Mine nye kjærlighet

#1
Min "nye" kjærlighet


Street Fighter III 3rd Strike



Er min "nye" kjærlighet, det tok meg 10 år for å forstå det, og jeg angrer alle timene jeg har brukt på Tekken. Til ettertanke, kanskje ikke alle timene, men endel. Jeg testet faktisk spillet en del, men det var en veldig kort periode, nå etter å ha sett en gammel vid:

, tenkte jeg at jeg var på god vei, men jeg bare sluttet, jeg sluttet alt for tidlig.

Men er det for seint? Jeg bare elsker dynamikken i spillet, spesielt parry's, ohhh jeg elsker parry's. 10 år gammelt spill folkens, og jeg gleder meg mer til å spille dette spillet enn Tekken6....hvorfor? Hva faen er galt med meg? Life long Tekken player gone bad?

Igjen, de fleste 3s spiller har slutta og gått over til GG, kan det stemme? Fighting spill er ikke så veldig morro uten motstandere, så er det noen der ute som fortsatt spiller denne gamle kjerringa?

Nå kommer jo SFIV, eneste jeg kan si er "meeeeh" Jeg veit ikke helt. Må jo teste spillet, men parrys er jo borte :( altså, 3s parrys.

Så hvis noen av veteranene, hvem som helst egentlig som har litt peil på 3s, kan gi meg noen linker, vids, forumsider, generelle strategier, Chun tutorials osv, hadde det vært supert! Jeg også lyst å bruke Chun på en annen måte enn "alle" andre gjør, uten standar Houyoku-Sen supern. Kan det være smart? Jeg syntes heller Tensei-Ranka ser kulere ut, jeg gir egentlig litt faen i dmg, bare det ikke er helt på tryne.

Håper på svar fra 2D og resterende 3s/street fighter spillere :matt:
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
#3
Selv om jeg har gått rimelig lei noen ganger av 3s så vender jeg alltid tilbake. Har faktisk spilt mer 3s i det siste enn guilty.
Det sier litt for spillet er jo nå 10 år gammelt og allikevel utvikler det seg fremdeles. Spillet er mesterverk av Capcom mener jeg.
Drunken 3s for life eller hva Nuke :ler:

Anyways 3s er spillet som hekta meg på Street Fighter så kommer nok aldri til å slutte å spille det selv om jeg ikke spiller så seriøst som før.

Will play you anytime Nilo, bare å rope ut når du er hjemme. ;)

Spørs om jeg kommer til å gidde å spille SFIV, for meg ser spillet helt uinterresant ut.
 
#4
Godt å se at det fortsatt lever 3s spillere i Norge :) Jeg skal pracce som faen, og gi en shout out til Robbie eller Eagle, dere må jo ha litt motstand! Bare bli ferdig med dette halvåret, skal jeg nok skaffe meg en PS2 her og TV :)

Takk Eagle! Jeg må lese en del her!
 
#5
Jeg har også begynt å spille dette litt på DC, utrolig morsomt men jeg savner litt litt av stemmningen fra SF2 og så syns jeg ikke alle chars er så fete.

Men jeg digger systemet, og liker hvordan ting er animert.

Ikke att jeg er noen supermega fighting expert på noen måte da, bare gla i sakene.
 
#6
- Noen som kan fortelle meg hvordan man gjør den supern til 1:25
- Hva kunne Chun gjort i det han tok supern? Eller er det 100% guaranteed
 

EagleJin

Bear Necessity
#7
d,d,d+ppp
Hvordan ta minst mulig skade i gitt situasjon: blokk :D
Husker ikke i farta hitproperties, men mener å huske det var noe spes med første hitet.
 

SHDR

Gullmedlem
#10
Third Strike er i mine øyne beste fighting-spillet noensinne. Ikke like vanskelig og overveldende komplekst som Guilty Gears, og med mye mer velfungerende psykologisk spill enn Tekken. Jeg har bare ingen å spille det med. :( Jeg klarte å skremme vekk Oerhört etter at jeg moste ham ettertrykkelig en kveld mens jeg fortalte ham hva han gjorde feil hver gang jeg punishet ham, og da ble han så grinete etterhvert at han ikke har hatt lyst til å spille siden.

Dermed blir SFIV forhåpentligvis redningen. Selv om jeg også savner parries. SFIV skal ettersigende ha noe som funker omtrent som parries, ifølge Edge, bare at det er direkte offensivt istedet. Og det er jo ikke så ille?
 
#11
3s var nok det som ødela sf litt for meg :(. parries er vel sånn at enten så liker du det eller så liker du det ikke. Fireballs ble nerfed og charge karakterene var ganske low tier, hele spillet føltes treigt og veldig lite som et tradisjonelt sf spill. Parries skapte veldig stor avstand mellom de beste og de som plukka opp spillet for å spille casual også , kan man parries så har man fordelen uansett.
litt av problemet mitt var vel også at det ikke kom til europa i noen form (utenom dreamcast) og vi fikk ikke spillt det før maaange år etterpå.
Jeg håper inderlig Sf4 føles så lite som 3s som mulig , selv om Ken blandt annet ser veeldig lik ut. Men jeg har tro på at fjerningen av parries kommer til å gjøre mye og at sf4 kommer til å bli mye mer basic SF og at det blir enklere å lære seg. Det gjenstår å se om "focus attack" har noen praktisk nytte som parries i det spillet her.

3s however er et veldig bra spill et av de tre beste sf spillene som har kommet ut syntes jeg , har spillt det en god del og nerium fra "team yatta" er veldig god i det. Det går forresten ann å spille 3s over ggpo for å forbedre ferdighetene sine. Det er iallefall det soleklart beste stedet å spille det online , 3s er veldig populært i europa og et av de mest populære spillene på ggpo så det går ann å spille lagfritt mot ganske mange.
 

Sancti

Terrorkatt
#12
Aw, jeg trodde denne tråden handlet om meg. Skuffa. :/
 
#13
Halla Nilo, jeg spiller innimellom med Robbie, når jeg og han føler det er time for drunken3s. Og sånn kommer det nok til å fortsette :p

http://gootecks.com/ ligger det en podcast med iallefall Fubarduck og Justin Wong. Det er begge amerikanske/canadiske Chun spillere.

SF4 greia er noe helt annet, du absorberer 1 hit og kan retaliate.

Jeg anbefaler og lese deg rundt srk som eagle nevnte.
Jeg anbefaler egentlig ikke en annen super med Chun, er det Tensei-Ranka som er sparkene oppover? Det som virkelig gjør SA2 den beste er hvilke angrep hun får den inn fra og selvfølgelig den enorme skaden den gjør.

Jeg husker ikke om det var Justin Wong(og han turtler hardcore btw), sa han prøvde å drepe motstanderen sin uten å bruke super første runden. Siden da vet han at han har vunnet...

Du får slenge med deg ut til odden engang;)
Captn AMERICA skal nok gi deg en liten cancer punch eller to.
Han skylder Robbie ett par iallefall :p

Drunken 3s for life !

ohh to links jeg kom på i farta,

www.gfb.combovideos.com
http://gvision.exblog.jp/
 
#14
Halla Nilo, jeg spiller innimellom med Robbie, når jeg og han føler det er time for drunken3s. Og sånn kommer det nok til å fortsette :p

http://gootecks.com/ ligger det en podcast med iallefall Fubarduck og Justin Wong. Det er begge amerikanske/canadiske Chun spillere.

SF4 greia er noe helt annet, du absorberer 1 hit og kan retaliate.

Jeg anbefaler og lese deg rundt srk som eagle nevnte.
Jeg anbefaler egentlig ikke en annen super med Chun, er det Tensei-Ranka som er sparkene oppover? Det som virkelig gjør SA2 den beste er hvilke angrep hun får den inn fra og selvfølgelig den enorme skaden den gjør.

Jeg husker ikke om det var Justin Wong(og han turtler hardcore btw), sa han prøvde å drepe motstanderen sin uten å bruke super første runden. Siden da vet han at han har vunnet...

Du får slenge med deg ut til odden engang;)
Captn AMERICA skal nok gi deg en liten cancer punch eller to.
Han skylder Robbie ett par iallefall :p

Drunken 3s for life !

ohh to links jeg kom på i farta,

www.gfb.combovideos.com
http://gvision.exblog.jp/
Dude, jeg takker så mye for den posten, gav meg masse bra info!
Thanks norges RX :)
 
#15
No problemo!
Har har du en side med chun frames hvis du trenger ;)
Chun frames, damage etc.

Er det denna helga årsmøtet er? Lyst til å ta ett par kamper kanskje? :)
 
#16
Jeg vurderte faktisk å fly fra Riga bare for å komme på årsmøtet. Dette er jo viktig, men har eksamens periode nå og har dessverre for mye å gjøre. Jeg er klar som et egg til sommern. Og da skal jeg faktisk pracce, altså hardcore!

Men jeg har hørt litt på SF podcastene og de sier at 3s er på veit ut! D; Kan det stemme? Altså SFIV er jo ikke i nærheten samme spill som 3s. Det er faktisk flere stor spillere som ikke likte SFIV, og derme holder fortsatt med 3s.

Jeg er seriøst klar for 3s turnering, kanskje vi kan sette noe igang til sommern! Hadde også vært fett å hatt en 3s session.
 
#17
Trodde du hadde fått deg dame nå nilo!! lol ;D

har prøvd dette spillet kun et par ganger og aldri fått muligheten til å spille eller sette meg inn i det, fordi jeg aldri har eid det D;
Men alikevel er jeg enig med nilo 3s er det beste 2d fighting gamet sammen med kof 98. og er kult å se på sykgode folk spille dette spillet som feks Daigo.
tror nok jeg hadde hatt litt potensial etterom jeg klarte å parry special'n til chun li!! etter første 3s session med nilo!!
...u had to be there
 
#18
3s er i lineupen til Tougeki 2009 noe som betyr at nivået rundt om i verden vil fortsatt holde seg oppe og samme med turnering scenen. Jeg tror at når 3s er ute av SBO vil det nok dø ut.

Forresten av Chun players så er Koushun den eneste jeg synes er skikkelig kul å se på. Han har en crazy rushdown Chun med masse kule mixups. Søk på navnet hans på Youtube.
Her er et eksempel

Men jeg har hørt litt på SF podcastene og de sier at 3s er på veit ut! D; Kan det stemme? Altså SFIV er jo ikke i nærheten samme spill som 3s. Det er faktisk flere stor spillere som ikke likte SFIV, og derme holder fortsatt med 3s.
 
#19
Jeg vurderte faktisk å fly fra Riga bare for å komme på årsmøtet. Dette er jo viktig, men har eksamens periode nå og har dessverre for mye å gjøre. Jeg er klar som et egg til sommern. Og da skal jeg faktisk pracce, altså hardcore!

Men jeg har hørt litt på SF podcastene og de sier at 3s er på veit ut! D; Kan det stemme? Altså SFIV er jo ikke i nærheten samme spill som 3s. Det er faktisk flere stor spillere som ikke likte SFIV, og derme holder fortsatt med 3s.

Jeg er seriøst klar for 3s turnering, kanskje vi kan sette noe igang til sommern! Hadde også vært fett å hatt en 3s session.
Jeg håper iallefall ikke FFA går over til SF4..
Jeg digger de FFA turneringene!

Åja... Jeg følger med vøtt. Haha, sorry for den! Men da regner jeg med 5 players fra sommeren av ;) Så kanskje det blir morsomt å spille igjen!!!

Robbie3s
Wallace
Nilo
Tricky
NukleuZ AKA CAPTN AMERICA

3s er i lineupen til Tougeki 2009 noe som betyr at nivået rundt om i verden vil fortsatt holde seg oppe og samme med turnering scenen. Jeg tror at når 3s er ute av SBO vil det nok dø ut.

Forresten av Chun players så er Koushun den eneste jeg synes er skikkelig kul å se på. Han har en crazy rushdown Chun med masse kule mixups. Søk på navnet hans på Youtube.
Her er et eksempel