Neste spill fra mannen bak Resident Evil avslørt

Resi creator's next game revealed

Genji The Legend Begins to feature motion-captured samurai slicing - first details and shots

Sony Europe has announced the first details of Genji The Legend Begins, the first title for PS2 from Game Republic - the new studio founded by Street Fighter II, Resident Evil and Devil May Cry creator Yoshiki Okamoto.

The cinematic samurai adventure is based on a popular Japanese legend and features historic hero Genkuro Yoshitsune and his warrior monk sidekick Benkei, who are collectively on a mission to release the oppressed from the evil forces of the warlord Kiyomori and restore the Genji dynasty to power. It's always the way, isn't it?

The game - which Okamoto says is influenced by Crouching Tiger, Hidden Dragon and House of Flying Daggers - features lush autumnal forests, grand palaces and blood-soaked feudal battlegrounds.

But it's not just about Genji's visuals: there's an equal focus on the fighting, which includes a slew of combos, super-moves and parries - all motion-captured from a samurai master, no less. There's also the inevitable bullet time-style feature.

We've got a pair of early screens on the right, although we'll be bringing you loads more shots and details as E3 approaches.

Genji The Legend Begins will be released for PS2 later this year

Kilde: Gamesradar

Mannen bak Resident evil er da Shinji Mikami for svingene.
Ett kjapt søk på Google bekrefter intet annet.

Men men...høres ikke akkurat interessant ut det spillet der...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, det er sant det. Det er som regel en person alene som utvikler disse TV-spillene. (data også, men da er de to)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er vanligvis én person som står for idéen til et spill. For å ta noen eksempler; Shigeru Miyamoto er mannen bak mange spill jeg ikke burde trenge å ramse opp, og Hideo Kojima er navnet bak Metal Gear Solid-serien.

Opprinnelig skrevet av Excelsion@19.04.2005, 17.43
Mannen bak Resident evil er da Shinji Mikami for svingene.
Ett kjapt søk på Google bekrefter intet annet.

Men men...høres ikke akkurat interessant ut det spillet der...
208754​
Hadde det vært Shinji Mikami det var snakk om ville det også vært GC eller Xbox det var snakk om, mannen har gitt uttrykk for at Sony ikke er hans venn.

Lodin

Der Waaaah
Samuraispill kan vi aldri få nok av. Desverre høres dette lite Bushido Blade ut og mer Onimusha. :ehm...:

Intet stygt om Onimusha! Meget bra spillserie, om enn noe utvannet nå. Jeg spillte gledelig gjennom det første spillet, og elsket det. Onimusha 2 var nesten like imponerende, men jeg spillte aldri gjennom det. Onimusha 3 har jeg spillt i 2 timer maks, tror jeg har fått overdose av serien allerede.

Men uansett, samurai spill? Så originalt...

Det er vel og bra dette her, men må innrømme at jeg ser mer frem til dagen Mikami kunngjør hans siste prosjekt.