Nintendo DS en skuffelse?

D

Deleted member 365

Gjest
Aah.. endelig en post som jeg gadd å lese, som virkelig viser hvorfor jeg nesten har sluttet og skrive innlegg på dette forumet. Alltid blir det en diskusjon med masse meningsløse argumenter. Nei, jeg sier ikke at det bare er en haug med dårlige argumenter.
Denne diskusjonen er jo en av de bedre.
Det er bare litt kjipt når hvert eneste emne skal gå ut på at folk går imot hverandre. Spesielt kjipt er det når folk som diskuterer nekter og la motargumenter være gode nok. Det er fullstendig ordkrig på dette forumet.

jeg ihvertfall er en som er lei det.

"jeg liker psp fordi den er kul og har bra grafikk"
"jeg liker ds fordi den har touchscreen og to skjermer"
"da er du dum"
"men da er du dummere"

nei. ikke ta dette som noe annet enn en dårlig imitasjon av kranglene her på forumet.
jeg er selverklært nintendo-fanboy (ja dere kan quote meg på dette), allikevel kaster jeg ikke bort tanken om en psp bare fordi den er sony.
Jeg er skeptisk til psp'en grunnet døde pixler i skjermene, altfor lett å få riper på den og hittil lite interessante spill, ihvertfall for min del.
Nintendo DS fikk jeg til jul. Ikke fordi at launchlisten var GUD, men fordi jeg måtte ha en nintendo-ds.
Selvfølgelig er det kjipt at launchspillene ikke var toppers deluxe, men når man eier en konsoll er det (ihvertfall for meg), greiere når spillene kommer litt spredd utover det hele. Nå sitter jeg bare å ser frem til Castlevania, Metroid, Animal Crossing, Meteos, Mario Kart, Advance Wars, Super Mario Bros Ds, Lost in Blue, nintendogs, Kirby, Final Fantasy III, Electroplankton, Another Code og mer.
Jeg har ALDRI gledet meg til så mange spill på en konsoll på en gang.. Aldri..

Hvor mange bra spill var det på Playstation 2 det første året den kom?

huff.. en helt usammenhengende post, as always. MÅ lære meg å skrive..

jeje.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. :)

Opprinnelig skrevet av Agahnim@18.04.2005, 20.29
Pictochat er litt tøft, men jeg gir en lang faen i mini-spill - det er slikt jeg nedlaster til mobilen for 30 spenn - ikke faen om jeg gidder å bruke 400 - 500 spenn for noe slikt.
208360​
hmm.. hvis du betaler 30 kroner for et minispill til mobilen.. Ta wario ware med mer en femti minispill. eller feel the magic. De koster 400 ja.
men hvor mye måtte du ha gitt for like mange minispill som det er i wario ware for eksempel? 30kr = 1 mobil spill. 400 kroner = 50 + + minispill i warioware.

30kr x 50spill = 1500kr. 1500kroner for 50spill på mobilen?
hmm.. hmm...

:p
:D

hahaha... damn jeg kjeder meg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Døh. Pyoro T i WarioWare er verdt prisen alene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Få alle sølvkronene.

Opprinnelig skrevet av LarZen
Men det er jo bare piss som er ute om jeg får si så...utenom Wariowarfare og Mario64. Så hvor er spilla?
Det syntes jeg også da jeg kjøpte DS, men nå begynner så småt de første skytespillene å komme. først ute er Goldeneye rogue agent, jeg bestil GRA fra lik-sang for to dager siden, så i følge ruta, skal jeg få den godeste james bond på døra om en ukes tid.
Goldenye kommer til norge 30.juni
Også er det splinter cell DS som kommer en gang i juli/august. Også er det metroid, kommer i november, men du kan importere MPH fra lik-sang 22. august.
Need for speed most wanted er i boks om et havlt år, og et nytt tony hawk spill som vil ha onlinespilling.
Jeg syntes også at DS spillmarkedet sugde, men straks jeg fikk høre om alle de titlene som var i vente, ble holdningen en annen. På nintendos nettside stod det at EA ville komme med onlinetitler. Kanskje det blir onlinespilling på NFS most wanted og Goldeneye. Det hadde vært dritkult da :mrgreen:

Kilik

Lokal moderator
Fikk et langt mer positivt inntrykk av DS etter E3. Det er den plattformen som byr på de mest interessante spillopplevelsene framover. Super Mario Kart DS, New Super Mario Bros., Trauma Center: Under The Knife og Animal Crossing DS er de jeg ser mest fram til nå. Nintendogs, Lost In Blue og Phoenix Wright: Ace Attorney ser også spennende ut. Det blir nok en DS på meg snart...

Opprinnelig skrevet av Yetipants@18.04.2005, 20.51
PS: Aga... betaler du for mobilspill...? :blunk:
208405​
Nei, men det fulgte med en del spill til mobilen jeg kjøpte. Alle suger, jeg beveger meg ikke inn til mappa engang.

Jeg syns uansett at minispillene suger. Vel, de jeg har spilt iallefall. Wario Ware og Feel the Magic er ikke noe for meg. Derimot elsker jeg Metroid-demoen og Mario 64 DS (selvom jeg har spilt det sykelig mange ganger på N64), og jeg gleder meg veldig mye til det neste Kirby-spillet som kommer. Er det mulig å ikke elske den rosa ballen? :forelsket:

Kirby er faktisk riktig festlig, en smule enkelt, men også en del å unlocke. Forøvrig går det knapt en dag uten at jeg bruker DSen min, for tiden handler det om å klare band brothers på pro-mode (er på recording ticket 5) og leke meg i den ganske så omfattende musikkeditoren som følger med(må unlockes tho). Med den lineupen DS har nå, er jeg sikker på at DSen vil bli like velbrukt framover også.

Har nå kun et DS-spill, Wario Ware Touched! Prøver å klare et par minigames per dag, for å unlocke noen "toys" og for å få gullkrone på alle personene. For tiden prøver jeg meg på karaokeroboten Mike, og har akkurat funnet ut når de forskjellige "shhh" -levlene dukker opp, så det skal gå ganske greit.

Og som så alt for mange har påpekt i denne tråden, så har DS-en en spill-lineup som blir vannskelig å motstå.

D

Deleted member 365

Gjest
jepp.. Det er faktisk ingen av de andre konsollene som har like mange interessante spill i sin schedule..

Topp 20 for 11. juni fra Japan:

1 NDS Training For Adults: Work Your Brain (Nintendo)
2 PS2 Metal Saga: Sajin no Kusari (Success)
3 PS2 Soccer Life 2 (Banpresto)
4 NDS Nintendogs: Shiba & Friends (Nintendo)
5 PS2 Kenka Banchou - special edition - (Spike)
6 GBA Mahou Sensei Negima! (Marvelous)
7 PS2 Kenka Banchou (Spike)
8 NDS Nintendogs: Chihuahua and Friends (Nintendo)
9 PS2 Tear Ring Saga (Enterbrain)
10 PS2 NAMCO×CAPCOM (Namco)
11 NDS Nintendogs: Dachs and Friends (Nintendo)
12 NDS SD Gundam G Generation (Bandai)
13 PS2 Killer7 (Capcom)
14 NDS Naruto: Saikyou Ninja Daikesshuu 3 (Tommy)
15 PS2 World Soccer Winning Eleven 8 Live Evolution (Konami)
16 PS2 C1 GRAND PRIX (Genki)
17 PS2 Romance Saga (SquareEnix)
18 GBA Pocket Monster Emerald (Nintendo)
19 NDS Touch Made In Wario (Nintendo)
20 NDS Touch! Kirby (Nintendo)

Solgte uken 30/5 - 5/6 | Solgte forrige uke | Hittil i år | Totalt

1 Nintendo DS 34,939 39,687 939,437 2,431,768
2 PlayStation 2 30,811 35,143 987,120
3 PSP 23,225 21,996 915,416 1,397,668
4 GameBoy Advance SP 9,859 10,103 338,180 5,333,142
5 GameCube 2,360 2,512 114,961
6 Gameboy Advance 538 235 11,594
7 Xbox 205 161 7,360 467,854

MoFo2

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du, ja. Ikke jeg.

Ser ut som om PSP sliter mye mer enn DS.

Survey shows DS edging out PSP in Japan

Half a year after the release of Nintendo's and Sony's handhelds, the dual-screen portable still holds the lead.
The latest issue of Otonafami magazine gives a glimpse at how the next-generation handheld war between Sony's PSP and Nintendo's DS is shaping up in Japan. According to a survey conducted with 1,000 gamers above age 20 by the magazine, 14 percent said they owned a PSP, 25 percent said they owned a DS, and 19 percent said they owned both. Out of the remaining gamers who don't own a next-generation handheld, 31 percent said they are planning to get a PSP, while 35 percent said they want to get a DS, 19 percent said they want to get both, and 15 percent said they didn't want either of the handhelds.

Otonafami reports that the average PSP owner in Japan owns one to three games for the handheld; 27 percent said they owned one game, 25 percent said they owned two games, and 23 percent said they owned three games. The statistics for the DS were a bit different, with 23 percent of its owners saying that they owned more than six games for the handheld. Curiously, two percent of the users for both the PSP and DS said they had no games, which makes one wonder what they play.

Owners of both handhelds also seem to think that they aren't taking full advantage of their machine. Seventy-five percent of PSP owners replied "no" when asked if they were using all of its hardware capabilities. Many PSP owners commented that they don't understand how to use its multimedia functions or that they find it too troublesome.

The comments also show that users view the PSP as a multimedia device more than a gaming machine. Sixty-seven percent of DS owners answered "no" when they were asked the same question. However, DS users complained that their DS's Wi-Fi capability goes unused, especially if they live in the countryside where nobody owns a DS.

When PSP owners were asked what they thought about their handheld, they praised its fantastic graphics and entertainment functions and commented that they found its battery life surprisingly long. The main PSP complaints were that its games were mediocre, its game library had too many ports, its load times were too long, and that some games froze often.

DS owners said they enjoy its backward compatibility to GBA games and touching the handheld's screen. On the other hand, they also said that the audio in DS games isn't loud enough, there aren't titles for adults, and the screen sizes are too small.

When looking at the two handhelds in terms of sales figures, the Nintendo DS has sold approximately 2.2 million units in Japan since its launch on December 2, versus the PSP's 1.39 million units since it went on sale 10 days later. The top-selling games for the two machines in Japan are listed below.

CUMULATIVE GAME SALES

Nintendo DS
WarioWare: Touched! : 740,000 units
Super Mario 64 DS : 710,000 units
Nintendogs: 400,000 units
Pokémon Dash: 320,000 units
Kirby: Canvas Curse: 190,000 units

Sony PSP:
Hot Shots Golf: Open Tee: 350,000 units
Ridge Racers: 260,000 units
Dynasty Warriors: 260,000 units
Tales of Eternia: 170,000 units
Metal Gear Acid: 110,000 units

SURVEY RESULTS

Q: How many Games do you have?

PSP:
None: 2%
One game: 27%
Two games: 25%
Three games: 14%
Four games: 8%
Five Games: 10%
More than six games: 11%

DS:
None: 2%
One game: 16%
Two games: 20%
Three games: 19%
Four games: 12%
Five games: 8%
More than six games: 23%
Gamespot

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av GombaC@24.06.2005, 00.31
Ser ut som om PSP sliter mye mer enn DS.
235848​
Jøss, nesten så jeg blir litt overrasket nå. En billig håndholdt med originale idéer selger mer enn en dyr håndholdt PS2? Da er det håp for menneskerasen likevel... :forelsket:

Ja, det er nesten litt lovende :) Sjel og substans over glitter og sta, om bare jeg var like lite overfladisk når det gjelder jenter...