Next-Gen-maskiner

Next-gen-maskiner

• Jeg eier en allerede

Stemmer: 0 0,0%
  • Ja, snart

• Ja, når det er flere spill ute/prisen har gått ned

• Nei, kommer ikke til å kjøpe en 360. (Hvorfor ikke?)

• Totalt antall stemmer
    0

CockMcBalls

El Sabor Professional
360 kjøpte jeg på release. Det samme skal jeg med Wii. Stemte at jeg ville vente litt med PS3, men kjenner jeg meg selv rett tropper jeg opp i mars og kjøper den også på dag 1.

Sancti

Terrorkatt
Jeg skal ha alle sammen. Men jeg kjøper ikke PS3 før tidligst neste sommer, eller når prisen går under 3000 kroner. Livet er faen meg ikke kort nok til at jeg må ha en PS3 før prisen og spillutvalget passer meg som hånd i hanske.

~SHDR

Har bestemt meg i lang tid at jeg skal kjøpe Wii på dag en med en gang butikken åpner. Zelda rettferdiggjør det helt alene.

Skal muligens skaffe meg PS3 en gang når prisen detter ned 3000-4000 kroner og har flere interessante spill enn bare Final Fantasy.

Xbox360: Aldri. Spillene til konsollen har aldri interessert meg i det hele tatt og vil sikkert ikke gjøre det heller.

Har Xbox 360, men kjøpte den ikke på dag 1.

Wii er jeg åpen for, men må nesten prøve den først før jeg bestemmer meg.

PS3 er derimot totalt uaktuelt, der er det i grunnen ingen spesielle spill som fenger meg. Kjøpte ikke PS2 heller, vet ikke om det er noen sammenheng.

SHDR

Gullmedlem
Åh, det er bare fordi du ikke liker gode spill.

Jeg eier ... 30 spill til GameCube, 15 til Xbox, ~20 til DS, ~20 til PSP og ~50 til PS2. PS2 var helt klart konsollen med mest interessante spill forrige generasjon. Xbox hadde nesten bare tredjeparti multiplattform-titler, og dem eier jeg praktisk talt ingen av. Aner ikke hvorfor. Sannsynligvis fordi masseprodusert materiale sjeldent interesserer meg.

Wii skal kjøpes på dag 1. Da jeg og en kamerat skal møte opp på Elkjøp iført dress og matco solbriller, samt kofferter hvor pengene oppbevares.

PS3 er egentlig ikke et tema engang. Jeg hater kontrollen, maskinen er dyr og har ingen spill som vekker min interesse.

360 har jeg allerede. Men ettersom den egentlig ikke er en god gammelskoleflerspillersplittetskjerm -konsoll, så brukes den kun til å blotte mine heavy gamerskillz over live. Dessuten finnes det en grense på hvor lenge FPS-spill holder min interesse.

Jeg har lyst på alle tre siden de har riktig så mye som frister, men jeg kommer nok å vente en stund til de kommer ned på et akseptabelt prisnivå. Ikke nok med det, men så er jo nærmest hd-tv et krav for å maks ut av de nye konsollene. Tror nok jeg venter en stund.

Har bare hatt PS1 og PS2 fra de forrige aktuelle generasjonene, og hvis PS3 kan varte opp med en lignende spillkatalog så driter jeg i hva som er den populære meningen om Sony for tiden. PS3 virker også å bli denne generasjonens xbox, med tanke på homebrew programvare via. den famøse linuxdistroen som utvikles til den. En god mediesenter-egenskap er ihvertfall noe jeg er interessert i.

Spillinteressen min uansett har gått betraktelig ned de siste årene, og nå tyr jeg som oftest til såkalte "casual-gamer" spill som Guitar Hero, Pro Evo Soccer og andre morsomheter. Men så kommer det jo gullkorn som Shadow Of The Colossus, MGS3 og Final Fantasy 12 også til tider som jeg heller ikke kan gå glipp av, det tyder på at jeg må kjøpe meg flere konsoller denne runden.

I

impywimpy

Gjest
Ingen foreløpig. 360 er den eneste som frister for øyeblikket, men jeg tror jeg venter ett års tid, når biblioteket består av mer enn to titler som forsvarer nestegenerasjon. Wii er interessant nok, men når salgspunktet er en "remake" av et Gamecube-spill har jeg prinsipper nok til å vente. PS3 ser jeg mest som en unnskyldning til å kjøpe meg PS2, da jeg ikke eier konsollen og har følelsen av at jeg har gått glipp av noe, namely ICO, SotC, Katamari, GoW, MGS3, Okami, FF12, DMC3, Rez og til en viss grad Tekken og VF. Synd og skam, kanskje, men jeg hadde ikke penger til å finansiere en tredje konsoll, og da Xbox betydde Halo med venner (for ikke å snakke om de mulighetene modding åpner) og Gamecube for meg hadde mer interessante eksklusive titler enn begge to, ble det til at PS2 måtte vike. Det positive er at jeg har en rekke titler å se frem til som neppe er særlig daterte, og som jeg kan få for en slikk og ingenting, mens dere andre må vente i måneder mellom hver gang det dukker opp noe middels interessant. Jeg har gjort det samme med Dreamcast, og kan ikke si at jeg har hatt negative erfaringer med det.

Xbox 360 kjøper jeg når den får mer enn 5 gode spill, Wii når Metroid Prime 3/ Galaxy kommer og den er blitt litt billigere. PS3 kjøper jeg den dagen helvete fryser over. Nei, jeg har ikke noe spesielt forhold til PS, men hvis jeg blir glad i PS2, skal du ikke se bort fra at jeg kjøper den svarte brødristeren den dagen den bikker under 3000 og biblioteket ser litt mer fristende ut.

Jeg har både XBox 360 (kjøpt på lanseringsdagen i Europa) og Nintendo Wii (fikk den idag), og jeg skal også ha PlayStation 3, men jeg venter nok høyst sannsynlig med å kjøpe den til neste år. Det bør i hvert fall komme et spill som interesserer meg på den, for per dags dato er det ingen som frister. Dessuten føler jeg at jeg kanskje burde skaffe meg en HDTV før jeg kjøper den også, for jeg får litt mer ut av den (og også XBox 360) med 720p/1080p.

Jeg ser på meg selv som en gamer og skal selvfølgelig ha alle sammen, inkludert en high-end PC.

Jeg eier allerede en xbox 360, som jeg kjøpte på dag 1, og jeg er utrolig fornøyd med den.

Wii og PS3 vil nok havne i hylla så snart prisen har gått ned og når det har kommet noen intressante spill til de.

Wii: Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, flere VC-spill
PS3: Metal Gear Solid 4, Zone of the enders 3, Heavenly sword, Devil may cry

Kilik

Lokal moderator
Jeg ender ganske sikkert opp med alle konsollene til slutt, men i første omgang er det X360 som frister mest:

1. X360 har slik jeg ser det ingen noen store klassikere ennå, men har nå fått 3-4 virkelige gode spill som trolig er verdt pengene. Dessuten har den et meget interessant onlinesystem som frister. Prisen er fin, men føler samtidig at jeg trenger en skikkelig TV for å utnytte sakene.
2. Wii har et must-have-spill, Zelda. Ellers er det ingenting som frister. Og nevnte spill blir å finne på GC.
3. PS3 er helt uaktuell så langt. Den har ingen virkelige gode spill ennå og er dessuten alt for dyr.

A Gamer's Manifesto

Dette er usannsynlig bra lesning. Setter en del problemer med denne og forrige generasjons spill på spissen. En liten smakebit:

"Instant-Failure Stealth Levels. Ack. This brings back horrible memories of a Goldeneye level where if you tripped an alarm, an infinite number of bad guys poured forth. We knew a man who failed that level 37 times, then got the Infinite Health cheat for it and came back. He intentionally tripped the alarm, the guards rushed out. Laughing maniacally, he proceeded to shoot those fuckers for four hours, killing 1,183 of them - 682 with groin shots - before his thumbs cramped up. Your game should not create this kind of bitterness."

Angående hvilke konsoller jeg skal ha er det ikke så mye som frister for øyeblikket. Det blir vel å skaffe seg Wii dersom Mario lever opp til Nintendo 64 utgavens navn, 360 når Halo 3, BioShock og HL2 dukker opp, mens PS3 ikke har et eneste interessant spill foreløpig. Har hatt lyst til å skaffe meg DS, så det blir vel med det foreløpig. Sånn alt i alt er jeg litt lei av det samme shizzleet i ny innpakning, så pengene mine havner nok der spillmediet blir tatt best hånd om.

Wii har jeg snart i Hus, føler med de som ikke får maskin ved lansering-
skal bli en glede.. siden jeg ikek har Projektor lengre,
trur jeg Wii passer till gull på Hdtven min, det jeg prøvde og si, var at wii egner seg, nok bedre på en tv. siden den, ikke har Hd :)

Wii, helt klart.
Grunner, spør du?

- Nintendo
- Wii Virtual Console
- Zelda
- Kontrollen
- Prisen
- Utgivelsesdatoen

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå burde vel tittelen på denne tråden endres til This-Gen-maskiner, siden alle konsollene er ute på markedet.

Uansett så skal jeg sikkert ha alle. Spørsmålet er når. Kjøper nok Wii først, sånn rundt februar, men det tar nok litt lengre tid før jeg kjøper de andre. Hvis Microsoft har tenkt å fortsette å gi ut konsoller så ofte, kjøper jeg kanskje ikke 360 i det hele tatt, men venter til 720 Heelflip to Nosegrab. Jada, jeg vet at den er blitt dratt før hehe.

Nå har jeg endelig bestemt meg for hvilke konsoller jeg skal skaffe meg. Etter å ha vurdert lenge om jeg skal ha både Wii og Xbox 360, eller bare førsnevnte, har jeg endelig funnet ut at jeg bare skal få tak i herligheten fra Nintendo. Hvorfor? Nintendo har alltid hatt de spillene jeg interesserer meg mest for, helt siden Mario og Ninja Turtles på NES. Nå har jeg på følelsen at deres nye, innovative konsoll, vil få spill jeg ikke kan gå glipp av. Blant annet Metroid Prime 3, og Super Smash Bros. Brawl. Ikke minst vil jeg kunne laste ned spillene jeg brukte utallige timer på som liten, og de jeg aldri ble å spille i det hele tatt.
Det største problemet med valget har vel vært økonomi. Jeg hadde ikke helt bestemt meg om jeg skulle ønske meg Wii i julegave, eller ønske meg.. vel, viktigere ting. Dessuten var det tvilsomt at foreldrene mine ville kjøpe meg noe så dyrt i julegave. Men slikt kan man ordne senere. TP var hovedgrunnen til at jeg vil ha Wii snarest mulig, i stedet for å vente til prisen synker. Klarer knapt å vente på dette spillet! Når det er sagt, vil jeg også nevne at jeg har gode minner fra Juletider, når jeg satt oppe på rommet mitt og spilte det nye spillet mitt, mens jeg ventet på den herlige julematen foreldrene mine holdt på med å stelle i stand. Aww :3
Ville vært utrolig om TP kunne bli et av disse minnene.

Grunnen til at jeg nå lar være å kjøpe Xbox 360, er først og fremst økonomi. Jeg vil ikke få råd til å kjøpe nye titler til både 360, Wii og DS. Dessuten er konsollen i seg selv svindyr. Og for det andre, skal kompisen min skaffe seg den. Dermed kan jeg overtale ham til å skaffe stortitlene jeg aldri vil eie - Halo 3 og Ninja Gaiden :3. Han skal ikke skaffe seg Wii, men har lyst på det, på samme måte som jeg har lyst på 360. Vi har derfor avtalt at vi en eller annen gang i tiden kan byttelåne konsollene så vi får begge to prøvd forskjellige "Only For" stortitler, eller komme på besøk for å prøve dem i det minste.. Ellers kan vi spille spennende multiplayer-spill hos hverandre. Da mener jeg først og fremst SSBB, såklart.

Også var det PS3 til slutt. Grunnen til at jeg ikke vil ha den er simpel: Jeg har ikke lyst på den. Ingenting ved konsollene interesserer meg og mine interesserer, ingen spill jeg absolutt MÅ ha, den vidunderlige grafikken spillene på PS3 skal ha føles overflødig ut. Dessuten er den stor og stygg, og jeg liker ikke løgnene Sony har faret rundt med de siste årene.
Å nevne prisen burde være unødvendig, ettersom det er nestenn åpenbart. Jeg har ikke råd til å bruke 5000,- på en konsoll.

K999

Keystone State Of Mind
Wii skal jeg ha på dag 1.
Nemlig fordi alle mulighetene med den, og kontrollen er schnæs.
Zelda frister og Wii Sports ser jævlig kult ut.

Xbox 360 har jeg, og er kjempefornøyd.
Har ikke fått kjøpt så mange spill, men har hvertfall mulighet til og kjøpe dem.

PS3 Nei! Ikke enda hvertfall.
Har nettopp skaffet meg en PS1 i sommer, PS2 blir til våren og da får jeg se hmm.
PS3 blir om sånn cirka 3-4 år.