[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jæveltango skrev:
500gb høres i utgangspunktet veldig greit ut, med forbehold om at størrelsene holder seg like.
BD istedenfor DVD, høyere oppløsning som standard og påfølgende høyere krav til tekstur-assets tilsier at akkurat det er det forsvinnende liten sjans for. Tror nok du slipper å installere hele smæla hver gang du kjøper nytt spill, dog.

PS: Den sida Trench Rat siterer burde få noen som veit hva i helvete han driver med til å oversette greiene sine.

Edit: Ring rundt datoen i kalenderen, Lodin og jeg er enige om noe som har med spillteknikk å gjøre.

Lodin

Der Waaaah
Var ikke MS sin stance at hehe, du trenger ikke disken etter at du har kjøpt spillet og lagt det inn da? Ganske sikker på at de sa at det var en av fordelene med den nye maskina.

Max Payne 3 er vel et godt eksempel på hva framtiden vil bringe selvom det der er dårlig komprimerte prerendra filmer som gjør at jævelen tar 35 gig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var hele poenget, at pese-utgaven skulle få alt av grafikk på maks siden de kunne. Ålreit det, men litt ålreit å gjøre det valgfritt også som i f.eks. Skyrim og Crysis 2. HD-pakka til Skyrim tar 4,5GB og til Crysis 2 er det noe i samme gata, forøvrig (for dere som ikke spiller på PC så er dette ekstra stæsj som kommer i tillegg til resten av spillet). Meeeen så er jo spørsmålet om det blir så svære teksturer på PS4/Xbox One? Hoved-assets får nok samme oppløsning som på PC, men mindre greier og detaljer blir nok ikke like skarpe, spår jeg. Video, derimot, blir nok 1080p H.264, tipper jeg. Ingen grunn til å jøde på videokvaliteten når du har en hel BD å leke deg med. Sånn til info er vel Max Payne 3 det eneste spillet jeg har sett med det nivået på kuttescener til PC. De er ikke "dårlig komprimerte", for faen; de bruker H.264 High Profile hvor hele poenget er at du skal få best mulig kvalitet uten at du lagrer rådata og får filer på 1TB.

Lodin

Der Waaaah
Du har og Ghostbusters som tok vel mye plass fordi all lyden var i no genialt ukomprimert format. Trur det var på 30 gig og når crackerne var ferdige med det og hadde "rippa" kunne man brenne det på en DVD.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå skal jeg fortelle deg noe hemmelig, Lodin. Innimellom, når folk ser at de kan gjøre en ting som kanskje krever litt mer plass men som får spillet deres til å høres eller se bedre ut, så gjør de den tingen. Derfor MGS4 har sånn spesielt miksa ultrafænsi 7.1-surround for eksempel, det er omtrent fem stykker på verdensbasis som bryr seg men de kunne få det til så da gjorde de det.

Poenget er at det er skikkelig meningsløst å kalle den ene eller den andre måten å gjøre ting på bedre, fordi man da nødvendigvis utelukker synspunktet til enten utviklerne eller brukerne.

Var i en Microsoft-sjappe før idag (som stort sett bare selger de bedritne paddene og telefonene deres), men de hadde også en dummykonsoll på utstilling. Fy flate så diger den er.

demake

Seksuelt godteri
Kommer denne maskina til å selge en dritt utenfor 'Muricah?
Det eneste jeg kan se for meg er foreldre som kjøper til unga sine fordi "Ny xbox? Ja, unga liker den forrige så detta blir bra"
Og alle manchilds som kjøper den fordi COD!!!!!!1

Lodin

Der Waaaah
Spørsmålet er om alle manchildsa går for MS denne gangen. Sist kjøpte alle den for å spille med alle andre fordi de allerede hadde 360, men nå er det helt åpent. De tidlige adoptørene ser ut til å gå for PS4 og da vil nok resten slenge seg på lasset. Med mindre de heller vil bruke maskina til å se på eggball.

Ser ingen grunn til å gå for M$ denne gangen, skjønt eg klarer ikkje psyke meg opp til neste generasjon heilt enda heller. Alt koker ned til Får Sjå Seinare uansett. Har andre ting eg vil prioritere penger på fremover, men ser unektelig frem til å teste begge.

Novastrum

Feminist-elitist
Blir litt som at sony skulle kalt den nye maskina si PlayEnis 4 og blitt sure når det selvsagte skjer.

Snakka med en kompis som jobber på Lefdal om lanseringen av Xbone. Microsoft Norge har visstnok briefet de store elektrokjedene om at lanseringen i skandinavia og store deler av europa blir ganske nedtonet fordi de forventer å tape fryktelig store andeler til PS4 det første året og storsatsingen ikke kommer før jul 2014.

Grunnene er åpenbare: Xbone blir mye dyrere enn PS4 som også kommer dem grundig i forkjøpet til den neste generasjonen, mangelen på store ekslusive releasetitler, laber lanseringsperiode, ekstremt dårlig PR det siste året og ditto høye forventninger og hype til PS4. Det vil også komme færre konsoller hit enn planlagt.

Kan være at han bare prater piss, men jeg ser ingen grunn til å tvile på han snakker usant. Bunnlinja er at MS og elektrokjedene har lave forventninger til norgeslanseringen og planlegger deretter frem til Q4 2014.

Novastrum

Feminist-elitist
Lurer på hva slags fokusgrupper de har investert i. Xbone falt meg inn ca 2 minutter etter lansering.

D

Doctor Downs

Gjest
MS har ogsaa sagt at beinet sannsynligvis ikke kommer til å støtte indiespill før litt uti 2014. Det begynner virkelig å balle på seg nå. Oser uferdig.