Nintendo 3DS: den store tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte samme som Thinaran.

Tjoho: Den nye Super-Stable 3D-greia, som gjør at du får 3D-bilde selv om du ikke holder maskina nøyaktig eksakt vinkelrett mot øynene, og som funker rundt 90% av tida; bedre prosessor som gir raskere respons i UI og sånt; ENDELIG ei stikke nummer 2, som til og med forkler seg som en sånn katastrofal bolt-on-stikke som Nintendo solgte i en måned før de skjønte at ingen likte det; den ser ganske nice ut, selv om jeg ikke kjøpte ekstraplater (man har da egne klistremerker til å pønte med); den passer fortsatt i Zelda: Spirit Tracks-veska mi som opprinnelig er laget for en DS Lite.

Æh: Den andre stikka føles helt horribel å dytte på siden det bare er en liten tapp som ikke flytter seg når du berører den; pennen er skikkelig knølete å få ut; Super-Stable 3D-greia funker ikke 10% av tida og da ser skjermen rass ut.

Konklusjonen er at Vita fortsatt er den beste håndholdte maskinen, det er bare det at 3DS har flere fete spill så du trenger begge.
 
Har også kjøpt den nye 3DS XL.

3D-en fungerer overraskende bra. Eide selv en 2DS før denne, så vet ikke helt hvor mye bedre den er i forhold til tidligere 3D. Spilte gjennom siste dungeon i "Zelda: a Link between worlds" i går med 3D på maks og selv om spillet egentlig ikke yter 3D-en mest rettferdighet så gav det spillet likevel en dybdefølelse jeg ikke ville være foruten. Også "Gears of war"-klonen "Ironfall" fungerer utmerket med 3D-effekten på maks.

Men tiden vil vise hvor lenge jeg synes 3D-effekten er artig.
 
Herregud så dynge kampanjedemoen til Ironfall lukter. Stemmeskuespill kunne dei spart seg. Kjernemekanikken ser bra ut då, så om eg får tak i ein sirkelpadde pro eller New 3DS XL kan multien friste. Er det 60FPS med 3d aktivert på New 3DS, eller blir den halvert på den maskina også? Slår eg av 3d'en på min 3DSXL får eg glatt spelings.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Etter å ha brukt den nye XL-en siden forrige torsdag er virkelig det eneste jeg har å utsette på den det helvetes glossy ytterskallet. Litt som med WiiU-en så er det helt jævlig unødvendig og gjør at maskina ser konstant grisete ut uansett hvor ofte du vasker henda eller tørker over den. Jeg bare forstår ikke hvorfor noen synes dette var en god ide, spesielt etter at den forrige XLen hadde en såpass fin matt finish.

Ellers er alt annet helt prima. Ikke hatt noe tull med den auto-3D-en i det hele tatt og den gjør virkelig hele opplevelsen mye mer sømløs. C-spaken er jo som en trackpoint, ikke ei stikke, og hvertfall til å styre kameraet i MH4:U funker den helt supert. Flyttinga av stylusen, som var det jeg trodde kom til å irritere meg aller mest, gikk helt automatisk etter noen timer. Ellers er det noe med byggkvaliteten og de nye tighte knappene (spesielt skulderknappene) som gjør at alt føles litt mer premium enn den forrige. Så stor tommel opp herifra hvertfall.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Litt utdypings her, da. Altså: Den trackpoint-greia funker til å justere kameraet med, ganske så kurant også. Dengte Goht akkurat og det var null stress med manuelt kamera (ja, Majora's Mask har fått manuelt kamera nå forresten, funker fjell). Jeg ser bare ikke for meg at det skal være ålreit med f.eks. sikting på den nubben. Får laste ned Ironfall-demoen jeg også sånn at jeg kommer til bunns i saken.

PS: N3DS har matte plater som standard, bare så det er sagt. Har dekorert oversiden av min med et raft Dr. Wiley-klistremerke jeg hadde liggende.
 
Har spilt noen multiplayerkamper på nettet med Ironfall og av 5 kamper har jeg klart 1 førsteplass og 2 andreplasser, hvorvidt dette skyldes c-stikken eller at bazooka er OP vites ikke. Anyways - nubben gjør jobben den, men den er fremdeles litt bak en analogstikke. :)

Nå er det jo ikke så mange skytespill på DS-en, så tror ikke det blir det største problemet. Til kontroll av kameraet er den i hvert fall helt kurant.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
minus ett fordi maskinen ser uferdig ut hvis du ikke betaler ekstra for faceplate
disregard that, I suck cocks

Hadde ikke sjekka i eska om det lå et topplokk der, det gjorde det. Ikke vant med at de ligger mer enn én brukbar ting i en 3DS-eske.

tfw jeg prøvde å flytte Star Bomb-klistremerket fra den gamle 3DSXL-en og det blir ødelagt



tfw når jeg dobbeltsjekker CD-coveret og det ligger et ekstra der





 

imported_Dash

Lurking since 2006
Endelig er en blå ny 3ds xl i hus etter å ha vært utsolgt i Fredrikstad siden launch.. Elkjøp fikk inn et lite parti i går kveld og ett eksemplar var igjen idag ved åpningstid.

Må si meg mektig imponert over maskinen, gedigen oppgradering fra normalen. 3Den fungerer ikke perfekt men også mye bedre. Blir dog fortsatt sliten i øynene. "Normal" størrelse er ikke interessant lenger, fantastisk å ha litt skjerm å se på, nesten som å ha fått en 40 tommers tv etter å ha Nokia 3310.

Majoras mask var også veldig fint å se på men merker nå at dette har jeg spilt før. Kjøpte det senest på wii virtuell konsoll. Ikke har de en master quest vanskelighetsgrad heller dessverre. Veldig positivt overrasket over hardware, mindre over software..:mysensibilities:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Hos meg lå koden til MH4-themet nederst på selve kvitteringa inne i konto-instillingene i e-sjappa, sikkert samma for Majora.
 

Lodin

Der Waaaah
På den annen side kommer også siste Puzzle & Dragons til 3DS. Det er dog litt lite mat i det spillet til å kreve full pris så det har også en Super Mario-versjon som ser ganske artig ut. Kan og kjøpe dem hver for seg digitalt og det viktigste er at de ikke har mikrotransaksjoner.
 
Er det sånn å forstå at det ikke følger med lader for standard versjonen? Lurte på om jeg skulle kjøpe min første håndholdte på 10 år da jeg skal sitte på fly i 17 timer i nærmeste fremtid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stemmer det. Står på eska også.
 

Lodin

Der Waaaah
Pokeyman Rumble World blei slippi istad og det var ikke så dumt. Eller det er enda et av Rumble-spilla som er verdens dummeste Diablo-kloner, men jeg syns de er chill. Dette er dog en del av Nintendo sin nye dille og F2P. Det betyr såklart at man ganske snart blir mast på om å kjøpe krystaller for å unlocke flere brett og hus til mansa. Virker dog ikke som det er så nødvendig med det første, men vi får se. Var ihvertfall mye bedre enn den derre Candycrush-saken de slapp for litt sida.

E: Siden jeg har ny 3DS-konto har jeg ny vennekode også. Orker virkelig ikke legge inn alle fra lista enda, men har posta i vennekodetråden nå og det kan vel de som vil teste onlinen i dette også gjøre.

E: Var ikke no å gjøre i spillen online, bare med streetpass. Bleh. Ja ja, har lagt til alle uansett.
 
Sist redigert:
Nintendo 3DS gjør tilværelsen i armyen litt mer levelig til tider, men jeg er klar for å oppgradere i størrelse. Spørsmålet er om jeg er tjent med å kjøpe Nye Nintendo 3DS XL eller klarer jeg meg med Old Nintendo 3DS XL? Sistnevnte er billigere - positivt. Nye spill som krever den nye?

Lønnings til helga så takk hvis noen vil gi sine fem cent til da!

Edit: Om det var uklart så sitter jeg med vanlig Nintendo 3DS nå.
 
Hadde gått for den nyere siden de er så hella nice. Den nye stikkedingsen er litt røv, men gjør klart Monster Hunter og Majoras Mask mer spillbare. Skjermen er og litt større enn orginalen og oppstarting av spill litt raskere.
Xenoblade er forøvrig eneste spill som krever den nye maskina, men fek.s Codename Steam lar en skippe fienders turn raskere og jeg tipper andre spill etterhvert og vil utnytte den nye prosessoren.