[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Re "er det noen som bruker penger på dette"; Jeg vet om tre stykker i familien min som spiller på mobil. Samtlige bruker penger på f2p-dill fordi det er et kult triks du kan gjøre for å jukse. Dama til bror min har vært hekta på candy crush i to år ellerno. "Bruker du penger på det da?" "Jaa, ellers kan du jo ikke spille!". I tillegg hadde jeg en kollega som skrøyt fælt av hvor mye han hadde brukt på ettelleranna p2w-greier. Casuals ødelegger ALT!
 
Er klar over at det er de verste spilla, men jeg har en sånn fornemmelse av at de kunne vært ganske brukbare om de heller hadde kosta noen kroner å kjøpe også hadde de skrapa hele F2P-elendigheten.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Re "er det noen som bruker penger på dette"; Jeg vet om tre stykker i familien min som spiller på mobil. Samtlige bruker penger på f2p-dill fordi det er et kult triks du kan gjøre for å jukse. Dama til bror min har vært hekta på candy crush i to år ellerno. "Bruker du penger på det da?" "Jaa, ellers kan du jo ikke spille!". I tillegg hadde jeg en kollega som skrøyt fælt av hvor mye han hadde brukt på ettelleranna p2w-greier. Casuals ødelegger ALT!
Fy faen. Bare fy faen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Drit i det da, ta en ny anbefaling.



RGB Express er trivelige saker. Du er en luksuriøs transportpamp, og jobben din er å transportisere kasser som ligger skjødesløst slengt rundt omkring på gatene. For å få til det, må du tegne opp ruter for lastebilene dine slik at de både plukker opp riktige kasser og losser dem ved riktige hus, og ikke kjører langs samme vei mer enn en gang, og ikke kolliderer og så videre. Det høres kanskje litt stress og komplisert ut, men jeg kan jo si at det ikke er noen tootorial i spillet, bare en serie introduksjonsbrett hvor du etter litt prøving og feiling fersker reglene selv. Mer sånt.

Så: Det er f2p. Du kan kjøpe vekk annonsene med en tier. Deretter kan du fortsatt kjøpe deg hint hvis du står fast, eller du kan se en jalla videoreklame for å få ett gratis hint. Kurant deal, spør du meg. Det er også verdt å bemerke at spillet er verdt å laste ned bare for den fabelaktige musikken på verdenskartet.
 
La meg anbefale Lyne. Finnes både til Android eple, fint og rolig puslespel litt i samme stil som RGB Express, koster eit par kroner og har null reklame. Det har ei gitt læringskurve med brettene som er laget, og du kan også få generert daglige brett når du har låst opp litt.

Samtidig kan eg anbefale Trainyard, både Android og iPhone der også. Usikker på WinPhone, dessverre. Ganske likt i teorien som RGB Express vil eg tru.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare en skjapp ambefaling av Hoplite. Du er en sånn som spillet heter og må ned i underverdenen for å hente tilbake det gylne skinn fra nivå 16. Underveis møter du demonsoldater, demonbueskyttere, demonbombekastere oooog demonmagikere og dætts itt. Rundebasert, og istedenfor at du moser inn i fiender for å angripe, må du bevege deg rundt for å få angrepet i det hele tatt. Dermed er plassering og taktikk viktig da liksom. Gratis, du får ætsjiivments og mere features hvis du kjøper. Hvis du er som meg, kan du bytte ut "hvis" med "når" i den forrige setningen siden det er prima vare vi snakker her. Ser ganske kult ut også.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg for min del må anbefale FlyingHamster(iOS, kanskje Android?) på det varmeste. Trodde jeg hadde nevnt det før, men nei. Er mer eller mindre det iphone-spellet jeg har spilt siden 2011.

Det er en horisontal shmup, med et hamster som flyr. Åpningsskjermen er dette;

ImageUploadedByTapatalk1429191756.696449.jpg


Er hauger av power-ups strødd omkring, ganske integrert i bakgrunnen slik at det, sært nok, oppfordrer til utforskning.

ImageUploadedByTapatalk1429191848.868592.jpg

ImageUploadedByTapatalk1429191863.500254.jpg

ImageUploadedByTapatalk1429191875.615922.jpg

Om man ikke finner sjarm i ei ku som bruker melk som anti-aircraft våpen eier du ikke sjel