[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
Naj, jeg skal bygge snow golems.

E: NPCer!


E: Men de får ikke jeg oppleve fordi spillet bare kræsjer når jeg starter et kart med 1.9. Flere som har buggen så det blir vel fiksa med tid og stunder.
Alikevel: NOTCH!!! :argh:

E: Måtte legge inn betaversjon av siste javaklient! :argh:
Funker nå.
 

Lodin

Der Waaaah
Er ikke med ennå, men det skal komme. Ser ikke for meg at jeg gidder bruke det optionet.

Forøvrig bygde jeg meg en snowbro i går og han var ganske awesome der han traska omkring og la snø på bare flekker.



Så etter en stund fant jeg ham ikke lenger så jeg resignerte meg til at han var drukna i havet eller no. Så noen dager senere mens jeg bygger på kåken min begynner det å sprute snøballer over huet mitt. Hva i faen tenker jeg og styrter ut.



Litt vanskelig å se, men det var altså Snowbro som hadde verdens mest episke battle med en creeper. Snøballene hans gjorde ingen skade, men det lille svinet greide heller aldri komme innpå ham. Jeg rykket såklart inn etter en stund og reddet dagen og etterpå high fivet vi ved soloppgang. \m/
 
Den gangen jeg spilte Minecraft ble jeg kembotrolla av kak som mura meg inne i en sjakt og jeg brukte flere minutter på å finne ut hvordan jeg kom meg ut igjen så jeg har holdt meg unna det siden da. Jeg bedrev også hærverk i borgene til Yetipants og Lodin, det var ganske gøy.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
I helgen startet jeg en ny survival og bygget meg et fint slott, så utforsket jeg litt og fant en landsby akkurat litt over en "Far drawdistance" fra slottet. Måtte selvsagt bygge meg et townhouse, men ville ikke forlate borgen min. Jeg ville heller ikke måtte traske gjennom monsterinfisert natt eller sløse bort store deler av dagen for å bevege meg i mellom dem, så da var løsningen klar: Jeg måtte bygge en tunnel mellom stedene. Minecraft ass, det eneste spillet der du bruker tre kvarter på å grave rett frem og synes det er gøy.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jernbane er nok på plakaten, men det krever helsikes mye ressurssamling først. Jeg fant nylig en abandoned mine, tror jeg skal plyndre den for mest mulig skinnegang.
 

Lodin

Der Waaaah
Nok en gang har noen svin lekka 1.9, dette da en mer oppdatert versjon som sansynligvis blir den offisielle. Nok en gang som bare minecraft.jar. Jeg må si jeg liker denne nye måten hvor de faktsik behandler spillet som en beta.
 

Lodin

Der Waaaah
Og sånn ellers så har Notch lagt ut torrent til alle jævla sakspapira til søksmålet. Tipper Zenimax blir blide for det, selvom det ikke er "ulovlig". Blir spennende å myse på.
 

Lodin

Der Waaaah
Enchant? Det er allerede med, men man må haxxe for å få utstyr til å lage potions og gjøre items spesielle. Potions er da ting som pusting under vann og raskere løping mens enchanting gir våpen ildskade eller lar spader grave raskere.

 
Med en relativt godt gjemt interesse for pixel art og andre time-wasters, har jeg i helga startet på mitt første prosjekt i Creative Mode-funksjonen. Målet med prosjektet er usikkert, men jeg ser for meg at jeg bare fortsetter å bygge og leke meg med byen til jeg omsider går lei.

Pr. nå er byen bare så vidt påstartet, og jeg er ikke engang ferdig med bymurens første del.


Velger å anse dette som byens inngangsparti, da den har en fin beliggenhet ut mot havet.


Helgas tidsfordriv avbildet i fugleperspektiv.


Slik ser byens første borg ut fra verdens kjedeligste kameravinkel.

Så nå som dere har sett hva jeg har lagd: Noen forslag til forbedringer? Noe jeg burde gjort annerledes?
Noe annen feedback?
 
Noen testa dwarfs addon? Masse dverger som dukker opp og graver seg gjennom alt for å være med deg. De blir veldig happy hvis du kaster gull på dem.
 

Lodin

Der Waaaah
Nei, men nå har jaggu noen lekka enda en utgave av 1.9. For noen svin.
Nytt av året er at man kan bygge enchantment-bord og gi utstyr bonuser samt at man kan temme dyr med hvete og få dem til å pule sånn at de lager mindre utgaver av de samme dyra. Gleder meg til vi kan temme creepere og få oss mini-creepere.