Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
En masse pokeymans, la meg vise dere dem:


Nye mans får vi vistnok hver dag, to tilfeldige. Hvis man har klistremerket deres fra kodene jeg posta er sjangsen større for å få dem. Evt. vil de byttes via streetpass.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Awyeah, alle kodene get. Får se om jeg får samla alle etter hvert.

Sånn ellers var jeg innom DSiWare på 3DS-en akkurat, og ser at det bare er en bitteliten del av utvalget derfra som er tilgjengelig på 3DS. Like greit, siden omtrent 90% av det som er der på DSi er skrot.
 

Lodin

Der Waaaah
Nei, hvis du går inn på filtergreia og setter den til å vise DSi dukker alt opp. Selv ørten notatblokker i forskjellige farger til 40 spenn stykket.

Og for de som ikke fikk det med seg så skal Stink's Awakening dukke opp seinere i dag. De sa det på pressejippoen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du verden.
 

Lodin

Der Waaaah
Jo også kan en DSi-versjon av Four Swords lastes ned fra E3-båsen til Nintendo. Desverre må vi andre vente til september, men den vil fortsatt være gratis. :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Med andre ord får jeg kanskje omsider spilt litt Four Swords. Å finne tre andre folk med både kopi av spillet og sånn kabel skjer bare i Japan.
 
edit: lol lær å les
 

Lodin

Der Waaaah
Der ja, det måtte komme. Link's Awakening er ute i USA og Japan, men ikke europeiske e-sjappa. Nintendo is fucking us again! :argh:
 
Jeg som hadde bankkortet i hånda allerede :(
 

Lodin

Der Waaaah
Ifølge den engelske sida til Ninty slippes det her i morra så det var ikke så veldig til fucking. Tipper de oppdaterer klokka tolv i natt sånn som med Wiien.
 
Jammen svarte då, eg ville teste ut 3d-effekten på gameboy (som btw sugde pga altfor liten skjerm til mitt sviktende syn, guh) og endte opp med å kjøpe Super Mario Land. Som eg aldri likte, men bestemte meg for å gi ei sjanse til pga sutrewhine fra guttaboys som følte eg trakket på gameboyen deira.

Jaja. Heilt ok liksom. Men Zelda skal eies, fordi Zelda 4 er fantastisk!
 
Såvidt jeg vet er det bare ExciteBike som har noe 3D-effekt. Er bestemte spill som får tittelen "Classics" og får fancy 3D-effekter. Synd ExciteBike er kjedelig.
 

Lodin

Der Waaaah
ExciteBike eier. Ta i det minste å skru 3Den opp og ned mens du spiller. :p
Og sånn ellers er det vel bare NES og SNES som foreløpig er blitt nevnt i Classics-linja? Spill til Game Boy trur jeg det er liten vits å porte til 3D siden det ikke er så mange "plan" i grafikken.

E: Forøvrig vil det være galskap å ikke gi ut Shantae på nytt i 3D. Selve definisjonen på 2D-spill som vil gjøre den overgangen supert.
 
Og der kom Links Awakening DX til sjappa. Kjøpt og lastet ned så klart, og det er akkurat så Zelda som det skal være. I farger og greier. Synes det er litt merkelig at dei ikkje lar meg bytte om på knappene som eg vil, hadde foretrukket å kjøre B som A og Y som B, evt L+R for teh lulz, men men. Vi får se.

Ellers finner eg ikkje info noken stad om fremtidige 3d classics-titler, annet enn Xevious som kom ut i Japan. Det skrives om 6 titler foreløpig, men ingen navn. Banner på at Donkey Kong og evt Ice Climber kjem, SMB er også eit logisk valg, men kjenner eg Nintendo rett vil dei lansere den som ordinær VC først for å tjene ekstra pæng.
 
Tror ikke vi får se konsoll-spill på 3DS sin virtual console før Nintendo har mekket en metode som lar oss overføre kjøpene vi allerede har gjort mellom de forskjellige maskinene. En grei måte å gjøre dette på er kanskje å lage en firmware-oppdatering til Wii som lar deg registrere én 3ds-profil på systemet som man kan overføre VC-spill til fra akkurat den maskinen. Men så er det Nintendo og online da, så forventer at vi må holde oss til Gameboy-spill i første omgang.

Zelda kjøpes når jeg kommer hjem fra jobb. Fikk aldri spilt Color-versjonen.
 
48 kr koster herligheten. Sånt kjøper eg siden eg aldri har betalt for dette spelet før.
Trekker forresten tilbake tidligere uttalelse: Exitebike eier!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har det originalt både i standard- og DX-utgave, men jeg skal nok ha dette også. En ting jeg lurer på er om det går an å skrive ut bildene fotografen tar, det blir spennende å se (ikke så veldig, men men).