Her kommer en saftig gonzoupdate til de som ble skuffa over manglende updates i går.
Dag 6 - Is there no end to the butthurt? + Dag 7 - Stille før stormen.
Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 6:
Jante: 33
Kalli: 29
Pakkis: 28
SirkusMartin: 26
Agradula: 26
Buggz: 20
Yetipants: 19
SHDR: 18
justincase: 17
Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 7:
Jante: 34
Nilo: 32
Kalli: 31
SirkusMartin: 29
Agradula: 26
Yeti: 23
justincase: 19
Buggz: 18
SHDR: 18
justincase
Har det gått en uke allerede? Shit går ned overalt, de fleste stjernene i galaksen er tatt og de fleste deltagerne i krig. Jeg fortsetter å geriljakrige mot Kalli The Evilness mens Agradula gjør seg klar og Martin kommer østover. Planen min er naturligvis å flippe Kalli en kjempefinger for å ikke høre på advarselen min idet jeg står bak en kordinert angrep oss tre imellom. Jeg er til og med ganske sikker på at de er til å stole på, Martin og Agra. Snakker med Agradula om å gå sammen etter Kalli er nede for å ta over galaksen sammen, jeg er tross alt happy med å bare overleve en stund. Martin nevner løst jeg sitter dårlig i det den dag det skjer, noe han har helt rett i.
Har underveis naturligvis backet Nilo og utenlandsalliansen så godt jeg kan, men han har gjort ting eksepsjonelt vanskelig for seg selv og jihader mot Jante. Jante on the other hand handler godt med meg, skylder meg en del penger og tech men satser på å få det igjen senere i spillet, one way or another. Om Nilo lykkes med jihaden og det blir litt struktur tro jeg det kan bli dritbra, men desverre redd for at det nærmest tilfeldige angrepet vil bli slått ned og Nilo svekket. Får håpe Fetthest ikke angriper han samtidig. Agradula og jeg blir enige om å samarbeide over lenger tid, samtidig som vi backer en Nilo som allierer seg med Kalli, for å screenshotte alt han har og sende det til oss

Vi snakker løst om hvor funny det hadde vært om Nilo vinner, om ingen av oss har mulighet.
Fortsetter økonomi-taktikken, men begynner å bygge litt industri. Jeg er et lett bytte, men skal ihvertfall bite ifra meg. Kalli gjør noen merkelig manøvrering med skipene sine, og legger viktige stjerner uten beskyttelse. Jeg vurderer å ninja et par bare for å vise jeg kan, men bestemmer meg for å vente med å ofre skipene mine til de kan gjøre mest nytte; sammen med Martin og Jonna. Tar meg selv igjen å lure på hvordan Kalli manøvrerer, kanskje er det for å lokke meg ut eller forvirre meg eller han vet om planen min eller... Dette spillet gjør slike ting med deg.
Kalli
Jante og SHDR halvlover å avlede Martin, jeg lukter at det blir for sent; og det er ikke stort annet å gjøre enn å kapitulere, før jeg har vunnet en eneste krig. Baktatt fra alle sider av nekrofile metallere, feite pappa-nerder og wannabe-pimp columbianere.
Let the buttzing begin!
agradula
herp derp
Nilo
After the “alliance” with Krummi going public I got several concerning transmissions from Justin and Agra. They were angry with me! THEY DON’T KNOW THE HALF OF IT!
I had given them Krummi on a silver plate with 1st class shrimp cocktails. Oh Krummi, you have soo much to learn, you blowjob!
“Enemy breach! Enemy breach!”
Jante that bastard…. I knew it was ignorant of me trusting him. This could cost me the war, and the life of thousand of kebab workers. Well, I had to break the bad news to the workers, we have to cancel kebab-day :/
“Good morning kebab workers. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of the Pakkis galaxy. "Pakkis." That word should have new meaning for all of us today. We can’t be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps its fate that today is the day Mohammed ate the kebab for the first time, and you will once again be fighting for our kebabs... We are fighting for our right to sell kebabs. To sell as much as we can! And should we sell more then what we can make, we shall in one voice say: "We will not go quietly into the night!" We will not vanish without a fight! We’re going to live on! We’re going to survive! Today we celebrate our Kebab Day!”
After this speech, Operation “J.I.H.A.D” was activated……
Well more then thousand of kebab workers will die, but my speech was awesome! Sweeeet! I think there was one girl flirting with me during the speech, hope I’ll see her tonight at the kebab club. I have sent every single kebab to fight Jante. Jante, you just ate from the wrong kebabshop
---
THE BIG KEBAB WAR
What can I say, this Jante was no easy cookie to eat. But my micro game was faar better then he could imagine, but still I lost over 300 + kebab-workers fighting him, and there was no end to it. I tried to get others to attack him, without any luck…
Yetipants
Tihi. Buggz hadde spredt styrkene sine, ganske tynt også. Jeg kunne ha knust den delen av flåten hans som er i min umiddelbare nærhet allerede, men takket være en artig liten sak i kampsystemet blir det ikke svålk ut av det hvis to flåter møter hverandre på vei mellom planeter. Pussig nok. Uansett, flåtene våre passerte hverandre for å græbbe hver vår stjerne og det ble litt komisk. Likevel tør jeg ta seieren på forskudd; et tokt inn i turkis-land har gitt meg fem nye stjerner å rutte med. En av dem har 1 i Science, og da jeg kapra den lo jeg godt: Science er - med god margin - den dyreste ressursen i denne økta (kan stilles inn for hver spilløkt), og koster normalt minimum en hundrelapp. Jamfør Economy og Industry som koster rundt en tier. Tipper Buggz ble glad da den røyk, ja.
Får også mail fra Nilo her, pussig nok. Han advarer meg mot at Jante har sagt at han vil kåle meg. Slår meg som litt merkverdig at Jante skulle avsløre de videre planene sine overfor hans iltreste motstander og mest umiddelbare hinder, som han for øyeblikket er i krig med, men det stemmer sikkert. Om ikke for noen annen grunn, så bare fordi man nødvendigvis må kåle kompisene sine for å vinne i dette spillet. Hurr. Uansett, Nilo har plutselig fått annet å tenke på ettersom Jante angriper, noe som passer meg utmerket siden jeg kan ekspandere i rommet over Nilo samtidig som SHDR og jeg dæljer Buggz fra hver vår kant. No plottings er så klart på gang, og den går ut på å bygge ut den indre delen av territoriet mitt - dvs. den delen samtlige motspillere vil bruke lengst tid på å nå - med masse Industry slik at jeg kan mobilisere en stor flåte på relativt kort tid. Håper det funker.
---
Vi er ei uke inn i spillet, og i følge gutta som har spilt før (mao. ikke meg) har ting skjedd forholdsvis fort i spillet vårt. SHDR og jeg fortsetter å krøste pungen til Buggz (billedlig talt), og med mindre Jante avbryter krigen mot Nilo for å storme oss begge samtidig tror jeg løpet er kjørt for Buggz. I dag la jeg merke til at Buggz plutselig lå foran meg på ALLE techs, i motsetning til ståa i går hvor han lå bak meg på et par og likt på de to andre. Den eneste mulige årsaken er at han har fått techs fra noen andre. Jeg ser ikke helt hvordan det kan hjelpe; han har sørgelig få skip fordelt på for mange flåter. Industryen hans er fordelt utover, og dermed vil det ta tid å sette sammen en skikkelig flåte. Den vesle delen av området hans som jeg har oversikt over inneholder over halvparten av skipene hans, og det er ikke rare greiene. Uansett får vi se, skal vedde på at jeg nå har jinxa denne krigen slik at vi blir knust i morra eller noe. Heh. Når det er sagt: Buggz will not go quietly into the night, for å si det sånn. Han er nå så rask at han kan danse rundt skipene mine, og tvinge meg til å bruke tid og ressurser på å jakte etter de små f*slefl*tene hans. Rrrgh.
Uansett, fronten i øst må også ekspanderes, så jeg har sendt ut et par små flåter på tokt. Store nok til at jeg kan græbbe noen av Nilos dårlig forsvarte stjerner, uten at det er noen invasjonsmakt akkurat. Håpet er at Nilo er opptatt med å fajte Jante akkurat nå og at jeg kan snike meg inn og tuske til meg litt loot bak ryggen hans. Selv om jeg tar feil, føler jeg at jeg må ta denne sjansen eller risikere å bli den neste som faller av lasset. Jeg er ikke så forbanna teit at jeg tror SHDR vil komme dansende for å suge kuken min etter at Buggz har falt, så jeg trenger noe å falle tilbake på. Kveldens pay går stort sett til å bygge Industry i det trygge hjørnet mitt, pluss en flåte til. Jeg har ingen illusjoner om at jeg kan føle meg trygg.
Per i dag er det Jante og SHDR jeg frykter mest, sånn umiddelbart. Når Buggz og - etter hvert - Nilo (han er seigere, og ligger nær toppen av lista - mao. har han flere stjerner enn bl.a. meg) bukker under, spørs det nok om ikke det er gampen oppe i hjørnet de kommer til å gå etter. Jeg har ingen illusjoner om at jeg kommer til å vinne dette (jeg har, ser jeg allerede nå, gjort flere grunnleggende feil helt fra start av og ligger milelangt bak lederne), men jeg håper å kunne være en som faktisk utgjorde en forskjell. Vi får se.
Kanskje jeg skal prøve meg på samme snikete tech-tiggerrunde som Kalli og Justin? Vi får se.
Buggz
Se forrige.
SHDR
I dag drev jeg flåten til Buggz på flukt. Han krønsja en av de større flåtene mine, feiret med å suge sin egen pikk og trakk til slutt unna styrkene sine i en faderlig fart da han oppdaget at jeg hadde mer sinnatiss på vei.
Martin og Jante later til å ha no lurings på gang. Jante gikk tilbake på en handelsavtale om våpenteknologi, og Martin sender blandede signaler samtidig som han har flyttet et par mindre flåter inn mot Benetnasch og Dubhe. Jeg sendte forslag om samarbeid til både Jante og Martin, for å se hva de har å si. Målene er henholdsvis Martin og Kalli.
Kalli mener jeg må slå meg sammen med ham og Jante for å ta Martin, men jeg er sikker på at han har noe lurings på ferde. Fetthesten og jeg ser iallfall ut til å knuse Buggz, så vi oppnår iallfall noe.
Tilbød Jante litt ekstra spenn som goodwill-offer for våpenteknologi. Vi får se om han biter.
---
Kjøpte litt dyr tech av Jante, peilet en ambisiøs kurs inn i territoriet til Buggz, oppgraderte nyervervelsene mine i sør og pønsket videre på det diplomatiske nettet. Martin er skeptisk, men tilsynelatende ikke truende -- virker genuint opptatt av Kalli fremfor alt. Planlegger likevel å forsterke flåtene i kjernesystemet, er skeptisk til om freden holder. Trenger sterkt forsvar mot øst.
Foreslo å samarbeide med Fetthesten om ekspansjon østover, håper å kunne bruke et potensielt anti-Martin-samarbeid som brikke i spill med Tryggve. Vi får se hvor mye Jante og Martin snakker sammen, og om de viser seg å være i ledtog når alt kommer til stykket. Kalli er veldig ivrig på å få meg østover, jeg er foreløpig avventende. Har tross alt en kampanje på gang, og så lenge den er i gang har jeg en unnskyldning. Fake en krangel med Fetthesten for å skjule allianse? Så snikangripe Jante mens han tyner Martin?
Kan høres ut som en plan.
SirkusMartin
Haha, alt er i det åpne. Kalli og Erlend prøver å pumpe galaksen for info og ellers playe folk mot hverandre i en trist oppvisning av splitt og hersk/min neve er størst. Har styrka grensen mot Erlend og informert ham om at pappa er skuffa, joiner vel Buggz i et angrep på ham snart. Men hovedoppbyggninga ligger mot Kalli, må bare kapre én stjerne til, få litt info om styrker fra Filip og Jonna, så blir det er three-way klemme opp ræva på Kalli, har vel over 100 skip på vei til å kapre de ytterliggende stjernene til Kalli, som enten er ganske ressurssterke eller enkle å ta. Dominobrikkene hans vil falle sammen som et korthus. Sjakk matt.
Litt bekymra over Jante, han innræmma sjæl å ha blitt tilbudt betaling for å gå løs på meg av Kalli, men jeg tror han er på mitt lag inntil videre. Rører han en finger, derimot, skal jeg brenne ham så solid at han aldri tør å gjøre det igjen. Må også se å pumpe mer spenn inn i øko, så jeg kan få inn mer spenn og pumpe dem inn i industri og videnskab.
Ok, Jante er deffo med meg, og vi er enige om å la Erlend ulme litt, men jeg supporter ihvertfall Buggz med tech, og om det går for ille for ham, går jeg løs på Erlend. Jeg forsøker fortsatt å puppete Erlend litt ved å være vag og homo, men han fortjener det med den helt åpenbare infogravinga si. Kalli har ikke trua noe mer, tror han begynner å bli nervy for hva jeg finner på. Har mad med techs, så så fort jeg har skipa på plass, ser hvor han er, og har satt ned el spenn i industri, så blir det bråk. Typ kanskje alt imorgen.
Jante
Jeg ankommer krigsrommet i keiserpalasset mitt og får beskjed om at seks beskjeder venter på min oppmerksomhet. Jeg tar meg tid til å lese dem grundig, gruble over hva det har å si for meg og planene mine, og sender noen veloverveide svar. Kalli sier han ikke har noe i mot at jeg kriger med Nilo, men ser helst at jeg angriper Martin. Han tilbyr også 50 romdaler for dette. Jeg er ikke så billig i drift, så jeg sier at jeg skal vurdere det. Jeg har andre planer, nemlig en svært så slu pakkis i nord. Den mest underholdende beskjeden by far kom fra Nilo, som tydeligvis nettopp hadde sett "Litany of Fury", imperiets stolthet, den enorme flåten som seiler sakte men sikkert mot områdene hans. Utdrag: "Du tror du kan messe med meg? MEG?!??!!? Du aner ikke hvilken kebabsjappe du prøver å ta en bit av. [..] Du skal dø... Det veit du... Sov godt! JÆVLA HOREFITTESLEIKER!" Ah, det er øyeblikk som dette, etc.
Jeg arrangerer også litt tech trading med Agradula og Justin. Agra tilbyr to techs for 100 rompeng, mens Justin bare vil ha 25 som det koster å sende techen mot at jeg sender noe i retur ved en senere anledning. Jeg kjøper fra Justin med en gang, og arrangerer for en mulig trade med Agra i morgen. Justin er også interessert i å få våpentechen som jeg forsker ferdig i morgen/natt til overimorgen. Jeg vil holde ordet mitt og sende ham den i løpet av dagen det blir ferdig.
Martin og SHDR er tydeligvis begge bekymret for hvor de har meg hen. SHDR blir muligens fora info, tech og penger av Kalli, noe både Martin og meg mistenker. Mange uvisse momenter her, men det ser ut til å bygge seg to blokker. Kalli og SHDR på den ene, og Justin og Martin på den andre. Pakkisen er også med i ligningen en plass. SHDR ønsker å delta på en foreslått knusing av Martin sammen med meg og Kalli. Martin, derimot, lurer bare på om jeg er vennlig innstilt til de to pøblene fra London. Jeg informerer ham om at Kalli lover cash til de som forstyrrer Martins planer. Wildcards er Nilo og Agradula, mens Buggz og Yetipants er opptatt nok med hverandre og naboene sine. De har heller ingen realistisk mulighet til å delta i kamper på den østre del av kartet. De kan derimot supplye tech og penger, samt pule meg i stumpen.
Pengene bruker jeg til å bygge en ytterligere forskningsstasjon. Jeg fortsetter også med å ruste opp økonomien min på kjerneplanetene mine. Det koster litt ekstra, men de er mindre utsatt for angrep. Dette vil lønne seg in the long run. Jeg investerer også litt i industri på et par strategiske punkter ved grensene mine. Dette vil gi meg en steady stream av ferske skip. Jeg må begynne å stasjonere forsvarsflåter rundt om i imperiet. Til nå har jeg måttet samle sammen alle skip for å vise muskler ved grensene, noe som har etterlatt en skummel mengde systemer helt tomme for skip.
I går sendte jeg avgårde flåten min "Litany of Fury" på 77 skip mot Nilos system Megrez. På morgenkvisten (utbetalingene våre skjer på kvelden, så dagen starter noen timer før midnatt IRL) ser jeg at Nilo har satt inn alt han har mot meg. Og han har også fått hendene sine på bedre våpentech. Jeg sender en desp melding til Justin, som også har deala til seg bedre våpen. (tilfeldig?) Jeg ber på mine knær om å få den techen på krita. Han innfrir mine bønner og vil bare ha 25 rombux for det hele. Dette er en sann (om enn en smule opportunistisk) romvenn. Jeg håper virkelig han overlever angrepet fra Kalli, og forhåpentligvis kan jeg bidra i den kampen etterhvert. Oddsen min mot Nilo ser straks litt bedre ut.
Nilo har 11 skip som forsvarer Megrez, men har satt inn to flåter til på 11 og 16 til å reinforce systemet. Kun den på 11 vil nå frem i tide, så jeg vil 30 skip i kampene. Jeg vil ha 37 igjen etter at flåten hans på 16 har blitt nedkjempet. But it gets better: Han har også en flåte på 37 i systemet Kastra, som er rett i nærheten. Jeg bestemmer meg for å ta og holde Megrez mens jeg venter på at mine andre flåter skal ta igjen "Litany of Fury". "Fist of the Emperor" (45 skip) er ca. en dag unna, mens "Retribution" (9 skip) sniker seg inn bakveien og forhåpentligvis grabber et par av systemene hans. "Might of Naos" er to dager unna å være fullt operativ i systemet Mirzam på grensa til Nilo. Den vil da være på ca. 55 skip. Han har større produksjonskapasitet enn meg, så jeg er avhengig av å doze over systemene hans og å knuse infrastrukturen hans for å vinne denne krigen. Det hjelper meg lite at han får tilsendt tech av noen sjofle kjøtere.
SHDR har bedre industri enn meg, men jeg leder både på tech og økonomi. Derfor kan han godt kjøpe våpenteknologi fra meg. Det bekymrer meg derimot litt at han har flere skip enn meg, siden jeg angriper Nilo på motsatt side av kartet. La oss håpe at Buggz kan holde ham opptatt en god stund til. Justin informerer meg også at Kalli planlegger et massivt angrep på meg nå som jeg angriper Nilo. Kalli er et godt stykke unna meg, samtidig som Martin sine flåter er på tur til å invadere ham. Jeg tror det er en bløff, for å trekke flåtene mine vekk fra Nilo og SHDR. Jeg sender en mail til Martin og spør om han ser noen flåtebevegelser fra SHDR. Nå tar jeg ingen sjanser, og må ruste opp forsvaret mitt i alle retninger. Kalli sender meg beskjed om at Martin snegler seg mot ham, noe jeg er fullstendig klar over (og har oppfordret). Jeg konfronterer ham med det Justin fortalte meg, så får vi se hva jeg får i retur. Han flirer det vekk og sier at jeg ikke må høre på Martin og Nilo. Jeg avbryter handelen med SHDR og tilbyr heller den samme techen til Buggz.
Dette spillet gjør alle til forræderske kjøtere, og jeg må bare spille spillet og ikke stole på noen. Jeg innser at jeg bare må være egoistisk og grabbe til meg mest mulig for å overleve. Men jeg opprettholder illusjonen om å være ærlig og redelig så lenge det gir meg en fordel.
---
Nilo har enorme mengder skip på vei mot meg, og det ser ut som han lever opp til ordene sine. Han ligger også foran på tech. Jeg kan trekke tilbake skipene mine sakte men sikkert for å vitre ned flåtene hans, samt angripe der det er mulig for å slakte infrastrukturen hans. Det har gått opp for meg at Nilo er x-faktoren i dette spillet, og jeg var den første som virkelig provoserte ham ved å tilfeldigvis sende 77 skip mot en av planetene hans. Nå driter han i å vinne og vil forsøke til det siste å ødelegge for meg. Jævelen har lang range og speed, så han setter inn støtet på et system som er litt for nært til at jeg liker det jeg ser. Jeg prøver desperat å sende flåter rundt for å samle opp skip på forskjellige systemer for å countre dette, men det går for treigt. Jeg klarer ikke å organisere et forsvar dit tidsnok. Tejat Posterior (2-2-1) vil falle rundt klokken 1600. For å ta den tilbake må jeg også komme opp med 80+ skip. Hvor Nilo sender den drapsflåten sin etterpå aner jeg heller ikke. Dette blir litt av en utfordring. Jeg har et par flåter på tur mot hans områder også, men han har enda en flåte på 51 skip på vei inn fra øst. Han har også sendt et par-tre selvmordsflåter som vil knuses av forsvaret på systemene de angriper det øyeblikket de kommer i orbit. All rasjonell tenking har tydeligvis blitt kastet ut av vinduet.
Nilo advancer altfor raskt i tech, og det er kun Agra, Martin og Justin som har samme technivå som ham. Noen av dem deler tech med ham, eller så kjøper de masse tech fra ham slik at han har masse ekstra spenn. Jeg har vunnet mange slag mot ham, men tapet av Tejat Posterior svei. Nå står den flåta hans på 66 skip og feiter seg opp der, og fører til at jeg ikke kan gjøre noe med flåtene jeg har i nærheten. Jeg må avvente det han bestemmer seg for å gjøre, og slåss egentlig på hans premisser. "Litany of Fury" har fem seire, men har blitt redusert til 17 skip. Jeg vurderer å bringe den hjem igjen. Hvis den tar Hadir (2-2-1) i natt, så kan jeg la den stå der og vokse seg større igjen. Jeg kan også kombinere den med "Fist of the Emperor", som også er i nærheten. Jeg angrer allerede nå på at jeg angrep pakkisen, vi kommer til å bli valset over av Yeti eller Agra hvis vi fortsetter slik..
Nilo forsøker seg på en bait and switch. Det bekymrer meg at han står rett ved tre av mine hovedsystemer. Jeg må befeste dem alle sammen, men for å slå ut flåta hans må jeg nesten kombinere dem. Det er litt irriterings. Jeg legger ut om alt dette til justin, som har vært min confidante gjennom mesteparten av spillet. Vet ikke helt om jeg kan stole på ham, men han gir meg tech og krever ingenting i retur bortsett fra tech en gang i fremtiden. Han kan uansett ikke skade meg fra hjørnet sitt, med mindre han deler informasjon om min utsatte posisjon med andre enn Nilo..