[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Måtte bare sjekke, og joda.



Frå og med no vert dette mitt føretrekte språkval i Gruvesløyd.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ser denne tråden er blitt gammel grunnet sosialtrådens popularitet og bra er det, men nå kommer kanskje et teit spørsmål:

Noen som gamer dette på 360 eller?

Jeg ble aldri engasjert av Minecraft i nettleser men kom hjem en dag og fant Magnus og Nossen sittende med demoen de hadde kommet over ved en tilfeldighet. Og de er helt hekta.

Har ikke kommet så langt men er igang med hvert våre bygg, lurer i første omgang på om noen har erfaringer fra 360-versjonen og eventuelt spiller, mulig å finne en server el?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
360-versjonen er for folk som vil spille en utdatert versjon av Minecraft med kjipere grafikk, mindre brett, ingen mod-muligheter osv. Du MÅ ikke spille i nettlesern hvis du ikke vil det på pesemækk, det er bare å laste ned (krever at du betaler en hundrings dog). Vil egentlig anbefale det over å skjøpe det på 360.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Har kjøpt det allerede, liker å kunne sitte sammen i stua å snakke om hvordan det skal bygges, lokal coop og slikt, kan jo alltids koble til en laptop og spille fra den, forsåvidt...
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
VESENTLIG mindre brett. Vi hadde ikke fått plass til halvparten av det som er på serveren min nå i et 360-game.
 

Lodin

Der Waaaah
Lol, babbys first patch notes.
Features:
  • Added an autosave, and the ability to turn autosave off, or set it from 15 minutes up to 2 hours in 15 minute steps.
  • Split the sensitivity controls into an in-game sensitivity and an in-menu sensitivity.
  • Added an Interface Opacity slider in the settings for plasma screen users.
  • Added a gamertag display in splitscreen, and the ability to enable/disable it in the settings.
  • Added an option in the settings menu to enable/disable in-game hints.
  • Added an option in the settings menu to enable/disable tooltips.
  • Added a co-ordinate display to the in-game map.
  • Added new sections in the How To Play on Multiplayer, Sharing Screenshots, and What's New.
  • Added a warning message when attempting to place lava near the spawn area.

Fixes:

  • Fix for the leaderboard crash when toggling between filters/leaderboards.
  • Fix for server disconnect message appearing when offline or in leaderboards.
  • Fix for issue where posting a screenshot to Facebook caused a back out to the main menu.
  • Fix for clay generation.
  • Fix for 'Awaiting Approval' showing all the time on some signs.
  • Various crafting menu fixes.
  • Fix for being able to stand on sugarcane.
  • Fix for intermittent crash on saving.
  • Fix for duplication bug with the furnace and dispenser.
  • Fix for not being able to place water near the spawn area.
  • Fix for intermittent problem on entering the Nether putting the player above the Nether world.
  • Fix for frame-rate drop around the edge of the world.
  • Fix for intermittent problem where some achievements were not being awarded.
  • Fix for graphical issue with stairs.
  • Fix for issue with enemies spawning inside a house when they shouldn't.
  • Fix for Zombie Pigmen not being counted for leaderboard scores.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hva er greia med vann forresten? Vi skulle mekke innendørsbasseng, rutet vann videre fra en kilde oppe i fjellet men det stiger jo ikke eller noe, når vannet treffer bassenget flyter det utover en liten flate og så bare forsvinner så får ikke fylt opp. Det ser ræva ut. Trenger jeg mer vann, sterkere strøm eller må jeg bare bygge mindre pool?

Får lese gjennom hele denne tråden en dag.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Bøtter. Sørg for å ha dybden på en, dekk alt med vann som tilsutt blir stillestående. Grav nedover til ønsket dybde, eller lag hele driten, lag et ett-dybdes lag med f.eks jord. Fyll med vann som skrevet tidligere og fjern det ene laget og du vil ha vann over alt. Det siste er vel enklest.
 
Vannfysikken i Minecraft er sånn ca. 100% merkelig. Men! Du kan lage bøtter, fylle de med vann og helle vannet i bassenget. Gjenta til du er fornøyd.

Edit: Damn, litt sent ute.
 

Lodin

Der Waaaah
Vannet i konsollversjonen bruker en tidligere versjon av koden og blir sansynligvis ikke oppdatert. Kan ikke la babby oversvømme verdenen sin så 360en kræsjer.
 
Så man kan ikke "duplikere" vann som man kan på PC?
 
Mista det meste av interesse da det viste seg at det er Diablo med Minecraft-skin og ikke Diablo som implementerer Minecraft-konsepter. Hvorfor ingen crafting? Hvorfor ingen terreng-ødeleggelse? De kunne gjort noe nytt med sjangeren, ideene kommer av seg selv når man bare tenker Diablo + Minecraft.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte Minceraft Dungeons på Switch og testa litt på PC via Game Pass. Det er uambisiøst og ikke en veldig opplagt videreføring av noe som helst fra Minecraft sånn egentlig, meeen det er bortimot perfekt mat for å lure avkommet til å bli glad i RPG-spill siden det er såpass slick og ukomplisert. Jeg mistenker at pappaer som vokste opp med rollespill er det egentlige kjernepublikummet til dette spillet.
 
Tror Minecraft Dungeons skal være en dungeoncrawler for unga, rett og slett. Sønnen min digger det, men synes det er litt vanskelig på et punkt. Skal teste det med han og jentungen i helga, tenkte eg. Spiller på Switch siden eg ikkje gidder kjøpe det på flere systemer.