Neptune's Pride - Journaltråden

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#21
:D

Jeg liker hvordan alt er så deilig, deilig backstabbende og ondt. Det sier mye om folka her hvis vi hadde hatt faktisk makt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Jeg bare gleder meg til Solium Infernum begynner å rulle ordentlig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#23
Her kommer en saftig gonzoupdate til de som ble skuffa over manglende updates i går.

Dag 6 - Is there no end to the butthurt? + Dag 7 - Stille før stormen.




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 6:

Jante: 33
Kalli: 29
Pakkis: 28
SirkusMartin: 26
Agradula: 26
Buggz: 20
Yetipants: 19
SHDR: 18
justincase: 17






Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 7:

Jante: 34
Nilo: 32
Kalli: 31
SirkusMartin: 29
Agradula: 26
Yeti: 23
justincase: 19
Buggz: 18
SHDR: 18




justincase



Har det gått en uke allerede? Shit går ned overalt, de fleste stjernene i galaksen er tatt og de fleste deltagerne i krig. Jeg fortsetter å geriljakrige mot Kalli The Evilness mens Agradula gjør seg klar og Martin kommer østover. Planen min er naturligvis å flippe Kalli en kjempefinger for å ikke høre på advarselen min idet jeg står bak en kordinert angrep oss tre imellom. Jeg er til og med ganske sikker på at de er til å stole på, Martin og Agra. Snakker med Agradula om å gå sammen etter Kalli er nede for å ta over galaksen sammen, jeg er tross alt happy med å bare overleve en stund. Martin nevner løst jeg sitter dårlig i det den dag det skjer, noe han har helt rett i.

Har underveis naturligvis backet Nilo og utenlandsalliansen så godt jeg kan, men han har gjort ting eksepsjonelt vanskelig for seg selv og jihader mot Jante. Jante on the other hand handler godt med meg, skylder meg en del penger og tech men satser på å få det igjen senere i spillet, one way or another. Om Nilo lykkes med jihaden og det blir litt struktur tro jeg det kan bli dritbra, men desverre redd for at det nærmest tilfeldige angrepet vil bli slått ned og Nilo svekket. Får håpe Fetthest ikke angriper han samtidig. Agradula og jeg blir enige om å samarbeide over lenger tid, samtidig som vi backer en Nilo som allierer seg med Kalli, for å screenshotte alt han har og sende det til oss :D Vi snakker løst om hvor funny det hadde vært om Nilo vinner, om ingen av oss har mulighet.

Fortsetter økonomi-taktikken, men begynner å bygge litt industri. Jeg er et lett bytte, men skal ihvertfall bite ifra meg. Kalli gjør noen merkelig manøvrering med skipene sine, og legger viktige stjerner uten beskyttelse. Jeg vurderer å ninja et par bare for å vise jeg kan, men bestemmer meg for å vente med å ofre skipene mine til de kan gjøre mest nytte; sammen med Martin og Jonna. Tar meg selv igjen å lure på hvordan Kalli manøvrerer, kanskje er det for å lokke meg ut eller forvirre meg eller han vet om planen min eller... Dette spillet gjør slike ting med deg.



Kalli



Jante og SHDR halvlover å avlede Martin, jeg lukter at det blir for sent; og det er ikke stort annet å gjøre enn å kapitulere, før jeg har vunnet en eneste krig. Baktatt fra alle sider av nekrofile metallere, feite pappa-nerder og wannabe-pimp columbianere.

Let the buttzing begin!



agradula



herp derp



Nilo



After the “alliance” with Krummi going public I got several concerning transmissions from Justin and Agra. They were angry with me! THEY DON’T KNOW THE HALF OF IT!


















I had given them Krummi on a silver plate with 1st class shrimp cocktails. Oh Krummi, you have soo much to learn, you blowjob!



“Enemy breach! Enemy breach!”



Jante that bastard…. I knew it was ignorant of me trusting him. This could cost me the war, and the life of thousand of kebab workers. Well, I had to break the bad news to the workers, we have to cancel kebab-day :/

“Good morning kebab workers. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of the Pakkis galaxy. "Pakkis." That word should have new meaning for all of us today. We can’t be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps its fate that today is the day Mohammed ate the kebab for the first time, and you will once again be fighting for our kebabs... We are fighting for our right to sell kebabs. To sell as much as we can! And should we sell more then what we can make, we shall in one voice say: "We will not go quietly into the night!" We will not vanish without a fight! We’re going to live on! We’re going to survive! Today we celebrate our Kebab Day!”


After this speech, Operation “J.I.H.A.D” was activated……



Well more then thousand of kebab workers will die, but my speech was awesome! Sweeeet! I think there was one girl flirting with me during the speech, hope I’ll see her tonight at the kebab club. I have sent every single kebab to fight Jante. Jante, you just ate from the wrong kebabshop


---



THE BIG KEBAB WAR
What can I say, this Jante was no easy cookie to eat. But my micro game was faar better then he could imagine, but still I lost over 300 + kebab-workers fighting him, and there was no end to it. I tried to get others to attack him, without any luck…





Yetipants


Tihi. Buggz hadde spredt styrkene sine, ganske tynt også. Jeg kunne ha knust den delen av flåten hans som er i min umiddelbare nærhet allerede, men takket være en artig liten sak i kampsystemet blir det ikke svålk ut av det hvis to flåter møter hverandre på vei mellom planeter. Pussig nok. Uansett, flåtene våre passerte hverandre for å græbbe hver vår stjerne og det ble litt komisk. Likevel tør jeg ta seieren på forskudd; et tokt inn i turkis-land har gitt meg fem nye stjerner å rutte med. En av dem har 1 i Science, og da jeg kapra den lo jeg godt: Science er - med god margin - den dyreste ressursen i denne økta (kan stilles inn for hver spilløkt), og koster normalt minimum en hundrelapp. Jamfør Economy og Industry som koster rundt en tier. Tipper Buggz ble glad da den røyk, ja.

Får også mail fra Nilo her, pussig nok. Han advarer meg mot at Jante har sagt at han vil kåle meg. Slår meg som litt merkverdig at Jante skulle avsløre de videre planene sine overfor hans iltreste motstander og mest umiddelbare hinder, som han for øyeblikket er i krig med, men det stemmer sikkert. Om ikke for noen annen grunn, så bare fordi man nødvendigvis må kåle kompisene sine for å vinne i dette spillet. Hurr. Uansett, Nilo har plutselig fått annet å tenke på ettersom Jante angriper, noe som passer meg utmerket siden jeg kan ekspandere i rommet over Nilo samtidig som SHDR og jeg dæljer Buggz fra hver vår kant. No plottings er så klart på gang, og den går ut på å bygge ut den indre delen av territoriet mitt - dvs. den delen samtlige motspillere vil bruke lengst tid på å nå - med masse Industry slik at jeg kan mobilisere en stor flåte på relativt kort tid. Håper det funker.

---

Vi er ei uke inn i spillet, og i følge gutta som har spilt før (mao. ikke meg) har ting skjedd forholdsvis fort i spillet vårt. SHDR og jeg fortsetter å krøste pungen til Buggz (billedlig talt), og med mindre Jante avbryter krigen mot Nilo for å storme oss begge samtidig tror jeg løpet er kjørt for Buggz. I dag la jeg merke til at Buggz plutselig lå foran meg på ALLE techs, i motsetning til ståa i går hvor han lå bak meg på et par og likt på de to andre. Den eneste mulige årsaken er at han har fått techs fra noen andre. Jeg ser ikke helt hvordan det kan hjelpe; han har sørgelig få skip fordelt på for mange flåter. Industryen hans er fordelt utover, og dermed vil det ta tid å sette sammen en skikkelig flåte. Den vesle delen av området hans som jeg har oversikt over inneholder over halvparten av skipene hans, og det er ikke rare greiene. Uansett får vi se, skal vedde på at jeg nå har jinxa denne krigen slik at vi blir knust i morra eller noe. Heh. Når det er sagt: Buggz will not go quietly into the night, for å si det sånn. Han er nå så rask at han kan danse rundt skipene mine, og tvinge meg til å bruke tid og ressurser på å jakte etter de små f*slefl*tene hans. Rrrgh.

Uansett, fronten i øst må også ekspanderes, så jeg har sendt ut et par små flåter på tokt. Store nok til at jeg kan græbbe noen av Nilos dårlig forsvarte stjerner, uten at det er noen invasjonsmakt akkurat. Håpet er at Nilo er opptatt med å fajte Jante akkurat nå og at jeg kan snike meg inn og tuske til meg litt loot bak ryggen hans. Selv om jeg tar feil, føler jeg at jeg må ta denne sjansen eller risikere å bli den neste som faller av lasset. Jeg er ikke så forbanna teit at jeg tror SHDR vil komme dansende for å suge kuken min etter at Buggz har falt, så jeg trenger noe å falle tilbake på. Kveldens pay går stort sett til å bygge Industry i det trygge hjørnet mitt, pluss en flåte til. Jeg har ingen illusjoner om at jeg kan føle meg trygg.

Per i dag er det Jante og SHDR jeg frykter mest, sånn umiddelbart. Når Buggz og - etter hvert - Nilo (han er seigere, og ligger nær toppen av lista - mao. har han flere stjerner enn bl.a. meg) bukker under, spørs det nok om ikke det er gampen oppe i hjørnet de kommer til å gå etter. Jeg har ingen illusjoner om at jeg kommer til å vinne dette (jeg har, ser jeg allerede nå, gjort flere grunnleggende feil helt fra start av og ligger milelangt bak lederne), men jeg håper å kunne være en som faktisk utgjorde en forskjell. Vi får se.

Kanskje jeg skal prøve meg på samme snikete tech-tiggerrunde som Kalli og Justin? Vi får se.



Buggz


Se forrige.



SHDR


I dag drev jeg flåten til Buggz på flukt. Han krønsja en av de større flåtene mine, feiret med å suge sin egen pikk og trakk til slutt unna styrkene sine i en faderlig fart da han oppdaget at jeg hadde mer sinnatiss på vei.

Martin og Jante later til å ha no lurings på gang. Jante gikk tilbake på en handelsavtale om våpenteknologi, og Martin sender blandede signaler samtidig som han har flyttet et par mindre flåter inn mot Benetnasch og Dubhe. Jeg sendte forslag om samarbeid til både Jante og Martin, for å se hva de har å si. Målene er henholdsvis Martin og Kalli.

Kalli mener jeg må slå meg sammen med ham og Jante for å ta Martin, men jeg er sikker på at han har noe lurings på ferde. Fetthesten og jeg ser iallfall ut til å knuse Buggz, så vi oppnår iallfall noe.

Tilbød Jante litt ekstra spenn som goodwill-offer for våpenteknologi. Vi får se om han biter.

---

Kjøpte litt dyr tech av Jante, peilet en ambisiøs kurs inn i territoriet til Buggz, oppgraderte nyervervelsene mine i sør og pønsket videre på det diplomatiske nettet. Martin er skeptisk, men tilsynelatende ikke truende -- virker genuint opptatt av Kalli fremfor alt. Planlegger likevel å forsterke flåtene i kjernesystemet, er skeptisk til om freden holder. Trenger sterkt forsvar mot øst.

Foreslo å samarbeide med Fetthesten om ekspansjon østover, håper å kunne bruke et potensielt anti-Martin-samarbeid som brikke i spill med Tryggve. Vi får se hvor mye Jante og Martin snakker sammen, og om de viser seg å være i ledtog når alt kommer til stykket. Kalli er veldig ivrig på å få meg østover, jeg er foreløpig avventende. Har tross alt en kampanje på gang, og så lenge den er i gang har jeg en unnskyldning. Fake en krangel med Fetthesten for å skjule allianse? Så snikangripe Jante mens han tyner Martin?

Kan høres ut som en plan.



SirkusMartin


Haha, alt er i det åpne. Kalli og Erlend prøver å pumpe galaksen for info og ellers playe folk mot hverandre i en trist oppvisning av splitt og hersk/min neve er størst. Har styrka grensen mot Erlend og informert ham om at pappa er skuffa, joiner vel Buggz i et angrep på ham snart. Men hovedoppbyggninga ligger mot Kalli, må bare kapre én stjerne til, få litt info om styrker fra Filip og Jonna, så blir det er three-way klemme opp ræva på Kalli, har vel over 100 skip på vei til å kapre de ytterliggende stjernene til Kalli, som enten er ganske ressurssterke eller enkle å ta. Dominobrikkene hans vil falle sammen som et korthus. Sjakk matt.

Litt bekymra over Jante, han innræmma sjæl å ha blitt tilbudt betaling for å gå løs på meg av Kalli, men jeg tror han er på mitt lag inntil videre. Rører han en finger, derimot, skal jeg brenne ham så solid at han aldri tør å gjøre det igjen. Må også se å pumpe mer spenn inn i øko, så jeg kan få inn mer spenn og pumpe dem inn i industri og videnskab.

Ok, Jante er deffo med meg, og vi er enige om å la Erlend ulme litt, men jeg supporter ihvertfall Buggz med tech, og om det går for ille for ham, går jeg løs på Erlend. Jeg forsøker fortsatt å puppete Erlend litt ved å være vag og homo, men han fortjener det med den helt åpenbare infogravinga si. Kalli har ikke trua noe mer, tror han begynner å bli nervy for hva jeg finner på. Har mad med techs, så så fort jeg har skipa på plass, ser hvor han er, og har satt ned el spenn i industri, så blir det bråk. Typ kanskje alt imorgen.



Jante


Jeg ankommer krigsrommet i keiserpalasset mitt og får beskjed om at seks beskjeder venter på min oppmerksomhet. Jeg tar meg tid til å lese dem grundig, gruble over hva det har å si for meg og planene mine, og sender noen veloverveide svar. Kalli sier han ikke har noe i mot at jeg kriger med Nilo, men ser helst at jeg angriper Martin. Han tilbyr også 50 romdaler for dette. Jeg er ikke så billig i drift, så jeg sier at jeg skal vurdere det. Jeg har andre planer, nemlig en svært så slu pakkis i nord. Den mest underholdende beskjeden by far kom fra Nilo, som tydeligvis nettopp hadde sett "Litany of Fury", imperiets stolthet, den enorme flåten som seiler sakte men sikkert mot områdene hans. Utdrag: "Du tror du kan messe med meg? MEG?!??!!? Du aner ikke hvilken kebabsjappe du prøver å ta en bit av. [..] Du skal dø... Det veit du... Sov godt! JÆVLA HOREFITTESLEIKER!" Ah, det er øyeblikk som dette, etc.

Jeg arrangerer også litt tech trading med Agradula og Justin. Agra tilbyr to techs for 100 rompeng, mens Justin bare vil ha 25 som det koster å sende techen mot at jeg sender noe i retur ved en senere anledning. Jeg kjøper fra Justin med en gang, og arrangerer for en mulig trade med Agra i morgen. Justin er også interessert i å få våpentechen som jeg forsker ferdig i morgen/natt til overimorgen. Jeg vil holde ordet mitt og sende ham den i løpet av dagen det blir ferdig.

Martin og SHDR er tydeligvis begge bekymret for hvor de har meg hen. SHDR blir muligens fora info, tech og penger av Kalli, noe både Martin og meg mistenker. Mange uvisse momenter her, men det ser ut til å bygge seg to blokker. Kalli og SHDR på den ene, og Justin og Martin på den andre. Pakkisen er også med i ligningen en plass. SHDR ønsker å delta på en foreslått knusing av Martin sammen med meg og Kalli. Martin, derimot, lurer bare på om jeg er vennlig innstilt til de to pøblene fra London. Jeg informerer ham om at Kalli lover cash til de som forstyrrer Martins planer. Wildcards er Nilo og Agradula, mens Buggz og Yetipants er opptatt nok med hverandre og naboene sine. De har heller ingen realistisk mulighet til å delta i kamper på den østre del av kartet. De kan derimot supplye tech og penger, samt pule meg i stumpen.

Pengene bruker jeg til å bygge en ytterligere forskningsstasjon. Jeg fortsetter også med å ruste opp økonomien min på kjerneplanetene mine. Det koster litt ekstra, men de er mindre utsatt for angrep. Dette vil lønne seg in the long run. Jeg investerer også litt i industri på et par strategiske punkter ved grensene mine. Dette vil gi meg en steady stream av ferske skip. Jeg må begynne å stasjonere forsvarsflåter rundt om i imperiet. Til nå har jeg måttet samle sammen alle skip for å vise muskler ved grensene, noe som har etterlatt en skummel mengde systemer helt tomme for skip.

I går sendte jeg avgårde flåten min "Litany of Fury" på 77 skip mot Nilos system Megrez. På morgenkvisten (utbetalingene våre skjer på kvelden, så dagen starter noen timer før midnatt IRL) ser jeg at Nilo har satt inn alt han har mot meg. Og han har også fått hendene sine på bedre våpentech. Jeg sender en desp melding til Justin, som også har deala til seg bedre våpen. (tilfeldig?) Jeg ber på mine knær om å få den techen på krita. Han innfrir mine bønner og vil bare ha 25 rombux for det hele. Dette er en sann (om enn en smule opportunistisk) romvenn. Jeg håper virkelig han overlever angrepet fra Kalli, og forhåpentligvis kan jeg bidra i den kampen etterhvert. Oddsen min mot Nilo ser straks litt bedre ut.

Nilo har 11 skip som forsvarer Megrez, men har satt inn to flåter til på 11 og 16 til å reinforce systemet. Kun den på 11 vil nå frem i tide, så jeg vil 30 skip i kampene. Jeg vil ha 37 igjen etter at flåten hans på 16 har blitt nedkjempet. But it gets better: Han har også en flåte på 37 i systemet Kastra, som er rett i nærheten. Jeg bestemmer meg for å ta og holde Megrez mens jeg venter på at mine andre flåter skal ta igjen "Litany of Fury". "Fist of the Emperor" (45 skip) er ca. en dag unna, mens "Retribution" (9 skip) sniker seg inn bakveien og forhåpentligvis grabber et par av systemene hans. "Might of Naos" er to dager unna å være fullt operativ i systemet Mirzam på grensa til Nilo. Den vil da være på ca. 55 skip. Han har større produksjonskapasitet enn meg, så jeg er avhengig av å doze over systemene hans og å knuse infrastrukturen hans for å vinne denne krigen. Det hjelper meg lite at han får tilsendt tech av noen sjofle kjøtere.

SHDR har bedre industri enn meg, men jeg leder både på tech og økonomi. Derfor kan han godt kjøpe våpenteknologi fra meg. Det bekymrer meg derimot litt at han har flere skip enn meg, siden jeg angriper Nilo på motsatt side av kartet. La oss håpe at Buggz kan holde ham opptatt en god stund til. Justin informerer meg også at Kalli planlegger et massivt angrep på meg nå som jeg angriper Nilo. Kalli er et godt stykke unna meg, samtidig som Martin sine flåter er på tur til å invadere ham. Jeg tror det er en bløff, for å trekke flåtene mine vekk fra Nilo og SHDR. Jeg sender en mail til Martin og spør om han ser noen flåtebevegelser fra SHDR. Nå tar jeg ingen sjanser, og må ruste opp forsvaret mitt i alle retninger. Kalli sender meg beskjed om at Martin snegler seg mot ham, noe jeg er fullstendig klar over (og har oppfordret). Jeg konfronterer ham med det Justin fortalte meg, så får vi se hva jeg får i retur. Han flirer det vekk og sier at jeg ikke må høre på Martin og Nilo. Jeg avbryter handelen med SHDR og tilbyr heller den samme techen til Buggz.

Dette spillet gjør alle til forræderske kjøtere, og jeg må bare spille spillet og ikke stole på noen. Jeg innser at jeg bare må være egoistisk og grabbe til meg mest mulig for å overleve. Men jeg opprettholder illusjonen om å være ærlig og redelig så lenge det gir meg en fordel.

---

Nilo har enorme mengder skip på vei mot meg, og det ser ut som han lever opp til ordene sine. Han ligger også foran på tech. Jeg kan trekke tilbake skipene mine sakte men sikkert for å vitre ned flåtene hans, samt angripe der det er mulig for å slakte infrastrukturen hans. Det har gått opp for meg at Nilo er x-faktoren i dette spillet, og jeg var den første som virkelig provoserte ham ved å tilfeldigvis sende 77 skip mot en av planetene hans. Nå driter han i å vinne og vil forsøke til det siste å ødelegge for meg. Jævelen har lang range og speed, så han setter inn støtet på et system som er litt for nært til at jeg liker det jeg ser. Jeg prøver desperat å sende flåter rundt for å samle opp skip på forskjellige systemer for å countre dette, men det går for treigt. Jeg klarer ikke å organisere et forsvar dit tidsnok. Tejat Posterior (2-2-1) vil falle rundt klokken 1600. For å ta den tilbake må jeg også komme opp med 80+ skip. Hvor Nilo sender den drapsflåten sin etterpå aner jeg heller ikke. Dette blir litt av en utfordring. Jeg har et par flåter på tur mot hans områder også, men han har enda en flåte på 51 skip på vei inn fra øst. Han har også sendt et par-tre selvmordsflåter som vil knuses av forsvaret på systemene de angriper det øyeblikket de kommer i orbit. All rasjonell tenking har tydeligvis blitt kastet ut av vinduet.

Nilo advancer altfor raskt i tech, og det er kun Agra, Martin og Justin som har samme technivå som ham. Noen av dem deler tech med ham, eller så kjøper de masse tech fra ham slik at han har masse ekstra spenn. Jeg har vunnet mange slag mot ham, men tapet av Tejat Posterior svei. Nå står den flåta hans på 66 skip og feiter seg opp der, og fører til at jeg ikke kan gjøre noe med flåtene jeg har i nærheten. Jeg må avvente det han bestemmer seg for å gjøre, og slåss egentlig på hans premisser. "Litany of Fury" har fem seire, men har blitt redusert til 17 skip. Jeg vurderer å bringe den hjem igjen. Hvis den tar Hadir (2-2-1) i natt, så kan jeg la den stå der og vokse seg større igjen. Jeg kan også kombinere den med "Fist of the Emperor", som også er i nærheten. Jeg angrer allerede nå på at jeg angrep pakkisen, vi kommer til å bli valset over av Yeti eller Agra hvis vi fortsetter slik..

Nilo forsøker seg på en bait and switch. Det bekymrer meg at han står rett ved tre av mine hovedsystemer. Jeg må befeste dem alle sammen, men for å slå ut flåta hans må jeg nesten kombinere dem. Det er litt irriterings. Jeg legger ut om alt dette til justin, som har vært min confidante gjennom mesteparten av spillet. Vet ikke helt om jeg kan stole på ham, men han gir meg tech og krever ingenting i retur bortsett fra tech en gang i fremtiden. Han kan uansett ikke skade meg fra hjørnet sitt, med mindre han deler informasjon om min utsatte posisjon med andre enn Nilo..
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#24
Dette er så innviklet at jeg vet ikke om jeg klarer å følge med selv med innsideinfo fra alle parter. Vi som fulgte med på oversiktstråden hadde tydeligvis ikke noe peiling i det hele tatt. :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#25
Selv ikke vi som spilte det hadde peiling halvparten av tida.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#26
Jeg ser nå at Jante er skyld i min undergang! Hadde han bare stolt på meg og ikke prøvd å leke deilig med pakkisen, så hadde vi regjert universet sammen (jeg var faktisk kompis hele veien frem til det eneste valget jeg hadde var å starte faen før Nilo gruppevoldtok meg).
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Jeg kan skrive litt her

Skal vi se. Nilo sendte meg beskjed på dette punktet. Jonna. kan jeg stole på deg, jeg sender alle mine skip mot jante. Og det var da jeg hadde to alternativer. angripe han og spise all kebab i verden gratis eller la han få lov til det og vise at jeg er til å stole på. Jeg valgte det siste. så på mengen skip de hadde at det kom til å bli jevnt. Pluss at nilo hadde gitt meg masse prt screens av kalli, så jeg følte at han fortjente den backupen.

Ja. så sakte men sikkert mobiliserer jeg også alle mine skip for å gjøre seg klare mot kalli. Aah. Lite visste han om hva som skulle vente han bak hans scan range. Jeg mobiliserte skipene på 3 stjerner som forsikring mot at hvis han skulle prøve å liste seg forbi mitt angrep så kunne jeg lett manøvrere han til helvete. jeg var raskere enn ham, hadde bedre våpen og den beste dyna å sove under, scans fra nilo.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#28
Dag 9 - FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 9:

Nilo: 38
Martin: 38
Jante: 31
Agra: 29
Yeti: 27
Kalli: 26
SHDR: 24
Buggz: 21
Justin: 21




justincase



... og jeg er fortsatt i live! Slenger mer penger i økonomi, men må fore overraskende mange med teknologi. Men det er bra, for da er jeg sentralen alle er avhengige av. Eller? Har ihvertfall en god tone med alle bortsett fra fiendene Fetthest SHDR og Kalli, mens resten mistenker hverandre mye. Greit for meg selvfølgelig. Har funnet ut jeg skal satse på Agradula, ikke bare er han en god spiller men også en bra kar, fortsatt inget håp om å gjøre det spesielt bra men Agradula er en fyr jeg kan backe.

Angrepet på Kalli settes igang, og snakker med Martin om hva som eventuelt skjer post-Kalli, og han er med rett usikker. Agardula og jeg angriper mens Martin pirker litt i Kallis vestfront, håper han slenger seg ordentlig med snart, har trua på at di kan ta ut Kalli i løp av et par dager om alt går som det skal. Angrepet mitt er basert på raske presise angrep (jeg kaller det ninja) på viktige/plutsleig ikke forsvarte stjerner. Bruker det jeg kan til å fake retninger, logg inn forandre ruter og sende flåter om hverandre som bytter antall skip. Jeg ligger bedre ann teknologisk enn Kalli, er mye raskere og har to grader høyere WS (weaponskill). Desverre har han utenom dette og penger mange fler og mye mer av alt.
Stoler overraskende mye på Jante, låner ham masse tech jeg bare får krysse fingrene gir meg goodwill og kanskje frukter senere. Får se. Trader hardt og må skrive ned og notere hvem som skylder meg hva av teknologi og penger,

Idet jeg sender ut mine siste flåter for dagen legger jeg merke til Kalli på noen områder har utmanøvrert meg. Har brukt for mye penger, fikk råd til for få ninjaer og nå får han samlet troppene, om de angriper samlet... Nå må de andre gjøre sitt, ellers ryker jeg!



Kalli



ENTRY NOT FOUND



agradula



herp derp



Nilo



Se forrige..



Yetipants


Rah. I dag var en treg dag, mest preget av frustrasjon og avmakt. Buggz og jeg kniver om stjernene som ligger mellom mitt territorium og hjertet av hans imperium, og vi har nådd en impasse til slutt etter mye fram og tilbake. Fordi jeg er en tulling har jeg en tendens til å tro at flåtene mine er hardere enn de faktisk er, selv om kampsystemet i Neptune's Pride er rimelig enkelt å forstå (weapon skill = hvor mange motstanderskip som ødelegges hver runde, forsvarer angriper først og får +1 i weapon skill). Dermed sender jeg flåter på ubrukelige selvmordsoppdrag som gjør null skade, ikke bare en gang. Buggz gjør en sånn han også, men det hjelper liksom litt lite. Uansett klarer jeg å stagge invasjonen hans og spre flåtene hans rundt omkring, så det har da en effekt totalt sett. Det som ikke er så vanvittig stilig er at Nilo har begynt å bite tilbake der oppe i nord. De små planetene jeg tenkte jeg skulle tuske til meg i fred og ro er nå blitt en serie kjipe kamper jeg til slutt kommer til å tape. Urk.



Buggz


Jeg slåss selvsagt alene mot Fetthesten siden Nilo er opptatt med Jante. I tillegg har jeg SHDR fra sør som knerta storflåten min i sør, men jeg har klart å forsvare meg mot tre storflåter fra hans side. Han er ikke helt rå på å stukturere et angrep fra flere kanter så jeg møter én bråte med skip i én flåte. Det var én dag jeg holdt på å gi opp håpet helt, men med litt techtrading fant jeg fort motivasjonen til å i det minste skulle dele ut så mye skade som overhodet mulig før jeg dør. Jeg har allerede lovet Justin resten av spenna mine når jeg dør.

Jeg fortsetter runddansen med å ta tilbake stjerner Fetthesten og SHDR har forlatt, samtidig som jeg lgger igjen ett skip på hver stjerne jeg forlater selv så det koster dem ekstra å ta de over pga defense first strike. Digg å se hvordan resten av galaksen godter seg over det faktum at jeg overlever så lenge (made my day):
[17:10] <JustinC> kan avsløre meg og kanskje noen andre har en tråd som heter "Buggz" hvor vi gliser over geriljakrigen din :D

Jeg har under 95 skip igjen, men har i det minste fått tradet meg til range så jeg ENDELIG kan ta fatt på noen stjerner i ytterkanten. Det viser seg at den ytterste er en solid saftig stjerne med 50 i ressurser. En litt nærmere har 46. Nå har jeg faen meg muligheter igjen! I mellomtiden overlever jeg Kalli..



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Se forrige..



Jante


FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFffffffffffffffffffffffff-

Av en eller annen grunn seiler 48 skip VEKK fra forsvaret av hovedstaden min. Jeg sendte en flåte på ETT SKIP unna, men den har tydeligvis plukka med seg 47 skip da den mellomlanda. Forbanna jævla dritt! Hvis jeg taper på grunn av dette..

Crisis averted! Men den jævla pakkisen har spist opp mange av de viktigste systemene mine, noe som betyr at han har stukket av med flere av mine Sciencepoeng. Tror forresten ikke at Nilo har skjønt kampmekanikken. Han sender stadig altfor små flåter mot systemene mine som har ett eller to skip i forsvar. Siden forsvareren har initiativet, så gir de våpenlevel + 1 i skade før motstanderen får angrepet. Jeg gjør derfor 7 skade og tar ut flåter på opp til 7 skip med ett eneste skip i forsvar. Jeg har utnyttet dette veldig godt mot ham, og leder nå på antall skip. Jeg leder også knapt på Economy. Han har derimot rappa mye av den industrielle basen min, så nå produserer han flere skip enn meg. Det hjelper heller ikke at han sank hele budsjettet sitt i å bygge opp industri på det hovedsystemet jeg mista i går. Jeg må ta tilbake Tejat Posterior (0-8-1) snart, og Nilo må dø!11

Dette jævla spillet..
 

Jante

privileged CIS shitlord
#29
Dag 9 - Den store kebabkrigen fortsetter..




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 9:

Nilo: 38
Martin: 38
Jante: 31
Agra: 29
Yeti: 27
Kalli: 26
SHDR: 24
Buggz: 21
Justin: 21




justincase



Ja, dette går jo ikke så ille. Dreit meg ut og fikk ikke kjørt trikset mitt (investere hardt i økonomi rett før de gjør nytte for seg) denne paydayen heller så gikk glipp av masse masse penger, men har en del. Bytter til meg våpen med Nilo my homeboy og dealer med Agradula. Kalli sitt counterattack har gått rimelig som jeg hadde håpet, ikke for ille. Jeg slenger ut en del flere ninjaer i håp om å plage han ved å ta et par planeter til mens Agra grinder han ned.

Det blir endelig litt sosialt drama, mens jeg sitter bra i det. Samarbeidet med Agradula er godt, Martin en fin midlertidlig samarbeidspartner og Pakkisen klarer seg overraskende konge der han kjører hellig krig oppe i nord. Agradula foreslår en offesiell allianse, noe jeg synes er litt tidlig, og jeg er langtfra sikker på om martin og shdr ikke er venner; vært lite slossing mellom de og nå sier han (Martin) plutselig han må bruke ressurser på å sloss litt mot shdr, noe ingen av oss kan sjekke. Spør etter tech når han allerede skylder meg, men forhåpentligvis går det bare fort i svingene. Buggz har klart seg overraskende bra, med hjelp fra Jante. Brukte fort mye penger denne runden, ellers skulle jeg sendt han (Buggz) litt snacks selv. Får se om jeg ikke ofrer 25 på scan eller speed teknologi til han.

Nilo og Jante fortsetter krigen sin med meg som kompis på begge sider. Ingen problemer med noen inntil videre, men lurer på om Nilo bare er forutsigbar eller har en skjult plan, f.eks med Fetthest som ikke har angrepet ham enda. Noe lignende tenker jeg med Jante, som også har lite fiendlighet fra Fetthest-SHDR alliansen. Agradula og jeg blir enige om å samarbeide over lenger tid, samtidig som vi backer en Nilo som allierer seg med Kalli, for å screenshotte alt han har og sende det til oss :D

Et par dager til så kan Kalli være vekk og jeg kan steppe opp gamet mitt ordentlig. Forhåpentligvis angriper ikke Martin med en gang, er jo paranoid, og vil gjerne backe Agra. Så Kalli I come for you, dette er hva du får, jeg advarte deg!



Kalli



ENTRY NOT FOUND



agradula



herp derp



Nilo



The war continued against Jante, we both knew that there was no winner in this war, only losers. I had lost most of my kebabarmy, and Jante had few ants left. So, I did something…. Something im not proud of….but I had to survive. Survive to kill Buggz and Martin…….

Nilo: Jante, I will suck your dick
Jante: WHAT??!?!
Nilo: I said, I will suck your dick
Jante: Excuse me?
Nilo: I will suck your dick so we can end this war
Jante: Are you serious?
Nilo: Yes, I will suck your dick dry, if we can end this war right here, right now
Jante: Cool bro


After that dick sucking, there was peace, once again. Our next move would be to take out Fetthest, that donkey-ball- whatever we should call him..

HEY GUYS! NICE ALLIANCE GOING ON!
Me and Jante were at peace, and now I was gathering up forces to attack Fetthest. In the mean time, this happened.









---



Woke up in the morning feeling like I just killed Krummi……..
Me and Agra are actually working together, trading tech, tactics, talking about Martin mom and how hard we raped her last night. Launched my attack against Fetthest today . In six days the donkey-ball we dead, how do I know that you might ask. Because this game is really, really slow paced : /




Yetipants


Mer frustrasjon. Jeg drister meg litt lengre inn på Buggz' jaktmarker, og satser på at SHDR gjør livet såpass surt for ham at han ikke slår tilbake med hovedflåten sin. Jeg har store styrker på gang, men... framdriften der måles i dager, ikke i timer. Jeg ligger håpløst langt bak, og Nilo har satt igang et middels stort angrep på noen saftige stjerner nær hovedområdet mitt. Flere ressurser som nå låses fast i bitter strid, akkurat hva jeg trengte.

Hva verre er: SHDR har ikke klart å oppholde Buggz de siste par dagene. Vi har begge to feilaktig antatt at den andre ville klare å mose ham, og resultatet er at Buggz' styrker har vokst. Dette er ikke krise ennå, men om noen dager er det en krise hvis jeg ikke får tatt grep. Jeg har en stor flåte på vei nedover og nok spenn til å bygge en til, problemet er bare at langt sør i territoriet mitt er det tynt med forsyninger. Her må det rustes opp, men takket være de dårlige ressursene blir det en dyr og treg affære. Faen faen faen.

Ett lyspunkt finnes dog fortsatt: Jante har ikke yppa, ennå. Og godt er det, for fronten min mot ham er bred og stusselig. Håper bare Nilos tofrontskrig mot oss begge vil tappe ham såpass at jeg klarer meg greit i nord, og at Buggz blir distrahert av... noe slik at jeg klarer meg i sør. Det er mye håp og flotte drømmer her, og hvis jeg ikke får gjort noe skikkelig snart leder denne veien rett mot sisteplass. Helvete.

Hvis alt går til faen har jeg i det minste ett kort: Jeg har mange stjerner, så en invasjon vil ta lang tid, og helt i nord har jeg fortsatt mine sterkeste stjerner hvor jeg fortsetter å køle ut skip. Denne opprustningen ble satt i gang nettopp for å ha et siste feriested hvis alt går tits-up, men jeg får håpe det ikke går så langt. Ikke ennå. Jeg kan ikke tape etter ei drøy uke.



Buggz


Se forrige...



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Fy faen, spillet bak scenen er helt ut av proportion. Har mastera den megaplanen mot Kalli med Jonna og Filip, så han brenner nok ned, og jeg er nok sikker på deres genuinitet der. Men, Erlend er plutselig mer vennlig innstilt og vil gå på Jante med meg etter han har tatt Buggz. Jante påpeker at Nilo har fått våpentechs som ikke kommer fra Kalli. Filip og Jonna har plutselig det samme. a) Jonna og Filip har, uskyldig nok, kjøpt det av Nilo. Lite sannsynlig siden Jonna sitter rett på sida av ham. b) Jonna kjøper ham unna med techs, og leker deilig KUN med Filip, utvilsomt en plan om å gange opp på meg etter vi er ferdig med Kalli. På tide å godsnakke Jante inn i en mulig coalition mot Jonna.

Er derimot i full gang med å skulle pule Kalli, det burde være null strezz.

---

Aiaiaiaiai. Erlend har fortsatt onde hensikter, jeg har Jante på min side selv om han konser på Nilo, men da holder han Nilo unna meg. Jonna kjøper tech av Nilo, men det forklarer ikke hvorfor Nilo ikke angriper ham. Filip feiler litt på å contain/avlede Kalli, men nå plukker jeg ihvertfall to stjerner av Kalli, en god start. Har masse industri og flere skip på vei, wheeler og dealer mad med tech til Kallis store frustrasjon, som tror han kan avlede alle bare det er nok røykteppe ute og går. Harrrr.



Jante


Jeg guilter Nilo til å foreslå fred. Jeg tror han har vært like stressa som meg under denne krigen, og er like lei. Han sendte meg en småhånlig mail for å sondere terrenget, og tok senere kontakt gjennom uoffisielle kanaler. Vi har begge mista altfor mye på denne krigen. Han mista størsteparten av flåten sin, jeg mista hele min økonomiske base. All mikromanagingen tok også på helsa. Han sier han ikke har tid til dette, så vi blir enige om en "True Bro Alliance" for å knuse all motstand. "faen jante, hadde vi gjort dette før så hadde vi spart mange liv :p" - Nilo

Agra var selvfølgelig i lomma på Nilo, noe som jeg og Martin hadde spekulert i en god stund allerede. De delte tech og faket krig. Nilo ble alliert med Kalli for å fore Martin og Justin med info om hans bevegelser. Ganske genialt egentlig, og noe som Kalli strengt talt burde skjønt. Jeg tipper han var mer desperat en jeg ante.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#30
Det var på dette tidspunktet hvor spillet begynte å ta overhånd i livet mitt. Husker ikke helt hvilken dag det var, men jeg våknet av at jeg var sikker på at nilo og justin hadde backstabbet meg så jævlig at jeg hadde mistet hovedbasene mine. Klokkan var vel 06:30 om morgenen og jeg var på vei til jobb, men måtte bare sjekke kjapt. Heldigvis gikk alt bra. :)
Det var også en av dagene hvor Justin ringte meg for å planlegge litt ekstra, og det var da jeg skjønte at dette virkelig var en allianse å holde på.

Men hva dette spillet gjorde med meg i uke to og tre.. Nei, det gikk ut over livet i heimen for å si det sånn.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#32
Jeg ser at på dette tidspunktet har enkelte begynt å ane hva som skjer, men at det er allerede er ting i gang som de ikke kan stanse... Nilo virker mer og mer som den velfortjente vinneren. :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#33
Dag 10 - Kalli, we hardly knew ya!




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 10:

Nilo: 42
Martin: 41
Agra: 34
Yeti: 32
Jante: 29
Justin: 27
SHDR: 24
Buggz: 17
Kalli: 15




justincase



Ting går kjempefint! Angrepet mot Kallo er en braksuksess, tar han ut en stjerne om gangen. Han prøver å manøvrere lurt rundt men det hjelper ikke. Et par problemer med Martin og hvem som skal beholde hvilke planeter, men håper det ordner seg. Sender ut en masse skip klokka ett opp natta som er fremme ca 7 om morgenen, han har ikke mulighet til å gjøre noe. Går å legger meg.



Kalli



ENTRY NOT FOUND



agradula



herp derp



Nilo



Just chilling, went on a vacation to water-park-star Tejat, close to Jantes base. It was fun, fun for the kids and wife. Other than that, Krummi is about to die, he has 5 stars left.

My impression of Krummi before we started the game:
- Krummi: “You guys know that I’m a really good strategy player?”
- Rest of us: “Okey!” “Who cares?” “O’really?” “Cool story bro”

His death made both Agra and JC a lot stronger then what I expected, but shit happens. They are still under my command. AS I! AM THE! GREAT PAKKIS WARRIOR!



Yetipants


Hva skjedde i dag? Jo, la meg se: Kalli er i ferd med å bli utslettet (ned fra noen-og-tredve stjerner til to!!!), Nilo toger inn på mine jaktmarker med alt han eier og har (virker det som) uten at det er noen umiddelbar krise, fordi det tredje som skjedde var at SHDR og jeg kunngjorde forholdet vårt og sto fram som BFFs. Jepp, spillets første allianse er et faktum. Jeg liker å kalle den Stårgåte: The Ålliånce.

Dermed: Buggz er i ferd med å bli krøsta i toern, for evig og alltid denne gang. Blir forhåpentligvis ikke mange dager til vi trenger å se den turkise gløden på kartet. Nilo har også vært i kontakt med SHDR for å sikre hjelp til å knuse Martin. Jeg har tenkt å foreslå at han skal ligge unna ræva mi ellers blir det itt'no' ta. Jepp. Så får vi se hvor mye han bryr seg. Så langt står hjemstjerna mi i fare for å falle; det vil si, den kommer til å falle. Om noen timer. Det fine er at Nilos hovedflåte er blitt sendt på det ærefulle oppdraget, og jeg har forsterkninger i farta som kommer fram før han gjør. Jeg taper stjerna, men bare midlertidig, fordi jeg skal grisemose Nilo etterpå. Nei til at kriminelle innvandrere får bli i Fetthestania, sier jeg.

Neste skritt blir såklart Episode V: Imperiet Slår Tilbake. Nilo har malt en diger blink rundt rektum nå, og jeg har ikke tenkt å la den invitasjonen forbli ubesvart. Han har ikke så mange skip at det tapet han uunngåelig kommer til å lide i mitt rike ikke kommer til å svi ganske bra. Det... er iallfall no plottings.

Mottrekk er å ruste opp Industry rundt kjerneområdene mine. Snart har jeg ennå en superflåte klar. Det tar et par dager å stable alt på beina, men jeg har trua. Uten trua har jeg ingenting. Ingenting bortsett fra mine eiendommer og mine ressurser, men de teller ikke. Dette er krig, og alt som teller er å knuse motstanderne under den blå, skjeggete tacoen. Proletariatet som befolker systemene mine har signert sin egen dødsdom ved å la seg bli invadert av en ussel pakkis så enkelt. De skal drukne i sitt eget blod i dette korstoget; et korstog mot alt som er godt og uskyldig, et dødsdømt korstog som uunngåelig vil ende opp i lidelse, død og utslokking av livsgnisten som i det hele tatt rettferdiggjør eksistensgrunnlaget for alt intelligent liv.



Buggz


Se forrige...



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Da er det offisielt at Erlend vil ta meg, så da må jeg åpne en litt svak andre front mot ham. Prøver å få Jante involvert i ham, og blir vel nødt til å prøve å styrke Buggz ytterligere selv om Yeti har kuken nedi halsen på ham. Krigen mot Kalli går døbra, derimot, vi deler intel og tech som bare det, og nå nærmer krigens største slag seg, som battlecalc-en sier jeg vinner. Fett. Nilo prøver å få meg med mot Jante, skal se om jeg får vridd noen spenn ut av ham.



Jante


Lite som skjer for min del i dag. Freden med Nilo har gjort min tilværelse ganske rolig. Alt kan skje i dette jævla spillet, men alliansen vår føles veldig åpen og troverdig for øyeblikket. Nilo trekker tilbake alle skipene sine fra områdene mine, og vi har kommet til enighet om hvilke stjerner vi begge beholder eller tar tilbake. Nilo sier han skal ta Yeti, og vil at jeg skal ekspandere vestover etter Buggz faller. Dette betyr at jeg må ta meg av SHDR og/eller Yeti.

Både SHDR og Martin vil ha meg med på en krig mot hverandre. Jeg har spekulert i om dem har en avtale om å angripe meg nå som jeg er svak, men tviler veldig på dette. SHDR er sikkert desperat nå som Kalli er på tur til å falle og Martin kan snu oppmerksomheten sin vestover. Jeg har ikke ressursene til å bli dratt inn i en sånn krig enda, men kan godt selge både tech og intel til SHDR. Martin er for sterk nå, så at han taper litt skip mot SHDR før jeg kommer og tar systemene hans er bare en bonus. Hvis jeg kan selge intel til Martin også? Jeg kan ikke vente for lenge med å involvere meg heller, hvis ikke vil resten av galaksen være milevis foran meg. Jeg må innstille meg på at førsteplassen nok er tapt, men jeg skal ihvertfall gjøre en solid innsats for å være med helt til siste slutt.

Jeg er derimot spent på hva Agradula foretar seg. Har han tenkt å angripe meg? Nilo? Justin? Martin? Jeg aner ikke hva han planlegger etter Kalli har blitt overkjørt, og det bekymrer meg litt.

Jeg hører løse rykter om at jeg er neste på hitlista til Justin, agra og Martin. SHDR og Yeti har nettopp formalisert sin allianse, og jeg er stygt redd for at jeg havner i kryssilden mellom disse to blokkene. Nilo og meg må klare å stå imot, og burde helst ha en til med i Broalliansen. Nilo foreslår å approache Justin, men jeg vet ikke om jeg kan stole helt på ham..

Justin har hele 78 i Economy, 59 i Industry og 10 i Science. Jeg ligger _greit_ an i forhold til resten, men krigen med Nilo pulte oss begge i rassen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#34
Bare noe jeg kom på. Det er fantastisk nydelig hvor mye dette spillet fucket med alt og alle.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#35
Dag 11 - RIPRIPRIP KALLI?




Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 11:

Nilo: 46
Martin: 43
Agra: 38
Justin: 35
Yeti: 29
Jante: 29
SHDR: 27
Buggz: 16
Kalli: 2




justincase



Våkner opp til Kalli-frokost, har tatt en masse planeter og sender ut skip for å ta de siste. Får mail av Jante som jeg har hatt et godt forhold til, lurer på om han er next etter Kalli? Tar noen lange gode runder med Agradula hvor vi snakker om fremtiden, og hvordan Kalli plutselig de siste dagene har spilt så dårlig. Ser dårlig ut for Jante, ettersom Nilo er pakkiskompis og Martin er for sterk, samtidig som jeg fortsatt har en litt kinky feeling på Martin.

---

Det på dette tidspunktet i spillet jeg plutselig ikke lenger har tilgang på internett. Det er veldig negativt, og blir over flere dager bare sittende i hjørnet mitt, samtidig som jeg krysser fingrene for at diplomatien har vært god nok til at ingen angriper et lett bytt.



Kalli



ENTRY NOT FOUND



agradula



herp derp



Nilo



Se forrige...



Yetipants


Se forrige...



Buggz


Jeg har mista hovedstjerna mi og har en economy som svaier over og under 10. Derimot ser det ikke ut som hverken Fetthesten eller SHDR har innsett at de ytterste stjerne ikke er direkte ufarlige. Moar likely: I mellomtiden har Nilo (endelig!) gått til angrep på Fetthesten mens Martin puler SHDR nedenifra. I tillegg får jeg faktisk donasjoner i form av både tech og spenn, så jeg klarer å bygge "solid" med industri og litt economy på mine to saftige stjerner lenger ut.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Vært litt lite til stede, men jeg ga Kalli et real baugslag som sørga for at resten kunne godte seg med ham, og nå har han to stjerner igjen. Stakkar. Jeg er derimot litt bekymra over at Jonna har fått tak i de mest ressurssterke stjernene hans ... Erlend mener Jonna og Filip skal gange opp på meg, og Jonna spesielt er litt urovekkende sterk, men jeg har nok å bite fra meg med om han skulle angripe. Nilo er ustabil som vanlig. Så spørsmålet er: Få med Jonna mot Nilo/Jante (og dermed bli litt kompis med Erlend); gå på Erlend med Jante og Buggz; få med Filip mot Jonna og gå på Nilo med Jante samtidig og fortsette ustabil fred med Erlend; eller gå på Jante med Erlend, Nilo og Jonna? Hmmmmm.



Jante


Jeg planlegger å overrumple SHDR, og Agra har forsikret meg om at han ikke angriper meg på en stund. Jeg tror jeg kan stole på ham, og dette gir meg tid til å sope opp litt av SHDRs systemer. Det er Martin som er det store uromomentet. Spørsmålet er derimot ikke om, men når trippelalliansen deres sprekker. Jeg håper det skjer før de beveger seg mot meg. Martin antyder at han vil angripe SHDR snart, så jeg spiller bønnene til ham og foreslår no techbyttings i tillegg.

Flåta mi på 138 skip lusker seg såvidt utenfor SHDRs scan range, og siden flåtene mine er raskere enn hans håper jeg å kunne ta Menkib (0-5-1) og Altarf (0-4-1) uten større tap. Disse systemene var tidligere Buggz sine. Planen er å ta Eltanin (3-3-1) relativt raskt også, et system som ligger rett sør for meg. Dise tre systemene vil med en gang gi meg en fordel over SHDR i skipsproduksjon og tech. La oss håpe at han blir tatt på senga.

Justin har hele 78 i Economy, 59 i Industry og 10 i Science. Jeg ligger greit an i forhold til resten, men krigen med Nilo pulte oss begge i rassen.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#36
Dag 12 - EAST SIDE? WEST SIDE? NIGGAS BE DISSIN'
+
Dag 13 - Prosessen





Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 13:

Nilo: 52
Martin: 48
Agra: 40
Justin: 35
Jante: 34
Yeti: 25
SHDR: 22
Buggz: 9
Kalli: 0




justincase



Det på dette tidspunktet i spillet jeg plutselig ikke lenger har tilgang på internett. Det er veldig negativt, og blir over flere dager bare sittende i hjørnet mitt, samtidig som jeg krysser fingrene for at diplomatien har vært god nok til at ingen angriper et lett bytt.



Kalli



. . .



agradula



herp derp



Nilo



Se forrige...



Yetipants


Tihi. Joda, har ikke skrevet noe på noen dager, gjett hvorfor? Det kan ha noe å gjøre med at Nilo angriper meg fortsatt, rimelig hissig, mens SHDR har det mye lettere som bare blir angrepet av Jante og Martin samtidig. Det er ganske tydelig at resten av galaksen hater alt som er godt og vakkert, og det nydelige vennskapet vårt ble en så stor trussel mot deres nazi-satanistiske idealer at de måtte ty til rå makt i et fåfengt forsøk på å utrydde det. Dere kan knuse oss, men dere knuser aldri kjærligheten! Hører dere?! Vi vil forsvinne, men en milliard andre vil reise seg i vårt sted! Hva? Sier dere at... Okay, dere sier at da kommer dere til å knuse dem også? Faen.

Joda, taktikken min er nå å krøke meg sammen og prøve å vare lengst mulig. Slaget er tapt, jeg har ingen reell makt igjen. Jeg har en flåte på cirka hundre skip til å forsvare det som er igjen av kjerneområdet mitt, og en liten f*slef*åte som driver i et fjompete tokt blant noen av stjernene til Buggz (jepp, han lever fortsatt, The Ålliånce fikk brått andre ting å tenke på). For en uke siden ville jeg vært ustoppelig, nå er jeg ikke verdt noen ting.

Men ja. Jeg har en alvorlig mistanke om at resten av de skitne hundene vi spiller mot har gått sammen om å knuse oss. Siden, du veit, jeg kan se på kartet at de har gått sammen om å knuse oss. Nnnnuvel. Slik det ser ut kommer SHDR til å ligge med brukket rygg i løpet av dagen (han har halvparten så stor flåte som meg, noe som er... alarmerende siden han hele tiden har vært den mektigste i The Ålliånce), og da er det bare meg igjen. Snufs.

Goodnight, sweet prince.



Buggz


Jeg har mista hovedstjerna mi og har en economy som svaier over og under 10. Derimot ser det ikke ut som hverken Fetthesten eller SHDR har innsett at de ytterste stjerne ikke er direkte ufarlige. Moar likely: I mellomtiden har Nilo (endelig!) gått til angrep på Fetthesten mens Martin puler SHDR nedenifra. I tillegg får jeg faktisk donasjoner i form av både tech og spenn, så jeg klarer å bygge "solid" med industri og litt economy på mine to saftige stjerner lenger ut.



SHDR


ENTRY NOT FOUND



SirkusMartin


Filip ringer meg desperat mens jeg er på jobb. Hva gjør vi nå! Ender opp med at vi beholder alliansen vår, med Jonna, og jeg går på Erlend mens Jonna får bryne seg på Nilo. Så møtes vi i nordvest et sted. Gudene vet hva Filip gjør nedi hjørnet, men jeg holder en del skip og industri parat ved grensa til ham og Jonna. Jante og Buggz er med på å skvise Erlend, og dermed er galaksens nest mest forhatte på vei ut av bildet. Jeg røvet kjapt en av de beste stjernene hans med masse industri og science, og planlegger å fortsette å gå etter de sterkeste stjernene hans. Feelsgoodman.

---

Erlend har ramla ned i noen-og-seksti skip, og han har sendt ytterligere 25 på selvmordsrun mot meg. Kan denne fyren regne/bruke battle calc? Uansett gøy at han var så enkel å moppe opp, men jeg har tynna ut rekkene mine ganske grundig. Sitter på nok industri til å kunne counteract om Jante starter noe bråk, men regner med at vi bare deler stjernene hans pent mellom oss. Jeg har dog begynt å bekymre meg alvorlig over Jonna, han sitter bom stille med sine 700+ skip og går ikke på noen, og hopper helt tilfeldig opp i våpen hele tida ... Han jobber med Nilo, helt klart, men med hva? Han angriper ikke Jante en gang, selv om jeg sa jeg ikke hadde noe imot det, og det kan bare bety at han lader opp til å knuse meg. Neste pengeutbetaling, hvor jeg sitter i London og blir foill, må bare brukes på dritmye industri ved Jonna, om jeg kan overbevise Jante og Buggz at Tryggve er den neste de må rive istykker og at jeg lover å sitte pent og se på og selvsagt gå på Nilo siden. Fuckings intriger! Kan jeg approache Filip etterhvert, tro?



Jante


Katta er ute av sekken, så får man bare håpe at SHDR bukker under for mine og Martins vastly superior forces før noen finner på å angripe meg. Det første angrepet går over all forventning, jeg maner frem min indre Hitler og sender følgende beskjed til alle i galaksen:

Jante skrev:
Jeg kan ikke lengre finne noen vilje fra SHDRs regjering til å gjennomføre seriøse forhandlinger med oss. Disse forslagene for å finne en fredelig løsning har feilet fordi SHDRs tropper fikk ordre om en allmenn mobilisering midt i forhandlingene våre, etterfulgt av flere Shadarske overgrep. Disse ble gjentatt i natt. I det siste har det vært flere slike, ved ett tilfelle hele enogtyve grensehendelser: i natt var det fjorten, hvor tre var relativt grove overtramp. Jeg har derfor besluttet å snakke til SHDR med samme språk som SHDR har snakket til oss med for de siste månedene..

I natt, for første gang, fyrte Shadarske soldater skudd mot vårt territorium. Siden klokken 05:38 har vi returnert ilden. Jeg vil fortsette denne kampen, mot hvem det skal være, helt til sikkerheten til riket og dets rettigheter er sikret.

Jeg får intel fra Buggz og Martin, og deler min med dem sånn at vi unngå å tilfeldigvis eie hverandre.

SHDR skrev:
Heeeeei, han ljuger! Både han og Martin angriper uprovosert!

Bæsj i rumpa på dere alle, nå skal det faen meg bli rabalder.
Jante skrev:
Dette er bare et forsøk fra SHDR på å rettferdiggjøre undertrykkingen av mine undersåtter ved å hevde at de har provosert ham. Jeg vet ikke hva våre kvinner og barn har gjort for å fortjene dette når de selv har blitt mishandlet, i noen tilfeller drept. En ting vet jeg, en stormakt kan ikke med æren i behold forholde seg passiv og se slike hendelser skje.

---


Martin skrev:
"SHDRs tropper har blitt uskadeliggjort, men for at slik totalitær og aggressiv ideologi ikke skal blusse opp igjen ser vi oss nødt til å konfiskere hans områder og bygge opp igjen en stabil struktur. Sivilbefolkningen skal ikke behøve å lide på grunn av hans vanstyre.
Jante skrev:
Jeg er fast bestemt på å fortsette denne kampen helt til enten SHDR og Fetthestens regjering er villig til å endre seg, eller til en ny regjering er klar til å gjøre dette i deres sted. Jeg vil fjerne fra våre grenser denne følelsen av usikkerhet, den uendelige atmosfæren av en situasjon som ligner på borgerkrig mellom brødre. Brødre som rettmessig hører sammen i ett land, ett rike, ett imperie. Denne undertrykkelsen av våre brødre har vart lenge nok, og jeg vil forsikre meg om at vi i vest har den samme freden på våre grenser som vi har ved våre andre grenser i øst, og at våre brødre blir befridd fra SHDRs og Fetthestens brutaliteter.
Yetipants skrev:
Hei gutta litt vanskelig å tyde det dere skriver alt jeg ser er bare "Å GID A MEIEN JEG HAR VISST KUKK I SAMTLIGE KROPPSÅPNINGER DETTE VAR EN NY OPPLEVELSE"

Alt går etter planen, men jeg tror egentlig at seieren er tapt for lenge siden. Nilo spiser opp Yeti, og angriper sikkert Buggz snart. Med mindre Agradula og Justin angriper ham fra øst vinner han nok snart. Martin har kanskje en mulighet, men jeg tror ikke han vil være sterk nok til å angripe Nilo, og vil nok sikkert bli angrepet av østblokken i et desperat forsøk på å ta igjen Nilo i antall stjerner. Jeg er også jævla utsatt, som alltid..
 

Jante

privileged CIS shitlord
#38
Meg og Nilo var bros! Og du angrep meg først!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#40
Martin, Martin, Martin.. Så de skipene var der rett og slett som et slags forsvar ja? Jasså. Du vet at hvis du ikke hadde hatt dem der så er det faktisk mulig jeg ikke hadde angrepet deg på den måten jeg gjorde?
Det var negerne dine i OHS (operation human shield) som gjorde at jeg ble skeptisk. Trudde vi hadde noe på gang jeg.


eventuelt ikke, men de var faktisk en av grunnene til at jeg gjorde som jeg gjorde Martin.

I'M SORRY BRO! IT'S JUST A GAME MAN! Hey? what the? Is that i a chainsaw, Martin? Are you chopping up wood? Martin? Why did you start it up in the living room?
Martin? Martin.. MARTIN!?!!