[3DS] Million coins challenge (New Super Mario Bros. 2)

Shinra85

Spillegals effort emo
#21
Tror ikke han gikk til angrep på selve handlinga av myntsamlinga, heller det faktum at det representerer kapitalismen og at man kan trekke mange konklusjoner a la "mange vil ha mer". Poenget er at det representeres som et eventyr (fantaiverden, fantastisk o jubel!), men at grådigheta ved å samle masse mynter ikke får noe negativ konsekvens. Om da ikke Mario bare "Å føffaen... Så mye spenn og så mange sultne sopper der ute. Jeg får åpne mitt eget soppesuppekjøkken og gi tilbake til folket!" på slutten av spillet. Er nå sånn jeg leste kommentaren, som har mye sannhet i seg (men som også gjelder så og si alle platformspill der man samler og sanker x antall [...] for å få høyest poengsum/ ekstra liv/ kanindrakt o.l
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Kritikken hans er mongo og han prøver bare å leke deilig. På min side ser jeg ikke problemet med all samlinga. Argumentet hans er at all myntsamlinga gjør Mario til et grådig svin, men mynter har ikke annen funksjon i spillet enn å gi liv. Hva disse myntene brukes til ellers gir får vi ikke vite. Nå er det tross alt Mario vi snakker om så jeg tviler på at han hamstrer alle for seg sjæl og blir sopperikets Skrue McDuck. Tipper han gir dem til Peach og hu innfører universal healthcare. Og så ræger Bowser over at de er en gjeng med damn libruls.
Sånn ellers er belønninga for å få en mill utrolig spennende.
Startskjermen med Mario og Luigi blir bytta ut med en masse mynter. Det er alt. Fifan om jeg noensinne gidder gjøre det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Jeg synes det viser hvor mye innsikt kommentatoren har i spillverdenen når han angriper Mario for noe Wario har gjort siden det første spillet han var med i.

Men ja, hvis man ikke klarer å se forbi den bokstavelige tolkningen av mekanikker i videospill, så er jo seff det greit. Det viser også at man er en veldig kjedelig person, men pytt sann.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24


Merker det spørs litt om jeg orker å samle 915447 mynter til, egentlig. Og ja, de stjernene glinser, ser det ut som om dette er første turen min på rodeo eller.