Nintendo med MP3-spiller til GBA SP

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av GombaC+15.12.2004, 08.30-->
<!--QuoteBegin-Lodin
@15.12.2004, 04.59
Ja Nintendo er jo godt kjent for å lage billig møkk som ikke holder mål.  :rulleøyne:
149131​
Jepp, helt sant! Om ikke annet er Nintendo kjent for suveren kvalitet på sine produkte (bortsett fra kontrollen til N64, som var heller dårlig). Jeg tror tror dette blir et kvalitetsprodukt, Nintendo har ikke råd til å ødelegge ryktet sitt.
149303​
[/b]
Og Nintendo er den eneste som umiddelbart skjønte at frittliggende disker er en dårlig idé. Xboxen min ødela nettopp Outrun 2. Og får jeg erstatning for det? NEI! Det gjør jeg faen meg ikke. Det betyr at jeg må kjøpe en ny kopi, og bare kaste den gamle. Faen heller ... jeg har DET FØRSTE NES-SPILLET JEG KJØPTE ENDA! Og det funker! Samme med NES-en min. Den er femten år gammel, og den spiller fortsatt spill etter litt blåsing og banning.

PSX-en min spiller bare spill hvis jeg teiper lokket, setter den på hodet og ofrer en kylling. PS2-en min viser bare DVD-filmer i femten minutter, og klarer ikke å vise videoscener uten alvorlig hakking. Ting var virkelig bedre før i tiden, iallfall med hensyn til kvalitet.

Se i kjøp,salg og bytte topicet ditt Shadar. Der ligger det en løsning å venter på deg!

Kom til å tenke på at dette gjør Gamecuben til en videospiller hvis du har GBA player...hehe :p

Legg merke til at vi får en MP3 spiller til et produkt fra de som ikke tror på å bruke konsollene sine til annet enn spill... men istedenfor integrere det fra første stund er de så "snille" at vi får lov til å kjøpe en ekstra dings og dermed fylle deres allerede fulle lommer enda mer.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@16.12.2004, 05.27
Legg merke til at vi får en MP3 spiller til et produkt fra de som ikke tror på å bruke konsollene sine til annet enn spill... men istedenfor integrere det fra første stund er de så "snille" at vi får lov til å kjøpe en ekstra dings og dermed fylle deres allerede fulle lommer enda mer.
149680​
Nintendo gir oss i hvert fall et valg.

Opprinnelig skrevet av GombaC
Kom til å tenke på at dette gjør Gamecuben til en videospiller hvis du har GBA player...hehe
Tja ... Vet ikke om det vil fungere. Husk at GBA-filmene ikke fungerer med GameBoy Player.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Shadar@15.12.2004, 22.57
PSX-en min spiller bare spill hvis jeg teiper lokket, setter den på hodet og ofrer en kylling.
149500​
Haha, det husker jeg. :ler: Jeg spilte faktisk Metal Gear Solid på en lånt/leid PS i sin tid, og ja ... den måtte jeg sette på opp-ned for at den skulle virke. :D

PS2-maskinene mine fungerer faktisk veldig bra, selv den jeg kjøpte ved release i Norge for mange år siden, men de bråker endel mer nå enn de gjorde da de var nye.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+16.12.2004, 04.45-->
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@16.12.2004, 05.27
149680​
[/b]
Du er litt for nintendo-fanboy. Man må betale for valget. PSP hadde ikke vært mye billigere uten mp3-støtte.

Dere andre også. Med en gang Nintendo gjør noe dere fordømmer Sony for å gjøre, er det greit. For en herlig dobbeltmoral. Velkommen i klubben. ^_^

Opprinnelig skrevet av Novastrum+16.12.2004, 11.43-->
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@16.12.2004, 04.45
<!--QuoteBegin-LocoLennon
@16.12.2004, 05.27
149680​

Du er litt for nintendo-fanboy. Man må betale for valget. PSP hadde ikke vært mye billigere uten mp3-støtte.

149941​
[/b]
Og hvor har du de tallene fra? :)

hmmm

jaja. der fikk jeg meg en på trynet :)

øhhh... det er nå nettopp det de har gjort da! :rulleøyne:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gæh. Dette skal nok ikke kjøpes, gitt. Tungvinne og dodgy MP3-spiller-tjohoi har jeg to av allerede, trenger ikke en til. Bruker ikke faenskapet uansett.
Og... er det bare jeg som synes den interfacen på skjermbildene så utrolig stygg ut? Type sub-NES-æra?

Opprinnelig skrevet av http://www.ds.advancedmn.com
Actimagine Licenses New Technology

December 25, 2004

by: Oscar Wang

Actimagine licenses video compression technology to Nintendo.
Actimagine has signed a license agreement with Nintendo that allows Nintendo to use Actimagine video compression technology for Nintendo's portable gaming systems, the Game Boy Advance and Nintendo DS. You may have already noticed the technology is being used in the Metroid Hunters: First Hunt DS demo.

Here is the official issued press release:

Paris, 2004 Dec. 23rd - Actimagine video compression technology allows Nintendo and its licensees to release video titles that can be played on Nintendo’s world-renowned portable gaming devices. Full length movies will soon be available on cartridges for these consoles and this innovation turns the Nintendo consoles into the world's most affordable portable video player.

The main benefits of Actimagine technologies are superior image quality,
faster frame rates and high quality stereo sound all utilized in a high
compression factor that reduces memory requirements.

In June 2004, Nintendo Co., Ltd. released its first Game Boy Advance Video
titles using Actimagine technology, offering the first four of eight Pokémon?
episodes lasting 22 minutes each.

More recently, Actimagine has upgraded its technology, allowing a 90 minute movie to be stored on a 32MB cartridge, producing impressive audio and video quality on Nintendo portable consoles.

Andr?Pagnac, CEO of Actimagine explains “The adaptation of our video
compression technology for Nintendo portable consoles has been a very
challenging project. We are happy and honoured that Nintendo selected our technologies."

Metroid Prime Hunters: First Hunt, supplied with the new Nintendo DS
console that launched in the U.S. on November 21, demonstrates the
performance of Actimagine's technology, playing video on the two screens of the Nintendo DS simultaneously.

Actimagine’s overall objective is to embed its display software technologies in a variety of consumer electronics and telecom products. Andr?Pagnac adds"[…] The convergence of computer science and consumer electronics becomes a market reality. Beside a more exciting user experience, cost, quality and power consumption are the three key drivers of Actimagine technology and business strategy. Software is becoming a significant component for any Consumer Electronics or telecom manufacturer. We bring our expertise and patented core technologies to them."

More as it comes!
Ganske imponerende med 90 minutters film på et 32mb kort. Ser visst ut til at Nintendo dropper den "kun spilling"-politikken de har ført.

IGN har testa ut denne lille dingsen. Sjekk det ut!

Er det forresten det der som er Gayboy? =D