Neptune's Pride - Journaltråden

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#41
HAH! "Kom an a Jonna, vi går på Nilo, også knuser jeg Erlend meanwhile, kom igjen a." "Jada, jada. *ikke foreta seg noe og bli større*" "Nå har jeg snart knust Erlend, Jonna, kan vi gå på Jante og Nilo eller hva som helst?" "Jada, joda *ikke foreta seg noe og bli større*"

Rart jeg fikk panikk.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#45
Nilo hadde wormtonguea Agradula helt fra starten, Martin. Ikke så mye å gjøre med den saken.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#47
Dag 14 - It has only just begun..
+
Dag 15 - Min butthurt bringer alle gutta til hagegården





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 15:

Nilo: 67
Martin: 59
Jante: 43
Agra: 40
Justin: 36
Buggz: 13
Yeti: 7
SHDR: 1
[st]Kalli: 0[/st]




justincase



Har vært uten internett i mange dager, men om jeg ikke tar helt feil er ikke det noe stort problem. Riktignok logger jeg inn med mange tusen $ på konto, de andre har tatt igjen sciencen min men har gått opp mange teknologinivåer. Nå er det bare å kordinere seg inn på hvem teknologien skal brukes på. Det ordentlig kjedelige er at min manglende internett gjorde meg så passiv jeg henger langt etter på antall planeter, noe som gjør at selv med hauger av penger koster alt dritmye og jeg får ikke skutt unna de andre på alle områder. Dette gjør at jeg -fortsatt- er avhengig av allianser, men det går seg til.

Har fått en del meldinger, og det viser seg at Fetthesten og SHDR følger Kalli og går snart under som en følge av egen arroganse (ihvertfall sånn det blir fremstilt ;p). Nilo, Jante og Martin har gjort en glimrende jobb mens Agradula og jeg bare sitter å koser oss med det vi tok fra Kalli. Desverre deler de mellom seg de gode ressursene til sine døde motstandere, mens vi sitter for oss selv i øst.

Så hvem er next? Har et godt forhold til alle som er igjen, men noen må gå så Agra og Nilo utelukkes. Da står vi igjen med Jante og Martin; Nilo har hatt et dårlig forhold til Jante lenge, men er nå gira på å ta Martin. Martin vil bare ha meg med på å angripe Agradula, som jeg desverre ikke kan være med på, så foreslår for Agra vi blir med på dette. Prøver å chatte opp Jante for at han skal bli med men hittil inget svar.

Jeg ser for meg Jante og Martin finner sammen mot en eller alle av oss. Forhåpentligvis slipper jeg unna som har tradet en del og godsnakket med de fleste, men du vet aldri. Kanskje jeg får med Buggz og hans 4 skip til å angripe bakfra? Legger masse penger i enda mer penger et døgn til, men må snart pimpe industri, og det vil koste å få tilbake forspranget mitt i science.

Lager en plan, chatter opp folk. Blir bra, tenker jeg.



Kalli



. . .



agradula



herp derp



Nilo



Base is under attack, BASE IS UNDER ATTACK! Fetthest managed to sneak a ship to our communication center at the Acrab star. Heavy hit from a fleet of 100 ships. We lost valuable data, and log backup was gone as well. 4-5 days of log data was lost. This enemy was stronger than I anticipated, but we survived. We have captured most of his base, and Fetthest today, was eliminated. He was a mere pawn in my play, now…THE REAL BATTLE BEGINS!

We are now closing in on our main objectives:

- Kill Buggz
- Kill Martin
- Kill Meg_94



Yetipants


Vel, den ræva Hitler-etterligningen min for noen dager siden var på sin plass. Akkurat nå sitter jeg i en brennende bunker og dirigerer ikkeeksisterende tropper rundt på kartet. Det er fryktelig ensomt her, jeg har bare to stjerner igjen og en håndfull skip. SHDR er bare et rosenrødt minne, mens Buggz så klart fortsatt holder stand. Jeg håper at de andre lar ham være i fred en stund, og at han på mirakuløst vis klarer å bygge seg opp igjen og vinne spillet. Jeg håper også at spillet har merket at jeg har vært den mest trivelige fyren i denne runden og tildeler meg seieren posthumt. Begge deler er like sannsynlige, tror jeg.

Men ja, jeg klarte meg i litt over to uker. Skjønt: En marsj som har vært på stø kurs mot Helheim fra starten av er vel kanskje ikke så mye å skryte av. Jeg lurer litt på om jeg i det hele tatt hadde noen sjanse, eller om gutta bestemte seg for ei uke siden om at vi måtte bøte med livet. Nuvel: Jeg hadde ikke snøring på hvordan spillet fungerte da jeg startet, så jeg gjorde mange grove feil helt fra start av. Det spørs vel hvor gode muligheter jeg hadde i utgangspunktet. Den største feilen var definitivt å ikke satse nok på rå kraft; hadde jeg bygd opp en stor nok hær, kunne jeg tatt en større bit av kaka og vært med i tet helt fra starten av. Nuvel, man lærer så lenge man blir massakrert av skitne rommonstre fra det ytre rom.

Vel, det var vel det. Vi snakkes.



Buggz


Jeg går nesten på autopilot, det lille jeg tjener av penger går på dealing og kanskje litt stjernutvikling hvis det er billig nok. Nilo går selvsagt etter meg etter han er ferdig med Fetthesten, mens jeg fortsetter å deale weapons tech som faen for å gjøre mest mulig skade før jeg dør. Etter Nilo har tatt alt ila én natt (fleet speed gjør spillet utspillbart etter hvert) bortsett fra én stjerne med 10 i ressurser sender jeg alle spenna mine Justin som avtalt.



SHDR


. . .



SirkusMartin


Erlend har ramla ned i noen-og-seksti skip, og han har sendt ytterligere 25 på selvmordsrun mot meg. Kan denne fyren regne/bruke battle calc? Uansett gøy at han var så enkel å moppe opp, men jeg har tynna ut rekkene mine ganske grundig. Sitter på nok industri til å kunne counteract om Jante starter noe bråk, men regner med at vi bare deler stjernene hans pent mellom oss. Jeg har dog begynt å bekymre meg alvorlig over Jonna, han sitter bom stille med sine 700+ skip og går ikke på noen, og hopper helt tilfeldig opp i våpen hele tida ... Han jobber med Nilo, helt klart, men med hva? Han angriper ikke Jante en gang, selv om jeg sa jeg ikke hadde noe imot det, og det kan bare bety at han lader opp til å knuse meg. Neste pengeutbetaling, hvor jeg sitter i London og blir foill, må bare brukes på dritmye industri ved Jonna, om jeg kan overbevise Jante og Buggz at Tryggve er den neste de må rive istykker og at jeg lover å sitte pent og se på og selvsagt gå på Nilo siden. Fuckings intriger! Kan jeg approache Filip etterhvert, tro?



Jante


Tempoet har tatt seg betraktelig opp, ettersom folk har begynt å få mye Fleet Speed. SHDR og Yeti dør i rekordfart. Det store spørsmålet nå er hvem som blir angrepet av hvem next. Agra lurer på grensa mi med mongomange skip, og Martin forsøker å få meg med på å angripe alle andre. Jeg har begynt å tvile på True Bro Alliancen min med Nilo, ettersom han fôrer Agra med tech for å unngå å bli spist. Jeg har nok ingen mulighet for å være med i toppen, men skal nok klare å lure meg med helt til slutten. Jeg har ikke gitt opp, men innser at det er jævla lite jeg kan gjøre alene nå. Hvordan kartet ser ut til slutt er nå opp til de andre.

Nilo snakket tidligere om å angripe Martin etter at Yeti var nedkjempet, så jeg tilbydde å avstå noen systemer til ham i vest, siden Martin sender de fleste skipene sine til å forsvare i øst. Hvis alt går bra så kan jeg også forsyne meg litt av Martin. Jeg håper ikke dette kommer til å bite meg i stumpen.. Hvis han utsletter Martin så er han ikke så mange systemer fra å bli seiersherren. Hvis de to kjemper mot hverandre og svekker hverandre, kan jeg utvide både nordover, østover og sørover. Dette er nok bare ønsketenkning, med mindre Agra og Justin foretar seg noe, har Nilo allerede vunnet.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#48
Dag 16 - Dagen Justin svindlet Yeti og SHDR ut av spillet.
+ Dag 17 - Stille før stormen?





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 17:

Nilo: 69
Martin: 61
Jante: 48
Agra: 40
Justin: 46
Buggz: 13
[st]Yeti: 0[/st]
[st]SHDR: 0[/st]
[st]Kalli: 0[/st]




justincase



Se forrige..



agradula



herp derp



Nilo



Today we celebrated our “mission accomplished”. Buggz was a n00b, and was no longer a threat. He had about 12-13 stars. I was disappointed; I thought I would actually need to step up my game against him. Oh well, family vacation to Tejat again, need to spend some quality time with my family and Jante. My second commander “autopilot” will take care of Buggz. While packing for our vacation a important message came……. AND THIS WILL SURPRISE YOU ALL!

Guess who came knocking on hells door!

Objective B) aka Fistus aka Martin aka Double Dragon Fisse Master of the South!



This was just perfect.



Martin, I will backstab you so hard in the ass, that you kids will feel my long shaft running up their clenched asses every time they take a shit!



Buggz


Jeg når nesten på autopilot, det lille jeg tjener av penger går på dealing og kanskje litt stjernutvikling hvis det er billig nok. Nilo går selvsagt etter meg etter han er ferdig med Fetthesten, mens jeg fortsetter å deale weapons tech som faen for å gjøre mest mulig skade før jeg dør. Etter Nilo har tatt alt ila én natt (fleet speed gjør spillet utspillbart etter hvert) bortsett fra én stjerne med 10 i ressurser sender jeg alle spenna mine Justin som avtalt.



SirkusMartin


Ble litt tweaking, totalutsletting av Erlend og the demise of Tryggve. Jonna ligger omtrent konsekvent 500 skip foran meg, jeg har omtrent jevnt med Filip. Jeg lyktes endelig å få Jonna i prat, han er nok nervøs for hva jeg kan finne på, men faktum er at jeg er svakere enn ham på de fleste områder. Om jeg får ham med mot Filip og så Jante/Nilo, så hadde det vært det beste, men han er veldig tilbakeholden og jeg er litt nervøs for at jeg har lagt ut for mye om planene mine til folk. Jeg worker dog Jante, som har litt standstill med Nilo, til å ville gå på Jonna. Kanskje vi får med Nilo også, som etter sigende kjøper unna Jonna, og isåfall kan vi knuse Jonna og Filip i samme slengen. Så lenge jeg får på en allianse og ikke blir offer for en konspirasjon burde jeg ha lyse fremtidsutsikter. Frister nesten litt å bare bryte ut og gå på Filip bare for å sanke bra stjerner, men han har nok en skummel plan med all den cashen han sitter og ruger på... fff. Forer han Jonna med cash for å ikke bli utsletta? Jeg tror uansett jeg har greie grenser nå, men Jonna har flere skip og høyere våpennivå, så jeg ender på defensiven og en real scramble etter å holde skipcounten oppe - å miste en av utkantsplanetene med lassevis av industri hadde vært unbearable.



Jante


Justin reacher ut til meg og letter litt på sløret. Hvis Nilo angriper Martin, skal vi hive oss med på moroa. Da spørs det hva Agra finner på..

Martin sender beskjeder til både meg og Nilo om at han vil ha med den ene av oss til å angripe den andre. Hvem er shadowbrokeren nå, Martin?

Nilo sier han angriper Martin med 900 skip om et par dager. Jeg skal være klar til å sette inn flåtene mine også, så er vi kvitt Martin med mindre Agra går inn på feil side. Nilo forsikrer meg om at Agra også vil angripe Martin, men jeg er ikke så sikker. Justin er jeg derimot ganske sikker på, han vil støtte hvem enn som vinner, og han har bare en god mulighet for ekspansjon akkurat nå, nemlig å angripe Martin.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#49
Dag 18 - Falske flagg.





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 18:

Nilo: 69
Martin: 60
Jante: 48
Agra: 41
Justin: 36
Buggz: 13
[st]Yeti: 0[/st]
[st]SHDR: 0[/st]
[st]Kalli: 0[/st]




justincase



Planer iverksettes, Agradula og Nilo angriper Martin, Martin tar igjen på førstnevnte og angriper av en eller annen grunn også Jante. Dette gjør at han legger seg helt åpen for meg, prøver å kommunisere om han gir meg en luke kan jeg hjelpe han med Jante (for så å ta Martin senere), men han er på fylla eller lignende. Så oppertunistisk som jeg er sender jeg tusen skip utover stjernene hans.

Samtidig prøver jeg å få kontakt med Jante, kommunisere jeg er på vei i hans retning og det er noe han bør ta i betraktning.

I disse dagene er det en masse chatting, alle er paranoide og alle er slitne. Jeg har vært defensiv og influert spillet mer gjennom tekst enn gjennom handling så sluppet de største krigene, og ser hvor kjedelig det er for Martin og Jante og miste et imperie de har jobbet for over flere uker. Jeg vet dette, og spiller aktivt på det i samtale med de andre. Samtidig kommer det frem fra mine allierte Agradula og Nilo at de antagelig ikke gidder eller orke å dra spillet ut i mange flere dager, og da er ikke jeg den som angriper for at de skal la meg vinne. Da er det mye bedre å la Nilo bli en verdig vinner, Agradula på andre og meg selv på en allerede noe ufortjent tredjeplass.
Men vi er fortsatt fire spillere igjen, fortsatt redd Nilo og Jante skal alliere seg mot Agradula og meg selv.



agradula



herp derp



Nilo



So I have told Martin that ill attack Jante, but as we all know, I’m going rape Martin. Right now, I’m just trading my techs with Jante, JC, Arga. Cool guys, but I’m still better, I’m still nr1!

I have gathered about 500 ships close to Jante, waiting for the 500 left to arrive. Seriously, this attack is gonna be so epic. Martin, JA NU VA Æ JÆVLIG SMART!





On the spillegal forum I wrote by “mistake” some harsh words about my “friend” Martin. This hippie has no idea of what’s going to hit him…




Buggz


Jeg når nesten på autopilot, det lille jeg tjener av penger går på dealing og kanskje litt stjernutvikling hvis det er billig nok. Nilo går selvsagt etter meg etter han er ferdig med Fetthesten, mens jeg fortsetter å deale weapons tech som faen for å gjøre mest mulig skade før jeg dør. Etter Nilo har tatt alt ila én natt (fleet speed gjør spillet utspillbart etter hvert) bortsett fra én stjerne med 10 i ressurser sender jeg alle spenna mine Justin som avtalt.



SirkusMartin

Har wheela og deala noe verre - Nilo har angrepet Jante, og jeg skal plukke opp småtteri der, og Jonna har endelig engaget meg, noe som skal straffes på det hardeste. Får jeg med meg Filip mot Jonna, eller har alle vendt meg ryggen? Følg med.

Trodde jeg fikk med meg Nilo mot Jante, men han ville vel bare at Jante skulle sende alle skipa sine mot meg. Filip sitter og leker deilig, Jonna angriper, og jeg tror jeg veldig raskt blir sittende igjen med blødende stump her med mindre Jante fatter alvoret og joiner meg mot horene (neppe) eller Filip helper en nigger ut (svindlende horer kommer nok heller til å sitte glisende og se på at jeg tynes og så plukke opp restene. Hva skjedde med god gammaldags gung ho?). FITR! RAEG!

Æh, fuckit, jeg brenner meg opp.



Jante


Martin angriper meg. Jeg sender ut en beskjed til Agra og Justin om hans generelle avskyelige fremtoning og skyggespill, og håper de hiver seg inn i kampen på min side. Han regner sikkert med at jeg er distrahert av Nilo, så jeg setter inn alt jeg har mot systemene hans. Nå er jeg avhengig av at ting går min vei, og at true bro alliansen min med Nilo er til å stole på. Hvis han har solgt meg ut til Martin så blir det kraftraeging og endeløs butthurt fra min side..

Konsulterer litt med Justin, og han er ganske sikker på at agradula ikke jobber sammen med Martin. Hvem faen vet? Vi får bare vente og se.

Dette jævla spillet..
 

Jante

privileged CIS shitlord
#50
Dag 19-22 - GAME OVER MAN


Det endelige kartet over galaksen:




Det endelige antall erobrede stjernesystem:

Nilo: 138
Agra: 69
Justin: 59
Jante: 1
[st]Martin: 0[/st]
[st]Buggz: 0[/st]
[st]Yeti: 0[/st]
[st]SHDR: 0[/st]
[st]Kalli: 0[/st]








justincase



Jeg var for treg til å ta Martins stjerner. Sikrer noen få men viktige ressurspunkter. Snakker med Nilo om hva som skal skje, og han er åpen på at noen nå må ryke, og selv om Jante i utgangspunktet er den naturlige virker det ikke helt slik lenger. Eller, jeg vet at jeg er next.

Holder meg til Agra som alliert, lurer på å ikke bare cease hostilties for å stå imot Jante og Nilo sammen. Noe vi ser for oss skjer nå snart. Fortsett å gi Buggz tech, forhåpentligvis drar han noen skip ut av Nilo! Jante var på fylla og får ikke tak i han, dumt.

Alle snakker om at de er slitne og lei, men jeg klarer meg fint. Kanskje fordi det har gått greit, men har vært for passiv til å konkurrere om seieren, det beste jeg kan håpe på er å støtte Agra så godt jeg kan (vi ceaser hostilities og blir offentlige allierte), men er som nevnt godt fornøyd med tredje bak Agra og Nilo.

------------------

De siste dagene utspilte seg helt naturlig, etter at Martin var død hadde gikk Jante naturlig nok ned, og Nilo hadde så mange stjerner vi var så godt som ferdige allerede. Kjente jeg hadde en del fightingspirit igjen, men ikke noe sted jeg vil bruke den, det er ikke verdt å dolke Agra og/eller Nilo for å vinne spillet, rett og slett. Man spiller for å ha det gøy, og jeg har hatt det dritmoro med å ta ut alle de andre samtidig som jeg har overlevd til spillets slutt.

Skulle gjerne avrundet på en mer gloriøs måte, men er greit fornøyd med innsatsen og veldig fornøyd med utfallet.



agradula



herp derp



Nilo





Well, a lot has happened, but as we know, a picture can say more than a thousand words….. this is my picture

Objectives:
- Kill Buggz
- Kill Martin
- Meg_94 (still alive, has escaped to another galaxy, lost enemy position. Only clue left is an ipod touch….)





So, im done…….. now I have to backstab my friend Jante. Both JC and Agra where going attack him. But he is my bro!





Jante, I love you…. I really do! I wish…..*crying* I wish I could save you! I wish I was strong enough…. I wish to suck your dick just one more time… :/

Well, 1st place. I’m happy, but to be honest, I don’t really care. As long as I raped Buggz and Martin, was a victory enough for me. But the true heroes of this galactic battle are:

- Jante, a friend and a lover. If I’m yang, he is my ying
- Agra. The person I will trust forever, no matter what!
- Last, but not least, JC. My nigga, my ethnic brother from another mother, I love you!



Buggz


Nilo gir meg 200 spacebucks?! Jeg bruker alt på industri på den lille stjerna jeg har igjen. Jeg driter meg ut og har ikke råd til en carrier fleet etterpå, men Justin donerer $25 så jeg får kjøpt en. Jeg planlegger å sende skipet på noen av Nilos ubemannede stjerner før jeg drar på jobb, forhåpentligvis merker han det ikke mens han er på skolen...

God plan feiler fordi jeg er grisetrøtt på morgenen, glemmer hele greia og drar rett på jobb. En time før jeg skal dra hjem er spillet over. OVER! Jaja, hadde vært en kortvarig glede. Skulle likevel likt å se reaksjonen..



SirkusMartin

Ja, greide nok ikke lure noen, så nå bare griser jeg løs på Jante så han kan gå ned i flammer med meg. Typisk rotter å rotte seg sammen.

------------------

Selv Nilo puler meg fremfor Jante som jeg svekker solid nå. Pakkiser altså, ser ikke en gang sjanser når de ligger foran dem. Jeg blir jo spist av Jonna uansett.

------------------

Praktisk talt dau her, fire stjerner igjen, prøver å advare folk mot Nilos fremadstorming, men han har jo 110 stjerner and rising nå. Jante drukner, og Filip er content med å sitte i hjørnet sitt, det svinet.

NOOOO MY BEAUTIFUL- NOOOOOO WHYYYYYYY



Jante


La meg skissere de siste dagene mine for dere (som forøvrig har blitt brukt til å fortære store mengder alkohyler og ignorere mine galaktiske plikter totalt):

Dag 19: ALT GÅR TIL FAEN

Dag 20: ALT GÅR FREMDELES TIL FAEN

Dag 21: ALT GÅR TIL FAEN JA, JAGGU JEG LEVER ENDA HARRU SETT

Dag 22: Abandon ship! Abandon ship! Oh shi- vi... overlevde?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#51
Nilo, legg merke til hvordan jeg hadde én stjerne igjen og likevel planlegger å analpenetrere deg. :)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#52
Fornøyd! Bra spill gutta!
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#53
Fortsatt litt furt over manglende gungho-ing, men det var moro å pule Jante bare fordi på slutten. Spille igjen snart eller?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#54
Håhå, hør på han a =D
Men ja, som skrevet var jeg for litt for passiv til å kunne gå for seieren uten å virkelig bakpule noen, og da var jeg fornøyd med tredje. Har lyst til å kjøre en runde til, virker ikke som noe problem å finne folk.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#55
Jeg orker ikke mer av dette samlivsødeleggende spillet. Det går rett og slett ikke. Får holde meg til det jeg kan best... Turnbased.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#57
Få med Julian.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#58
Fortsatt litt furt over manglende gungho-ing, men det var moro å pule Jante bare fordi på slutten. Spille igjen snart eller?
Hvem var det egentlig som ble pult? HÆ MARTIN? HVEM VAR DET EGENTLIG?