Nintendo DS endelige design og navn

#23
Ingenting som heter analogt? Unnskyld meg, Playstation 1/2 spakene har analoge kontroller i midten. Også X-Box og GameCube har analoge stikker. Analogitet ( :p )
er høyst gjeldende i 2004. Men jeg tilgir deg, siden du har drukket litt. :kos:
 
#24
Vel, den trykkfølsomme skjermen gir jo en helt ny måte å kontrollere spillet på da, så jeg vet ikke om jeg savner en analog spake så veldig, men det hadde jo ikke vært negativt om Nintendo hadde plassert en der da :p.

Også microfonen kan brukes til å kontrollere spillet. Tenk dere å bare srike ut kommandoer, og personen i spillet går der du sier. Eller tenk et Pokemon spill. Bare skrik foreksempel; "Pikachu, use takle". Så bruker Pikachu takle. Jeg er veldig spent på hva de an få til med denne micen. Vi har ikke sett at noen spill har tatt den i bruk enda, så det skal bli spennende å se.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
Da vil jeg ha en norsk versjon, sånn at jeg kan rope «Bulbasaur, jeg velger deg!».

Fin logo forresten:

 

epp

firm and correct
#29
DS'en er lekker den da.. kommer sikkert i 4-5 forskjellige farger også. Jeg ser den kommer til å koste rundt $299.95 Kanadiske dollar som vil si: NOK 1579,- etter dagens kurs. Vi kan vel anta at den blir noe dyrere her.
 
#30
Opprinnelig skrevet av epp@28.07.2004, 22.42
DS'en er lekker den da.. kommer sikkert i 4-5 forskjellige farger også. Jeg ser den kommer til å koste rundt $299.95 Kanadiske dollar som vil si: NOK 1579,- etter dagens kurs. Vi kan vel anta at den blir noe dyrere her.
80228​
Jeg hadde håpet at den ble litt billigere, kanskje rundt samme pris som GBAen hadde når den kom ut (1399 kr)
 
#31
Synes den ble ulovlig lik PSP



EDIT: fjern den øverste skjermen og, BAAAAAAAAAAM
 
#32
Opprinnelig skrevet av epp@28.07.2004, 23.42
DS'en er lekker den da.. kommer sikkert i 4-5 forskjellige farger også. Jeg ser den kommer til å koste rundt $299.95 Kanadiske dollar som vil si: NOK 1579,- etter dagens kurs. Vi kan vel anta at den blir noe dyrere her.
80228​
Håper virkelig at den kommer ut i forskjellige farger.
 
#33
Opprinnelig skrevet av ak74u@29.07.2004, 02.45
Synes den ble ulovlig lik PSP



EDIT: fjern den øverste skjermen og, BAAAAAAAAAAM
80332​
Nå har du nok røyka noe mister. Den eneste likheten er jp plasseringen av digital paden og A,B,X,Y/Kryss,Firkant,Sirkel,Trekant.


 
#34
enig med GombaC her. syns ikke akuratt den ligner.
knappene står likt ja, men det er vell ikke slik at noen av dem har "rett" på det oppsettet? nei, disse to ligner ikke
 
#36
Sant nok. Playstation oppsettet er jo en SNES etterligning opprinnelig.
 
#37
jepp..
men jeg syns snes knappene virker litt skråe. atlså at de ikke står slik at en peker rett oppover, en rett nedover, og to til siden, men at de står litt skjevt.
hmm.. må finne et bildet av den

edit: nei det var bare meg det. de er jo ikke skrå..

 
#38
BTW: Er kanskje litt offtopiv :svette:
Synes faktisk PSPen ser mer sexy ut. Det er noe med formene dens. Og husker ikke jeg feil, skal vel den bruke en form for DVD-plater med kapasitet på over 1GB. Hva for medium er det DS-en skal bruke. Skal ikke den ta både GB(A) spill og ha noen for for plateinntak.

Nei, glem det. Fant på ITavisen:
QUOTE("ITavisen.no")
Nintendo DS stiller også med to prosessorer, full 3D-grafikkmuligheter på begge skjermer, 16-kanals lyd, oppladbart batteri, full bakoverkompabilitet med Gameboy Advance, såvel som støtte for helt nye SD minnekort med opptil 1 gigabit lagringskapasitet. [/b]
Minnekort? Er det endelig, eller?
Les alt her.

Mens PSP:
Opprinnelig skrevet av ITavisen
Leser UMD (Universal Media Disc) optisk lagringsmedium (max. 1.8 GB)
UMD er egnet for musikk, film og spill.
Nedlasting og lagring på Memory Stick Prop Duo.
PSP skal altså ha både ha optisk lagring og minnekort. Og støtte for avspilling av film og musikk :)
Les hele artikkelen her.
Nå ble det sikkelig vanskelig å velge :confused:
 
D

Deleted member 365

Gjest
#39
tsk tsk tsk..
jeg synes faktisk designet er glimrende. Med tanke på at det er ikke som psp'en at den er ultrastilig og flashy. Den er derimot stilren og det kan til og med hende at den ser like kul ut om ti år selv om den da er for lengst utdatert.

jeg synes de har gjort en god jobb med tanke på at den kan brukes til alt. i motsetning til psp'en som du nesten må bruke pene klær for å bruke!