Angående språkspørsmålet: Min Japanske PSP har helt perfekt engelsk, og en del merkelige asiatiske språk. I tillegg kan du laste ned en firmwareupdate (Gjennom PSPens trådløse nettverkstilgang, helt konge, forresten) som bringer PSPen til samme utgave som den i USA, og gir deg masse Europeiske språk som franske og dansk, om du skulle ønske det. (Men ikke norsk.)
Angående filmvisning: Når jeg kjøpte den, bestemte jeg meg for to ting: at jeg ikke føler stort behov for å se filmer på bussen (ihvertfall ikke når jeg kan spille isteden ^_^ ), og at om jeg føler for det, kan jeg kjøpe en kjempe-Memory Stick og laste ned masse animé og lignende for å se på. Film er nå best på DVD og stor skjerm. Angående kvaliteten så har jeg bare testet den med nedlastet video (av Killzone 2

), og imponerte buksene av både meg selv og alle jeg kjenner.
EDIT: Rotet frem pakken og så at min var region to. Jippi!
Så lenge du ikke er redd for problemer hvis den ikke virker (Sony gidder ikke fikse en parralelimportert PSP, men om den er helt ødelagt gjelder vanlig retur i forhold til forbrukerkjøpsloven), og kan tenke deg å bruke 495 mer enn den veiledende prisen for å spare tre måneders ventetid (som meg), så har jeg ingen problemer med å anbefale en PSP fra utlandet!
P.S: Kan anbefale digiworks.no, PSPen min var framme etter tre dager. Selv om postkontoret bestemte seg for å stenge tidlig den dagen. Grrr.