Nå har jeg endelig bestemt meg for hvilke konsoller jeg skal skaffe meg. Etter å ha vurdert lenge om jeg skal ha både Wii og Xbox 360, eller bare førsnevnte, har jeg endelig funnet ut at jeg bare skal få tak i herligheten fra Nintendo. Hvorfor? Nintendo har alltid hatt de spillene jeg interesserer meg mest for, helt siden Mario og Ninja Turtles på NES. Nå har jeg på følelsen at deres nye, innovative konsoll, vil få spill jeg ikke kan gå glipp av. Blant annet Metroid Prime 3, og Super Smash Bros. Brawl. Ikke minst vil jeg kunne laste ned spillene jeg brukte utallige timer på som liten, og de jeg aldri ble å spille i det hele tatt.
Det største problemet med valget har vel vært økonomi. Jeg hadde ikke helt bestemt meg om jeg skulle ønske meg Wii i julegave, eller ønske meg.. vel, viktigere ting. Dessuten var det tvilsomt at foreldrene mine ville kjøpe meg noe så dyrt i julegave. Men slikt kan man ordne senere. TP var hovedgrunnen til at jeg vil ha Wii snarest mulig, i stedet for å vente til prisen synker. Klarer knapt å vente på dette spillet! Når det er sagt, vil jeg også nevne at jeg har gode minner fra Juletider, når jeg satt oppe på rommet mitt og spilte det nye spillet mitt, mens jeg ventet på den herlige julematen foreldrene mine holdt på med å stelle i stand. Aww :3
Ville vært utrolig om TP kunne bli et av disse minnene.
Grunnen til at jeg nå lar være å kjøpe Xbox 360, er først og fremst økonomi. Jeg vil ikke få råd til å kjøpe nye titler til både 360, Wii og DS. Dessuten er konsollen i seg selv svindyr. Og for det andre, skal kompisen min skaffe seg den. Dermed kan jeg overtale ham til å skaffe stortitlene jeg aldri vil eie - Halo 3 og Ninja Gaiden :3. Han skal ikke skaffe seg Wii, men har lyst på det, på samme måte som jeg har lyst på 360. Vi har derfor avtalt at vi en eller annen gang i tiden kan byttelåne konsollene så vi får begge to prøvd forskjellige "Only For" stortitler, eller komme på besøk for å prøve dem i det minste.. Ellers kan vi spille spennende multiplayer-spill hos hverandre. Da mener jeg først og fremst SSBB, såklart.
Også var det PS3 til slutt. Grunnen til at jeg ikke vil ha den er simpel: Jeg har ikke lyst på den. Ingenting ved konsollene interesserer meg og mine interesserer, ingen spill jeg absolutt MÅ ha, den vidunderlige grafikken spillene på PS3 skal ha føles overflødig ut. Dessuten er den stor og stygg, og jeg liker ikke løgnene Sony har faret rundt med de siste årene.
Å nevne prisen burde være unødvendig, ettersom det er nestenn åpenbart. Jeg har ikke råd til å bruke 5000,- på en konsoll.