N-n-nei..?

• Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
http://www.shacknews.com/laryn.x?story=58519

A very reliable source with inside knowledge of Duke Nukem Forever developer 3D Realms today told Shacknews that the company has been shut down.

The closure came about as a result of funding issues, our source explained, with the shut down said to affect both 3D Realms and the recently resurrected Apogee name.

Phone calls and e-mails to various 3D Realms veterans have thus far gone unanswered, with publishing partner Take-Two likewise unavailable for comment.

3D Realms was founded in 1987 by Scott Miller and George Broussard. The company had infamously been working on Duke Nukem Forever over the past 13 years.

Er det endelig over?

Lodin

Der Waaaah
Bethesda som så lager Fallout 3 with BALLS OF STEEL.
Noen år senere kommer de til å frata gjenoppståtte 3D Realms resten av lisensen fordi de aldri greide å mekke en Duke mumerperger sånn som de lova.

luls.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg postet tråd på Gamespite-forumet, og Parish kom med dette innlegget:
PR in my inbox from Deep Silver and Apogee:

"Deep Silver and Apogee are not affected by the situation at 3D Realms. Development on the Duke Nukem Trilogy is continuing as planned."

Is that good? I don't even know anymore.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg er sikker på at selv om de dør i en stygg bilulykke, alle mann, så kommer spøkelsa deres tilbake for å jobbe videre på det jævla spillet.

Jante

privileged CIS shitlord
De har råd til å fise rundt i over tyve år, men når de endelig må gi ut noe, så går de konken? What gives?

Hadde de fått ut spillet så hadde det havnet i 50 kroners bunken til REMA 1000 uansett. No loss

CyberK

Finner ikke på noe.
Apogee-delen mekker ports av de gamle spillene til PSP , DS og GoG osv., så de kommer til å ture videre og gi ut utgaver av gamle Duke-spill på stadig nye platformer. Selve 3DR som utvikler DNF stenger dørene. Det morsomme er at jeg faktisk satt i forrige måned og funderte på hvor de egentlig fikk penger til å fortsette utviklingen fra. Svaret er tydeligvis "ingen steder".

Hva skal hele geekeverdenen spøke med nå? :(

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Burde lage en halvtimes dokumentar om faenskapet.

Lodin

Der Waaaah
BALLS OF STEEL, pinballspillet
(dette er ikke kødd)
som skal komme til PC og Live Arcade er også fortsatt on track vistnok. :yoshi:
Sånn ellers sitter fortsatt Take Two på retten til å gi ut DNF så jeg tipper de snapper opp resten i det nærmeste brannsalget. Vil lese den boka dette kommer til å ende opp som.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Balls of Steel spilte jeg i 1998 (-ish), og det eide til pinballspill å være. Er dette en oppfølger eller remake?

Lodin

Der Waaaah
Aner ikke, men det ble annonsert sammen med den greia til DS og PSP. Sikkert en litt mer gjennomført utgave siden orginalen egentlig bare var en sammenslengt greie til en pinball-emulator om jeg husker rett.

EDIT: BALLS OF STEEL!