Nintendo DS

#21
Fjern den linken, slikt er kanskje ikke ulovlig i forhold til norske lover, men det er ulovlig i forhold til forumreglene.

Dessuten er det ingen som har sagt noe annet enn at N-DS-spillbrikkene rommer opptil 1 Gb.
 
#22
<div class='quotemain'>
Det skal også sies at Castlevania's store spillstørrelse skyldes en eller annen cutscene som tar opp halvparten av plassen i spillet. Denne kan kuttes vekk hvis man skal kjøre det fra f.eks et flashkort.
[/b]
Den der animésekvensen som varer under ett minutt? Det tror jeg ikke på ...
[/b][/quote]
Du kan tro akuratt hva du vil, men på flere forums har jeg lest om hvordan man stripper spillet ned til 256mbit, og det er en eller annen film-ting man fjerner, og blæm, du har et mye mindre spill.

Du kan sjekke pocketheaven selv om du virkelig vil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Vet dere hva? Jeg har aldri angret på at jeg gav XxErrorxX den medlemstittelen, gitt. :D
 
#24
Fjern den linken, slikt er kanskje ikke ulovlig i forhold til norske lover, men det er ulovlig i forhold til forumreglene.

Dessuten er det ingen som har sagt noe annet enn at N-DS-spillbrikkene rommer opptil 1 Gb.
[/b]

den eneste regelen den linken kan komme i nærheten av å bryte er :

1. Ingen piratvirksomhet: All visning, promotering, distrubisjon av piratkopiert materiale er strengt forbudt. Dette gjelder for eksempler artikler som spill, video og musikk. Forumet skal være helt fritt for kriminell aktivitet. Så om du har brutt loven ved å f.eks. laste ned et spill, er det din - og kun din - sak.

Men den linken var bare til en side med en liste over alle nds romsa som var gitt ut og de i gjen var link til en fil på emule .. men men..

tror det forumet her er litt vel strenge osv fordi feks når jeg sate ut et bilde av hva man trenkte for å spille PD roms (lovlige roms som er bygd opp fra scrats og som ikke er kopibeskyttet) så ble innlegget slettet .. og for å si det sån.. det brøyt ingen regler men det viser kanskje hvor uviten monitoren er her .. og hvor sta og firkanta de er .. men men.. noen er jo født dritt oxo
 
#25
Du viste oss et sted hvor vi kunne nedlaste ulovlig materiale, det står jo klart i reglene at det ikke er lov.

Hva står PD for?

Redigert: Jeg sjekka hva PD-roms var for noe, på siden fant jeg bl.a. Tetris, et lisensiert spill. Det er ulovlig å distribuere spill med det navnet uansett om du har laget det selv.
 
#26
Du viste oss et sted hvor vi kunne nedlaste ulovlig materiale, det står jo klart i reglene at det ikke er lov.

Hva står PD for?

Redigert: Jeg sjekka hva PD-roms var for noe, på siden fant jeg bl.a. Tetris, et lisensiert spill. Det er ulovlig å distribuere spill med det navnet uansett om du har laget det selv.
[/b]

pd står for Public Domain tror jeg


jeg viste dere ikke et sted hvor dere kunne laste ned spill jeg viste dere et sted der man kunne lasete ned krypterte linker til emule som fant filene for deg pga av linken men det er noe helt annet
 
#27
Noe som blir akkurat det samme som å linke til en torrent-side. Sammeprinsipp: filene ligger ikke på det domenet man linker til, men via den siden får man lastet ned ulovlig materiale fra andre brukere.

Selvom siden utnytter et smutthull i andre lovverker, betyr det ikke at det er lovlig her.
 
#28
xxerrorxx: hvorfor gidder du engang?
det virker ikke som du har noe peiling på hva du sier, istedet virker det som om
du er en liten drittunge som har mange roms og ulovlig vare fordi det er gratis og fordi du tror det er kult.

du har vel mest sannsynlig ikke spilt halvparten av alle de ROMsa du har engang, men du liker sikkert å skryte til folk hvor mange du har.
am i rite?


og ja, spillegal har mange trangsynte monitorer ja. mange low res mutherfukas.
:eek:
 
#29
ok nok om det men jeg oppdaget noe merkelig :s er akkurat som om du bilde har brent seg inn i den øverste skjermen på nds min og den andre skjermen lyser bare og det er masse striper på den i forselige farger .... noen som hvet hvordan man kan løse dette problemet selv og hva det kommer av ?
 
#30
ok nok om det men jeg oppdaget noe merkelig :s er akkurat som om du bilde har brent seg inn i den øverste skjermen på nds min og den andre skjermen lyser bare og det er masse striper på den i forselige farger .... noen som hvet hvordan man kan løse dette problemet selv og hva det kommer av ?
[/b]
Null problem...

Steg 1:
Legg DSen på bordet

Steg 2:
Hent en diger slegge

Steg 3:
Putt DSen din det stedet på kroppen din der det er mørkest

Steg 4:
La den godgjøre seg der i et par dager

Steg 5:
Dra til nærmeste elkjøp-butikk og kjøp deg en ny DS...


Jeg tar ikke ansvar for hva som kan skje med DSen din hvis du ikke gjør det på rett måte
 
#33
Jeg har merka på DS'en min at det er noen merkelige brune merker
helt til venstre på touchscreenen, noen som vet hva dette kan være? regner med at det har vært der helt siden jeg kjøpte den. Men man ser det bare når det er en lys farge på skjermen.

Faen altså! :mad:
 
#34
Høres ut som døde piksler. Tror Nintendo har sagt noe om at de vil erstatte DS-en (gratis) hvis det er tilfellet. Ta turen innom butikken du kjøpte den, med kvittering selvsagt, og hør hva de har å si.
 
#36
Høres ut som døde piksler. Tror Nintendo har sagt noe om at de vil erstatte DS-en (gratis) hvis det er tilfellet. Ta turen innom butikken du kjøpte den, med kvittering selvsagt, og hør hva de har å si.
[/b]
Man må ha en viss mengde døde pixler før de lar deg bytte har jeg hørt :usikker:
 
#37
Høres ut som døde piksler. Tror Nintendo har sagt noe om at de vil erstatte DS-en (gratis) hvis det er tilfellet. Ta turen innom butikken du kjøpte den, med kvittering selvsagt, og hør hva de har å si.
[/b]
Nei, det er nok ikke døde piksler det er snakk om. Man kan se igjennom de brune merkene til bildet som vises
 
#38
<div class='quotemain'>
Høres ut som døde piksler. Tror Nintendo har sagt noe om at de vil erstatte DS-en (gratis) hvis det er tilfellet. Ta turen innom butikken du kjøpte den, med kvittering selvsagt, og hør hva de har å si.
[/b]
Man må ha en viss mengde døde pixler før de lar deg bytte har jeg hørt :usikker:
[/b][/quote]
Niks, Nintendo har nulltolleranse ovenfor døde piksler. Det har jeg hørt ihvertfall ...

<div class='quotemain'>
Høres ut som døde piksler. Tror Nintendo har sagt noe om at de vil erstatte DS-en (gratis) hvis det er tilfellet. Ta turen innom butikken du kjøpte den, med kvittering selvsagt, og hør hva de har å si.
[/b]
Nei, det er nok ikke døde piksler det er snakk om. Man kan se igjennom de brune merkene til bildet som vises
[/b][/quote]
Du bør uansett gå til butikken og si at du har fått en feilprodusert vare.

Redigert: Les!
 
#39
Den redigerte linken din høres jo ut som problemet mitt...

EDIT: Helsike, nå finner jeg ikke boksen til DS'en. En eller annen jævel av et familiemedlem må ha puttet den på et absurd sted :D. Jaja, den dukker nok opp^^
 
#40
Litt offtopic, men jeg gidder ikke å starte et nytt emne på grunn av det, og siden de fleste spørsmålene allerede er besvart regner jeg med at det ikke er så farlig...

Jeg har tenkt til å kjøpe et nytt DS spill. Jeg har sett på mange spill, og lest mye om spessielt top-spillene.

Jeg vurderer kanskje å kjøpe, Advance Wars: Dual Strike. Nå har det seg sånn at jeg ikke har prøvd et eneste advance wars spill før og vet ikke så mye om gameplayet, men jeg ble ganske frista til å kjøpe det etter den gode kritikken på gamespot og etter trailerne. En venn av meg hadde det og bytta det ut med ut med Mariokart. Han sa til meg at det sugde balle og at jeg kunne gjøre som jeg vil... -_-

Et annet alternativ jeg tenker på er, Castlevania: Dawn of sorrow. Jeg har spilt Circle of moon før, og det er det bare positivt å si om =D. Jeg elsket Gameplayet, grafikken, historien, lyden og hele pakka. Noen som har dawn of sorrow og kanskje kan fortelle litt om forskjellene fra DoS
og CoM?

Jeg tenker også litt på Nintendogs. Jeg har prøvd det i knappe 10 min hos en jeg skjenner, og jeg må si det virket litt ensformig. Jeg har også sett på andre forum at folk synes det er for ensformig og at man blir for lei av det.

Hva ville dere anbefale?