Mod-X

#1
Kanskje ikke noe for de fleste her, men for de med litt over den gjengse gamers sans for logikk og data; http://www.mod-x.co.uk. Utrolig moro (avhengighetsdannende).
 
#2
Argh klarer ikke å løse den teksten, akkurat det jeg ikke har trent noe særlig i.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
For dere som vil spille et ånkli hackespill: Uplink. Konung.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Yetipants@07.02.2005, 20.30
For dere som vil spille et ånkli hackespill: Uplink. Konung.
174334​
Uplink er for n00bs og wannabes, mod-x er the real deal lzm! ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
...Hvis man er scriptkiddie.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Yetipants@07.02.2005, 21.45
...Hvis man er scriptkiddie.
174381​
Vel, uplink er for scriptkiddies, mod-x er for folk som faktisk har litt mer peil..
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Og folk som har peil bruker fortsatt Internet Explorer?





… oh yeah. I totally went there.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Opprinnelig skrevet av Elfkin+07.02.2005, 22.50-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@07.02.2005, 21.45
...Hvis man er scriptkiddie.
174381​
Vel, uplink er for scriptkiddies, mod-x er for folk som faktisk har litt mer peil..
174382​
[/b]
Ja, klart det. Uplink - som faktisk emulerer genuine hackemetoder (jada, jeg vet det er overdrevet og jazzet opp, men i bunn ligger det en solid forståelse for hackingens edle kunst) - er for tullinger og tøysekopper, mens å cr4x0re Javascript og Flash- og Java-applets er for EKTE hackere.
WINNAR.
Pentagon bør passe seg, sier jeg bare. :D
 
#9
Opprinnelig skrevet av Yetipants+07.02.2005, 23.03-->
Opprinnelig skrevet av Elfkin@07.02.2005, 22.50
<!--QuoteBegin-Yetipants
@07.02.2005, 21.45
...Hvis man er scriptkiddie.
174381​

Vel, uplink er for scriptkiddies, mod-x er for folk som faktisk har litt mer peil..
174382​
Ja, klart det. Uplink - som faktisk emulerer genuine hackemetoder (jada, jeg vet det er overdrevet og jazzet opp, men i bunn ligger det en solid forståelse for hackingens edle kunst) - er for tullinger og tøysekopper, mens å cr4x0re Javascript og Flash- og Java-applets er for EKTE hackere.
WINNAR.
Pentagon bør passe seg, sier jeg bare. :D
174411​
[/b]
Vel, de første level'ene i mod-x er enkle oppgaver som involverer javascript o.l, men allerede på andre level skal du dechifre en kryptert linje. Om du ikke har prøvd spillet syntes jeg ikke du har så veldig mye å si egentlig..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Har testet sånne greier før, vet hva det går i. Fant mye skrevet med 1337-speak da jeg googlet etter tips, for å si det sånn. ;)
 
#11
Opprinnelig skrevet av Thinaran@07.02.2005, 22.02
Og folk som har peil bruker fortsatt Internet Explorer?
174387​
Hva har det med saken å gjøre? Jeg bruker IE, sier ikke at jeg har superpeil eller no sånt, men kjenner flere med rimlig peil som bruker IE. Siden er også kompatibel med firefox, mozilla, opera, osv. så det bør ikke være noe problem heller..
 
#12
Opprinnelig skrevet av Yetipants@07.02.2005, 23.08
Har testet sånne greier før, vet hva det går i. Fant mye skrevet med 1337-speak da jeg googlet etter tips, for å si det sånn. ;)
174415​
"Sånne greier", mener du da at du har prøvd den jeg sa, eller tar du alle under en kam nå? Jeg fant lite 1337-speak når jeg søkte på caesar-ciphering for eksempel ;)
 
#14
Opprinnelig skrevet av The Creature@07.02.2005, 23.56
Jeg fant ingen tips i det heletatt... :(
174439​
Fant masse når jeg søkte på "The Caesar Cipher"
 
#15
Hmmm ok, jeg har liksom ikke kommet forbi innlogginga jeg da... Hvordan finner amn ut at man skal søke etter denne "The Caesar Cipher"?
 
#16
Opprinnelig skrevet av The Creature@08.02.2005, 00.12
Hmmm ok, jeg har liksom ikke kommet forbi innlogginga jeg da...  Hvordan finner amn ut at man skal søke etter denne "The Caesar Cipher"?
174443​
For å få registrert deg er det bare å åpne fila i ett zipprogram, det gjelder også fila inni zip-programmet :p er først etter level 1 det begynner å bli vanskelig ;)