Når kjøper du et nytt storspill?

Når kjøper du et nytt storspill?

• På utgivelsesdatoen selvfølgelig. Driter i hva det koster!

Stemmer: 0 0,0%
  • Venter litt til jeg ser et ganske bra tilbud på spillet.

• Venter til det havner i tilbudskurva. Har ingen hast...

• Kjøpe spill? Hahaha...

• Totalt antall stemmer
    0

Kilik

Lokal moderator
Jepp, når kjøper du et spill du har lyst på?

Velger du å kjøpe det på utgivelsesdatoen og betaler gladelig full pris for det?
Eller er du av den typen som har tålmodighet til å vente til prisen på spillet faller noen hundrelapper?
Eller er du kanskje såpass økonomisk at du kan vente et helt år til en billigversjon av spillet har kommet ut...

Vel, jeg kom på denne problematikken etter å sett litt rundt på nettbutikker etter litt eldre spill jeg har gått glipp av. Må si det er forbløffende hvor mye prisen på spill faller. Det er vel knapt noen produkter som går så raskt ned i pris som spill. Et spill som nå selges for full pris nå kan man trolig plukke opp til under 200 kr. om et års tid. F.eks. koster et spill som Resident Evil 0 bare 121 kr. på Play.com nå. Jeg betalte 4 ganger så mye for spillet da det kom ut...

Samme gjelder egentlig konsoller. Xbox kostet rundt 4000 kr. da den kom til Norge. Nå får man den 1599 med 2 kvalitetsspill på Elkjøp....
PS2 kostet 4500 kroner da den kom. Jeg kan nå plukke opp en Xbox med 2 spill, GC og PS2 og en del tilbudsspill for den prisen...

Altså er det da verdt det å lange ut så mye mer penger bare for å ha det første og siste?

Ved siden av avstemningen ønsker jeg litt diskusjon rundt dette...

Halky

Veteran bruker ;)
Jeg stemte: På utgivelsesdatoen selvfølgelig. Driter i hva det koster, men det gjelder bare når det kommer noen gode titler jeg gidder og bruke cash på seff :p Siden det er så mange andre måter og få takk i spill på nå fortiden.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hvis det er et spill jeg sett frem til lenge, samt at det får gode omtaler blir det nok med en gang. Skjønt, jeg har bare en eneste gang forhåndsbestilt et spill. (Perfect Dark)

De spillene som ikke er helt der oppe, men samtidig ikke langt unna kan gjerne vente litt på seg.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg kjøper det selvsagt på utgivelsedatoen. Ingenting er som å se et storspill dumpe i postkassa eller bli levert over disken på utgivelsedatoen, det er en stor del av hele opplevelsen spillet gir synes jeg.
Dersom det er litt mer jalla spill så kan jeg godt se det litt mer ann og se om jeg kan få plukket det opp til en litt mer ok pris.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har jeg allerede en hel dunge med spill liggende venter jeg gjerne et år (jeg har veeeldig lyst på Ratchet & Clank 2 nå, men jeg klarer å vente). Men noen ganger klarer jeg ikke å styre meg. Kjøpte Resident Evil 0 til fullpris da det kom ut, og har ennå ikke kommet meg av det jævla toget. Og nå koster det 121 kr på Play. *grynt*

SHDR

Gullmedlem
Jeg er vanligvis veldig skeptisk av meg ... heldigvis havner de spillene jeg liker i pre-owned hyllene på EB cirka halvannen uke etter launch, så jeg har det lett :p

Ellers er jeg litt desillusjonert etter en stund. Jeg tenderer til å teste spill ved å laste dem ned først, og så kjøper jeg dem dersom jeg oppdager at jeg har endt opp med å spille det en del. Jeg er for eksempel fryktelig glad for at jeg ikke kjøpte Deus Ex 2 :p Det har jeg begynt på fem ganger nå ...

Vanligvis kjøper jeg storspill utgivelsene på utgivelses datoen, men grunnet at visse butikker i nærheten av meg ikke legger ut spillene før noen dager. Da er det litt irriterende. Jeg prøver ihvertfall å få tak i de på utgivelsesdatoen. :)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hvis det er et spill jeg ser fram til, kjøper jeg det gjerne på releasedatoen. Det behøver ikke være et stort og hypet spill egentlig, så lenge jeg har gledet meg til det.

Er det et storspill jeg har sett mye fram til, så kjøper jeg det med en gang. Da nøler jeg ikke - da bare bestiller jeg det (som regel forhåndsbestilles det). Jeg sitter jo med NTSC U/C PS2 og NTSC U/C GC, og noe av grunnen til det, er jo at spill som regel kommer ut på NTSC U/C før de kommer på PAL. Å vente i evigheter på et spill jeg virkelig vil ha, er noe herk. Dessuten, DVDBoxOffice gjør at jeg får spillene litt billigere da (og ja, prisen teller noe, for jeg kjøper som regel aldri NTSC U/C-spill fra TBCgames eller Spiderman, selv om det er mye kortere ventetid). Men sånn generelt sett, toppspill kjøpes på lanseringsdatoen (så lenge jeg har penger).