MS Summer of Arcade 2010

Lodin

Der Waaaah
Det er sommer (som snart er over) så da starter Lillemyk den årlige greia si med noen få kule spill og noen som lukter mink og kaller det Summer of Arcade. Det betyr i praksis ikke annet enn at man får 1200 funbux inn på kontoen sin om man kjøper alle fem. Uansett er årets lineup som følger:

21 juli: Limbo Liten gutt i en skummel svart hvit verden.
28 juli: Hydro Thunder Hurricane Port av et gammalt båtspill med ny grafikk.
04 august: Castlevania: Harmony of Despair Mer vampyrslakting i 2D, men nå med coop.
11 august: Monday Night Combat Wannabe Team Fortress 2.
18 august: Lara Croft and the Guardian of Light Lara Croft og en tusen år gammel indianer med maskingevær leker Diablo.

Limbo starter MS sin sommerrekke og er stort sett det eneste spillet av interesse de har på lager bortsett fra no Castlevania-greier. Man spiller en liten gutt som våkner i en skummel skog og det er strot sett alt man vet. Det er en ganske tradisjonell 2D platformer hvor man ikke kan mer enn å hoppe og holde fast i ting, men det er det visuelle og stemningen som er grunnen til å spille det.

Hele spillet ser sånn ut og det er dritlekkert. Og creepy. Og deprimerende.
Man vandrer fra utfordring til utfordring og spillet godter seg ved å drepe gutten på bestialske måter. Det er veldig Prince of Persiaete i både kontroll og feller.
Selve historien bør man vel ikke si så mye om, men dette er et spill alle bør prøve. Bortsett fra de som ikke vil bruke 1200 funbux på det fordi det vistnok er ganske kort.
Forøvrig er det mekka av danske Playdead som mer eller mindre er en gjenfødt utgave av gode gamle Deadline som ga oss Blackout for en million år siden. Spillene minner litt om hverandre i sin melankolske stemning.

D

Deleted member 91

Gjest
Har allerede coppa fordi hallo, må jo støtte nordiske utviklere. Tenker jeg skal sette tenna i det så fort sola går ned. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med det i kveld også.

Lodin

Der Waaaah
Vel Jim Sterling satt å ræga over det på Twitter tre dager i strekk så gudene veit. Kanskje det forlenges av ragequitting?

D

Deleted member 91

Gjest
Tror jeg dessuten leste i Edge-artikkelen om spillet for en måneds tid siden at det er en 'chievement for å fullføre det uten å dø elns, det kan jo bli interessant om man hater seg selv (og det gjør man jo).

Lodin

Der Waaaah
Man får en for å runne hele spillet i en sitting og bare dø fem ganger. Trur ikke det er umulig siden jeg utelukkende har dødd fordi jeg ikke forutså hva jeg skulle gjøre.

Også er den tråden skifta til en generell SoA deal. Ikke si noe til Endre.

Novastrum

Feminist-elitist
Skuffa over Limbo. Begynte ekstremt bra, og første timen var så og si perfekt, men så kommer man til en by og hele spillet blir standard plattform-pøzzle. Irriterende!

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg orker ikke skrive så mye nå, og vi kan uansett heller ta det i Limbo-tråden, men litt enig. Jeg er bare halvveis eller så, men skogen var uendelig mer spennende enn byen for min del. For å sitere Idle Thumbs denne uka: Det virka som om skogsområdet i starten var alt de hadde skissa opp, men så innså de at åh faen vi må jo lage flere distinkte soner så det blir en ordentlig spillen.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det var fortsatt mange fete puzzles i byen, flere jeg brukte tid på å koble i huet. Ved to tilfeller datt løsninga inn mens jeg var et annet sted i huset eller på jobb.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Så grabbar, det er best å vente til det kommer på tilbud? Slenger ikke fra meg 1200 microspenn uten å vite at jeg får value for the buck og blir hungry for more liksom...

Novastrum

Feminist-elitist
100,- kr = Du får én time moro og en time mild amusement.

D

Deleted member 91

Gjest
Fortsatt verdt det IMO.

Fakeedit: Gidder kanskje en mod flytte innlegga til Limbo-tråden?

Lodin

Der Waaaah
Castlevania er ute og har fått... ganske middelmådig kritikk. Ikke no story, masse grinding og mongo vansklighetsgrad er flere av klagene.
Men men, vi får se. *laste ned trial*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja dæven.

Lodin

Der Waaaah
Kjeften på deg din misserable haug med PS3.

Men ja, demoen var ikke mye gøy. Sikkert mer artig med flere folk, men hrrm.

D

Deleted member 91

Gjest
Folk har sammenlignet det litt med Borderlands (statiske brett men tilfeldige drops, sånn at du kan get your grind on mens du finner unike items) og roguelikes siden du må starte brettet på nytt når du dævver. Jeg syns det virker småkjipt men interessant, det er klart man blir skuffa om man forventer nytt SotN, men det er sikkert noen der ute dette treffer the spot for.

Ellers, jeg som er verdensmester i å være tidlig ute gjorde meg ferdig med Limbo i går kveld. Helhetlig ganske fornøyd, stilen er det ikke noe å si på, selv om jeg gjerne skulle sett mer til skogen og mindre til industrihælvete. God sort uansett, selv om du kan skyte ei pil etter den derre achievementen for å fullføre det i én sitting uten å dø mer enn fem ganger, jeg dør som regel minst fem ganger på hvert puzzle selv når jeg veit hva jeg skal gjøre.

Ingen love for Hydro Thunder, forresten? Ikke coppa det sjæl ennå, men om det er det jeg tror det er så spilte jeg det en del på arkademaskiner i sin tid og det kan godt hende nostalgien overtaler meg. 1200 er dog litt svindlings, skulle vært 800.

Lodin

Der Waaaah
Hvis du dævver i en Rougelike er det slutt permanent. Med mindre man spiller en av de hvor man er pokeymans eller no såklart. :riffa:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ingen love for Hydro Thunder, forresten?
Test demoen så skjønner du hvorfor. Wipeout bare kjipere på absolutt alle mulige måter.

Sånn ellers så ser jeg den roguelike-sammenligninga, jeg har igrunn tenkt å kjøpe meg Borgvania så fort det blir no spenn på konto. Dvs. til uka. Da skal jeg kjøpe Limbo også, så du er ikke så vanvittig tidlig ute, Nicholas.