[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Aslak

Humanoïde, incognito
Fordi jeg må gå drit langt for å finne sand nå. Har brukt alt i nærheten av basen min til glass og tnt.
 

Sancti

Terrorkatt
Hvordan kan man hindre fiender i å spawne i enkelte rom? Lager haller under jorden, men det jeg har gjort blir stadig sprengt bort. Gnurr.
 

Lodin

Der Waaaah
Notch har patcha tilbake den gamle spawnkoden så det bør ha bedra seg. Men sånn ellers er løsninga å bare peise på med fakler over faens alt.

I andre nyheter smalt jeg opp en ny portal et lite stykke fra helvetesbasen min og havna over en innsjø. Fyrtårnet med det rare i langt der borte.


A er portalen i basen og B er den ute i lufta. Du å du.
 

Lodin

Der Waaaah
Og bobbelpost fordi deadmau5 digger MC. Faktisk så mye at han driver å mekker en låt til det. Så får vi se om Notch faktisk tar den med.

Han har såklart og mekka denne.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Ok. Det tok meg noen måneder med overbevising, men nå har jeg endelig kjøpt det.

Først og fremst, elsker musikken:

[yt]w8tZtyr8RKw[/yt]

Jeg må spille spillet noen timer til, men så langt er jeg veldig glad i å utforske. Bygging av store verk får vente til jeg blir litt mer tålmodig.
 

Lodin

Der Waaaah
Bare sånn liten heads up så driver Notch å hardcruncher de siste bugsene og får alt dill i survival til å funke i MP og. Det vil si at spillen nærmer seg beta og det betyr prisøkning. Om du har sitti på gjerdet så kjøp spillen nå istedetfor å ræge i morra.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg lurer på hvor mange som egentlig kommer til å kjøpe når det er ute av beta, det blir nok ganske få i forhold til de som har kjøpt den i alpha. Ikke at Notch kommer til å grine spesielt mye over tapte inntekter, jeg tror en stor del av greia for mange som har kjøpt er gleden av å se nye ting komme til hver uke. :p

snikedit: Jeg ser at nyeste patch inkluderer fiksing av en stor minnelekkasje i serveren (yay!) og fjerning av /home (nay?).
 
Jeg regner med det vil komme en oppdatering i ny og ne selv når spillet er "ferdig"? Når han først har lagt gullegget vil han vel håve inn så mye som mulig, så regner med de blir å gi ut oppdateringer for å holde på interessen rundt spillet. Eller har han sagt noe annet?
 
Det er jo så uendelig mye å legge til i det spillet her, jeg kunne vel lagd lange lister med utrolig mye tull, og jeg har det ikke som heltidsjobb heller. Notch slår meg som en sånn semi-sperger som har tinga sine på plass, tror ikke man skal se lenge etter updates etter release.

edit: om han ikke har sagt noe da, som om han skal jobbe med noe annent osv.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, Mojang-studioet hans har visst også et nytt hemmelig prosjekt på trappene, så en eller annen gang må det vel si stopp. Inntil videre er nok overgangen mellom alpha, beta og gamma ganske glidende.
 

Lodin

Der Waaaah
Notch skal ikke ha noe med det nye spillet å gjøre, ihvertfall ikke i starten. Uansett er det såklart masse planer for nye fiender, biomer, game modes og alt annet dill man kan tenke seg. Og nei, det blir ikke i form av DLC.
Sånn ellers, hvis vi stemmer på MC og det vinner indie of the year skal Notch mekke kake i spillen. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Her er en ting de brainstorma seg fram til på t-banen i går. Endelig får redstone en virkelig nytte, fæl musikk. =D

 

CyberK

Finner ikke på noe.
Minecraft går i beta den 20. desember!

Da øker prisen, OG lisensen endres ved at linjen som lover gratis spilloppdateringer i all evighet fjernes. (Altså kun gratis updates frem til release.) Dersom du kjøper nå er det alpha-pris og alpha-regler (gratis content forever). Så om du er den personen som ennå ikke har kjøpt dette, løp og kjøp!
 

Lodin

Der Waaaah
Interbuttsene ræger over det som kan se ut til å være planer om betal-DLC, men eh. Det viktigste er at spillen er gratis for alltid for oss alpha males med alpha konto. :p
Også er det jo fint at man snart kan gi folk MC i gave.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Altså, hvis man vet at MC er awesome og frykter betal-DLC er vel løsningen ekstremt enkel frem til 20. desember.