Nintendo DS slippes ...

Hmmm... for min del gjør jo dette GBA/SP helt verdiløse. Da kjøper jeg heller en eller to Dual Shocks som kan kjøre GBA spill og en ekstremt billig GBPocket eller GBColour som jeg bruket til de gode gamle GB/C spilla.

Men det er vel akkurat det Nintendo ønsker vi skal gjøre nå... i hvertfall handle inn DS, og få oss til å glemme GBA, sånn at de på en eller annen måte kan rettferdiggjøre (i derest pengeglade hoder) at vi får en ekte GBA oppfølger rett rundt hjørnet. Skal jeg være ærlig så håper jeg nesten at den neste GB'en ikke er bakoverkompatibel. Lager hele tiden dilemmaer for oss :p

SHDR

Gullmedlem
Lennon: Hæh?

Wi-fi transmitteren vil sitte i enheten, det vil si at den vil sende ut signaler selv. Må stikke på jobb nå, skriver mer utfyllende om noen strakser.

Joh. I selve Nintendo DS-enheten sitter det en IEEE 802.11b sender/mottaker, det vil si en ganske standard wi-fi NIC av samme type som du får til en datamaskin. Denne er istand til å sende og motta wi-fi-signaler ved en frekvens på 2.4GHz, med en rekkevidde avhengende av styrken på signalene, det vil si mengden støy. Jo mindre støy, jo større presisjon og jo større avstander kan en bølge bære før den blir uleselig.

Wi-fi-adapterene i Nintendo DS skal kunne kommunisere klart med hverandre innenfor en radius av 30 meter. Det vil si at man skal kunne samtale og spille med andre DS-eiere mindre enn 30 meter fra deg. Det betyr dermed ikke at du kan spille med hvem som helst, du kan bare spille med folk rundt deg. Problemet med dette er at systemets suksess avhenger av at veldig mange har en slik en. Når jeg sitter på tog og buss på vei til jobb er jeg den eneste som ikke sturer over dagens verdiløse tabloider og istedet beriker mitt sinn med en GBA. GBA er vel verdens mest solgte konsoll. Med mindre Nintendo DS raskt blir en større suksess en GBA kan jeg se wi-fi-systemet til Nintendo bli en liten ønskedrøm. Det samme gjelder for PSP, som benytter seg av nøyaktig det samme systemet.

Hehe, det var et noe diffust svar på at Nintendo DS bare kan spille GBA spill i tillegg til DS spill, ikke GB og GBC spill. Jeg mente selvsagt ikke Dual Shock heller, men Dual Screen. Grrr :p

Mente det er bedre for meg å kjøpe en god maskin som DS antakelig vil være og drite i SP eller GBA, selge de og kjøpet et par gode gamle GBC eller Pocket istedenfor. GBA blir altså gjort verdiløs på den måten at den blir en midtimellom maskin som kan spille de samme spillene som kombinasjonen DS og GBC kan.

Opprinnelig skrevet av Haggar@19.08.2004, 23.24
Greit linking til spill kan fungere, men hva med de ekstrafunskjonene som chat og diverse hvor man ikke bruker noen form for spill, bare WLAN'et?

Og hva med wifi greia, må man være connected til noe i huset for å bruke det, må man betale for det? noen svar?
90300​
For å bruke WiFi funksjonen til å gå online må ein vere i nærleiken av ein Hotspot. Ei oversikt over Hotspot stader finn ein t.d. på hotspot-locations.com. Om det er gratis eller om du må betale kjem an på operatøren. Dei fleste plassane i Noreg må ein betale for å få tilgang :tommelned: , eit unntak er Peppers Pizza AS (bl a Oslo S):tommelopp:.

I tillegg til WiFi vil DS ha ein eigen batteribesparande kommunikasjonsprotokoll for samankopling til 16 DSar. Denne er garantert til å verke innan 10 meter.

Eit av potensiala til DS er at ein kan bruke han til å få tilgang til "heile" Internett om det blir utvikla ein nettlesar. Kanskje Opera vil lage ein, sidan dei allereie har erfaring med slike til mobiltelefonar. I tillegg kjem det snart ein Opera browser med stemmegjenkjenning, ein funksjon som DS med mikrofon er skapt til å ta i bruk.

Nå kan det hende jeg er helt ute og kjører, men det burde da vel være mulig å koble en WIFI sender til PCen din hjemme, og på den måte spille DS spill online uansett hvor i huset du befinner deg?

D

Deleted member 365

Gjest
Jeg tror det jeg også, men er ikke sikker.
det jeg tror. tenk deg alle de som har gba og er fornøyde med den.
og det er MANGE og i tillegg gjør de ikke tabben med å gi ut maskinen med dårlige skjermer, som de heldigvis fikset på ds'en.

Jeg tipper at de aller fleste som har gba komer til og kjøpe ds.
jeg tror ikke det å finne noen spillere på skolen, gata, bussen blir et stort problem. Med mindre folk blir så redde for maskinen at de har den i glassmonter og tar på den med silkehansker som er steriliserte. Når de putter inn spillet har de laget en spesial holder som dytter inn spillet for deg for å forsikre deg om at det ikke kommer noen riper på maskinen.
Men det kan jo hende jeg overdrev litt også.

det blir en suksess. Hvis vi ikke tror det som er avhengige av spill. hvordan blir det da med resten av markedet?
Behold troen om at DS blir populært for da er det støre sjanse for at du kjøper den og jo flere jo bedre! JA.

Lodin

Der Waaaah
Ooooh, spookey. Noen hos GC Europe har fått tak i lekka DS dokumenter.
Nå kan spekuleringa virkelig begynne.

EDIT: Dette er informasjon om prototypen som ble vist fram på E3 så noe av det kan ha blitt endra.

Jeg tror nok at DS blir en suksess her i Norge, for en venn av meg, som er svoren Sony-fan og som synes Nintendo er barnslig, ble helt vill når jeg fortalte ham om DS, og sa at han skal kjøpe den uansett hva, mens han bare stilte seg nøytral til PSP.

Opprinnelig skrevet av Shadar@19.09.2004, 22.41
Jeg liker kjolen hennes. Og jeg aner en bølge av tvilsomme onani-ordspill upon launch. Weeeeee!
105046​
Ja, der gikk dine våte drømmer i oppfyllelse, eller hur? ;)

Merkelig reklame, hadde ønsket jeg kunne mer japansk så jeg kunne se hva slags målgruppe den hendvender seg til og hva slags profil de vil at produktet skal ha.

Er det noen som aner hva utada betyr?

Når det gjelder målgruppen for denne reklamen så synes jeg den virker ganske bred, egentlig. Nå kan ikke jeg mye japansk, så jeg kan ikke dømme ut ifra hva som blir sagt, men visuelt sett virket den ikke direkte siktet inn på småbarn.

Nice kjole, forresten. :D

Kilik

Lokal moderator
Utada er vel bare navnet til dama. Hikaru Utada er japans største R&B-stjerne...