[3DS] Million coins challenge (New Super Mario Bros. 2)

TheNormalGeek

også kalt Anders
#1
Så her er den, den litt kanskje langvarige tråden om de som har nådd en million coins her på spillegal til New Super Mario Bros. 2.

Dette er tråden vi kan diskutere og fortelle alle hvor langt man har kommet i coins collectinga, og når du en million kan du bli skrevet opp her for all ære! Legg igjen et screen av 3ds'en som viser en million coins :D

Ein million coins BRO CHALLENGE, can you do it?

Disse har alt samlet millionen:



Jeg har: 23299coins
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#2
Til nå liker jeg dette spillet (Fant endelig ut hvordan man løp i mario :riffa: )

Jeg liker Coin Rush, og var glad man kun måtte klare verden 1 for å kunne spille det.
Desverre er dette samme kaken man fant i det gamle DS-spillet
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#3
Hvordan man løp? Er det forskjell fra tidligere Mario-spill, der du måtte holde B inne?

Altså, spør helt ærlig, da jeg ikke har spilt noe som helst 2D-Mario siden SNES-dagene
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#4
Altså jo man løper forsatt med B men liksom jeg er litt nuub i mario, men så kjapt som jeg går gjennom disse levlene vet jeg ikke om jeg er noen nuub..

Jeg har nå: 24053coins
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg har 5411 mynter. Så sånn er det.
Veldig bra spille forresten, selvom det er akkurat samme greia som sist.
 

demake

Seksuelt godteri
#6
Kan man løpe i Mario?
 
#8
Jeg blir gærn i huet av å spille på disse små skjermene og knotete kontrollerene. Kunne ikke Nintendo vært homies og gitt oss en mulighet for å wire opp mot tv og en classic nes/snes-kontroller.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#9
Jeg trodde hele Mario var basert på at man kan løpe. Hvordan kunne man ikke vite det? Har aldri spilt Mario uten å konstant holde inne B (eller Y, er det vel nå).

Jeg digger forresten, at i Super Mario Land 3D snur Mario på en femøring i lufta, når man drar stikken tilbake for å unngå å hoppe for langt. Akkurat som i 2D-spilla! Bare noe jeg kom på :)
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Jeh, de har endra kontrollen så den er noen hakk mer nøyaktig nå.
Favorittbiten min i spillet er forøvrig fortsatt at fiendene danser til musikken. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#11
Jeg hater det da det messer opp timingen min :argh:
 
#13
Men du timer hoppene dine :) Og fiendene har vel dansa til musikken sidend et første New-spillet til DS så hvis man er kjent med takten i sangene går det smooth å omstille seg.

Dette er forresten den første Mario-platformeren jeg skipper siden jeg fikk råd til å kjøpe mine egne spill. Er glad for at såpass mange har ekkoa hverandre i det at vi er lei av New Super Mario Brothers-spillene på dette punktet. Satser på at Nintendo finner på noe nytt neste gang de skal lage et 2D Mario etter Wii U-spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Skipper nok det til WiiU her. Er bare noen måneder til maskina slippes og om det er launch-tittel så er det for kort tidsrom mellom dem. Eller kanskje ikke. :p Uansett hadde jeg ikke blitt overaska om begge spilla har blitt laga av samme folka samtidig.
Så er spørsmålet hva man kunne gjort med dette for at det skulle føles fresht. Jeg hadde bytta ut Luigi med Wario og gjort ham spillbar i single player. Han passer bedre inn siden hovedmålet i spillet er å være en skitten jøde. Hadde og pælma inn no kuttescener etter hver hovedboss. Og postkorta fra Mario Land 3D.
 
#15
Første jeg ville gjort hadde vært å gått bort fra den grafiske stilen dem kjører nå. Savner tida da Mario-universet var mer bisart enn søtt og de har brukt de samme generiske level-temaene i tre (snart fire) spill på rad nå. På tide med noe nytt.

På gameplay-siden hadde det heller ikke skada om de gjorde noe artig med level-strukturen og level-designet. Hadde f.eks blitt dritgira om de kalte spillet for New Super Mario World pga. alt det hadde insinuert. Det beste hadde selvsagt vært ett nytt gameplay-element / gimmick vi ikke har sett før. Dem fikk 3d Mario til å føles helt fresht i Galaxy så dem kan få det til i 2d Mario om de bare tørr å prøve. Tror rett og slett at dem er redde for å skremme bort alle de folka som digga NSMB pga. simplisiteten, men altså.. ei venninne spurte hva det var som var nytt i det nye Mario-spillet og hu blei ikke videre imponert da jeg fortalte at det handler om å samle så mange mynter som mulig.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
The game doesn’t have the courage to take this bit of fairy tale imagery further. Considering the nature of fairy tales, there should be a downside of some kind to Mario’s rampant greed (more of a downside, anyway, than wearing a weird hat for a brief while). As a result, the one-note message from New Super Mario Bros. 2 seems to be this: Keep on collecting coins, folks, and everything will eventually be alright. This is an awfully thin premise on which to hang a game. Worse still, Mario’s sudden coin craving comes off as antiquated, piggish and mean-spirited, particularly in a post-Occupy Wall Street world. One possible alternate title for the game: Mario’s Krazy Coin Quest To Join The One-Percenters.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Gidder du å oppgi kilder snart eller :argh:
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#20
The game doesn’t have the courage to take this bit of fairy tale imagery further. Considering the nature of fairy tales, there should be a downside of some kind to Mario’s rampant greed (more of a downside, anyway, than wearing a weird hat for a brief while). As a result, the one-note message from New Super Mario Bros. 2 seems to be this: Keep on collecting coins, folks, and everything will eventually be alright. This is an awfully thin premise on which to hang a game. Worse still, Mario’s sudden coin craving comes off as antiquated, piggish and mean-spirited, particularly in a post-Occupy Wall Street world. One possible alternate title for the game: Mario’s Krazy Coin Quest To Join The One-Percenters.
Ok, han fyren har ikke lov å komme med noe som helst etter 1dag hadde jeg 25k coins (Med masse spillepauser)
Nå, les dette..
Note: As of this writing, after a solid week of playing the game, I had 14,594 coins to my name.