Nintendo DS Confirmed!

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Ah dæven, TGS. Det hadde jeg glemt. Jeg elsker det showet, de beste nyhetene og trailerne kommer alltid derfra. Håper på å se en ny Snake Eater-trailer, selv om det kanskje er å håpe på litt mye. :)

Kilik

Lokal moderator
Mm, har allerede laget en liten kosetråd for TGS.

Angående Gamespot-artikkelen skriver de at det er bekreftet 1 GB media, men som jeg har forstått det tildigere er det snakk om kun 1 Gb. Noen som vet hva som er rett?

epp

firm and correct
Litt spess er det denne gangen, at Nintendo har valgt å release en maskin til USA før de slipper det i Japan.

Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@21.09.2004, 15.43
Det er ingen sone sperre på DS, så en amerikansk DS vil kunne spille europeiske spill, og omvend. Jeg er bare usikker på én ting, og det er om en amerikansk og europeisk DS vil kunne linke med hverandre. Noen som vet om de bruker forskjellige signaler? Eller om det er noe annet som er forksjellig, slik at de ikke vil kunne linke?
105791​
tenkte på det der jeg også.... man kan ikke linke usa og europa spill på gba, så vi får se. sånt er så kjipt når det ikke funker :ehm...:

gleder meg som bare det! det beste er at jeg har penger nå! eller, ikke lenge..
bra trekk av dem å gjøre picto chat innebygd. helt patatisk å slippe det som eget spill.

Opprinnelig skrevet av Kilik+21.09.2004, 20.35-->
Hørtes lite ut. Selv Dreamcast hadde jo et lanseringsbudsjett på $100 millioner og vi vet jo alle hvordan det gikk med den...

Uansett, Dual-screen maskin + PicoChat + Metroid-demo til 1000-lappen bør gi Sony kraftig konkurranse. Forresten tre dager igjen til TGS nå, hvor vi får se hva Sony har til mottrekk...
106133​
[/b]
Skal jeg være helt ærlig, så aner jeg ikke hva som er et realistisk lanseringsbudjett for en spillmaskin. Jeg bare leste det, og syntes det hørtes ganske mye ut. Men det er kanskje mye i Nintendo-sammenheng, siden de ikke akkurat er kjent for rå markedsføring. :p

<!--QuoteBegin-SilentBob

tenkte på det der jeg også.... man kan ikke linke usa og europa spill på gba, så vi får se. sånt er så kjipt når det ikke funker ermm.gif
Ja, men det er jo spillenes skyld og ikke selve maskinens. Håper ikke at DS maskinene er så forskjellige fra region til region. Hvis det skulle vise seg at en amerikansk DS ikke kan linke med en europeisk DS, kommer i hvert fall ikke jeg til å importere en, i og med at jeg synes at trådløs multiplayer er noe av det mer interessante ved DS.

Opprinnelig skrevet av Kilik@21.09.2004, 20.51
Angående Gamespot-artikkelen skriver de at det er bekreftet 1 GB media, men som jeg har forstått det tildigere er det snakk om kun 1 Gb. Noen som vet hva som er rett?
106150​
La oss hvertfall håpe at det er snakk om Gigabyte og ikke Gigabit, selv om det virker usansynelig når det også er snakk om at spillene på DS skal bli billigere enn på GBA.

Jo, men det er en type flashminne i flere lag. I følge nintendo (husker ikke hvor jeg leste det) skulle fremstillingen av disse flashminnebrikkene være billig.

SHDR

Gullmedlem
Tror det er snakk om en GBit, altså 128MB. Hva skal du egentlig med 1GB på en håndholdt konsoll? Helt ærlig? Ha cutscenes? Hvis det er noe jeg ikke vil tvinges til å se på mens jeg spiller på trikken, så er det dårlig regisserte og døvt voicede cutscenes.

128MB er bra. Tvinger utvikleren til å fokusere på en konsentrert spillopplevelse heller enn interaktive billedbøker.

SHDR

Gullmedlem
Shigsyfreak: Xboxen hadde lanseringsbudsjett på 4 milliarder (4000 000 000) dollar. Dette er småplukk. Nintendo er dessuten den hardwareprodusenten med penest tall på inntjening vs. salg, ettersom de produserer konsoller som ikke koster skjorta, og selger med en viss vinning, i motsetning til Sony og Microsoft, som begge har gitt ut ekstremt dyre maskiner (Xbox er bare dyr, mens Sony spekket PS2-en med RDRAM og tonnevis med instruksjonscache).

Ah, og Kilik: Dreamcast døde i forhåndshypen til PS2. Som vi alle vet var jo "the Dreamcast just a snack in between Playstations". Sannheten er en ganske annen, og jeg tror ærlig talt folk har lært littegrann. PSP kan komme til å slite enormt med sin senere lansering og hysteriske prisantydning. Har dere merket at Sony har refokusert prerelease-hypen til å gjelde spill, og ikke "multimedia" (les: proprietært media)? Det sier ganske mye om hva slags mottakelse PSP har fått i presse og det offentlige rom.

joda det er sant.... men fortsatt burde usa og europa spill kunne linkes. men hvis en europa DS ikke kunne fungere med en usa DS, hadde det vært ganske kjipt.

EDIT: dette var altså rettet til Shigsyfreak :flau:

Er ganske sikker på at jeg har tenkt å kjøpe Nintendo DS, men jeg vil ikke forhåndsbestille før jeg finner ut om jeg kan linke den med andre som har kjøpt den i Norge. Litt dumt at du bare for med Metroid Prime demoen og ikke spillet men jeg er ikke så MP-fan så det gjør ikke så utrolig mye :p

Legger merke til at i det nye bildet fra Hunters, har det som skjer på skjermene byttet plass siden E3. Altså, kartet er på touch-screenen og det som skjer i spillet er øverst. Med andre ord har måten man styrer på blitt forandret, og jeg synes det er fint å se at Nintendo skjønte at folk var kritiske til hvordan det ville bli å styre uten at DSen var festet til et stativ. Ser ut til at man kan velge våpen og visor med touch-screenen nå. Skulle heller ikke forundret meg om man kan snu seg ved å dreie på kartet, eller at Samus snur seg mot det punktet man tapper på, på kartet.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Er det den offisielle boxarten? Litt vel steril, spør du meg. Forresten, noen som vet om DS kommer i forskjellige farger, eller om det bare blir sølvgrå med sorte knapper?