Escape from Monkey Island var nok desverre det siste adventure spillet fra LucasArts på en god stund, om det i det hele tatt blir noe. Jeg tviler ikke på at det kommer en 5'er en eller annen gang, men tror nok vi skal se langt etter det. Tviler på at det blir annonsert før 2006 eller noe, om vi er heldige.
Men om det blir eventyr er jeg ikke helt sikker på.
Det siste veldig gode eventyrspillet fra LucasArts var Grim Fandango. Escape from Monkey Island var greit nok, men det kunne ikke måle seg med de tidligere MI spillene. Ikke engang Curse of Monkey Island kunne det. Monkey Island 2 er og blir best i mine øyne.
Fatter ikke at det egentlig er noe emne som heter Monkey Island 5 i nyheter og rykter en gang, for det har aldri blitt annonsert noe som helst om Monkey Island 5. Det er kun svake rykter, og som rett og slett er for svake til å ha noe sannhet i seg.
Sam and Max 2 ødela hele LucasArts. Spillet kunne blitt dritbra, og det så slik ut også, for det var hvertfall det inntrykket Steve Purcell ga oss, selv etter at spillet var blitt kansellert. Men så valgte idiotiske LucasArts å droppe det, og dermed også dra hele det allerede skadede ryktet dems ned i dass og ennå litt lenger. Det burde ikke lenger hete LucasArts engang, for de kunne like gjerne skiftet navn til Star Wars Games LTD. Med slagordet "Star Warz rulez, no matta what!"...