Morrowind-tips & triks

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1
Plukket fram Morrowind igjen etter en lang periode uten å ha spilt det i det hele tatt, og kom raskt lenger enn jeg noensinne har vært før (sier kanskje litt om hvor stor innsats jeg har lagt i spillet tidligere).
Uansett, jeg er litt fysen på noe info fra folk som har spilt det en del, gidder ikke loke rundt uten mål og mening hvis noen har noen tips. :p

Så, til å begynne med... vet noen hvor jeg kan få solgt (altså ikke kjøpt, det gir jeg en god faen i) skooma og månesukker? Er i besittelse av anselige mengder av begge substanser, men har verken interesse av å bruke det selv eller å lugge det rundt mer. Ingen av de handelsfolkene jeg har vært i kontakt med vil røre sakene, ettersom det er illegale substanser. Såh... noen tips? Takk. :)

Forresten - jeg anbefaler alle som ikke har gjort det enda å legge inn Better Bodies - om ikke annet gjør det Morrowind enda litt penere og enda litt morsommere, som man kan se på disse bildene. :tommelopp:
 
#3
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.05.2004, 20.15
Så, til å begynne med... vet noen hvor jeg kan få solgt (altså ikke kjøpt, det gir jeg en god faen i) skooma og månesukker? Er i besittelse av anselige mengder av begge substanser, men har verken interesse av å bruke det selv eller å lugge det rundt mer. Ingen av de handelsfolkene jeg har vært i kontakt med vil røre sakene, ettersom det er illegale substanser. Såh... noen tips? Takk. :)
Du behøver ikke gå og bære på alt du finner, men du behøver ikke kaste det heller. Det jeg har gjort er og finne meg et hus i Balmora, plukke opp alle vasene og pyntegjenstander ned fra hyllene og solgt dem. Og lagt Alle tingene jeg vil ta vare på på hyllene. Du kan egentlig legge tingene hvor du vil i huset, De forsvinner ikke uansett hvor lenge du spiller

Men jeg har også et problem. Hva skal man bruke Ash Statuene til? Er de bare til pynt
 
#4
Opprinnelig skrevet av Vash the Stampede@31.05.2004, 15.26
Men jeg har også et problem. Hva skal man bruke Ash Statuene til? Er de bare til pynt
Du bruker de til å summone hemmelige super-Pokémon som finnes ved å brenne alle busker rundt byen.
 
#5
Opprinnelig skrevet av SortUlv+31.05.2004, 15.22-->
<!--QuoteBegin-Vash the Stampede
@31.05.2004, 15.26
Men jeg har også et problem. Hva skal man bruke Ash Statuene til? Er de bare til pynt
Du bruker de til å summone hemmelige super-Pokémon som finnes ved å brenne alle busker rundt byen. [/b]
Greit da prøver jeg det :)
Takk skal du ha!
 
C

Chaz

Gjest
#6
For de som er interesserte i Middle-Earth kommer det senereen TC (Total Conversion) til Morrowind. Et veldig omfattende prosjekt, hvor Middle-Earth visstnok skal bli mye større enn Vvardenfell. Dette virker veldig seriøst da lederen for hele greia også planlegger å kjøpe lisens på X-Ray engine, som f.eks spillet Stalker skal bruke, og lage et stort spill om denne moden går bra.
Middle-Earth Mod

The Middle-Earth Mod is going to be one of the biggest mods ever made for Morrowind. Some of the main features of the mod are listed below:

- Extensive Accuracy: We have planned excessively hard to make sure that the MEMod keeps exactly to the information that J.R.R. Tolkien has given us. Non-canonical details will not be implemented.
- Total Conversion: The Middle-Earth Mod pioneered the ability to create an ESM Master World file. This means Vvardenfell will not exist in our mod, and it will run independant of Morrowind, Tribunal, and Bloodmoon in it's own directory.
- All New Races: The mod will feature new and intriguing races to play as and to meet along the way, each with their own attributes. Race models will be created from scratch, we are not using the default Morrowind bodies. We will be using some high quality meshes and textures from existing mods of high calibre such as Rhedd and Allerleirauh's Heads.
- Realistic NPC's: Realism in MEMod is a main focus of the devs, so having sleep schedules, jobs, and actual personalities is being implemented for EACH character you will encounter in the mod. Travelling NPC's that move between cities, characters from the books/movies, and authentic governmental structures and organized cultures are being implemented.
- Non-Linear Storyline: Follow a deep and interesting plot or just admire the views as you walk around Middle-Earth. You choose whether you want to follow the storyline or explore the realms of Middle-Earth.
- Beautiful Scenery: Feast your eyes on beautiful scenery and detailed landscapes as you make your way around Middle-Earth. Visit the huge city of Minas Tirith or wander the ancient ruins scattered about the landscape.
- Time: Time in the mod will pass with events happening around you no matter what you choose to do. If you're on a quest that is time-dependant, if you don't complete the quest in the time alloted, it will be unable to be completed, or you will receive notification that your quest failed.
- Add To The Experience: You will be able to create mods for MEMod, however since all the scripts in MEMod are tied together and reference each other, we recommend only expert modders attempt to edit the scripts for MEMod.
 
#7
Dæven. En slik mod kan bli skikkelig fet.
Jeg spiller uten noen mods. Føler det ikke blir helt som Bethesda vil at jeg skal ha det, og da virker det lurest å ikke bruke noen. Har ikke sett noen bra mods som balanserer spillet noe serlig, uten skinmods selvfølgelig.

Gleder meg til dette prosjektet! :)
 
#8
Drit i hvordan Bethesda vil ha det, det er hvordan DU vil ha det som teller!
Men det ligger noen modder fra Bethesda på www.morrowind.com
Også burde du finne tak better-bodies modden. Og diverse beautypacks, får personene i spillet til å se MYYYYYE bedre ut.

Edit: Så at yetipants allerede hadde anbefalt BB, og jeg støtter det :tommelopp:
 
#10
Du kan kjøre et great house og få et hus til å pynte opp med ash statues.
Men herregud, du ser nok av 6th house items på hovedmissionet.

Ofisielle mods er hva jeg KAN kanskje kjøre, orker ikke det andre. *poff* så er savegamesene borte.

Hey, får sett nakne folk iaff.. :confused:
 
#12
Weeeee
Runna netopp morrowind for første gang på kanskje 700 timer spilling ;)

Har aldri hatt lyst til å runne hovedquestet før jeg har tatt alle factions og great houses.
Nå har jeg tatt alt untatt Skaal village og werewolves.
 
#13
Hva slags hus er dere med i? Er med i Telvanni jeg, og bor i et tre ;) Ble lite skuffa når det lissom var "ferdig" og... En liten kvist med en sopp på var det det så ut som...
Mine ash-statues står nede i min dungeon for å se skumle ut...hehe Også har jeg ett par i treasure rommet mitt :D
En ting jeg hata med spillet (før jeg gjorde noe med det) var at så fort jeg sov ble jeg vekket og somregel drept av assassins... :tommelned:
Er laaangt ifra å runne det..hehe... Roter meg alltid vekk fra main-story greia hele tiden :p
 
#17
Eh, har aldri giddet å bruke Alchemy. Hvis jeg trenger trylledrikker, tar jeg mine par tusen draker/gullstykker/septimer og kjøper det istedenfor. I Morrowind lønner det seg å stjele. :mrgreen:

Mens i snakker om mods, er det noen her som har noen av modene i Enchanced-serien? Det er noe dere seriøst burde skaffe dere. Bedre kamp, bedre blokkering, du kan still inn vanskelighetsgraden, du kan legge inn dine egne ord i journalen... det er bare det de har kommet med så langt.

Jeg kan anbefale massevis av andre mods, men... det gidder jeg ikke akkurat nå. Altfor mange, skjønner dere.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Ghur@13.06.2004, 17.22
Eh, har aldri giddet å bruke Alchemy. Hvis jeg trenger trylledrikker, tar jeg mine par tusen draker/gullstykker/septimer og kjøper det istedenfor. I Morrowind lønner det seg å stjele. :mrgreen:
Ja, og hvor bra er de potions du kjøper i forhold til de du kan lage med alchemy?

Restore 100 healthpoints pr. second in 150 seconds anyone?

Stjeling i morrowind er bortsett fra dreping av NPCs du ikke trenger det kjipeste du kan. :)
 
#19
Opprinnelig skrevet av merlin03@07.06.2004, 20.02
Er laaangt ifra å runne det..hehe... Roter meg alltid vekk fra main-story greia hele tiden  :p
Du også :p Jeg har bare gjort 3 quest i main storyen, men jeg er blitt leder i Mage Guild, Fighters Guild, Eier av Raven Rock, er en quest unna fra og bli det este i Thief Guilden.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få Morrowind til og kjøre bedre? det var en eller annen som hadde noe hemmelig greie en gang at man bytta på noen filer. Få etter jeg innstallerte en veldig stor mod. Større en Bloodmoon så har spillet begynnt og hacke mer en noen gang. Jeg har den Morrowind FPS Optimizeren men den funka ikke noe særlig
 
#20
Yetipants: Tror man kan selge moonsugar og skooma til scampen i Caldera. (I orc mansionen). Han kjøper forresten alt til full pris, og kan ikke påvirkes. (Bribe, admire, intimidate).

Jeg liker ikke å selge ting til han, siden det 'føles' som juks. Jaja. :tommelopp:

*Lure på om Better bodies fungerer på Morrowind i winex...*