[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Hvem er det som egentlig lager hardware? Det er ikke Capcom, Namco eller Sega ihvertfall. Å skylde det på publishers er bare svakt fra MS.
Vel, hvis alle store utgivere sier "hei, vi lager gjerne spill til konsollen deres, men da må dere forsikre oss om at det blir vanskeligere å piratkopiere spillene vi gir ut, og så må dere hjelpe oss å demme opp for bruktsalg og sånn fordi se på PC og Steam osv", så lytter M$ øre.

M$ har en konsoll, ja, men de behøver spill – mer spill enn de kan utvikle og gi ut selv. Se bare på Wii U. Selger ikke en dritt fordi de ikke har nok spill. Utgivere gir ikke ut spill for maskinen ikke selger en dritt. Catch 22.

Maktbalansen her er nok mer i storutgivernes favør enn M$, men jeg tror ikke med det at M$ er spesielt negative til disse restriksjonene.

MS har jo gitt utviklere verktøy slik at dette kan bli gjennomført. Etter min mening er ikke maktbalansen i noen sin favør, heller 50/50. Spørsmålet er, hvem har baller nok til å stå på sitt.

1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)
2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom
3)Andre kan spille spill som er installert på din konsoll uansett om du er logget inn eller ikke
4) Inntil 10 personer kan bli autorisert til å spille disse spillene på en annen Xbox One via nettskyen, men ikke på samme tid (samme som Apples system med iTunes-autoriserte enheter).
5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette
6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.
7) Spillene du har betalt lisens for kan spilles på hvilken som helst konsoll
8) Xbox One må kobles til Internett minst en gang i døgnet. I motsatt fall får du ikke spil noe som helst.
9) Når du spiller vias din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen
10) Direktesendt TV, Blu-ray og DVD er unntatt fra reglene om nett-tilkobling
11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre
12) Microsoft forbeholder seg retten til å endre disse reglene uten varsel, og på hvilket som helst tidspunkt

Dette er en stor "FUCK YOU" til alle dere MS-boys! Bra dere støttet 360 i alle år, fin ting å få tilbake?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvis de skal ha Spotify-regler på når man kan spille, burde de ha Spotify-regler på resten og. Hvor ofte kjøper folk et nytt spill? Annenhver måned? 300 i måneden til MS for å ha tilgang til alle spill, og så kan MS betale penger til utgiverne basert på hvor mye du spiller dem. God ide?

Ikke for å være pedantisk, men du sier hele tiden "utvikler", Nilo, når jeg håper du mener UTGIVER. Visceral Games er en utvikler (developer), mens EA er deres utgiver (publisher). Utvikler Visceral bestemmer jack shit hva angår bruktsalg og online DRM, mens EA setter alle spillereglene for Viscerals spill som deres utgiver.

Og når det er sagt: Tror du det er utvikler Maxis eller deres utgiver EA som er skyld i Sim Citys always online-restriksjoner?

Hvor har du denne infoen fra? Mine kilder sier det totalt motsatt(jeg kan dessverre ikke utdype dette videre). Men Sony eier jo en drøss med 1st party utgivere, så hvis Sony sier sitt, så sitter de. Jeg er sikker på at Sony går i motsatt retting av MS.
I følge Wikipedia har M$ ca dobbelt så mange first party utviklere enn Sony, uten at det nødvendigvis trenger bety noe som helst. Naughty Dog er verdt 10 av M$ sine Kinectspillutviklere, osv.
Det er imidlertid utgivere som EA, Activision, Ubisoft, Squeenix, Warner Bros,, Zenimax, Take Two, Konami, Capcom, Sega og Namco Bandai som kommer til å sette dagsorden, og de vil nok ikke til å skille på hvordan de behandler multiplatformlanseringer vis-a-vis DRM og bruktsalg&lånesperre. Men Sony kommer nok ikke til å lage en like stor sak ut av det ("hey, det er opp til utgiverne, vi bare tilrettelegger for dem"), og Sony går forhåpentligvis bort fra M$ sine always-online premisser. Time will show.
*Edit: Om du trenger flere indikater på hvilken vei ting går, har bomba en interessant greie på det.

Hvor er theger? Hvor er den fissa? Han snakka om retninger osv... skaff deg GPS because ur lost son!

Hvor er theger? Hvor er den fissa? Han snakka om retninger osv... skaff deg GPS because ur lost son!
Greit, greit, jeg gir meg.

MEN. Det kan jo tenkes at såpass mange titler er Xbone-eksklussive (inkl. EA og Redspawns Titanfall) nettopp fordi Sony gir fingeren til brukerrestriksjoner. Ikke ett EA-spill på Sonys konferanse. Det må jo være et tegn på noe. Og Peter Moore svarte VELDIG unnvikende på spørsmål om hvordan de forholdt seg til brukerrestriksjoner når Geoff Keighley satte han på pinebenken under GT-intervjuet.

Joda, enig med deg. Det er ikke 100% klart enda. Men jeg tror det heller er omvendt, jeg tror faktisk det er MS som går rundt og sier at de ønsker dette drittet med bruktspill osv. Akkurat nå virker det som om de fleste kommer til å kjøpe PS4, og da kommer EA og resten krypende tilbake. Bare vent å se. Men uansett, Sony sa jo det veldig klart på showet, så at det ble noe krøll på GT-intervjuet virker rart.

Og visste du at du ikke kan upgrade xbox sin HDD...... men det kan du med SOOOOONY!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg var også av den oppfattelsen det var utgiverne som pusha hardest for anti-bruktspill-opplegget. Men da er det rart at Sony kan gå så hardt ut å si "awwhellnaw, spill bytt selg del i vei".

CockMcBalls

El Sabor Professional
Skal EA liksom flippe fuggern til PS4? Det er jo faenmeg solgt omtrent like mange PS3 som 360... og det ser ikke ut til å endre seg denne generasjonen.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kan jeg aldri tenke meg. Et alternativ er gimpa utgaver til PS4 (ingen Ultimate Team-mode som tidligere nevnt) men: Om det ikke kommer FIFA på PS4 skal jeg kjøpe en Ouya til alle på forumet.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg var også av den oppfattelsen det var utgiverne som pusha hardest for anti-bruktspill-opplegget. Men da er det rart at Sony kan gå så hardt ut å si "awwhellnaw, spill bytt selg del i vei".
Jeg trodde det samme, men det har begynt å demre at Sony er såpass store at de kan stå på sitt.

Sony sa jo det veldig klart på showet, så at det ble noe krøll på GT-intervjuet virker rart.
Og visste du at du ikke kan upgrade xbox sin HDD...... men det kan du med SOOOOONY!
1. Peter Moore (på vegne av EA) snakket med GT like etter EA sin konferanse – altså før Sony. Han kunne nok ikke dedikere EA til hverken den ene eller andre løsninga før han ser reaksjonene andre utgivere har til Sonys valg. Det kan tenkes at de reagerer annerledes enn publikum, men siden Sony har Squeenix, Take-Two, Ubisoft og Activision med seg, er det ikke umulig at EA snur. Og hvis EA snur går det ikke lange tida før MS snur.

2. Du kan putte på en eller tre 3TB bærbare harddisker via USB3-uttakene til Xbone, hvis du ønsker det.

*Edit: Jeg er uansett Sony-fanboy idag, bare så det er klart. Men litt perspektiv ekke usunt.

2. Du kan putte på en eller tre 3TB bærbare harddisker via USB3-uttakene til Xbone, hvis du ønsker det.
Du kan også spise bæsj, hvis du ønsker det.

Neida, bare kødder med deg theger. Vi begge elsker Sony, la oss bare ha sweet sex dagen lang...