok å rutte med.

Personlig foretrekker jeg at de bruker god tid på spillene og gjennomfører dem skikkelig før de blir gitt ut i butikken. Vi ser jo bare hvordan det gikk med Driver 3, som tydeligvis ble sluppet alt for tidlig. Det er bedre med 2-4 kvalitetsspill i året enn 8-10 uferdige og upolerte spill, synes nå jeg da ;)

Jeg har ikke lest noe i emnet, men skal Microsoft kjøpe opp Nintendo? Tåpelige rykter. Det blir for dumt at folk rakker ned på de forskjellige konsollene. Den ene er ikke bedre enn den andre. Det kommer bare ann på hva du liker.

D

Deleted member 365

Gjest
OFF-TOPIC

Opprinnelig skrevet av Shadar
Det siste de produserte var StarFox Adventures, som var ... temmelig ubrukelig
hmm... Det var slettes ikke et dårlig spill! Det har til og med blitt et best buy og hamstret gode kritikker. Mulig det ikke har fått gode kritikker av edge men de blir jo faen ALDRI fornøyd.

Det var jo egentlig ventet at dette skulle skje. Har selv grublet på om Microsoft skulle prøve seg på Nintendo. Microsoft er ute etter å sikre seg monopol også på konsollmarkedet, det er derfor de kastet seg inn i konsollkrigen med sin X-Box. Problemet til Microsoft var nok at de slapp en konsoll som hadde altfor mange PC-elementer i seg, mens Nintendo og Sony har mer rene konsoller som bare skal brukes til spilling.

Microsoft er ute etter å bli de eneste og beste i verden... i alt. De kommer nok aldri til å lykkes.
Men selvsagt er det spennende at de prøver seg. Skjønt Sony og Nintendo er bedre enn Microsoft etter min mening når det kommer til konsoller. Til tross for at du kan legge inn din egen MP3-samling på XBox.

Opprinnelig skrevet av Skoen@12.08.2004, 19.59
Problemet til Microsoft var nok at de slapp en konsoll som hadde altfor mange PC-elementer i seg,
86341​
Hvilke er så det? Og ikke prøv deg med å nevne harddisk, den brukes kun til savegames, content download og custom soundtrack.

Den er like stor... dårlig forsøk, jeg vet. :flau:

Opprinnelig skrevet av Shadar@12.08.2004, 12.52
Du har ikke lest emnet? Neivel! Men da holder du kjeft om temaet inntil du har lest det! YAY!
86116​
OMG!!!!!1!!!!!!!!!!!!!1!!§"#!?Dæ

Nei, men hvis Bill Gates har sagt dette, har han et problem. Det er ikke mulig at dette skjer.

Opprinnelig skrevet av plan_9+12.08.2004, 20.32-->
<!--QuoteBegin-Skoen
@12.08.2004, 19.59
Problemet til Microsoft var nok at de slapp en konsoll som hadde altfor mange PC-elementer i seg,
86341​
Hvilke er så det? Og ikke prøv deg med å nevne harddisk, den brukes kun til savegames, content download og custom soundtrack.
86380​
[/b]

ikke at jeg har så greie på den xboxen, men jeg mener å si at du må oppdatere boxen i fremtiden for å spille de nyere spillene. Da er vel ikke det bare harddisk det er snakk om, men også "skjerm"kort? jeg er ikke sikker på hva jeg snakker om så bare si i fra hvis jeg tar helt feil.

Novastrum

Feminist-elitist
Rare har jo egentlig bare laget samlemanier i nøtteskall siden SNES-tidene. Jeg synes Rare er et av de mest oppskrytte spillfirmaene som finnes. Battletoads, Snake Rattle 'n Roll, Donkey Kong Country, Goldeneye, var alle geniale spill, men de har søren meg laget mye dritt også. Killer Instinct noen? De er mestre med grafikk. De har laget teknisk imponerende grafikkmontasjer med nogenlunde godt gameplay siden SNES-tidene. Men de har egentlig aldri vært særlig innovative.

Når det kommer til Microsofts eventuelle oppkjøp av Nintendo har jeg ingen fullstendig mening enda. Jeg har ikke satt meg inn i saken og vet derfor ikke hvilke konsekvenser dette vil ha for Nintendos fremtid i bransjen. Imidlertid virker Herr Shiggy ganske negativ til salg, det må jo være en grunn til det. (Hvis det da ikke bare er et PR stunt for å få nintendos framtid til å se sikrere ut.)