[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Haha! Tror ikke jeg noen gang har sett at motgang fra forbrukere har hatt en så drastisk innvirkning på en fundamental filosofi bak ett produkt før lansering. Bra saker! Nå hater jeg ikke lenger tanken på at jeg mest trolig blir å kjøpe en One før eller siden.

siden

Creds til MS for at de ombestemte seg, godt mulig at jeg kjøper en Xbone nå. Liker spesielt godt at den blir sonefri.
Creedz til MS? Seriøst? Så de dreit seg ut, nå går de tilbake fordi de ikke har baller nok på å stå på sitt.... men her gir du den creedz. Skuffa over deg ass... jævlig skuffa.

Men jeg må si dette er bra, men de får faen ikke noe creedz av meg. De fucka opp totalt, så backet de opp alt fuckinga med mer fuckings... så...sier de. Sorry vi fucka dere.. Da sier jeg bare.. fuck dere...

Hverken Sony eller Microsoft skal ha noe cred i denne saken for begge har gjort valgene sine basert på hva de forventet at ville skape mest profitt. At Microsoft nå snur er bare dem som (til slutt) har innsett at dette ikke er noe markedet vil akseptere enda. Giantbomb sa på dagens podcast at murringen på E3 var at Sony avgjorde sitt standpunkt på DRM-fronten veldig kort tid før konferansen deres, og at valget ble gjort pga. den fantastiske PR-muligheten og at de manglet infrastrukturen til å støtte en lignende ordning som det Microsoft hadde på plass.

Det beste med dette er at det nå virker som at Sony og Microsoft virkelig kniver om å være den mest attraktive boksen for deg og meg og at de er villige til å reagere basert på internett-ræging. Pluss at alt spetakkelet er forbanna gøy å følge med på, da :D

Om det var en PR-stunt eller ikke... det var jo til nytte for oss. Og fordi Sony gjorde slik de gjorde på E3, så har MS snudd om. Jeg syntes Sony skal ha alt av creedz i denne saken. Hadde de kjørt samme opplegg som MS, hadde vi kanskje aldri opplevd det MS gjorde idag. Det er netteopp pga denne "pr-stunten" MS har faktisk gått 180.

Så, det eneste vi trenger nå er:
$100 pricedropp (ved å droppe kinect?)
Flere games

Da begynner det å bli bra!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er "creedz" en forkortelse for Creedence Clearwater Revival eller?

Men ja, greit at Microsoft fikk tenkt seg om før de fikk slått bånn i skuta si helt i fillebiter. Vil fortsatt ikke ha en TV TV TV TV-Xbox, og jeg syntes ikke den der DRM-greia var så forferdelig (jeg tror begge Xbox 360-ene mine har stått koblet av nett totalt i en halvtime til sammen), men æh får se hvor det bærer. 360 har hatt de kjipeste eksklusivene denne generasjonen, og stort sett de beste utgavene av multiplattformspill, så jeg har kjøpt til den siden den har best ånnlajn og kontroller. Hvis Snoy har skjerpa seg der, spørs det litt om jeg gidder å gå for Xbox. Time. Vill. Sjåvv.

PS skal deffo ha en Xbone-kontroller til PC-en da, den ser supersweet ut.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Somewhere in a secluded bunker, the GameStop CEO moves the hands on the Doomsday Clock back two hours.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Faen, da mister vi vel det der med at man kunne dele spill digitalt med 10 venner/familie? Det eneste Xbone hadde gående for seg mao. Antar at dette er bedre totalt sett doe. Becomes 2 cawp.

Terje

mostly harmless
Så på joystiq at det vil nå bare gjelde nedlastede spill, ikke fysiske. Og at løsningen uansett ikke er klar til lanseringen.

Jeg syns faktisk det der DRM-greiene var ganske kult jeg. Tanken av å kunne kjøpe billige greier under tollgrensa fra linkene til sharkman og så rett og slett kaste disken, slik som steam-brukere kan nå, var ganske forlokkende. Flyttinga mi i forrige uke minte meg på hvor lite jeg setter pris på tunge hyller med spillcovre som ingen ser på eller blir imponerte av. Jeg vil heller ha en digital samling, om det ikke var for at det per dags dato stort sett koster over det dobbelte av en fysisk en.

D

Doctor Downs

Gjest
Hadde de ikke malt seg inn i et hjørne med strategien sin til å begynne med hadde det ikke trengt å komme til dette, men nå er det helt klart den eneste riktige løsninga. Man må nesten beundre fremtidsideene til Microsoft litt, men i st¢rre grad lure på hvordan de kunne feilkalkulere markedet sitt så grovt.

Jeg tror de var inne på noe da de annonserte at de skulle begynne å gi bort "gratis" spill over Live framover. Det var en indikasjon på at Live ikke bare var en multiplayerplatform med dyre Games On Demand og Xbox Arcade, men en, heh, 360-løsning for All Your Gaming Needs. De innså bare for seint at løsninga ikke var å tvinge folk inn i fremtida men å gi dem et valg og lokke dem dit. DRM-restriksjonene var så klart aldri ment å være noen ultimat løsning; hensikten var å sette GOD på lik linje med tradisjonell spilldistribusjon. Hadde Live fått et par gode år som konkurransedyktig distribusjonsplatform for topspill og ikke bare XBLA så hadde ikke E3-konferansen blitt oppfatta som det sparket i ballene det ble.

Jeg skal innrømme at jeg trodde den kommende konsollgenerasjonen kom til å bli GOD only. Nå caller jeg neste. Eller kanskje til og med en senere modell av en av de kommende konsollene, i likhet med PSP Go fra fuckings 2009.

Det er jeg. Det er jeg som er brofisteren over alle brofistere.

Det er forresten ikke SÅ grenseløst vanskelig å få folk til å gå over til fulldigital leving. Her er det du trenger:

- Sentraliser multiplayerservere på en slik måte at EA ikke bare kan stenge ned online i FIFA 98 RTWC når jeg liker FIFA 98 gorramit
- Garanter spillerne at alt man kjøper digitalt vil fortsette å støttes (hei, iPhad) og ikke plutselig blir avlegs (hei, XBLA på Xone)
- Få med alle de store gutta på lasset sånn at vi ikke trenger å bekymre oss for at Microsoft skal gå konk—i så tilfelle drives serverparken videre av World Wide Gaming Consortium (WWGC)

Vel vel. Lov å drømme.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eller kanskje til og med en senere modell av en av de kommende konsollene, i likhet med PSP Go fra fuckings 2009.
Dette. På Vita kan du velge om du vil kjøpe stortitlene på kort eller on-demand. Veit dere hva jeg ønsker meg fra denne konsollgenerasjonen? At utviklere innser hvor jævla fet Vita-en er og gir ut noen kule spill til den. Den er også så walled garden som det går an (proprietære minnekort, krever online-aktivering, null tilgang til noe som helst uten tillatelse fra Sony), så det bør ikke bli store problemer med piratkopiering heller.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, tusen takk til Sony for å redde tv-spill.

Men ja, skal ikke late som om ikke dette var MS' plan B hele tiden. Fra hva jeg har hørt vurderte jo Sony akkurat samme opplegget, men ombestemte seg like før E3, enten så de kunne smugge over MS og være gigantbedriften som ~*bryr seg*~, eller mest sannsynlig fordi tjenesten ikke var klar.

Når det er sagt er det fortsatt ganske lol, især uka etter MS har jobba ræva av seg og brukt mye tid og penger på å forklare det jævla systemet sitt til omverdenen. Det er vel uansett en teknisk seier for forbrukeren så w/e.

Nichololas: Kildene mine sier noe helt annet. Sony visste at xbox one skulle kjøre fult ut med DRM drittet sitt. Og Sony skulle bare fortsette å kjøre samme stil som PS3. Men etter at MS kom ut av skapet, så la SONY ekstra vekt på DRM og alt raget rundt der. Men som du sier, det er vi som vinner på dette, så "slappa frankzappa, chilla godzilla"