Musikk i ff

Hører du på musikken i ff eller:

  • Setter du på annen musikk

    Stemmer: 0 0,0%
  • setter du på hørselvern

    Stemmer: 0 0,0%
  • skrur du av lyden

    Stemmer: 0 0,0%
  • starter du gressklipperen utenfor så du ikke hører musikken

    Stemmer: 0 0,0%
  • Hører du på musikken

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
GarlandG : Stemmer det:) Har en haug med ff-musikk cd'er og masse figurer.. har oxo cosplaya et par ganger:) det var en eller annen her inne som hadde masse bilder av samlinga mi på en link, men husker verken linken eller personen. Skal prøve å mekke min egen side etterhvert.

Men tilbake til musikken.. Ingen tvil om at FFVII ruler over alle de andre (stort sett). Og FFVI... Og FFVIII.... Og FFIX... Og de eldre.. Alt etter IX har stort sett vært dårlige saker spør du meg.. Man merker lixom at Nobuo sin sjel ikke lenger gjennomsyrer musikken slik de gjorde tidligere. Da jeg spilte FFX første gang, la jeg merke til låter hvor jeg tenkte "Det må være Uematsu-san.." Sjekket på cd'n min, og det stemte gitt:) Spesielt arbeidet han gjorde på Ending Theme i FFX er det eneste som i det hele tatt redder dette soundtracket. FFX-2 : Uff... Stort sett forferdelig.. Men har hørt at piano collections fra X-2 skal være veldig bra. Får kjøpe meg det snart. Og til hvem det enn var som lurte om FFXI.. : JA! Musikken der er slett ikke værst:)

Favoritter gjennom tidene :

1. FFVI - Opening (GRAND!! Og med tanke på at det er et 10 år gammelt spill på en enda eldre konsoll, låter det sinnsykt bra synes jeg)
2. FFVII - Overworld (Lang låt som inneholder 3 "nivåer". Genialt bygd opp og gir deg virkelig den utrolig følelse første gangen du hører denne på verdenskartet)
3. FFVIII - Ending Theme (Milevis foran noen av de andre i "grinefaktor":) Rundt 15 min hvis jeg ikke husker feil og med det klassiske FF-themet spilt til perfeksjon. Har faktisk en avtale med dama om at hvis vi noengang vil gifte oss, vil den delen være erstatter for den klassiske brudemarsjen:))
4. FFX - Ending Theme (Tja.. hva skal jeg si.. Det samme som over.. bare synd at det gjenkjennelige FF-themet uteblir.. Håper vi får høre det igjen i FFXII. Er bare ikke det samme å runde et FF-spill uten å få høre den)
5. FFVII - Aerith's Theme (Et ord : VAKKER!!!!!!!!!!!)

(Ikke de store bombene her akkurat da.. Men er de øyeblikkene i SPILLINGEN jeg får tårer i øynene av. Er mange piano og vokalversjoner av FF-musikk som jeg kan sette på listen, men vi snakker vel mest om slik det faktisk er i spillet her.

Nobuo... Gi oss mer!!!! :)
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kjempeflotte låter det der, ja. Har noen øyeblikker med tårer med noen av dem selv. Må selv legge til "The Great Warrior" under scenen innerst i Cave of Gi på lista, som er mitt favorittmoment i hele FF-serien. FFVIII Ending Theme varer i 13:22 og er genial hele veien gjennom. Favorittdelen min er orkesterversjonen av Liberi Fatali som begynner nøyaktig på 10:00 om jeg ikke tar helt feil. Genialt og nydelig.

Har ikke fått begynt å samle opp spillmusikk selv enda, men jeg kan da brife med en del FF og Squaresoft spill som ikke alle andre har. Du kan se bildene her:

Klikke

Uansett, gleder meg til å se samlinga di. Vet jeg har sett den før, og det var mye bra der. :tommelopp:
 
Nice collection der Garland!! For en måned siden fikk jeg endelig omsider somla meg til å kjøpe Chrono Cross.. Etter å ha hørt på musikken siden det kom ut, var det lixom på tide.. Vakkert spill ass!!

Her er en liten musikk-nyhet angående FFXII : Tre musikk-klipp fra spillet! Spesielt "tune 1" gav meg den gode FF-feelingen! Gleder meg ENDA mer til spillet nå som jeg har fått hørt såpass lovende musikk!

http://www.ff12.com/music/index2.html

Len dere tilbake og nyt!
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har hørt de klippene der, og de er meget bra. Skikkelig god følelse.

Chrono Cross har jeg ikke spilt enda selv. Har ikke hatt tid, og nå får jeg ikke spilt det uansett siden den chippa PS'en min brøt sammen. Men uansett, jeg har god tid i fremtiden.