Next-Gen-maskiner

Next-gen-maskiner

• Jeg eier en allerede

Stemmer: 0 0,0%
  • Ja, snart

• Ja, når det er flere spill ute/prisen har gått ned

• Nei, kommer ikke til å kjøpe en 360. (Hvorfor ikke?)

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden det er gøy med statistikk, her er den store Next-Gen-undersøkelsestråden! Tenkt til å kjøpe Wii? PS3? 360? Eventuelt hvorfor ikke? Klarer du deg med PS2-en din? Opplys oss, vi lurer fælt!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg skal ha en Wii så fort som mulig, fordi prisen er komfortabel og... Twilight Princess, for svarte. Wii kjøper jeg vel mest på grunn av mulighetene som ligger i den, på samme måte som DS-en. :)

PS3 blir jeg vel å kjøpe når Sony finner ut at de skal begynne å gjøre den litt attraktiv å kjøpe. Dette skjer vel cirka når prisen raser ned til det halve og det kommer noen spill til den.

Xbox 360 har jeg, og det har jeg så langt ikke angret på. En knallsterk konsoll (selv om den ikke var det til å begynne med), som både Nintendo og Sony må jobbe hardt for å slå. Xbox 360 har gjort det lettere å spille på nett enn det er på PC, noe jeg er veldig overrasket over, og veldig godt fornøyd med. :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har en forhåndsbestilling på Wii inne hos EB Games i Drammen, og der kommer jeg til å stå grytidlig en desember morgen.

Xbox360? Den har begynt å få en del spennede spill og det er mye som lurer i horisonten, så man skal ikke se bort ifra at jeg skaffer en en eller annen gang, bare ikke helt ennå. Det har jeg ikke råd til.

PS3? Nah. Det ene er at den koster en neste frekk mengde penger, det andre er at den har minimalt med spill som rettferdiggjør et konsollkjøp. So what om Metal Gear kommer, ett spill er faen ikke nok til at jeg kjøper en hel konsoll for det. Nå har t.o.m. flere og flere tidligere PS3-eksklusive spill gått over til å komme på burken også, så det taler bare mer mot at jeg kjøper meg en burk i stedet.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Jeg stemte for å kjøpe en Wii på dag 1, siden jeg ikke kunne stemme "så fort jeg får råd". :(

Jeg kommer bare til å ha én konsoll, siden jeg ikke akkurat oser over av hverken penger eller tid til å spille alle, så jeg tar den jeg synes virker mest lovende.
I tillegg er den billigst, bonus!

Jeg var så heldig at jeg fikk jobbe en hel helg på Electroworld-messa for Bergsala. Voila! En Wii med Wii Play, Wii Sports, Zelda og et par kontroller kommer en gang i løpet av de neste to månedene.

Forhåpentligvis før jul en gang...

Og ja, forresten tror jeg jeg dropper de andre konsollene...

EagleJin

Bear Necessity
Wii.. Nope.. Har ikke sett noen fristende, eksklusive, kommende titler.

PS3.. Definitivt. Meen, venter til spillene kommer rundt mars/april.

360.. Nope. PS3 får de fleste av titlene jeg mener frister, så jeg kjører nok PS3 fullt ut.

Skal ha Wii så fort som mulig, men det ble nå slik at jeg heller dro på Muse-konsert i München den 8.desember- Stemte allikevel "dag 1" da jeg ikke har noen planer om å vente på prisdrop eller fler spill. Den skal i hus så fort økonomien tillater det. Hvorfor? Jeg har veldig nylig invistert i en ny PC noe som fikk meg til å innse hvor lite jeg i dag bryr meg om grafikk fra et teknisk standpunkt. Jeg er 100% sikker på at alle konsollene kommer til å by på mange spill jeg vil ha, og jeg ender sikkert opp med alle sammen til syvende og sist. Foreløpig kommer jeg allikevel til å klare meg med Wii og Zelda.

D

Deleted member 91

Gjest
Wii hadde jeg egentlig tenkt å skaffe meg på dag 1, men så var det slik at jeg fant viktigere ting å bruke spenna på, så jeg regner med å utsette et eventuelt kjøp til februar/mars-ish, når det forhåpentligvis er litt flere spill ute som appelerer til meg. Har for eksempel aldri hatt noe særlig forhold til 3D Zelda, og har derfor ikke vært noe særlig hypa for neste Twilight Princess, så å måtte utsette det noen måneder gjør meg ingenting. 360 har jeg allerede, og den er jeg kjempefornøyd med - tør satse penger på at det er den konsollen som kommer til å være mest i bruk årene framover, faktisk. PS3 stemte jeg "ja, når det er flere spill ute/prisen er gått ned" på, ettersom det ikke er usannsynlig at jeg kjøper en om noen års tid, om bare for hva Team Ico finner på, MGS4, etc. Men tror nok jeg kommer til å stå godt over i et år eller to.

Wii skal jeg ha på dag 1. Nytt Zelda-spill og spennende, nytt kontrollsystem er hovedgrunnen. De fleste som har testet Wii-versjonen av Twilight Princess (inkludert sjefen min, som jeg stoler mer på enn anonyme over Internett) har jo sagt at det eier temmelig hardt. Gleder meg. ^_^

PS3 er for dyr, dessuten er det fint lite spill som rettferdiggjør et kjøp (ihvertfall til den prisen). Kanskje når MGS4 kommer, satser på at maskinen har sunket litt i pris innen den tid også.

X360 kjøpte jeg for noen uker siden, og er strålende fornøyd. Til nå har jeg bare spilt Splinter Cell: Double Agent og Gears of War, men dette er solide titler, både offline og over Live. Satser på å få kjøpt Dead Rising også, men de pengene jeg har nå skal gå til Wii.

Wii kjøpes når den kommer ned på et fornuftig prisnivå og antall må-ha-spill stiger til mer enn kun Twilight Princess. Jeg regner med den skaffes etter Super Smash Bros. Brawl, Metroid Prime 3: Corruption og Super Mario Galaxy har kommet ut. Det skal jo også komme DVD-spiller til Wiien i slutten av 2007 (riktignok kun bekreftet i Japan foreløpig, så det er jo en viss sjanse for at den ikke kommer her, men kommer i hvert fall til å vente slik at vi får en avklaring rundt dette). Det vil si at den tidligst skaffes rundt juletider neste år, og da regner jeg med prisen er nede i rundt 1500 kroner også. Hvis ikke den er det kan det hende jeg venter enda litt til.

PS3 koster 5000 kroner og har null må-ha-spill foreløpig. Så det blir nok en god stund til jeg skaffer den. Tipper jeg skaffer den når Final Fantasy XIII kommer ut, noe som vil si sikkert en gang i løpet av 2008. Prisen er nok under 3000 kroner da, og innen 2008 har nå i hvert fall Metal Gear Solid 4, Tekken 6, nytt Ratchet and Clank og muligens Gran Turismo 5 kommet ut. PS3 blir vel også den konsollen jeg kommer til å plukke opp de fleste multikonsoll-spillene på hvis det viser seg at grafikken blir merkbart bedre på PS3 enn på de andre konsollene.

Xbox 360 har to må-ha-spill, Gears of War og Dead Rising. 360-en blir skaffet når den er et lite stykke under 2000 kroner. Innen da har forhåpentligvis Blue Dragon, Lost Odyssey, Ninja Gaiden 2, Too Human og Mass Effect kommet ut. Hvis ikke venter jeg muligens litt til. Det går jo også lange og heftige rykter om en oppgradert harddisk til Xbox 360, så det også er jo noe som kan gjøre at jeg venter enda litt lenger. Kommer jo selvsagt an på hvor mye dyrere det vil bli osv.

Med andre ord stemte jeg "ja, når det er flere spill ute/prisen er gått ned" på alt.

Er keen på alle egentlig, men har bare tid og penger til en. Og har lyst på en nå i nærmeste framtid som utelukker PS3 litt. Har ingen anelse på hvilken jeg skal velge av 360 og Wii, begge virker digg på hver sine måter....

Halky

Veteran bruker ;)
Skall ha meg en PS3, når prisen går ned litt og det kommer noen spill jeg vil ha på den ;) Sån alà MGS4 osv... Tenker jeg skaffer meg en PS3 rundt den tiden det spillet kommer ut.

Har ikke tenkt å skaffe meg en Wii eller en X-BOX360, ihvertfall ikke med det første, har ikke cash til å skaffe meg alt sammen :p

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
X360 har jeg kjøpt allerede, og den rettferdiggjorde seg selv allerede ved Dead Rising, som var det første spillet jeg kjøpte til den. Det har engasjert meg like mye som de beste GTA-spillene, eller kanskje enda mer enn det også, og det er ikke ofte for min del. I tillegg er achievement points en motivasjonsfaktor som funker veldig bra, og Xbox Live Marketplace er smått genialt. X360 er en veldig sjarmerende konsoll som allerede har fått en håndfull knalltitler, så den er absolutt verdt pengene i min bok. Det eneste jeg har å utsette er at den bråker for mye, noe som ødelegger mye av stemningen i intense spill som f.eks. Condemned.

PS2 gikk jeg fryktelig lei mot slutten av forrige generasjon, og PS3 ser jo ikke akkurat bedre ut. Altfor stor, stygg, klumpete, overpriset og med den samme jævla håndkontrollen enda en gang. Man må legge en stor dose godvilje til for å klare å mobilsere en tro på at PS3 kan bli til noe en gang, og det gidder ikke jeg. Sony fortjener ikke pengene mine, så PS3 skal jeg ikke kjøpe. MGS4 er ikke god nok grunn i seg selv; selv om hvert spill i serien har vært en begivenhet må man tilbake til det aller første for å finne et spill som fungerer ordentlig, og det begynner å bli veldig lenge siden. MGS3 gadd jeg ikke å spille ferdig engang.

Wii tør jeg ikke helt å stole på ennå, og det er uansett ikke noe å tenke på før det kommer et Mario-spill eller noe tilsvarende. Det nye Zelda er et GC-spill som jeg like gjerne kan spille på favorittkonsollen min fra forrige spillgenerasjon for å vri ut de siste dråpene valuta av den. Kontrollsystemet kan få lov til å vise hva det duger til først; jeg har ikke hatt sansen for EyeToy eller noe sånt tidligere og mistenker de morsomme styremåtene for å ha rimelig kort levetid før man blir lei av å veive med armene. Jeg synes kanskje det er en anelse naivt å regne med at Nintendo har funnet den beste måten å gjøre det på og ta det for gitt at det blir moro. Så stor tiltro har ikke jeg til dem.

CyberK

Finner ikke på noe.
PS3 har jeg tenkt til å kjøpe på dag én eller noe tilsvarende (tid og penger spiller en rolle), fordi jeg er en ukritisk og barka fanboy av Sony.

Xbox 360 kommer jeg aldri til å kjøpe av nøyaktig samme grunn.

Wii...er søt. Men jeg er lei av å se ut som en tulling mens jeg spiller (EyeToy ahoy...se pkt. 1), og dessuten så har jeg neppe råd til den etter at jeg har satset alt på PS3.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(CyberK @ 19.11.06, 19.35) 35538
Wii...er søt. Men jeg er lei av å se ut som en tulling mens jeg spiller (EyeToy ahoy...se pkt. 1)
[/b]
Fun fact: Det er ingen som synes du ser så fryktelig smart ut når du sitter med håndkontrollen i hånda, sikkel i munnviken, og øya festet på tv-skjermen heller.

En annen ting er at du ikke trenger å gjøre overdrevne bevegelser heller, du kan jo bare bruke håndleddet.

D

Deleted member 91

Gjest
Men hvis ikke du hopper fram og tilbake i rommet når du spiller Wii Sports, så mister det jo litt av sjarmen. :p

CyberK

Finner ikke på noe.
Nicholas: Det er mulig at jeg sikler litt, men jeg sitter da ikke med amfibier i hendene mens jeg spiller. Man får jo vorter av sånt.

Forøvrig er det et vedtatt faktum at jeg kommer til å gjøre overdrevne bevegelser, basert på min tendens til å bevege en vanlig kontroller når jeg føler at det vil hjelpe meg rundt svingen i et bilspill.

Lodin

Der Waaaah
Plukker opp Wii på dag en, men de andre to er det enda en stund til jeg titter på. Er rett og slett ikke nok spill jeg bryr meg om på vei dit ennå.