Nintendo 3DS: den store tråden

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Åkei, disse challenge-greiene. Altså når du har krav som går:
  • Clear in 00:01:00
  • Use only Diamond Reveal
  • Complete all missions at the same time
Så er den eneste måten å klare dette på å ta et bilde av det fullførte puzzlet med mobiltelefonen og så gjøre brettet på nytt kjempefort. Missions gjør ofte Picross-tid til stress istedenfor kosetid som det alltid har vært for meg. Å måtte knote med hvilke Pokemon du skal ta med deg hver eneste gang før du gjør et brett er også irriterende i lengden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Diamond Reveal brukt rekti gjør puslet til en kakespasertur, da. Jeg synes det er ålreit at det blir litt endrings og stress siden jeg da MÅ bruke andre tæktiks og sånt. Det eneste som murrer i bakgrunnen er at dette åpenbart er designet for å få deg til å punge ut for lekepenger, men nå HAR jeg jo allerede gjort det, så... nuvel. Får håpe det ikke går i Candy Crush-fella, altså at det blir så mongoloid vanskelig at du i praksis må ha guddommelig inngripen-flaks eller betale for skvip for å komme videre.

Ellers da, her ser vi hvordan IAP-er og F2P-mekanikker sakte forgifter diskursen omkring spillene de er del av. Alt blir sett i lys av at det KAN være snakk om åte for å få deg til å betale.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Enig, men i dette tilfellet blir det ikke helt rett. Jeg gjør jo ikke missions for Picrites siden jeg punga ut de 240, du kan ikke betale Picrites for å fjerne cooldown på Poke-powers, og de ... hva, 40 picrites du tjener på å gjøre alle missions i et område er ikke nok til å låse opp noe som helst. Jeg gjør dem jo for å få krona. Og murals, men de er ikke låst bak veldig vanskelige missions.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
[...] du kan ikke betale Picrites for å fjerne cooldown på Poke-powers [...]
Jo, bare ikke på legendaries. Trykk på øh den lilla knappen mener jeg å huske, det er iallfall tre småknapper nederst til høyre i Poke-lista og "fjern cooldown for spenn"-knappen er den i midten. Brukergrensesnittet i spillet, er det bra nok? Nei, det er det ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PS: "Please use a stylus".
Dette. HVOR mye hadde det kosta å bare okay greit vi kan vel kjøre OpenMenu(button) istedenfor? DET HADDE IKKE KOSTA EN DRITT. MEN NEIDA det skal stå "Please use a stylus" isteden, BORTSETT FRA de gangene hvor det ikke er plass til ikoner på skjermen og du MÅ bruke knapper FORDI. Det er en bra spill, men noen hos de som mekker Picross trenger å gå et UX-kurs.
 


Oh yes. Fatter ikkje kvifor eg bruker så mykje tid i butikken! Har virkelig forsømt 3DS'en min det siste året, Smash fekk eg faktisk ikkje før 28 september!

Så kjøpte eg N3DSXL like før det også, da. Må være ein feil med Shantae-statistikken siden det står at eg kun spelte det ca 4 dager på rad før eg gav meg. Første gang spelt 09/02/15, siste gang spelt 13/02/15. Må være feil.
 
Det er noe muffens på min og. Den sier jeg ikke har spillt noe som helst i år, mens jeg liksom spillte masse Kirby Triple Deluxe i 2011, og det vet jeg at jeg spillte i år...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ingen overraskelser her i gården, egentlig.



Men så kan man jo spørre seg, hva var peak 3DS for min del? Hvilket år tilbrakte jeg mest tid med å myse inn i en jukse-3D-verden? Tok ikke så lang tid å finne ut, gett.



Ikke sikker, men jeg troooor det plasserer New Leaf på topp 5-lista over antall timer jeg har brukt på enkeltspill totalt så langt i livet.
 
uploadfromtaptalk1452423944068.jpg
uploadfromtaptalk1452423955337.jpg


Jeg er mer avhengig av dsen min enn mobilen.
Gadd ikke breede no særlig pokemons i 15, siden i X og Y fikk jeg de monsa med de statsa jeg ønska meg. Så de timene her er vel Nuzlocke og Battle spot. Som jeg lå på #1 i norge i doubles, og nummer fire i singles.

Nå fikk jeg lyst til å spille litt Pokemons igjen.
 
Final fantasy explorers kan forhåndskjøpes på esjappa i denne uka. Har release den 29 denne månen.

Var ikke noe jeg gleda meg til akkurat, fordi jeg visste ingenting om det før i dag, og nå er jeg littegranne hypa.

Det er som om Final fantasy crystal chronicles fikk barn med Monster Hunter og pokemon.

Bill er bedre til å forklare det enn meg.

Også er det coop på det.
 
Great Detective pikachu som det heter virker faktisk som en jævlig fet alternativ versjon av Pokeymans.
Guttungen man spiller er den eneste som forstår G.D. Pikachu mens alle andre bare hører "pika pika". Sammen må de løse diverse mysterier som å finne ting stært av andre mans. To av G.D. Pikachu sine store interesser er å macce på heite damer og kaffe. Noe sier meg at dette spillet kanskje ikke dukker opp her. <_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, og så går det nå an å laste ned SNES-spill til Virtual Console. Men: Bare så lenge du har en New 3DS. Hva kan du laste ned, da? Foreløpig fant jeg bare F-Zero, Super Mario Kart, Super Mario World, Super Metroid, Earthbound og A Link to the Past, men det betyr likevel at du kan spille Super Metroid på bussen eller i lunsjen og da er verden et litt bedre sted. Det går også an å svitsje mellom original, crisp oppløsning og noe smørete strech-o-vision så da er det greit bortsett fra at det er sistnevnte som er standard av en eller annen grunn.