Nintendo DSi

Kommer du til å kjøpe DSi?

  • Ja, har ingen av DSene fra før.

    Stemmer: 4 10,3%
  • Ja, men har allerede DS/DS Lite

    Stemmer: 12 30,8%
  • Aldri eid en DS før, og skal ikke ha denne heller.

    Stemmer: 5 12,8%
  • Nei, har allerede DS/DS Lite

    Stemmer: 18 46,2%

  • Totalt antall stemmer
    39
#1
Da er det rundt 5 år siden den første DS-en ble sluppet på markedet, og ca. 3 år siden den oppgraderte versjonen DS Lite ble sluppet. Nå har det altså kommet enda en ny versjon som sikkert mange her vet om: Nintendo DSi. Nintendo DSi er allerede for salg i Japan. Det har blitt sagt av Nintendo at den skal bli sluppet utenfor Japan en gang i løpet av første halvåret 2009.


Flere bilder her.

Jeg tenkte vi kunne bruke denne tråden til nyheter rundt Nintendo DSi og generell diskusjon rundt den. Først starter jeg med litt fakta:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nytt på DSi:

- Litt større skjerm. 3.25", mens DS Lite var 3".

- Bedre lyd.

- En på/av-knapp istedet for den gamle brytern på siden som DS Lite brukte.

- 12% tynnere enn DS lite'en (men litt lengere til gjengjeld).

- Ny hovedmeny.

- Man kan gå ut til hovedmenyen på DSi midt i et spill, istedet for å skru av og på som man måtte før.

- SD-kort inngang og et SD-kort som følger med. (Disse kan man få med plass på opptill 2GB tror jeg).
Dette kan man bruke til å lagre bilder, musikk, applications på osv.

- 2 kameraer med ca. lik kvalitet som et vanlig mobilkamera. Det ene sitter der mikrofonen satt før, og er til å ta bilde av seg selv. Det andre kameraet sitter bak og er til å ta bilder av venner osv.

- Lagring og avspilling av musikk. Desverre støttes bare AAC-formatet. Ingen MP3-filer.

- tilgang direkte fra DS'en til en nettbutikk som ligner litt på Wii Shop Channel. Denne heter DSi Shop. Her kan man laste ned applications/DSiWare-spill. Akkurat nå skal det gå ann å laste ned en nettleser gratis derfra, men den skal visst være ganske dårlig.

- Endel småkule redigeringsprogrammer til kameraet, musikkspilleren, osv. + nedlasting av programmer fra DSi Shop.

- 5 nivåer på lys-instillingen i forhold til 4 på DS Lite.

- Batteritiden ligger nå på 14 timer, 5 timer mindre enn DS Lite. (Dette er regna ut ifra laveste lys-nivå)

- Firmware som kan oppdateres/patches.

- Det ikke er noe GBA-slot på DSi'en, som da betyr at man ikke kan spille GBA/GameBoy-spill på den eller DS-spill som bruker GBA-slottet(Eks; Guitar Hero: On tour).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si fra hvis det er noe jeg ikke har fått med, så kan jeg redigere det inn.

Hva prisen i Europa vil ligge på er usikkert, men den koster i Japan ¥18,900 som tilsvarer $192, som igjen tilsvarer rundt 1300 NOK. Den er tilgjengelig i sort eller hvitt så langt.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#2
Du glemte det som gjør den så ufattlig ræva. Man kan ikke lenger spille Gamboy eller GBA spill på den. Ettersom man nå har fjerna GBA-porten på den, kan man heller ikke benytte seg av ekstrautstyr til f.eks Guitar Hero.

Dette er et par steg i riktig retning, samt et par steg tilbake.
 
#3
Jo, jeg nevnte det, men var kanskje litt lett å overse.

Er uansett enig i at det er dumt at de har fjerne GBA-slottet, men for meg gjør det ikke så mye. Har noen GBA spill men det er for det meste bare søppel, så kommer ikke til å spille dem anyways.
 
#5
Uh, nei.:p

Jeg hadde skrevet det opp nedenfor punktene, og når du sa at jeg hadde glemt å tatt det med lagde jeg det som et eget punkt.
 

Kilik

Lokal moderator
#6
Har den stygge førsteversjonen. Satser heller på å kjøpe en DS Lite til nedsatt pris når DSi lanseres.
 

sheriffen

humre humre
#7
Samme med meg, bare at min stygge feite ble stært. Nå venter jeg på at DSi kan komme ut sånn at jeg kan kjøpe meg DS Lite!
 
#8
Når jeg tenker meg om er det en sjanse for at jeg gjør som Sheriffen og Killik, og kjøper DS Lite etter DSi er sluppet. Men jeg har hørt noe om at det skal komme egne spill for DSi som ikke vil funke på DS Lite. Stemmer det?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#9
Siden DSi kommer med to kameraer, antageligvis.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#10
Da er det rundt 5 år siden den første DS-en ble sluppet på markedet
fyff som tia går.
Jeg har ennå ikke skaffa meg en DS, og velger å vente på DSi for å se hva som skjer med prisene på lite. Jeg eier ingen gb eller gba-spill og har ingen interresse for kameradill, så for meg er det ett fett hvilken jeg skaffer. Bedre skjerm på DSi høres artig ut, men er ikke noe jeg er villig å legge ut en halv tusenlapp for.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Skjermen i DS Liten er allerede mer enn sterk nok til å spille DS-spill på, bare så det er klart.

Jeg importerte de to forrige DS-ene rundt japansk launch-tider og hadde nok gjort det denne gangen også, om det ikke hadde vært for regionsforskjeller på DSi-sjappa. Det, og det at det ikke er noen nye store titler i år (bortsett fra en hel haug kjæledyrdill). Skaffer meg nok en når den kommer ut her til lands, men .. ja.
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Stemmer. DS kom vel ut i mai 2005 her til lands. Da hadde vi kule allerede hatt den i en seks måneders tid. Høhø.

Kjøpte DS Lite for bare et år siden. Skal ha compelling grunn til å kjøpe DSi med det aller første. Siden jeg ikke *akkurat* bruker Wii-en (eller x360-en, for den saks skyld) like mye som jeg hadde trodd jeg skulle, slår connectivity-en mellom de to maskinene meg som et litt pointless salgsargument.

Gleder meg til dagen jeg får kjøpt meg en skikkelig TV så jeg kan begynne å bruke Wii-en skikkelig. Den konsollen egner seg uhyre dårlig til prosjektør. :(
 
#15
Rettelse: Den konsollen egner seg skikkelig dårlig til DIN projektor, Shaddy. Og så lenge kontakten står litt på skakke er ikke dét tilfelle heller. Det er med andre ord mest du som er homo, og prøver å finne en eller annen bortforklaring for det.

Nintendo DS ble sluppet i Norge og Europa 11. mars 2005.

Jeg er litt fristet til å shoppe japansk DSi for min del, sikkert mye pussig som vil havne på japansk DSiWare uten å komme hitover med det første.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#16
Jeg liker den stygge feite så godt at den jeg har kan få vare til den eroderer i de mektige norske vindkast.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Det som er litt artig er at etter du har brukt DS Lite en stund, føles å gå tilbake til den feite omtrent sånn:

 
#18
hva faen.. kan de heller ikke komme med noe helt nytt i steden for å laga så jævlig mange versjone av DS. ikke faen om jeg investere et eneste flate øre på det dritte der :)
 
#19
Men du er klar over at de fleste nintendofans kjøper hva som helst så lenge det står Nintendo på det? De kommer nok til å tjene haugevis med penger på DSi også.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#20
Det er godt mulig jeg kjøper meg en DSi, eller en ny DS Lite ettersom min nåværende DS Lite har en sprekk som lager svarte flekker i den øverste skjermen. China quality, great!