Nintendo DS slippes ...

Dersom jeg har forstått det riktig er GBA og GBA SP "sonefrie", dvs. en europeisk GBA (SP) kan spille av et amerikansk spill uten noen form for adapter eller annet.
Derfor er det nå like greit, om ikke langt bedre, å importere billige GBA-spill fra Amerika, som å vente på dem her i Norge.

Til saken: Er det noen som vet hvordan dette vil være på DS'en? Det frister å importere, men jeg venter helst hvis det viser seg at denne ikke kan spille av mine europeiske GBA-spill.

Dette er strålende nyheter!
Jeg gleder meg til dette. Skal både ha DS og PSP før jul!

10-15 spill skal være klare til lansering av DS. Hvilke er disse? Noen som vet?

Er Thanksgiving tidlig i år? Pleier ikke det være i slutten av November? Halloween er vel i slutten av Oktober!?!

Opprinnelig skrevet av Valan@14.08.2004, 10.23
Dersom jeg har forstått det riktig er GBA og GBA SP "sonefrie", dvs. en europeisk GBA (SP) kan spille av et amerikansk spill uten noen form for adapter eller annet.
Derfor er det nå like greit, om ikke langt bedre, å importere billige GBA-spill fra Amerika, som å vente på dem her i Norge.

Til saken: Er det noen som vet hvordan dette vil være på DS'en? Det frister å importere, men jeg venter helst hvis det viser seg at denne ikke kan spille av mine europeiske GBA-spill.
87204​
Stemmer det. gba er helt sonefri.
om DS er det, tror jeg det ikke er noen som vet enda.
hvis den ikke er det, venter jeg til den komme hit...kanskje

Jeg er veldig usikker på dette, men jeg tror det er slik at man kan linke med en PAL og NTSC GBA, så lenge spillene er fra samme region. Hvis det er slik med GBA, regner jeg med at det blir sånn med DS også. Somsagt, jeg er veldig usikker på dette, men mener å ha hørt at det er noe slikt.

Det er vel egentlig ikke noe poeng i å lage forskjellige versjoner av spill og konsoller, når det er håndholdt? Når det er snakk om stasjonære konsoller, vel grunnen at TV-ene har forskjellig fargesystem? Selv om de fleste nyere TV-er støtter NTSC, nå.

Men hvorfor venter de med lanseringen her i Europa? Jeg vil også ha DS dette året. :(

Maraj

Ålø- og energiminister
En ting er sikkert; Jeg vil voldta og drepe for å få tak i den...

Vet ikke jeg. Jeg var en av de få som hatet Tamagotchi i klassen min (gikk i fjerde da det var populært). Hadde en, men den døde et par ganger om dagen så vidt jeg husker.

Det er spill på DS jeg ser mer fram til, for å si det sånn...

GENIALT.

Dette spillet skal jeg ha.
Trenger det flere begrunnelser?

(gjør sikkert det)

Opprinnelig skrevet av SilentBob+15.08.2004, 23.57-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@15.08.2004, 22.19
Nintendogs så nydelig ut  :flau:  Vil ha.
88042​
sikker på at du kommer til å bla opp [tipper]500 spenn[/tipper] for et slikt spill?
88086​
[/b]
Ja.
Nei, er ikke sikker på om jeg kjøper. Vil litt ha PSP, men den kommer sikkert til å koste så mye. Jeg venter til jeg ser prisene jeg, så kan jeg kjøpe. >_<

Hører $299.99 i USA. Da kan du trygt legge til noen ekstra hundrelapper oppå det igjen. DS blir nok den billigste av maskinene.

Greit linking til spill kan fungere, men hva med de ekstrafunskjonene som chat og diverse hvor man ikke bruker noen form for spill, bare WLAN'et?

Og hva med wifi greia, må man være connected til noe i huset for å bruke det, må man betale for det? noen svar?