Nintendo DS

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Kjøp både Castlevania og Advance Wars, du vil ikke angre.
Nuvel. Selv synes jeg Dawn of Sorrow er klart mye bedre enn Circle of the Moon - mye bedre balansert, ikke så ubegripelig vanskelig osv.
Advance Wars DS er et kanonfett strategispill - om du liker strategi skal det mye til for at du ikke liker dette.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Hvis du skal ha noe å spille intensivt i dagene fram til jul er ikke Ninthundane noe godt valg. I likhet med Animal Crossing blir man ikke sittende med det mer enn 15 minutter av gangen. På den annen side fortsetter vanligvis folk å spille det i mange måneder etter å ha plukka det opp så gameplayet er der helt klart.
Hvis du ikke er sikker på Advance Wars bør du titte på en av GBA titelene i første rekke. De er veldig like og nummer 1 eller 2 kan sikkert skaffes for en rimelig penge i disse dager.
Virker egentlig som Castlevania er det sikre valget for en i din possisjon.
 
#43
En ting jeg lurer på (og nå er ikke jeg en "grafikk er alt" dude)

Hvorfor lager de så få 3D Spill til ds-en når de har et hav av muligheter og tekniske ferdigheter, jeg vil gjerne spille fler "BRA" adventure\slåss\plattform\rpg med 3d til ds...
hvem ville vel ikke ha kunne spil OOT eller MM på bussen? eller kansje banjo-DS? Glover-DS anyone? jeg bare skjønner det ikke, det virker som mange av spilla er bare "converts" fra GBA med "extrating" som f.eks STAR WARS III, det er AKKURAT DET SAMME som GBA versjonen, bortsett fra at man kan trykke på "superangrepene" på Touch-screenen, og de har lagt til 3-4 nye flybaner, i forholdsvis dårlig grafikk fra det de har skrytt av... det hele virker meningsløst for meg.
 
#44
Egentlig bare fordi det tar mye mer tid, vil jeg tro.
Jeg tror det er ganske mange spillutvilkere som starta å lage 3d spill rundt releasen, så det er vel en del som er underveis.
Det kommer til å bli fler etterhvert ser det ut som, men samtidig like mange d2 spill, man kan jo se at det skal komme ganske mange 3d spill gjennom 2006.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#47
Bare til opplysning i en skitten og veldig SAGEbar thread:

Opprinnelig skrevet av Luna^_^+-->QUOTE(Luna^_^)
Jeg har hørt at DS har flere bits en Nintendo 64, noe jeg også kan se.
Men hvor mange har den?[/b]
Nintendo DS har 2 prosessorer, én 32 bits ARM7 (ARM7TDMI) og én 32 bits ARM9 (ARM946E-S). Når man nevner bitstørrelse i denne sammenhenger snakker man om hvor mye prosessoren klarer å adressere samtidig (som inkluderer bl.a. integer precision, registerstørrelser og maks adresserbart minne). Nb! Dette var/er ett totalt 'buzzword' som var det vanlige før Microsoft begynnte å snakke om generasjoner (nevn generasjonen til saturn btw.. see?). Bitstørrelse er med andre ord store mengder irrelevant...

Opprinnelig skrevet av Luna^_^@
Kan DS ha større spill en Nintendo 64 eller mindre?
Hvor mye plass kan en DS spillbrikke ta?
Afaik så er største carten til Nintendo 64 Biohazard/Resident Evil 2, som er på 512 Megabit (64 MegaByte). Største DS carten til nå er på 1 Gigabit, MEN det er ingenting som sier at det ikke kan ekspanderes, og siden produsenten faktisk produserer lignende minne med opp til hvertfall 2 Gigabit vil jeg tro at kun er en pris/nødvendighet ligning som styrer dette.

<!--QuoteBegin-Luna^_^

Jeg har også hørt at DS skal bli oppgradert, er det noen som vet hvordan?
Er det noen andre en SilentBob som har en "modifisert" DS?
Veldig bredt spørsmål, men ja, man kan modifisere DSen med ny firmware og ja jeg bruker det selv for å kjøre koden min. Google litt hvis du trenger info.

Opprinnelig skrevet av Luna^_^
Hvor mange toner kan en DS spille samtidig?
Som Yeti sa er det 16 kanaler, så den kan spille opptil 16 lyder/sanger samtidig. Noter finnes ikke i digitallyd.

Og BTW: PD-roms er og skal være 100% legal. Selv innenfor de strengeste dev-miljøene jeg kjenner til blir siden sett på som 'ren'. Sånn FYI..