[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan også infromere om at Fetthesten does what Buggdoezn't og har mekka Minecraft-server dere er velkomne til å spille på. Bare ikke drass inn masse riffraff. 88.90.208.254 er adressa, den står på til laptopen min eller nettet mitt gir opp (eller jeg ikke gidder mer).

Forslag til mods og sånt, ja det tas imot med takk. Har bare sett en mod jeg kunne tenke meg foreløpig, nemlig en som genererer et Google Maps-kart over brettet på serveren. Hvordan jeg setter den opp har jeg ikke giddet å sjekke ennå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er de riffraff?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Får ikke logga inn. Får bare en HTTP 503-feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oppdatert serveren nuh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay greit, da blirre whitelist. Skriv opp Minecraft-nicket deres her i tråden så legger jeg dere til.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sviddlauk, men burde det ikke holde å bare la servern ikke være public?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
drauden

Mulig jeg bygger noen grotter i helga, menvifårse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Legger til folk fortløpende, satser på at serveren sjekker whitelist når folk prøver å logge på og ikke bare når den starter. Siden det ville vært tåpelig.

Sånn ellers: Ser at noen prøver ulike konsollkommandoer og sånt, og jeg er enig i at det bør være med, men jeg trenger noen tips. Aner ingenting om hvilke mods som finnes, men helt grunnleggende vil jeg ha "list", sånn at man kan se hvem som er logga på, MOTD og ideelt sett et teleporteringssystem. Trenger ikke være sånn at alle kan teleportere overalt uansett, det som hadde vært sjeft var om hver spiller kunne crafta sine egne teleportere. Gjerne litt dyre sånn at det blir litt luksus istedenfor bare noe du slenger opp overalt. Skal sjekke selv, men kom med noen tips for tusan.

Edit: Later til at gullstandarden er BukkitCraft, en servermod som tydeligvis er enkel å sette opp og gjør det enkelt å legge inn akkurat de plugins du vil ha. De dårlige nyhetene er at den ikke engang støtter versjon 1.6. Prøver du å bruke den med 1.7 ødelegges hele kartfila. :v