Nintendo 3DS: den store tråden

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har aldri eid dette spillet selv, så dette blir bra. Jeg har bestilt spillet, så var det bare det med å faktisk eie en Nintendo 3DS.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hrm. Keza MacDonald pleier å ha sakene på stell, men den omtalen der ga meg lite. Flere av de reelle problemene med strukturen og mekanikkene i OoT (bare for å ta ett eksempel: Lock-on-funksjonen i det spillet er en hårsbredd unna å være verdiløs, siden den ikke justerer for at fiender flytter på seg etter at du angriper) nevnes ikke med et ord; er de fiksa eller ikke? Har ikke peiling. Og: Hun påstår at det ikke finnes fast-travel i spillet, til tross for at du får sånne teleporterings-låter til ocarinaen før flere av døndsjensene. Litt rart. Men jeg fant ut at Keza virkelig liker Ocarina of Time da, og det er jo koselig.

Så: Kan vi få et 3D-Zelda-spill som gir oss noe nytt om et par år? Hadde vært fint. DS-en fikk to Zelda-spill i fullformat, 3DS-en burde i det aller minste få ett.

demake

Seksuelt godteri
Altså, jeg har lagt merke til at om man kaster en bombe på en ødeleggbar vegg og snur ryggen til så sprenges ikke veggen i stykker :/ Jeg har lagt merke til dette tre ganger hittil og er just ferdig med dodongos cavern. Er dette noe buggings? Var ikke slik at man måtte se på eksplosjonen når man sprenger dritt i originalen, varre vel?

Er det noen andre som har lagt merke til dette eller er det bare jeg som er mongo?

Lodin

Der Waaaah
Det er fredag og det betyr at vi blir overlesset med nye spennende titler på e-sjappa! :D
Nei vent, ukas spill er Donkey Kong til GB og teknisk sett Link's Awakening. Nintendo ass.

E: Jo også er det en systemoppdatering som fikser glitchen med Ridge Racer ute. Det er jo en fin ting.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vurderte å disse litt at du må ut med skandaløse 32 spenn for Donkely Kong men så kom jeg på at ingen gidder å gi en halv faen om hva som ligger på eShop når Legend of Zelda: Ocarina of The Time 3D (som det heter ifølge Elkjøp) er ute.

Kan si det sånn at til og med jeg, som synes OoTs rykte som åmg beste spillet ever er rimelig overdrevet, får litt ekstra runde øyne av dette her. Makan, altså.

Så, ja, hvis du ikke har spilt Ocarina of Time ennå og har en 3DS så kan det være på tide å kjøpe seg Ocarina of Time. Hvis du ikke har en 3DS så kan det være på tide å kjøpe seg en 3DS.

Jeg tror jeg må ha meg en 3DS, men det får vente til pengene fra sommerjobbingen tikker inn. Som verdens mest seriøse masterstudent passer det uansett å sitte i forelesning og spille.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er det. Og ja, det er så klart Donkely Kong, men 32 kroner liksom. Prisinga på eShop er på trynen sammenlignet med hva du får andre steder (App Store er det åpenbare eksempelet), og det plager meg litt at Nintendo tydeligvis ikke ser verdien av å selge de gamle klassikera til en rimelig penge og heller ta mer for de nye, fancy greiene det koster noe mer å lage enn å si "hei kompis, vi trenger en ny GameBoy-ROM på eShop, det fikser du" og så få det klart en halvtime seinere. Selvfølgelig kan man si at App Store er race to the bottom når det gjelder både pris og til dels kvalitet, men det har en verdi å kunne laste ned noe småtteri til cirka prisen av en flaske brus også. Isteden får vi Alleyway og Tennis, to møkkaspill som ikke engang var bra da de ble gitt ut til GameBoy for over tjue år siden, for tredve kroner stykket. Ikke bare skal du betale tredobbel pris, du skal også kun få lov til å velge blant bånnskrapet.

Og Donkey Kong '94, Super Mario Land og Link's Awakening da. Men men. Problemet jeg ser er at Nintendo skaper en distribusjonskanal hvor det er så mye mer jævlig å være tredjepartsaktør enn hos konkurrentene at den blir liggende brakk, jamfør DSiWare hvor du har noen få gode Nintendo-titler og et par tredjepartstitler det er verdt å bruke spenn og tid på, og et hav av late drittgreier ingen noensinne vil få noe positivt ut av, nettopp fordi det er så lite konkurranse og du kan pushe all slags drit.

Når det er såpass mange bra ebutikkløsninger der ute sjokkerer det at Nintendo framleis er så jævlig inkompetente på både sortering og innhold. Dei burde ha lært snart.

Lodin

Der Waaaah
Nintendo prøvde seg på å kopiere prisinga fra Wiien sin sjappe og det funka ikke all den tid bærbare småspill allerede var en ting som eksisterte til iOS og de er så jævla mye billigere der. På konsollene fungerte det bedre siden eneste konurransen er PSN og Live Arcade og de har omtrent de samme prisene. Resultatetet av det er at omtrent ingen har giddi å mekke no serriøst til DSiware og det kun finnes fem virkelig gode spill mens Wiien sin sjappe har 20 virkelig gode spill og en masse som er ok. Trur ikke det kommer til å endre seg mye med 3DS, men Nintendo's gonna ninten osv.

Når det gjelder OoC time så er det gloriøse greier. Omtrent alt er blitt finspikka på og pussa opp så dette er den definitive versjonen å spille. Eneste det ikke virker som de har rørt er lyden, men det er forsåvidt greit.
Favorittbiten min med det grafiske sånn bortsett fra at 3Den funker dritbra er alt smådillet de har lagt til i de bebodde områdene. Masser plakater og tegninger strødd rundt på vegger og innventaret til folk er helt nytt. Koselig å gå å utforske alle stedene på nytt. ^^
Untatt kåken til de folka som er blitt om til edderkopper for de har fått ny tekstur som er om mulig enda jævligere. D;

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Når det gjelder OoC time så er det gloriøse greier. Omtrent alt er blitt finspikka på og pussa opp så dette er den definitive versjonen å spille. Eneste det ikke virker som de har rørt er lyden, men det er forsåvidt greit.
Uenig. Du hører at de har lagt til nye samples på flere av låtene, og ocarina-samplene har mye jevnere overganger nå for å nevne noe. Lydeffektene er stort sett uendra, men musikken har definitivt blitt overhalt.

Ellers: Enig med Lodin. Det jeg liker best er at opptegningsavstanden er økt betraktelig, sånn at du kan se mye lenger når du har litt god utsikt. Du ser det strengt tatt bare på Hyrule Field og Lake of Hylia, siden de andre områdene er laget for at det skal skje mer der, men det er fortsatt skikkelig stilig. Og, selvfølgelig, at spillet kjører 60fps nå. Det har så utrolig mye å si. ^^

Da er det litt mer greit at de ikke har fiksa lock-on-systemet, som fortsatt er skrot. :argh:

Jepp, OoT3D er fantastisk. Første spillet som viser 3Den sitt potensiale, jeg blir serrrrr imponert og impregnert.

Likte denne:

Like I said, I'm an idiot. The people behind the eShop are clueless fuckwads, and I recognize that on an intellectual level. Yet the moment they stick Pokemon Red on there, they can have my money again. Because this is Nintendo, a company of idiots that makes idiots of us all.

Damn it.

Lodin

Der Waaaah
Såh, Wayforward kan ikke si no særlig om å få gitt ut orginale Shantae til GBC på e-sjappa, men noe de jobber aktivt med er å få porta DSIware utgaven til 3D. De som har spilt det vet at det finnes opplagte grunner til at dette sansynligvis er det 2D-spillet som vil gjøre seg bpst i 3D. :p
Fetthest holder inne X og danser.

Jaja, allerede kjøpt Shantae og det ble veeeldig fjortishistorie der gitt. Jaja. Fint ellers.

Nintendo gir oss videoer i E-butikken sin! Last ned 3d-trailere fra Mario Kart, Luigi's Mansion, MGS3, Kid Icarus, Super Mario, Resident Evil Revelations, Animal Crossing, Paper Mario og Starforks 64 3D så langt.

I tillegg har Kirby's Dream Land havnet på VC.