Neptune's Pride - Journaltråden

Jante

privileged CIS shitlord
#1
Mine damer og herrer, jeg gir dere..
Spillegals grusomme og episke kamp for galaktisk herredømme




Dag 1 - la plottinga begynne!






justincase



Jeg har allerede spilt en runde med Neptune's Pride, et spill med tilfeldige deltagere hvor jeg var totalt dominerende. Leste meg opp på andres erfaringer fra spillet, og dannet strukturen i en plan som vil sikre meg seier. I korte trekk dreier den seg om å investere tungt i økonomi, bruke penger og diplomati smart til å bytte til meg alt jeg trenger. Forhåpentligvis bytter alle med meg, så ingen vil ha meg ut. Med godt mot logger jeg inn og starter ballet første dagen, spent på om jeg er den uheldige motherfuckeren som starter i midten. Heldigvis ble det Jante, og jeg hadde fått en komfortable startposisjon nede i høyre hjørnet av kartet. Mine nærmeste naboer var Kalli og Martin, to hyggelige gutter jeg har hengt med i RL og har hemmeligheter om de ikke vil jeg skal dele på nettet, så dette tenker jeg blir fint! Det skulle det ikke.

Startet umiddelbart med å sende ut skip, bare for til min forskrekkelse forstå at jeg er fanget. Fanget av en magisk romvegg som avskjærer meg fra resten av universet. Du skjønner, en av teknologiene man kan velge å researche er range, rekkevidden skipene dine kan fly, og med unntak av en håndfull ubrukelige stjerner må min plan om å utvide for å legge universet under meg på is til jeg får oppgradert Range. Det vil ta to dager.

Jeg griner fælt over det, for naturlig nok gjør at Kalli uten problemer vil kunne ekspandere sørover mot meg, som Martin kan gjøre østover. Så jeg må strekke ut hender, mange og fort! Først og fremst dannes den viktigste alliansen for spillet: Utenlandsalliansen. I samarbeid med Nilo blir planen vår om at jeg skal leve så lenge som mulig og han pule så mange som mulig dannet. I tillegg, og antagelig viktigst, er det å få på plass en anti-Kalli bevegelse. Han vil fort og hardt være over meg som en stripper i San Francisco, og da må jeg ha backing. Responsen er god, mange vil men flere er langt unna, Martin vil nok ta ned Kalli, og Jante gir meg moralsk støtte. En grei start.
Hvem som skal trades hva med osv blir en helvetes kabal, men jeg får den til å gå opp til slutt. Det eneste som kan bli vanskelig er å forklare hvor noe av techen kom fra, men det går seg til.

Nå må jeg vente.



Kalli



Fiender og slasker på alle kanter. Gjorde avtaler med Agra om hvor territoriet skulle ligge fremover, ingen kontakt med JC (hadde egentlig aldri det).



agradula



herp derp



Nilo



First thing is first. Me and JC will rape you all…nuff said… lets move on.



Well, it begins. Our position is what it is, have two noobs on both my flanks, have to watch out for them. Best thing would be to make a “friendly” agreement, not to attack each other and set up borderlines. And when the time is right, stab them in their back and rape their stars for any recourses what so ever. Our main targets have been localized, the red vagina Fistuss and sky blue Buggz, both of these need to be eliminated, as their elimination is the main objective. They have both been teasing and calling me names for many years on spillegal, and now is the time for revenge!

Communication center is set up, and my first transmission was sent to Fetthest:
As a technical fault, my 2nd transmission was mixed up, and was sent to the wrong person. But this idiot had no chance of knowing what was going on anyways. Fetthest serves just as a pawn in my plan, I have no use of him at all as a human, only value I see are those precious stars he is sitting on. I’ll try to bait other players to attack him, and then he will die! He gave God of War III a bad review, and this person shall feel the might of OLYMPIS, IN HIS AAAAAAAAS! So the first piece of my master plan was set, now I needed to win Agradula’s trust.



First contact with Agra:
During pre-war this monkey was sure that he would win the war, but as seen, he has no clue of what boarders are. What a slut. I feel that it’s more to him then what meets the eye. (PLAYING NOW TRANSOFRMERS SONG)

As seen, my persona leads these fools to think that I’m some kind of noob, which is the strategy I have chosen to use during this war. Both my transmissions were successful, 1st day has gone as planned.



Yetipants


Okay, spillet starter. Skal vi se her, jeg ligger klemt oppe i venstre hjørne av galaksen, med Buggz nede til venstre og Nilo rett til høyre for meg. Det første jeg ser idet jeg begynner å orientere meg er at Nilo har sendt forslag om allianse. Siden jeg er en upålitelig faen er min første impuls å sende forslag om allianse til Buggz, sånn at jeg eventuelt kan dobbel-deale litt her. Jeg veit så klart ikke hvor jeg har Nilo heller, men hvis Buggz slår seg vrang blir jeg kompis med Nilo i alle fall. I beste fall blir jeg bøddi med begge to, og da er det på tide å sikte litt lenger unna for å finne noen andre jeg kan chumme med (dvs. utnytte). Give them nothing, but take from them everything osv.

Håhå, jeg foregriper begivenhetenes gang aldri så lite (det er aldri negativt vet du) og innleder en prat med Jante for å alliere meg. Har ennå ikke svart Nilo, så hvis jeg får ja fra Buggz og Jantis blir det koordinert angrep på Nilo. Jeg er helt klart den beste taktikeren noensinne.

Se her ja, Jante svarer rimelig kjapt og gir uttrykk for å være med på leken. Han har innsett det samme som meg; enten går jeg mot Nilo eller så går jeg mot Buggz. Nå avhenger utfallet av hva Buggz svarer.

Etter litt kjapp scouting har jeg sendt flåter for å græbbe de mest tiltrekkende systemene i nærheten av kjernesystemene mine (dvs. de jeg starter med). Det ser ut som om jeg har en ganske grei start; hovedsystemet mitt har 1 i Science (dvs. det som er dyrest å oppgradere) og 5 på både Economy og Industry. Siden Science er så sabla dyrt oppgraderer jeg det bare en gang på hovedsystemet mitt, mens jeg rasker opp litt mer Economy og Industry på de andre kjernesystemene mine. Er liksom ikke så mye annet jeg kan gjøre, og å sitte på ræva for å gi de andre spillerne et forsprang frister ikke all verdens. Planen for i morra er å erobre systemene som ligger rett over meg og ekspandere litt både mot Buggz og Nilo, mens jeg avventer den diplomatiske situasjonen. Føler meg fornøyd med starten, og siden jeg har null erfaring med spillet regner jeg med at dette bare er starten på en uhindret rusletur mot førsteplassen.

Håhåhå. Jante rapporterer tilbake og informerer om at ikke bare er han med på laget, men Martin har vært chummy med ham også. Jeg antar dette betyr at Martin også har lagt seg på rygg for SHDR, med mindre han er teit, noe han ikke er (Martin altså). Og videre... Buggz burde være i samtale med enten SHDR, Jante eller meg. Jeg har ennå ikke hørt et knyst fra den kanten, så noe er i gjære. Eller så har han bare ikke logga inn ennå. Samma det, her er det på tide å handle. Og med "handle" mener jeg "anrette noen dolker bak noen rygger". Jeg er mest keen på å harve Buggz eller Nilo, siden de er nærmest meg og dermed står lagligst til for at jeg kan swoope inn og høste deres harde arbeid. Så dermed melder jeg SHDR og foreslår en allianse. Jeg skriver eksplisitt "med det formål å mose Buggz" før jeg kommer på at hvis gutta allerede er i cahoots blir dette lett stygt. Jante får derimot vite om planen min siden han allerede har foreslått et angrep. Vi lukter antakeligvis blod begge to, og hvis Jante er bare litt som meg blir det fort meg han vender seg mot hvis jeg ikke er med på notene. Så, jeg er med på notene. Flere noter, faktisk. Så får vi se hvordan dette går.

Jeg har sjekka litt hvordan de andre ligger an. Viser seg at jeg ligger omtrent midt på treet hva angår priser på å researche ting; et par stykker har like mye Science som meg, men mer av de andre sakene samtidig som jeg ligger foran med Science hva angår et par andre. Merker også at jeg har kommet litt treigt i gang, jeg ligger et stykke bak når det gjelder rå styrke og eiendommer. Det virker som om min taktikk med å satse på backstabbing fra første sekund var mitt beste alternativ uansett.

Her skjer ting, vøtt! SHDR svarer på min forespørsel ved å "antyde" (dvs. si rett ut) at Martin må dø. Akkurat som meg er han trengt inn i et hjørne. Jeg lanserer planen om å gå sammen med Jante om å mose Buggz først, siden han vil være en trussel både for SHDR, Jante og meg. Etter at han faller, tar vi for oss Martin. Etter mitt skjønn ligger Buggz altfor laglig til for hogg til at vi har råd til å la ham være. Så får vi se hva gutta svarer.

...Se her, ja. Buggz har våknet til liv. Jeg får visst anledning til å doublecrosse tidligere enn jeg hadde tenkt. Okay, Buggz mener nå at vi skal gå på Nilo. Det rimer dårlig med renkene jeg har smidd overfor de andre, sååå... hmm. Okay. Jeg ekspanderer litt nedover mot Buggz, samtidig som jeg tar de stjernene Nilo og jeg har avtalt at jeg skal ta. Så holder jeg meg inne med ham mens vi i alliansen gjør oss klare for å fiste Buggz. Og så slår vi til når han begynner å ane uråd. Eller bare når det passer. Vi får se.



Buggz


Wow, masse fine knapper og mange fine farger. Jeg leste aldri den RPS-greia og har såvidt skummet meg gjennom den heller ubetydelige "tutorialen", men den foreslår fire steg. "Move Your Fleets.": Vi er ved dag 1 og ingen er i krig helt ennå. "Upgrade your stars": economy gir meg spenn en gang i døgnet og industry lager skip. Sounds good, jeg bruker alt jeg har på å oppgradere en av hver på et utvalg planeter. "Choose your technology": den står allerede på weapons. Weapons høres bra ut. "Talk to the other players": foreløbig aner jeg ikke hvem jeg har rundt meg engang, men nå skal jeg uansett lalle. Får se hva som skjer i morgen.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Merker selvsagt litt seint at vi er i gang! Men har en god åpningsposisjon - har Erlend rett til venstre, og han er jo strategiidiot har jeg hørt, så safer på at jeg bare kan gå løs på ham som jeg vil. Har Jante rett over meg, og jeg må litt opp for å komme meg utover mot høyre - jeg ser at shitten kommer til å gå ned over Jante igjen, så jeg ser ikke vitsen med å gå den veien. Så da approacher jeg Jante, som virker litt kjølig, men jeg skal nok få ham på rett spor. Med alle gutta over seg trenger han meg trygg i ræva så han kan konse oppover. Hvis jeg tar meg av Erlend også, så har han det enda greiere, det er litt kjipt å være the kid in the midten. Videre prøver jeg meg på Filip, som, vel, har det så ræva at han tar sikkert imot de håndsrekningene han kan få. Han MÅ jo forske range, så hvis jeg supplerer ham med våpen (som er det jeg gyver løs på), kan jeg begynne å hoppe lenger ganske raskt, og sette Kalli fast mellom oss. Aw yeah, omtrent hele bunnen av stjernetåka skal bli min, morrapulere.

Bruker spenna mine på å dele opp flåta litt, gidder ikke lage så veldig tunge enda, får opp én vitenskap, og går litt løs på økonomi og bittelitt industri. Er viktigere med spenn og flere stjerner enn mest mulig skip fra dag én, tror jeg, men viktig å sørge for at de kommer jevnlig så jeg ikke ender opp bak alle de andre og bare må forsvare. Satser på å bruke spenna jeg får neste runde på litt techbytting og økonomi, alternativt mer vitenskap om folk ikke har spenn til å bytte tech. God start, føler jeg! Masse nærliggende stjerner å fiste, og enkel hjemmebane å forsvare. Nå må jeg bare la romfallosen balle på seg.

Jess, kontakt med Filip, tror han mekker meg range, hvis ikke gir Jonna meg det. Gode greier. Jante er litt mer var og ignorerer tech-bytte-forespørselene mine, men det gjør ikke så mye så lenge jeg får av de førstnevnte. Jeg vet derimot at Jante i all hovedsak ser oppover som trusselen, men går ut i fra at Buggz dauer på seg; og at han er enig i at vi kan opprette en formell allianse for å unngå å kræsje inn i hverandre når vi griper om oss etter stjerner i området mellom ham og meg. 50 spenn investert er 50 spenn investert!



Jante


Javel. Slik ser altså kartet ut. Spillet har pult meg i rassen og plassert meg midt i den proverbiale sjokoladestjerna. Til sør for meg har jeg Martin og SHDR, til vest er Buggz lokalisert, nordover finner vi Yeti og Nilo, og langt mot øst agradula, Kalli og justin. Dette er første gangen jeg spiller, så jeg tar det meste på gefühlen. Jeg aner ikke hva jeg driver med, men bestemmer meg for å oppgradere de planetene mine som har størst Natural Resources, samt bygge et par Super Carriers på de beste planetene mine. Jeg bestemmer meg også raskt for å ekspandere, noe som alltid lønner seg i slike spill. Jeg sender derfor flåter i alle retninger for å grabbe så mange planeter som mulig, uavhengig av deres Natural Resources. For keiseren!

Den langsiktige strategiske planen nå er først å ta hånd om Martin i sør; noe som vil gi meg fri rygg og stor tumleplass østover. La oss bare håpe at SHDR ikke blir et stort problem. Fra nord (og vest) kommer sikkert alle til å ville leke deilige med hverandre, så jeg går utifra at jeg vil tape litt terreng der oppe. Jeg tipper det vil ta et par dager før noen slag finner sted, så dette gir meg tid til å bli kjent med spillet og eventuelt bedrive litt skittent diplomati. Jeg får prøve å gjøre så godt jeg kan med den ræva hånda spillet har gitt meg.

Jeg sender ut en åpen invitasjon til agradula i håp om å få litt hjelp til å distrahere Nilo mens jeg tar meg av Martin i sør. Jeg stoler faen ikke på noen av naboene mine, og agradula er vel den nærmeste mer eller mindre pålitelige spilleren. Jeg sender også en høflig melding til Justin og tilbyr min hjelp med Kalli hvis han skulle få problemer. Justin er nok den snilleste av alle som er med, så tviler litt på at han vil backstabbe noen. Hvor ærlig jeg er vet jeg ikke helt selv enda. Vi får se hva som skjer. Jeg må avvente situasjonen i det galaktiske nærområdet mitt før jeg tar noen teite avgjørelser.

Also: Waypoints er genialt. La samme flåte valse over opptil flere planeter i en optimalisert rute hver dag!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#3
Jeg også, jævlig gøy å lese de indre maskineringene mens vi selv vet hva resultatet blir. Også gøy å se at de som til slutt vant satte opp strategien sin på dag en og klarte å gjennomføre. Gleder meg til å se hvor lang tid det tar før noen andre fersker planen.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#4
Fy faen, alle skulle pule meg på dag én, ja. Da skjønner jeg at det gikk som det gikk, morpulere!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
:D

Jeg kan jo beskrive min første dag? Hvis det hjelper?

Jeg skjønte jo fort at Kalli var en vond nøtt å knekke og bestemte meg på dag 1 at ting egentlig ikke har så mye å si, så lenge han dør først. Han krevde nemlig at jeg ikke bevegde meg sør for noen av stjernene.
Nilo spurte som sagt om vi kunne peace litt out, og det var greit for meg, var bare at jeg allerede var på vei til en stjerne, men han rakk dit først. Men det gjorde ikke noe.
Jante sendte meg vel også beskjed ja, og jeg husker det ganske godt, for jeg tenkte ikke så mye over det da, men jeg svarte jo ikke med en gang. Så etter noen timer fikk jeg en herlig: "Jassa ja. Ignorer du meg?".
Jeg forklarte situasjonen om at jeg ikke stolte på noen helt ennå, og det var jo forståelig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Ja, dette er det beste som har skjedde forumet på mange år! Bortsett fra Meg_94 og bidraget han gjør seff.

Fikk meg til og med ny sigg! Gleder meg til mer!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Dag 2 - Hva er det jeg egentlig driver med her?

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 2:

agradula: 12
Jante: 11
Kalli: 11
Nilo: 10
SHDR: 8
Justin: 8
Yeti: 7
Martin: 7
Buggz: 6




justincase



Ting er fortsatt dritt. Har samlet de nærmeste stjernene og venter på Range-teknologi fra Agradula, sender meldinger med Jante og Martin og selvfølgelig den hemmelige utenlandsalliansen. Researcher noe for å få tiden til å gå, prøver å manipulere utbetalingene ved å bruke penger helt på slutten av dagen. I starten følger alle med på hverandres stats (jeg følger ihvertfall med på deres), og ved å bruke pengene mine på økonomi rett ved en utbetaling virker det som jeg har mindre enn jeg har. Kalli vokser, Agradula er nervøs så jeg sender han masse penger, selv om Kalli nærmer seg sticker jeg til økonomitaktikken. For moro skyld advarer jeg Kalli om at han ikke bør komme noe nærmere nå, det vil han angre!

Vente litt til!



Kalli



Pakkis ber meg om å angripe Agra, men jeg senser en fake fra han sin side, jeg holder meg nøytral.



agradula



herp derp



Nilo



Expansion has begun, I have sent out fleets to explore and scout for any early incoming threats. Several stars have been captured that would aid to our economy. Next pay will be spent on economic development. Have sent a transmission to Buggz aka objective 1. This will be my first contact with the main target.



First contact with Buggz, aka 1st objective aka pikken.
I come in peace my ass, I will burn you motherfucker! BUURN YOU TO UR FREAKN SHOES! This fucking asshole need to burn, burn hard! He fucking called me a paki many times at Spillegal.

My main plan was to take out Fetthest early in the game, with help from Buggz, using him to secure my win. Then I will continue on to attack Buggz, while SHDR will flank him from the other side. This meant that operation “make SHDR my friend” has to begin soon.



“First” contact with JC:
Next up, JC, an old friend of mine. I had no intention of winning this war. My only 2 objectives are already known, but a friend is always handy during time of stress. Well this was the only person how knew my true intentions and I could use the technological advantage he has. Again, he is a enemy, and then a friend. But we both come from the same galaxy, The Utlening Kebab Galaxy. Here we formed a pact, a pact in that we would rape these other Norwegians like there is no tomorrow. Trust me, we will!



Tinkerbells Log, XD stardate 1433 April 21:4347 :p :p :D :D ;* ;I
dsfSince we just sfdstarted, I went to a kebab-club in Hadir. OMG, im so drunk right now! Fucking best day of my life, had shifjkdft loads of pufkjfnnani with kebab sauce….fjkf fthere was a really handsome man fdk there, I wish I could sfdauck his diaakek


Yetipants


Okay, dag 1 er over og selv om jeg skrev pissmye skjedde det igrunn fryktelig lite. Dette er så klart fordi ting skjer sakte i Neptune's Pride. Likevel går det an å se hvem som har vært mest aktive; Jante, Nilo og Agra har holdt koken oppe og ligger i tet. Overraskende nok har ikke Buggz tatt en eneste stjerne, selv om han var den jeg regna med kom til å ekspandere mest aggressivt; han har tre stjerner så nære startsystemene sine at han kunne ha tatt alle sammen nå, og vært på vei videre oppover mot meg. Siden det ikke har skjedd, lurer jeg på om han har misforstått noe (lite trolig) eller om han har no plot på gang mot meg.

Det ville i så fall ikke vært urimelig, med tanke på at Jante er om bord i alliansen og vi har en deal gående om at Buggz skal blø. Håper SHDR melder tilbake i løpet av dagen med et anerkjennende nikk, jeg føler vi trenger å være tre stykker for virkelig å gjøre no skadings.

I andre nyheter legger jeg merke til hvor trangt om plassen det faktisk er her oppe langs den øverste kanten. Nilo, Agra og jeg er skvist rimelig tett sammen, og jeg har vel innsett at jeg ikke kommer videre med mindre enten SHDR eller Nilo ryker. Med tanke på at SHDR er den eneste i spillet jeg kan si jeg kjenner personlig i noen særlig grad, er valget forholdsvis enkelt sånn sett.



Buggz


Ok, alle disse stjernene som er innenfor min radius er likevel ikke mine, jeg så ikke fargeforskjellen før nå. Det var kanskje derfor jeg skulle move mine fleets... Skipene sendes nå til hver sin urørte stjerne. Alle pengene brukes på å oppgradere økonomi, jo mer penger jeg får desto fortere kan jeg bygge i ettertid. Det tar uansett fette lang tid å bevege skip, så jeg tror jeg ubekymret kan ta meg litt tid nå og vente med å bygge ut industri. Dette skulle jeg visst i går..

Fetthesten er tydeligvis nord for meg og sender meg tilbud om å alliere oss mot Nilo. Da må Nilo være han gule i midten. Det var tidlig å starte plottinga, men jeg har fortsatt ikke begrep om hvordan dette spillet fungerer så da skal jeg i alle fall ikke være en dick. Samtidig får jeg omtrent samme type melding fra Nilo der han foreslår at vi går sammen for å knuse Fetthesten mellom oss og dermed få en kickstart oppe i hjørnet. Låter bra, men det aner meg at han har sendt en slik melding til alle for å minske på problemet med å starte i midten.

Hokay, jeg rota litt rundt playeroversikten og det er jo Jante som er i midten! Nilo er på andre siden av Fetthesten, mener han jeg skal sende hele flåten min gjennom Fetthesten for å battle Nilo? Enten er han jævlig korttenkt eller så driver han med no lureri og er dermed... jævlig korttenkt. In any case har jeg ikke tenkt å lage bråk. Jeg innser etter hvert at vi begge har sendt flåter til samme stjerne, men siden mine kommer først frem vil han miste hele flåten sin. Jeg sender en liten beskjed der jeg lurer på hva han driver med, hva skjer med allianse, for å se hvordan han svarer. Ordlaget er litt apologetic for sikkerhets skyld. Dette skulle jeg forresten også visst i går.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


fffffffff, begynner å bottlenecke inn i Jante som måtte ekspandere ned mot meg likevel. Kan kanskje diplomatisere meg til noen stjerner så jeg kommer meg ut til høyre, men da begynner det å bli en hel del stjerner jeg må be om hat in hand. Kanskje jeg må gå løs på Jante etterhvert? Sendte også en stygg melding til Erlend som begynner å close inn på meg og som jeg plutselig så er noen få hopp unna MINE STJERNER. Litikke doomsquad på 30 skip blir fista ditover. Du skal brenne! Ellers dytta jeg hovedsakelig inn i økonomi, og litt industri. Feels good. Sjekka opp litt på de andre, og de har jevnt over investert mer i øko, men jeg satser på at min tidlige dytt inn i vitenskap skal paye off ved at jeg brenner opp negre i kampene! Kalli har litt bekymrende vekst, dog...



Jante


Justin virker åpen for en allianse mot Kalli. Jeg skjønner ham godt, han har blitt rævpult av spillet han også. Vår lekre latino kan ikke ekspandere noe særlig før han har utviklet lengre rekkevidde på skipene sine, så han blir å ligge bak oss andre i utvikling en god stund. Kalli er derfor en skummel nabo. Men noe som overrasket meg litt var en mail fra Martin, som tilbyr meg både allianse og teknologi. Han frykter vel SHDR, men jeg tipper det også er et skyggespill for å få meg til å stole på ham. Mailen var litt for smiskete i tonen til å være troverdig, selv hvis BizarroMartin-koeffisienten tas med i beregningen. Han vil nemlig ekspandere østover, og jeg er litt i veien for akkurat den planen. Jeg sender et diffust svar og binder meg ikke til noe, så får vi se hva som skjer videre.

Martin gir seg ikke, og smoothtalker videre. Jeg foreslår at han tar seg av SHDR mens jeg dasker Buggz. Martin forteller også at han forsker på våpen, og lurer på hva jeg forsker på. Jeg har ikke fortalt ham dette, men jeg forsker for tiden på scanning, for å se litt mer av kartet. Det er sikkert litt dumt av meg, men er kommet halvveis på den så det er litt teit å bytte nå. Etter det har jeg satt vitenskapsmennene mine til å forske frem bedre speed. (Nabbe approves) Jeg tipper det vil være det jeg kommer til å trenge, i tillegg til range, for å raskt flytte mellom alle frontene mine. Men Martin er ikke den eneste som har forelska seg i meg, Yetipants foreslår også en allianse, uten å spesifisere noe mer enn det. Jeg foreslår å ta meg av Buggz, eventuelt forstyrre Nilo fra sør. Dette er på linje med det jeg har fortalt Martin. Jeg vurderer å sende mails til Londonparet, men tviler på at jeg vil tjene noe eller lære noe nyttig fra de utvandra taskenspillerne.

Planen er fremdeles å utslette Martin, enn så lenge. Hvis Yetipants kan hjelpe med å holde helvete i nord er det bare en bonus. Jeg må uansett utvide på alle fronter og bygge meg schvær overalt. Spørsmålet nå blir om jeg skal gå for Buggz først og opprettholde "alliansen" med Martin, og deretter valse over SHDR og Martin, eller omvendt. Buggz tror jeg er den minste trusselen akkurat nå, så det kan kanskje lønne seg å vente? Det kan attpåtil hende at jeg danner en allianse med Yeti og Martin for å stompe resten av nabolaget. Vi får se.

Jeg kommer til å ha elleve stjerner før pengene drysser inn i dag. Feels good man.

The plot thickens. Fetthesten er litt av en Machiavelli. Han foreslår først at vi hoper oss sammen med Martin og SHDR og voldtar Buggz og Nilo. Men to timer senere tikker det inn en beskjed hvor han vil at vi skal slå oss sammen med SHDR og valse over Buggz og Martin.

Pengedrysset ga meg 110 rompenger, siden jeg har 11 i økonomi. Jeg velger å oppgradere økonomien og industrien på to av de nyerverva planetene, Mimosa og Tseen Kee, siden det er billigste måten å øke totalen min på. Jeg bygger også to nye flåter på de tøffeste planetene mine, altså de som har produsert flest skip, Azha og Acubens. Det ser ut som jeg har høyest industri av alle, men jeg angrer litt på at jeg ikke satsa på kjøpe en ekstra science helt i starten. Utifra kartet, så ser det ut som at Nilo kommer straka vegen mot meg. Kalli ser ut til å slynge seg ned mot justin, mens agradula bare spiser seg feit. Jeg føler meg enda jævla utsatt i midten, og stoler egentlig ikke på noen av naboene. Jeg får bare fortsette å spy ut skip og ese ut, og ta resten som det kommer. Jeg har potensielt fem fronter å kjempe på, og det kan fort bli stygt.

Justin er bekymra for Kalli, og jeg tilbyr å hjelpe ham down the line. Foreslår også at vi deler tech etterhvert..
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#8
Dette er den beste tråden, og jeg angrer. Føler meg litt som en dick her jeg sitter, uten logger. Uten info.

Men kan kommentere når det kommer opp events som jeg husker mye av. Og forresten, nilo og justin er ikke de eneste utlendingene, hvis man tenker på at jeg er født i Sverige. Og svensker er faen meg verre enn både degoser og pakkiser.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
Jæla bækkstæbbers. Jeg trodde Jante var den beste vennen min lenge :( Nilo kom ikke som noen stor overraskelse.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#10
Du hadde to naboer å forholde deg til. Jeg hadde fem/syv.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#12
Min opprinnelige plan var faktisk ikke å pule deg, den var bare å utnytte deg til det siste.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Jeg er forøvrig skuffa over at Nilo klarte å lure deg til å tro slemme ting om meg agra.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Hadde jeg bare visst det mann. Det var så skummelt der oppe. :( *trøsteklemzikoz*
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Dag 3 - It's all about the benjamins!





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 3:

Jante: 22
Kalli: 17
Nilo: 17
agradula: 16
SirkusMartin: 15
Yetipants: 14
Buggz: 14
justincase: 13
SHDR: 11



justincase



Kalli kommer. Jeg er låst inne. Endelig fått range, men hjelper lite nå som Kalli har tatt alle de intelligente stjernene og låst meg av. Alternativet er å spre en tynn stripe stjerner vestover, eller forberede meg på forsvarskrig. Sender et stakkars skip vestover mens jeg bracer meg for impact. Kalli har ikke svart på advarselen min. Satanfaen, jeg som hadde så trua. Også gå ut -først- til dels grunnet tilfeldig plassering på kartet.



Kalli



Buggz, av alle mennesker, vil utveksle teknologi med meg. Jeg lukter ugler i mosen, og tror at Martin har en hånd med i spillet her, og bare vil at jeg skal researche speed istedenfor viktigere ting; jeg sier ja, men jeg løy.



agradula



herp derp



Nilo





Had some malfunction with the log recording software, seems fine now…. To stir up some hate between some of the factions, I sent a mail to Agradula. In return I got a very positive response.



A brilliant plan, I knew he was top of the league. With this the first fake battle was to take place in the Fistuss galaxy, fake as a woman’s orgasm when having sex with Martin that is..

To be on the safe side, I advertized that Agra was attacking me on the main chat:





Agra seems nice…….too nice….
PS: Forget to take out Fetthest early in the game. Buggz is a noob, and will certainly die… and yeah.. YOU SUCK IN POKER BITCH!

First contact with the overconfident Krummi



As a surprise, one of the “better” players among us, made first contact with me:
This is just perfect! Buggz is going down, Fetthest is will be dead, and now Agradula. Krummi, since u where so nice, you will die after u help me defeat Agradula! He will feel my kebab in his ass! Extra chili, here you go….KRUMMI!





Yetipants


Se her ja, Buggz har fått opp dampen. På overraskende kort tid har han tusket til seg en remse med stjerner oppover mot meg, og som et resultat av dette sendte vi begge to flåter mot samme stjerne. Kampen er vel over nå tenker jeg, og jeg vet jeg har tapt.

Uansett, dette var så klart en test. Jeg ville se hva han sa, og som jeg regna med fikk jeg en streng melding i innboksen. Bortforklarte det med at stjerna var nøytral da jeg satte i gang, og at jeg uansett ville tape før han mista noe som helst så jeg satser på at det blåser over.

I samme mail begynte også Buggz å snakke om Jante og hvilken pressa posisjon han er i. Noe som... øh, er jug, for å si det sånn. Den som er pressa, er Buggz. Jeg velger å tolke dette som online trakassering, og tulling med mine rettigheter, dvs. som at Buggz er akkurat like two-timende som jeg er. Ikke at jeg klandrer ham, han sitter liksom inneklemt mellom tre gamle menn som promper. Øh, den metaforen hørtes bedre ut inni hodet mitt. Ikke så mye, men likevel... jøss. Jaja.

Til at dagen fortsatt er ung (klokka er 10 på formiddagen) har det igrunn skjedd ganske mye. I løpet av natta har Nilo gått tilbake på sitt ord og angrepet meg. Disse pakkisene, kan'ke stole på dem for fem øre vettu.

Vel, greit nok at de folka jeg har tenkt å backstabbe backstabber meg før jeg rekker å gjøre noe, da. Sånn at jeg slipper å få dårlig samvittighet. Der jeg før hadde et hjerte, har jeg nå bare en klump av stein. Eventuelt leverpostei, litt vanskelig å si sånn på stående fot.

Uansett, Zhe Plan (det blir jo ikke noe moro hvis jeg ikke skriver ned hva jeg har tenkt, og kan rulle øya over hvor spektakulært feil jeg tok i etterkant): Jeg har ennå ikke beefa med Jante, så jeg håper han fortsatt er ombord. Riktignok har han begynt å tussle med Martin, så jeg kan nok ikke regne med altfor mye backup fra den kanten. Greit nok, for nå har jo Nilo uansett bestemt hva som blir første trekk. Kortsiktig plan er å flytte tropper østover for å møte den brune trussel samtidig som jeg girer opp litt stæsj i sør for å forberede meg på krig mot Buggz, vi får se hvor lenge Nilo har tenkt å holde på. Jeg håper han har strakt seg for langt, både mot Agra i øst og mot meg i vest, og dermed ikke har kapasitet til å holde på så lenge. Dette håper jeg delvis fordi de rikeste planetene mine er i nord, dvs. langt unna begge frontlinjer. Men men. Vi får se.

Sånn ellers har jeg ennå ikke hørt noe fra SHDR, og det er ikke spesielt beroligende.



Buggz


Jante og jeg har møtt hverandre ved grensene men vi har en truce på gang. Han spør til og med pent om det er greit at han tar ei stjerne mellom oss. Jeg når ikke den uansett nå, så værsgo. Nå begynner det derimot å ulme fra SHDR nedi sør samtidig som jeg har sendt skipa mine nordover mot Fetthesten. Gadæm! Får slenge litt med leppa i chatten..



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Jante begynner å bli litt muggen fordi jeg prøver å åle meg forbi ham på høyresiden, men leker fortsatt diplomatisk og deilig selv om det er ganske åpenbart at han leter etter en mulighet til å stappe en skarp pinne i meg og vri rundt. Om Filip drar på med rangen sin snart, så griser jeg rundt Jante og kan begynne å ta stjerner utover, og kanskje tilogmed gi Kalli litt neve mens han ikke følger med.

Jeg lykkes å skremme SHDR med pisspratet mitt, eller så later han som om han spiller med. Jeg kommer uansett om typ seks timer til å ha min første kamp med ham om en perifer stjerne jeg claima som min, så da toger jeg liksågodt videre. Do not underestimate Martins hybris. Selvsagt skal jeg guilttrippe ham for å røve noen av skipa mine, så da blir det en litt klassisk japansk invasjonsmetode hvor jeg svarer med å måke inn en 30-40 skip. Får også snart bedre våpenkapasitet enn ham, men har sendt en del skip opp forbi Jante (typ en tredjedel av styrkene), så jeg bør begynne å legge litt harde penger inn i industri i planetene omkring Erlend. På tide å approache Buggz med planer om å neve Erlend. Om han ser noe som helst.

Erlend bruser plutselig med fjærene og skal leke deilig: "Mistenker at du kanskje vil miste den flåten hvis den ikke snur noe faderlig fort. Ingen krigserklæring, altså. Bare et vennlig råd." Joda, du er en retoriker av rang, mister. Jeg svarer selvsagt vennlig, men veldig bestemt. Dette blir en bra konflikt.

Range i boks, skviser meg forbi Jante og mot Kalli, Jonna har alt begynt å engage ham, så da har jeg med ham, og Filip sliter med ham allerede ... Kalli må jo rakne stilt opp mot tre fronter som spiser stjernene hans. Feels good. Filip er liten og kjip, så mulig jeg backstabber ham og tar shitten hans om han ikke vokser seg sterkere, for Jonna er tross alt en mye bedre alliert i og med at han tydeligvis avanserer litt raskere.



Jante


Jeg yppet til bråk ved å sende en stygg beskjed til Nilo i går, i håp om å finne ut hva han planlegger. Nilo tilbyr vennskap og en klar delelinje med mitt fantastiske keiserrike, så jeg sender et par krav i retur. Jeg tror vi kom til en et kompromiss, og forhåpentligvis blir det rolig på den fronten. Jeg sendte også en beskjed til SHDR hvor jeg spør om han planlegger å drepa Martin. Buggz ligger dårlig an, og det gjør egentlig Martin og SHDR også. Jeg vurderer å bare valse over the lot of them, om mulig. Først Martin, så SHDR og Buggz. Fetthesten og meg blir enige om å knuse Buggz. Men Buggz har den største flåten av alle, og har en robust økonomi. Hva han gjør med alle flåtene sine er derimot et mysterium, for han har ikke tatt over noen stjerner siden vi begynte. Han kommer nok til å sakke akterut ganske kjapt med mindre han endrer taktikk. Jeg tror SHDR hiver seg med på festen, noe som gjør at Martin er forlatt ute i kulda. Det frister veldig å bare curbstompe ham med en gang.

Nilo har en flåte på 15 i nærheten av min nordlige grense, men vi har en grenseavtale på plass så det bekymrer meg ikke nevneverdig. En av flåtene mine er også på håpløs seilas mot et av SHDR sine stjernesystemer, noe jeg ikke så før jeg allerede hadde sendt den avgårde. Jeg har også opprettet en grenseavtale med Buggz som nok helst vil konsentrere seg på andre fronter. Vi har en fin flaskehals mellom oss, så det passer meg veldig bra. Det som derimot bekymrer meg er at Martin stadig beveger seg nærmere, og har kollisjonskurs med flere av mine systemer. Med mindre han endrer kurs snart, så anser jeg oss nesten for å være i gloriøs krig. Etter at jeg oppgraderte rekkevidda mi for skanning, så ser jeg også at han har to flåter på 15 skip og en flåte på 19 på vei opp mot meg. Han påstår fremdeles at han bare vil rømme østover for å plage Kalli, men jeg er egentlig lite lysten på å gi slipp på de områdene som han da må reise gjennom. De er for nærme mine systemer. For å komme seg østover må Martin enten oppgradere rekkevidden på skipene sine noe jævlig, eller så må han ta noen innhogg i mine systemer. Gjør han det sistnevnte er han en død mann. Jeg forventet at Martin ville leke, så jeg har ei flåte på rundt 25 skip på tur sørover, samtidig som jeg nå samler opp to flåter til på ca. 50 og 40 skip til å sende avgårde. Med mindre Nilo og Fetthesten skrur meg i prompen i mellomtida tror jeg at jeg har ganske god kontroll på Martin-situasjonen.

Martin sverger fremdeles at han ikke har tenkt å gjøre noe skummelt. Kanskje jeg bare skal slippe forbi flåtene hans og fiste hjemlandet hans? Meg og SHDR diskuterer situasjonen, og Martin leker med ham også. Jeg mista forøvrig min første flåte i dag (på 5 skip bawwww). De var på tur til å erobre en stjerne som tydeligvis hadde blitt tatt av SHDR. Jeg visste ikke dette før jeg sendte dem avgårde, og siden det ikke går an å snu i Hyperspace måtte jeg bare la dem dø.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#17
Dag 4 - War. War never changes.





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 4:

Jante: 27
Kalli: 23
Nilo: 23
SirkusMartin: 21
agradula: 20
Yetipants: 20
Buggz: 19
justincase: 13
SHDR: 13



justincase



Uff, en kjedelig dag. Denne ble i hovedsak brukt til å kommunisere med andre. Jeg sender ut en overdrevent desperat bønn om hjelp til alle spillere mot Kalli The Evil Space Dicktator (overdrevent for å sende signaler om at jeg er svakere enn jeg er), og legger vekt på hvordan han kan bli for mektig for tidlig om han tar ut meg og overtar ressursene mine.

At Kalli er Hitler og jeg jøden er fokuset denne dagen, noe Kalli heldigvis ikke gjør noe for å dempe ("ikke støtt de svake!" osv). Det virker som jeg kan få med Agradula på Kalli om jeg manøvrerer litt, men da er jeg avhengig av at Nilo ikke angriper Agra. Noe det virker som han har litt lyst til. Men mine sosiale/trådtrekkingskills har holdt meg i live så lenge, så vi får se. Putter 1 poeng i science og vil gjøre det hver dag fremover, vurderer å bygge industri for å gi Kalli litt vondt men tviholder på økonomitaktikken. Får det jeg trenger av mine allierte, store planer om å aldri ligge bak i teknologi resten av spillet.



Kalli



Pakkis og jeg lager fred, han negern sluttet aldri å mase på meg om å angripe Agra og Jante. Men jeg holder meg passiv. Nærmer meg fort "Sterkest i Galaksen"-og føler meg egentlig ganske kul. Planer om å knuse JC legges.



agradula



herp derp



Nilo



You know, some people just hate the PS3…. I ask them…Why? Why do you hate a system that does everything? The PS3 is an awesome machine, but people like Fetthest are such losers! He gave GOWIII a bad review because, he sucks? Dude, people in Africa are starving! Well this goes out for all the people, ps3 owners, GOW players…this is 4 you guys!

We discussed some stars…..



And 2 days after our agreement!



Now he will die! That ignorant piece of shit. You think you can mess with me? ME?!?!?!? PS3! JIHAAAAAAAAAAAAAAD!



Yetipants


Vel, aha, okay. Ting har definitivt begynt å skje. I dag har vært mer en dag hvor jeg har obvservert hva som har skjedd uten å egentlig gjøre noe særlig (travelt på jobb), får ta en økt i kveld. Uansett har bæsjen truffet vifta for Justin og Krummi; sistnevnte har vært i hæla på Justin og bare mega-upfucked greiene hans. Justin har sendt en desperat bønn til alle oss andre for å prøve å redde stumpene. Samtidig har SHDR meldt tilbake og bedt om øyeblikkelig angrep på Buggz, noe jeg etterkommer selv om det kløner til litt for min pågående kamp mot Nilo. Nuvel; med litt flaks klarer jeg å holde vekk Nilo, han er ikke så tungt inne ennå. Uansett er mitt ess i ermet Jante, som jeg har tenkt å be om å attakkere Nilo litt nå snart. Håper han holder ord.

Justin-situasjonen krever handling. Justin foreslår at vi skal sende tech til ham slik at han har bedre sjans til å klare seg. Nå har det seg slik at det å sende tech er gratis for den som mottar, men koster $25 for den som sender. Det er akkurat så dyrt at man virkelig må tenke seg om før man gjør det. Når det er sagt, så kommer Krummi til å vokse seg farlig stor og sterk hvis han får sluke Justin uforstyrret... og dette kan legge opp til en gjeld som kan innkreves seinere. Kanskje. Med mindre Justin er en sleip faen. Men men, vi får se osv.



Buggz


SHDR har knerta noen stjerner i sør, men jeg har bygget ny flåte på over 60 skip som jeg har sendt ned igjen. Clusterfuck ensues. Min "invasjon" mot Fetthesten var en smule, stry det, et helt brød optimistisk. Jeg tok noen stjerner og fikk flere flåter i retur. Jeg var i tillegg dum nok til å tro det var lurt å bruke shitloads av cash på ut to science for å uppe researchen, så selv med ikke helt ræva economy står jeg uten særskilt mye penger. Jeg klarer likevel å holde på stjernene mine mot Fetthesten ved å danse rundt som faen ved å sende skipene mine mot stjerner han nettopp har forlatt. Han sender flåtens in fra hans A til min B, jeg svarer med det motsatte. I tillegg greier jeg tre ganger å lure han til å sende skipene sine på meg fordi jeg har satt en ordre på flåten min, sett at Fetthesten har reagert, for så å avbryte ordren. Dermed knerter jeg flåten hans "gratis" siden han flyr den rett inn i forsvaret mitt.

Jeg begynner å deale med bl.a. Justin om teknologi, men innen jeg får researchet ferdig har han said teknologi allerede. Jeg føler jeg skylder ham en for å i god tro sende meg tech uten å nøle. Han er attpåtil på andre siden av galaksen, så teknisk sett har vi alt å vinne og ingenting å tape ved å deale sammen og researche i hver vår retning. Dette skulle jeg visst for en uke siden.. Jeg sender samme "Du researcher x så researcher jeg y?"-forslag til både Kalli og Agra.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Munnhuggeriet fortsetter med Erlend, vi krangler om to stjerner som rett nok ligger litt nærme ham, men som også er et veldig effektivt springbrett inn til meg. Jeg har fått med meg at han engager Buggz, ihvertfall, men maser samtidig om at han ikke har noen kvaler med å ta meg. Jeg som egentlig har null fronter so far burde ikke ha noe trøbbel med å fiste ham, men det kan også vente til etter Kalli om vi greier å opprettholde en kjølig stalemate (jeg har hittil foreslått én stjerne hver).

Takket være range kan jeg grise løs på stjernene under meg, og det er 7 nye stjerner i samlinga. Om roughly ei uke om ikke farten min plukker seg opp (det gjør den nok snart). Grenseavtale get med Erlend! Forhåpentligvis har vi begge flaunta kuken vår nok der til at ingen føler at de må bevise seg noe ekstra ved å backstabbe.



Jante


I går oppgraderte jeg en av de nyerverva systemene mine, Tejat Posterior. Siden den har 50 i Natural Resources, som jeg tror er maks, var det følgelig ganske billig. Nå forsker jeg frem teknologi mye raskere, samt får en boost i penger og skipsproduksjon. Dette førte til at jeg endelig kunne fullføre Scanning Range-forskinga, og jeg valgte å bytte til Speed, som vil forenkle logistikken til flåtene mine betraktelig. Den forskinga ble faktisk fullført i dag. Det er faktisk en sjanse for at jeg havner i krig straks, så jeg forsker nå på våpen for å gi flåtene mine en sjanse i romstrid. Martin har 4 i våpenstyrke nå. Jeg har bare 2 enda, som er det alle starter med. I løpet av morgendagen vil jeg forhåpentligvis ha 4 på plass selv.

I løpet av dagen blir det ganske klart at Kalli planlegger å steamrolle justin, og sistnevnte sender ut desperate bønner om hjelp til resten av universet. Jeg foreslår at han og agradula slår seg sammen, samtidig som jeg påpeker at Martin har flåter på tur. Jeg kommer også til å mobilisere mot den mørkerøde fare, men håper at han blir for opptatt med de andre til å yppe med meg. Hvis Martin beveger seg for langt østover vil jeg også få en sjanse til å erobre territoriet hans. Foreløpig har jeg fått være i fred, og flåtene mine seiler sakte men sikkert sørover. Jeg leder komfortabelt i antall systemer, men må intensivere oppgraderingen av Economy og Science hvis jeg skal holde følge med resten. I antall skip ligger jeg veldig godt an.

Buggz og SHDR er også på kollisjonskurs, og Nilo og Yetipants har allerede startet kampene. Nilo og agradula har også hatt noen gnisninger, selv om det er mistenkelig stille fra dem. Herlig krig overalt og jeg har ikke fått være med på noe av moroa. Jeg har i det hele tatt et godt forhold til alle disse, og de fleste ønsker å ha meg med på laget sitt. Jeg har tilbydt å dele informasjon jeg kommer over angående Buggz med SHDR mot at han hjelper meg i en eventuell krig med Martin, selv om jeg egentlig ikke har så mye å tilby. Martins flåter ser ut til å seile østover mot Kalli enda, men jeg følger situasjonen nøye. De to "massive" flåtene mine på henholdsvis 49 og 44 skip beveger seg inn i posisjon. Jeg har også en på 27 skip i standby på grensa mot Martin. Jeg vil holde de største flåtene unna grensa en stund til for å ikke avsløre de store planene mine. Ved å holde dem relativt nært senter av imperiet vil jeg også kunne avvente situasjonen og utplassere dem deretter.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#18
Den posten min kom vel en dag for tidlig. Jeg synes å huske den gjaldt for flere dager..?

EDIT: Det vil si posten passer best på siste datoen som en oppsummering av det som har skjedd de siste tre dagene.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#19
Er ikke så veldig nøye vel? Jeg orker ikke finlese alt dere har skrevet før jeg publisher.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
Dag 5 - Butthurt. Butthurt never changes.




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 5:

Jante: 31
Kalli: 28
Nilo: 25
agradula: 23
SirkusMartin: 23
Yetipants: 19
Buggz: 17
SHDR: 17
justincase: 14



justincase



Joda, det ruller og går. Kalli angriper, og på dette stadiet håper jeg kun på å være så kjip jeg klarer mot ondskapen Kalli jeg klarer. Har få skip og lite industri, men bruker min overlegne økonomi til å bygge en masse flåter som kiler forsiktig på deler av Kallis nå rimelig store imperium. Han leder spillet, og har et greit tak på meg, må først og fremst manøvrere kjapt og lurt samtidig som jeg rett og slett logger inn ofte, det hjelper.

Jeg holder naturlig nok anti-Kalli bevegelsen godt i live, og har et håp om å iverksette dommedagsplanen mot han får tatt meg ut. Igjen avhenger dette helt på mine allierte, eller hvordan jeg forholder meg til de. Jeg låner ut en masse penger og teknologi til alle (bortsett fra naturligvis Kalli og de jeg mistenker med ham, SHDR og Fetthesten, ville vært så typisk dem) med forsikring om at de kan betale tilbake når de kan og gidder, hva skal jeg med mer penger når jeg er død osv. Mulig jeg prøver å kjøpe meg litt goodwill.

Martin sender ut sin andre copy-paste mail, altså en mail hvor det virker som bare navnet er byttet ut. Husker ikke hva han vil, men jeg får ikke hjulpet noe uansett (grin grin, hehe) samtidig som jeg ser hans nå mange skip er på vei østover. Dessverre tror jeg ikke han vil hjelpe meg med Kalli, heller bare plukke opp restene, noe som vil si jeg i beste fall er helt bokset inn i hjørnet mitt.

Det begynner kanskje å virke som om jeg må rope på Nilo tidlig!



Kalli



Martin har nærmet seg med stormskritt mot meg, jeg skjelver egentlig litt i buksa, siden det har vært veldig stille på alle fronter. Jeg merker også at "plutselig" så har alle naboene mine tatt noen hopp fremover i teknologi.

Martin... Martin! MARTIN!



agradula



herp derp



Nilo



It’s really fun being at war against Fetthest, he is sooooo, whats the right word here? Retarded? No, no…. ah yes.. A retarded-donkey-with-down’s-syndrome-that-craps-diarrhea-out-of-his-penis-so-that the-poo-comes- out-in-long-spaghetti. Well I have nothing to do right now, so im gonna start some drama. Today I wanted to start the initiation phase of “Killing Krummi by becoming his friend”. Krummi, I needed to take him out, he was strong!.....kinda, like stong as in… weak.



My eyes were so happy to read the transmission. Now, I will have complete knowledge of all Krummis stars, science, ind, eco, fleets, everything. Today you just signed your death certificate! HAHAHAHAHAHAHAHAH!



Yetipants


Vel, jeg fikk brått andre ting å tenke på. Det er kjekt når folk tar beslutninger for meg; i dette tilfellet var det Buggz som bestemte seg for å være akkurat like lite pålitelig som jeg hadde tenkt å bli. Jeg hadde ment å bygge meg opp litt mer for virkelig å kunne slå til, men det får utgå. Jeg ruster umiddelbart opp en flåte for Drammens femte best trente har søtti skip på døra mi. Ruh-roh.

Det viser seg at kampene funker omtrent slik: Buggz moser den ene kåken min som jeg umiddelbart etterpå moser tilbake og så moser han meg igjen og nå har jeg enda en moser på vei som BURDE kunne ta ham hardt i eksosrøret. Pluss at jeg har en grei flåte på vei inn i hans territorium for å forhåpentligvis kapre en stjerne og gi meg verdifull info om resten av imperiet hans. Jeg leder litt, totalt sett, hva både ressurser og skip angår, og Erlend er tungt involvert i kriger mot Buggz nedenfra. Dette er langt fra over, og hvis jeg er heldig kan det løses fort. Det avhenger av at Buggz har ganske spredte styrker, slik at jeg kan nå langt med flåtene mine før de blir overmannet.

Samtidig får jeg melding fra Jante som bare spør om det er greit om han denger Nilo litt. Det er veldig, veldig greit. Takk, Jante. Du er en venn i nøden. En venn i nøden jeg blir nødt til å backstabbe snart, men det tar vi når det kommer.

Sånn ellers har researchen min begynt å komme seg, ikke minst på grunn av en lukrativ deal jeg hadde med Agra om å bytte min scan range mot hans weapon skill og det kom godt med i kampen mot Buggz. Justin har jeg latt seile sin egen sjø, enn så lenge. For å gjøre ting mer interessant har Kalli kommet med sin egen appell til oss andre, hvor han tilbyr beskyttelse. Jeg tviler litt, for å si det sånn. Enn så lenge har jeg nok med mine umiddelbare omgivelser, ellers takk.



Buggz


Se forrige.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Erlend ymter litt frempå om min status i forhold til Kalli, jeg tror nok de teamer opp. Buggz gjør en dårlig jobb av å containe Erlend også, kjipern at jeg ikke kan involvere meg der. Jeg og Jonna fortsetter det gode samarbeidet og bytter techs, så snart blir hastigheten min ganske ålreit samtidig som skipa mine packer en real paunch. Plukker stjerner mot høyre, og encountrer vel Kalli før jeg får sagt kake. Blir spanandes å se hvordan det går.

Filip flailer som et lite barn, forøvrig, så det frister ikke helt å hjelpe ham.



Jante


Kalli har sluttet fred med Nilo. The plot thickens! Samtidig har det tikket inn en beskjed fra Kalli til SHDR, Yeti, Buggz og meg selv, hvor han erklærer at han vil utslette justin og Martin. Han er særlig interessert i en fredsavtale med meg, og er villig til å betale for alle som plager Martin. Assumed might makes right, I guess?

Jeg stiller meg tvilende til en allianse med den største konkurrenten min akkurat nå. Da støtter jeg heller de som vil bringe ham ned i gjørma for å beholde lederposisjonen min. Martin er på tur mot Kalli nå, og det har vært snakk om at agradula og Justin skal slå seg sammen, og særlig etter at Kalli allierte seg med Nilo bør dette være i agradulas interesse. Jeg har tenkt å støtte disse ved å mobilisere mot Nilo, samt bevokte østgrensen min for forsøk på invasjon fra Kalli. Siden han etterspør en allianse med meg, er ikke dette så veldig sannsynlig, men jeg tar ingen sjanser.. Jeg kan også forsøke å sende ham desinformasjon og få ham til å sende meg romgrunker. Jeg tror ikke Kalli er sterk nok til å gi noe ved dørene, så denne planen er en smule optimistisk.

Pengene ble denne runden brukt til å ruste opp Science til 4, og resten ble pumpet inn i Economy, og vekslepengene ble satt inn i Industry ved et par strategiske punkter. Dette vil forenkle opprustingen av forsvaret mitt i sør-sørvest og øst-nordøst. Jeg begynner å henge etter på teknologi, det virker som alle andre trader tech med hverandre i stor stil. It's lonely on the top. Jeg har rustet opp både Science og Economy de siste dagene, men jeg må bare fortsette med det for å ha noe håp om å holde følge med resten.

Meg og Nilo har også blitt enig om at vi skal erklære krig med hverandre. Det vil si, masse roping, skriking og påtatt butthurt overalt, men egentlig så skal vi ikke gjøre en dritt. Denne skitne taktikken foreslo han for å lure Yeti og Agradula til å tro at han ble angrepet også av meg, mens han egentlig sender alt mot Agradula. Jeg stoler ikke på et ord fra Nilo, det hele kan være en clever ruse fra ham og Kalli. Men det betyr ingenting. Jeg har tenkt å benytte anledningen til å ta dype innhogg i territoriet hans uansett hva intensjonen hans er. Det kan komme til å bite meg hardt i ræva, men det får så være.

Jeg informerer Yetipants, Agradula, og Justin om min intensjon til å angripe Nilo. Forhåpentligvis vil de støtte meg med deilig tech eller rombux. Jeg forteller også Kalli om at Nilo og jeg leker krig, så kanskje han også sender meg deilige gaver?