[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
Notch har notcha litt.
  • Minecraft is coming to XBox 360. It will be a new version of the game, designed specifically for console play. We haven’t decided on a name yet. It will feature (but not require) Kinect support, and is being released “this winter”. It will be a 360 exclusive title.
  • We are working on Minecraft Beta 1.7, which I’m referring to as the “adventure update”. We’re keeping the details secret so people can get surprises. The idea with this update is to flesh out the game a bit, making it reward exploration and combat more. Assuming we like them in play testing, pistons are coming in 1.7.
  • I’ve now been to the Playboy Mansion! Woo! Not related to Minecraft at all, but I just wanted to share that. :D

 
Ifølge Minecraft-forumet ser Pistons slik ut, og det skal også komme no saks man kan klippe sauer med for å skaffe ull. Det går også rykter om at det dukker opp en ny fiende, noe som er på tide da creeperne begynner å miste sjokkeffekten sin. Edderkoppene er fortsatt noen jævler, men.
 
Veit det. Liker det originale designet bedre, egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers finnes det kanskje noen som lurer på hva Notch gjorde da han ikke var i messelokalet under E3. Svaret er at han satt og programmerte på Minecraft, selvfølgelig. Hva kom ut av det? Åh, bare en ny lysmotor som gjør at istedenfor at alt lyset har samme farge og intensitet kan nå hver lystype se forskjellig ut.




Ja, og dere veit det som skjer når det gradvis blir mørkere og lysere, hvor du - hvis du har god utsikt - kan se hvordan chunks gradvis oppdateres bortover med nye lysverdier? La meg sitere litt her:
notch skrev:
Remember how many chunk updates there are when the sun sets or rises in Minecraft? In 1.7 there are zero.
^^

Og så har vi det faktum at notch har sagt at v1.7 blir en "adventuring update", med flere belønninger for å utforske. Krysser fingra for monsterlandsbyer, overworld-dungeons, nytt loot, eller noe annet sjeft.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Dette virker lovende. Kanskje på tide at jeg starter å spille det igjen snart, ble litt lei på et punkt.

Jo! Også lurer jeg på når buggz lager den serveren da.
 

Lodin

Der Waaaah
Og det er rett etter at det kommer edderkoppboss i Terraria og Notch finner ut at spillet hans også trenger bosser. :smugdog:
 
Minecraft til 360 kan bli spennende, om enn kun for å se hvordan det løses.
 
Wow, den nye lysmotoren ser sabla flott ut. Til adventure-moden håper jeg i likhet med yeti på monsterlandsbyer og nytt loot, mer spennende nether (kanskje til og med aether) hadde også vært fint. Det er en del på minecraft-forumet som spekulerer i at adventuremoden er utsatt en update til, men krysser fingra fortsatt.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det hadde vært kult om det på et vis ble introdusert ruiner etter eldgamle byer/templer på overflaten, så har man et magisk urgammelt land i stedet for et magisk og urørt land.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Yay dobbelpost: Ny video av pistons fra 1.7, spesielt det som skjer mot slutten ser veldig kult ut.

 
Rått! Ser at cobblestone-teksturen har blitt gjort litt penere, og at man kan putte fakler på gjerder nå. Ganske kult. Kjipt at pistonene ikke lenger kaster spilleren opp i lufta dog, der går et par planer i vasken. :sukk:
 

Lodin

Der Waaaah
Buuu! Adventureshizzet er utsatt til 1.8 siden ferier tar opp for mye tid. Istedet får vi muligens 1.7 denne uka med pistoner og bugfixer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
ÆÆÆ JEG HAR... nei, veit du hva, jeg gidder ikke engang. Får bli med på å klage som en ultimate motherfucker hver gang noe i Minecraft blir utsatt jeg også.