Microsoft stopper emulering av xbox spill...

Ikke verst å inkludere PS2 hardware da. Men de kunne godt gitt ut en PS3 versjon som ikke har PS2 hardware i seg da. Da hadde den blitt billigere.
Dessuten, ikke alle har noen interesse av å måtte spille de gamle spillene sine på den nye konsollen.

Edit: SITAT
Backward Compatibility Isn't Stopping Yet
Reassurance for X360 owners comes from a marketing blog.
by Kathleen Sanders

June 2, 2006 - Yesterday we reported on some scary comments made by Peter Moore regarding the potential end of backward compatible games for the Xbox 360.

Employees of Microsoft Games Global Marketing team blogged about this hot topic on Gamescoreblog. They spoke directly with the team working on the next back compat update.

According to the post the backward compatibility team is in the testing phase of the next update. They hope to have it ready in the next few weeks and it should include about a dozen titles.

"Many games did unique things to take advantage of the processing power of the Xbox," explained John Porcaro from Microsoft Games' marketing team, "and that makes it difficult to emulate, especially when we then have to make new code work with existing (and future) compatible titles. But rest assured, we're not done yet."

Hot on the heels of that post was the official word from a Microsoft rep who echoed the blog, "We recognize that backward compatibility is important to gamers, and you can rest assured we're not done yet. In fact, the team is currently in the testing phase of another update, which we anticipate will be released in the next few weeks. This update will include around a dozen games that will join the list of more than 200 titles that are backward compatible today."

So, it seems backward compatibility is moving forward... for now.[/b]
Kilde: IGN

I dag har det kommet en aldri så liten oppdatering i bakoverkompatibilitetslisten. Totalt snakker vi om 21 spill. Så oppdateringene har ikke stoppet enda, enn så lenge.

Spillene er:

1. 4x4 EVO 2
2. Amped® 2
3. Bad Boys 2
4. Big Mutha Truckers
5. DOOM 3®
6. Dreamfall: The Longest Journey
7. Fatal Frame™
8. FlatOut™
9. Grabbed by the Ghoulies™
10. Intellivision Lives
11. LEGO® Star Wars®
12. Minority Report
13. MLB SlugFest 20-04
14. The Punisher™
15. RalliSport Challenge
16. Silent Hill® 4: The Room
17. Spawn® Armageddon
18. Spider-Man
19. Star Wars Battlefront™
20. State of Emergency
21. Zapper™

Kilde

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
De gjør det. De prioriterer de som betaler mest. ;)

D

Deleted member 91

Gjest
Tror heller det har noe med det faktum at en del av de shitty spillene kjører motorer som enten er veldig lette å emulere, eller allerede har blitt emulert. Either way, det er nå, hva, nesten åtte måneder siden de sa de skulle begynne emuleringen, så er det for mye å forvente at de er blitt ferdige med å emulere de tingene som er lette å emulere og heller begynner på tingene folk faktisk vil ha? Skitne faens niggere, er det de er. Dog, kudos for Doom III.

Feil, Bad Boys 2 solgte nemlig grenseløst dårlig, og er nærmest regnet som samleobjekt da det ble trykket opp så få eksemplarer av det. De prioriterer de som er lettest å porte. Enkelte spill er kodet med motorer som er relativt like, så om Bad Boys 2 har veldig lik struktur som f.eks. Dreamfall - som sansynligvis skulle portes uansett - er det en veldig grei sak å inkludere det spillet og.

Edit:
Faen da, Nicho piska meg.

Lodin

Der Waaaah
Også Tim Schafer er enig med meg i at det utmerkede spillet Psychonauts burde funke på 360. :yoshi: SITAT
So right now I want you to do two things. First, do a Google image search on the phrase, "Best XBOX Game of all Time." What is the first screenshot you see? (Okay, for me, it's Psychonauts. If you get different results, then your Google must be broken.) Clearly this is irrefutable, mathematical evidence that the very next game the Microsoft emulator team should be working on is Psychonauts!

Okay, here's the second thing: I want you to get up. I want you to walk over to your window right now. I want you to open your window up, and then I want you to stick your head out, and then I want you to take in a nice breath of fresh air, and then I want you to close that window and walk back to your computer and click on this link and send Microsoft a heartfelt message. Something to the effect of, "I am a 9-year-old boy in the hospital, dying of consumption, and my last wish is to play Psychonauts on my XBOX 360!" (Please, try to make up your own disease.) [/b]
http://www.doublefine.com/news.htm#13JUNE2006

SITAT(DiRTY D @ 06.06.2006, 10.58) 8150
Ikke verst å inkludere PS2 hardware da. Men de kunne godt gitt ut en PS3 versjon som ikke har PS2 hardware i seg da. Da hadde den blitt billigere.
[/b]

Kanskje det er like greit å selge maskinen uten kontroll, uten hardisk, uten "PS2 maskin", uten HD kabel, uten nettverksadapter, uten blue-ray spiller osv.

Dermed kan de overprise tilbehøret....slik Apple har gjort med Ipod. Jeg kan forsikre deg DiRTY D, Sony vinner uannsett.

Jeg på min side synes det er best å kjøpe alt i en pakke :)

SITAT(Sulky @ 19.06.2006, 15.22) 10645
Kanskje det er like greit å selge maskinen uten kontroll, uten hardisk, uten "PS2 maskin", uten HD kabel, uten nettverksadapter, uten blue-ray spiller osv.

Dermed kan de overprise tilbehøret....slik Apple har gjort med Ipod. Jeg kan forsikre deg DiRTY D, Sony vinner uannsett.

Jeg på min side synes det er best å kjøpe alt i en pakke :)
[/b]
Heh, du klarte ikke å overdrive mer da vel ? ;)

PS2 finnes nesten i hver husholdningen verden over. Trenger vi egentlig en PS2 integrert i PS3 ? Nah..
Blue-ray kan selvsagt diskuteres. Samme kan HD kabel siden majoriteten av befolkningen ikke sitter på et HD tv enda.

Sony vinner uansett ? Ja, de gjør nok det. Ihvertfall når de presser på oss unødvendig hardware.

Sjansen for at PS2 integrert i PS3 gjør den særlig dyrere er vel ganske liten.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du sier noe der, det er vel neppe den dyreste komponenten. Likevel er det symptomatisk på holdningen til Sony: "Pytt, vi slenger med alt mulig rask; folk kjøper det uansett pris likevel".
Vel, jeg er nå ikke overbevist. Jeg tror dessuten at spillprisene kommer til å bli enda villere enn på 360, og da kan Sony fort være ute å kjøre.

Tja, prisene på spill har holdt seg rimelig stabile i noen år nå, og det ser ut til at X360 spillene holder det samme nivået. I hvertfall her i Norge. Mistenker at spillprisene vil ligge på samme nivå som det gjør i dag. Dessuten har Playstation spill aldri hatt fullpris over særlig lang tid, i motsetning til GC som så og si aldri er på tilbud. PS spillene har alltid kommet fort på tilbud, og jeg tviler ikke på at dette kommer til å skje med PS3 spill også.

Men prisen på PS3 er nok først og fremst på grunn av Blu-Ray driven, og vi få se om den kanskje ikke er så dum å ha i fremtiden. Spillene kommer bare til å bli større og større, og det kan resultere i flere eksklusive titler til PS3 enn på Xbox. Spesielt RPG vil sørge for dette, og kanskje vi til og med vil få internasjonale versjoner av spill (Final Fantasy på et dusin forskjellig språk på samme disc, inkludert original japansk voice-overs?).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... sammenlign prisen på f.eks. King Kong til PC, og King Kong til 360 i én og samme butikk. Kom ikke her og si at det ikke er en forskjell der. :p