Min Final Fantasy samling

#1
Tenkte jeg kunne slenge ut noen bilder av FF-tinga mine. (Ikke verdens beste bildekvalitet men..) Begynte å samle for ca.5 år siden. Har ikke blitt så mange ting i det siste da jeg har kjøpt litt mer Star Wars ting isteden. Så det som begynte som en uskyldig liten lekesamling på en hylle over PC'en har etterhvert fått sitt eget rom.. hehe.. Er litt hjemmelagde ting her også da og har sniket seg inn et par "ikke-ff" ting... Noen av dere har kanskje sett noen av disse tinga før, men det er en god stund siden nå. Hvis noen vil se SW-tinga litt mer, kan jeg legge ut bilder av det etterhvert også.

Zidane, Vivi, Steiner, Brahne, Blank, Amarant, Vincent, Quina, Cat Sith, Freya og Cid.

Steiner, Zidane, Garnet og Vivi.

Rinoa's smykke, Squall's smykke, Tidus' armbånd, Tidus sverd som brevåpner, FFX askebeger (+en zippo jeg har rota bort..)

Tidus' ring og Squall's sverd som brevåpner.

Final Fantasy XI OST Limited Edition.

Cover til original soundtrackene mine. Øverst fra venstre: All sounds Final Fantasy I+II, Final Fantasy III OST, Final Fantasy IV OST, Final Fantasy V OST, Final Fantasy VI OST, FF3 Legend of the Wind, FF Mystic Quest, Seiken Densetsu, Final Fantasy 1987-1994, Final Fantasy Vi Grand Finale, Final Fantasy IV Celtic Moon, Final Fantasy Love Will Grow, Final Fantasy V Dear Friends, Final Fantasy 2002 concert.

Samme..: Final Fantasy IX OST PLUS, Final Fantasy VII Piano Collections, Final Fantasy VIII Piano Collections, Final Fantasy IX Piano Collections, Final Fantasy X Piano Collections, Rikki:Suteki Da Ne singel, Final Fantasy XI OST, Final Fantasy IX OSt Limited Edition, Final Fantasy Crystal Chronicles Limited Edition, Howl's Moving Castle, Vision of Escaflowne 1-3, Escaflowne For Lovers Only, Escaflowne:movie soundtrack.

Og her er selv cd'ene. Pluss Final Fantasy VIII OST, Final Fantasy X OST Limited Edition og en Final Fantasy anime.

Final Fantasy X-2 OST Limited Edition og en FFVIII kortstokk

Iron Giant og Forbidden. (Final Fantasy VIII)

Seifer og Rinoa.

Diablos.

Paine, Yuna og Rikku.

Yuna, Kimahri og Lulu.

Rikku, Tidus og Auron.

Selpie, Squall, Zell og Edea.

Aerith og Tifa.

Ultima Weapon.

Squall's necklace.

Moogle, FFVIII Limited Edition box til PC, en hjemmelagd black materia, Cloud, Rinoa, Barret og en cactaur.

En jawa, R2-D2 og Tonberry King.

Notebøker for piano til FFVII, FFVIII, FFIX og FFX Piano Collections.

Notebøker for piano til samtlige låter fra FFVIII og FFIX.

Notebøker og cd'er. FFIV, FFV og FFVI Piano Collections. Disse er super-rare og ute av produksjon for lengst. FFVI som er den nyeste er 12 år gammel. Hver av disse kostet meg nærmere 1500kr.. Det kjæreste i min samling!

Strategibøker for FFVII, FFVIII, FFIX, FFX og FFX-2.

En wallscroll-plakat fra FFVIII.

Plakat som fulgte med FFX OST Limited Edition.

Pute fra FFVIII og fra Advent Children.

En tegning jeg har fått forstørret og rammet inn fra FFVI.

Samme.. fra FFVII.

Og nok en gang.. fra FFIV.

En liten klistre-plakat jeg satt sammen mens jeg ventet på FFVIII.

To kostymer jeg har lagd.. Seifer og Zell.

En liten Quistis-tegning.

En chocobo kjæresten min tegnet til meg.




Så.. det var alt. Hadde vært gøy å se ting som andre har kjøpt eller laget også. -Kupo!!!!!!
 
#2
Wow! Hvor mye spenn har du brukt på disse sakene?

Selv har jeg bare de spillene som har kommet på PSX og FFXI til PC, samt smykket, ringen og en miniatyr av sverdet til Squall. Jeg tror jeg har en lommebok med FFVIII-logoen på, men det er ikke lomme for mynter i den, så jeg bruker den ikke. Grunnen til at jeg ikke har lagt så mye penger i franchisen er vel fordi jeg ikke er så stor fan som jeg var tidligere. Og når jeg var fan hadde jeg fint lite penger å bruke. Gleder meg veldig til FFXII, da det ser ut til at de har fikset på det jeg ikke liker med de tidligere spillene i serien, så det dumpes nok i postkassa så fort det lanseres i statene.

Har forresten også noen tegninger jeg tegnet på ungdomsskolen.

Jeg vil gjerne vite hvordan du har laget den derre hjemmelagde Black Materia'n. Den var stilig.
 
#3
La meg gjette; du liker Final Fantasy?

Den black materiaen vil jeg gjerne se et bilde til av :)

EDIT:

Jeg ville også likt å sett veggene, slik at man får sett et mer helhetlig bilde av hvordan rommet er.
 
#4
Ah, masse digg til FFVIII.
Digger det spillet brutalt.
Syk samling
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Ja, "syk" er ordet. :blunk:
 
#7
Imponerende. Men lurer på tre ting: Er det den godeste Legend of the Crystal-animen du har på VHS der? Og hva inneholder FFVIII Limited Edition box til PC? Og hvilke spill har du? Hadde vært artig å se bilder av de også. :)
 
#8
Har ingen bilder, og har ikke mye å vise heller:
- FF1-FF2 + FF4-FF10.2 (Playstation 1 & 2).
- Guidebok til FF10 (Ikke min, egentlig. Lånt og ikke returnert.)
- Et eller annet spillblad med FF7 walkthrough og et annet med FF8 walkthrough.
- En plakat av Edea fra FFVIII, ca. 30cm x 40cm eller noe (Fått av samme person som jeg lånte Guide-boken fra).
- Samme wallscroll som Moggy Loggy fra FFVIII (Fått avsamme person jeg som jeg lånte Guide-boken fra).

Det er vel egentlig alt. Har lært meg å spille Eyes on me og Melodies of life av å prøve meg ut, på piano? :flau:

Så forresten noen FF-figurer på bokbutikken Ark for noen uker sida, hvis noen er interessert. Ikke veldig fine eller noe, og ikke så mange heller.
 
#9
Først og fremst hyggelig å se at noen setter pris på bildene.. hehe

Black materiaen er egentlig en glasskule jeg fant på bohus. Er vel egentlig ment som noe slags maritim dekorasjon. Bare spraylakkerte den med svart glans-spray. Enkelt og greit :)

Det er Legend of The Crystal animen ja. Har desverre bare vol.2 da men..
FFVIII limited edition inneholdt en t-skjorte, hvitt minnekort, en plakat og klistremerker pluss spillet så klart ^_^ Og jeg skrev feil.. Var ikke til pc, men PSX..

Fine tegninger forresten Agahnim

Her er spilla + AC på dvd fra japan og FF Unlimited anime-serien.

En litt nærmere look på materiaen. Er ikke like blank og fin som den engang var da. Men har jo brukt den for å kalle på meteor noen ganger nå så den blir jo naturlignok litt slitt :kul:

FF-skap nr.1

FF-skap nr.2

Resten av rommet





Pluss at jeg har en bok med artwork og sketches fra FFIX, men den låner brodern. Pluss en haug med spillblader der det måtte stå noe om FF da såklart.. hehe
 
#11
Dette må være noe av det mest imponerende jeg har sett på lenge. Bare å bøye seg i støvet her ja. Gratulerer med en flott samling. Vrikelig ryddig og pent satt opp var det også.
[/b]
Takker og bukker :) Er bare så synd at rommet begynner å bli litt for fullt snart..
 
#13
Dette var fryktingytende imponerende, rett og slett utrolig fra en person jeg regner med ikke er av japansk avstamming :p
Jeg har aldri vært en stor tilhenger av Final fantasy-spillene, men dette var noe utenom det vanlige selv jeg kan sette pris på.
La også merke til at du hadde en solid del Star Wars-stæsj på bok, og det står det også en solid del respekt av.

Moggy-Loggy eier IronFist, GarlandG og alle som har tørt å vise sin avatar her på forumet, når det kommer til FF-stæsj, men hvorvidt Moggy-Loggy er bedre enn GarlandG i FFVII-trivia gjenstår å se.
 
#15
Moggy-Loggy eier IronFist, GarlandG og alle som har tørt å vise sin avatar her på forumet, når det kommer til FF-stæsj, men hvorvidt Moggy-Loggy er bedre enn GarlandG i FFVII-trivia gjenstår å se.
[/b]
Kan nesten garantere at GarlandG overgår meg når det gjelder FFVII-trivia. Og hvite hvor mye en item koster på det og det stedet, hvor mange xp man må ha for å nå lvl.40 osv. er ikke noe jeg interesserer meg for å vite. Så jeg bøyer meg i støvet for hans store mengder unyttige kunnskaper om det spillet :) (Og det er IKKE sarkastisk ment!)


Ellers takker jeg for de positive tilbakemeldingene.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#16
Jeg vet nok ikke så veldig mye om hvor mye items koster (bortsett fra de mest vanlige) og hvor mye EXP man trenger for å nå forskjellige levels, men akkurat level 29 vet jeg hvor mye EXP hver karakter trenger for å nå, men det er jo en ganske logisk grunn til det...

Uansett er det en meget imponerende samling dette her, men er de spilla på det bildet de eneste du har? Isåfall knuser jeg ihvertfall spillsamlinga di ;) Skal fikse bilder av spillene senere.
 
#17
Uansett er det en meget imponerende samling dette her, men er de spilla på det bildet de eneste du har? Isåfall knuser jeg ihvertfall spillsamlinga di ;) Skal fikse bilder av spillene senere.
[/b]
Ladies and gentlemen.....IT'S ON!
 
#18
Du knuser nok garantert spillsamlinga mi (kan vel knapt kalles noen samling). Har ikke viet noe tid og penger til å skaffe de gode gamle originalene eller no sånt. Så lenge jeg har spilla i en form er jeg fornøyd. Men vil nok med tiden skaffe meg litt flere utgaver av spilla også ja. jeg har riktignok massevis av spill, men ikke flere ff-spill enn dette. Og jeg har sett bildene av dine i en post fra 2004 og det ser bra ut det. Vet ikke om du har skaffet flere siden det jeg :usikker: Hva har du av ikke-spill ting a? hehe
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#19
Det eneste jeg har skaffet meg etter de bildene ble tatt er FFI og FFIII på japansk, tror jeg.

Når det gjelder ikke-spill-ting er nok det eneste jeg har noen guider til FFVII og Chrono Trigger :p

bj0nniz: What's on? :eek:
 
#20
Må bare spørre om en ting, Moggy. Har du vunnet 5 ganger på rad i Lotto eller har du bare en knakanes god jobb?