NES

#41
Kirby's adventure skal kjøpes. Mr. Gimmick var rimelig fett, spesielt med en grønn feit skapning som superhelt. :D Men det var kanskje et av de vanskeligere platformspillene jeg har spilt. I tillegg likte jeg ikke den stjernegreien man skjøt ut, siden den som oftest ikke traff fiendene, så da ble det mer et unngå-alle-fiender-spill og det falt ikke helt i smak. North & South var ganske fett, spesielt siden det hadde mange likhetstrekk med Heroes of Might and Magic-serien, som du sa. Men hovedmoroen ligger nok i 2-playerdelen, og siden jeg ikke kjenner noen som gidder å sitte og spille NES-spill med meg, blir det nok ikke et kjøp.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Hva med DuckTales? Skulle ikke tro det, men denne Disney platformeren er et av Capcoms beste NESspill.
Bare husk og holde B og ned for å bruke hoppestokken.
 
#43
Chip'n Dale hadde jeg. Utrolig underholdene for en 6-7 åring og helt sikkert nå også.

Men et spill du virkelig MÅ ha er Duckhunt, hele greia er at du må skyte ender med en orange og grå pistol som følger med. forbanna genialt spill.

Man fy FAEN at jeg ikke vet hvor NES-en min er blitt av. :grine:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#44
Hehe, Chip'n Dale: The Rescue Rangers var fett ja :D Hadde det selv til NES'en min ;) De Turtles spillene var også litt fete til NES, pluss Duck Tales.

Husker også at jeg hadde ett Flintstones, eller no sånt spill til NES'en også som var sånn passe gøy.
 
#45
Ducktales spilte jeg en del da jeg var mindre, og ja, det er nok et av de bedre spillene Disney har hostet opp. Men synes Ducktales er et helt vanlig platformspill som mangler det lille ekstra for at jeg skal gidde å kjøpe det. Det har riktignok gode varierende levels, men selve slaktingen av fiendene blir for monotont. Duck Hunt, ja, det var en klassiker da jeg var mindre. Men i dag føler jeg det blir et litt vel forenklet "light gun"-spill. Foretrekker heller Time Crisis hvis jeg skal spille noen lyspistolspill.
 

Alexander

frilans ufør
#46


Det andre spillet jeg fikk til NES, i '89. Sean Austin (Sam, LotR) spiller hovedrollen i filmen, som forøvrig er ganske fornøyelig.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#47
Konami-omslagene var så jævla gromme. Du visste du hadde kvalitet mellom henda når du stappa'n i firkanten.
 
#49
Opprinnelig skrevet av Freezar@08.05.2005, 11.59

Dette spillet er bare et must. Funker nesten som risk, bare at kampene enten går ut på å drepe alle motstandere (noe likt Heroes of Might and Magic 3) eller å komme fra punkt a til punkt b innen en viss tid (noe likt Mario) mens motstanderen sender mange guarder på deg. Absolutt det beste 2-player spillet til NES!
217166​


North and South


*seriøs syre flashback i anmarsj*




Vis det ikke har blitt nevnt ennå kan jeg anbefale det råtøffe "cowboy duell" spillet hvor man bruker lyspistolen. Jeg husker desverre ikke navnet på det nå
 
#50
Turtles 1 mener jeg er ett stooooort must....
Etter metroid...:p

Men ser nå begge er nevnt så *tenke*...

JOOO!
Punch Out
 
#51
Det vi spilte mest var:
* Chip'n Dales
* Mario 3
* The Flintstones

:p

Festelige barndomsminner...

Ikke for det, har NES-maskina enda jeg *le*
 
#52
Jeg har spilt meg lei på Super Mario 3, det var det eneste spillet vi hadde til NES en stund :p Men ma nmå vel ha det og.. her er lista.

Supermario 1, 2 og 3
Megaman 1-6
Starwars (ja faktisk, gode minner ^_^ )
Warewolf
Robocop
Zelda
Flintstones
Pong
Duck Hunt :D
 
#54
Flintsones, ja. Tror det må ha vært det første spillet (og muligens det eneste) jeg har blitt skikkelig skremt av. Husker jeg spilte det hos en kamerat som bodde litt unna sivilisasjonen, og å gå hjem på kvelden etter å ha sett introen i dette spillet var ikke akkurat moro på den tiden. Har den gufne intromusikken i hodet enda. :S
 
#55


Blastermaster

Vanvittig fett! Handler om en gutt som har en frosk, så hopper frosken ut av buret, og bort på en mystisk radioaktiv boks, blir kjempesvær og graver seg ned i jorda. Den trofaste gutten hopper ned i hullet etter frosken, finner en utrolig tanks og rustning, og begynner på en lang hard kamp for å overvinne underverdenen for å få tilbake frosken sin.

VANVITTIG FETT!
 
#58
Battletoads husker jeg også :D sinnsykt fett. Jeg gikk glipp av en god del SNES tittler, hadde aldri SNES :( brukte å leie av og til da, menmen.
 
#60



Vg Music Gunsmoke Midi


Dette spillet er tidenes beste fra NES...Dette spillet er så bra at den ene monotone låta (se link), stadig gir gåsehud...

Husk å samle gull og kjøpe skrue-kuler...Husker vi leide det og spilte hele uka...Ahhhh the good old days...


Og ikke glem at Adventures of Lolo 1 og 2 var dritbra...