Nintendo Revolution

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
La oss håpe også Nintendo DS blir markedsledende i håndholdtmarkedet ... Nintendo er det mest sjarmerende spillselskapet av de tre store, synes jeg, og jeg håper virkelig Sony mislykkes med sin kjipe PSP. Jeg foretrekker GC-konsollen, Xbox er en god nummer to mens PS2 havner nede på tredjeplass med god margin. PSP blir en helt unødvendig konsoll slik jeg ser det.

For å komme til poenget: Jeg vil ha et nytt Mario-spill klart ved release (selv om det er usannsynlig, siden Mario 128 visstnok skal komme på GC) og helst også et nytt Zelda-spill innen rekkevidde. Ingen flere Mario-remakes, helst, og heller ikke et nytt Mario Sunshine. Gi oss noe ordentlig. Man kunne jo også håpe på at Nintendo tok seg tid til å finne på et nytt superkonsept i stedet for å bare satse på gamle helter, men det skjer vel trolig heller ikke. Bakoverkompatiblitet med GC-spill synes jeg ikke er så viktig, men det hadde vært en fordel å kunne bruke noe tilsvarende en Freeloader på GC. Resten stoler jeg på at Nintendo finner ut av på egen hånd. De vet hvordan man lager kontroller o.l., så det er jeg ikke bekymret for.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeremy Parish mener Nintendo allerede har tabbet seg ut med DS-en:

If Nintendo were truly, truly serious about making the DS a success, they'd be going after the people for whom the system has genuine appeal: non-gamers.

I want to see ads in Better Homes & Gardens telling the homemakers who read it that Zoo Keeper is charming and fun. Or maybe ads in Macworld showing off Feel the Magic's iPod-like vibe. There should be promotions in Teen People pushing Sprung as an interactive dating quiz. Nintendo hasn't been doing a particularly good job of pitching its system to people outside its GBA-buying audience, which is sort of stupid since dedicated Nintendo junkies are going to buy the system anyway.

Opprinnelig skrevet av Thinaran@16.01.2005, 12.19
Jeremy Parish mener Nintendo allerede har tabbet seg ut med DS-en:

If Nintendo were truly, truly serious about making the DS a success, they'd be going after the people for whom the system has genuine appeal: non-gamers.

I want to see ads in Better Homes & Gardens telling the homemakers who read it that Zoo Keeper is charming and fun. Or maybe ads in Macworld showing off Feel the Magic's iPod-like vibe. There should be promotions in Teen People pushing Sprung as an interactive dating quiz. Nintendo hasn't been doing a particularly good job of pitching its system to people outside its GBA-buying audience, which is sort of stupid since dedicated Nintendo junkies are going to buy the system anyway.
164182​
En slik kampanje må jo sees som å være meget risikofylt. Sjansen til å appelere synes ikke stor nok i forhold til muligheten for å tape store penger.

Hadde likt om det var flere steder på revolution hvor man kunne sette inn spill. Altså at man kunne ha 2 eller 3 spill inne i maskinen på engang så man kunne velge fra en hovedmeny hvilke spill man vil spiille. Da hade man sluppet og bytte mellom favorittspillene sine:D Men da hadde vel revolution blitt altfor stor med flere laserlesertgreier og det kommer nok ikke :( ellers hadde det vært greit om man kunne spille gamle gbaspill og ds spill å¨den uten ekstra gamebpyplayer og sånt. Og 8 kontrollinganger hadde vært litt kult til en del multiplayerspill..selv om skjermen hadde blitt litt liten da=P

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hahaha. :D Disc-changer i en konsoll hadde faktisk eid, enig der. Og angående kontroll-inputs... seriøst, hvor mange ganger får du samla åtte stykker til en match? Jeg har brukt alle fire kontroll-inputene mine samtidig ca. tre ganger.
Takke meg til fire inputs og innebygd nettspill-støtte. :)

Opprinnelig skrevet av Yetipants@16.01.2005, 10.05
Hahaha. :D Disc-changer i en konsoll hadde faktisk eid, enig der. Og angående kontroll-inputs... seriøst, hvor mange ganger får du samla åtte stykker til en match? Jeg har brukt alle fire kontroll-inputene mine samtidig ca. tre ganger.Takke meg til fire inputs og innebygd nettspill-støtte. :)
164468​
Man... jeg bruker den ca. 5 ganger i uka, mest fordi jeg bor en veldig sentral plass omgitt av venner, og Kiwi er rett over veien.

Men, 8 stk. hadde plitt for mye, heller en mulighet for trådløs linking mellom NR og TV-en nede i stua og NR og TV-en min i rommet, det hadde vært knall!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har ikke brukt de ekstra portene på Gamecuben noen gang, tror jeg. :( Ikke på Xboxen heller, men det kan ha med å gjøre at jeg bare har én håndkontroll. For meg er det med andre ord det samme hvor mange kontrollporter det er.

For øvrig: Det sitatet til Thinaran tror jeg har noe for seg. Bruke penger på å markedsføre en konsoll overfor gamere som kommer til å kjøpe konsollen likevel? :blunk: Men kanskje de tenker at det gjelder å overbevise gamerne om at de skal velge DS framfor PSP (de som ikke ser poenget i å investere i begge to)?

Hehe, å kjøpe en konsoll kan vel ikke under noen omstendighet kalles en "investering"? Jeg mener, snakk om meningsløst pengesluk. :)

Enn så lenge, skal jeg ha begge to. Før eller siden.

Hva gjelder Revolution, sitter jeg bare på gjerdet og venter. Enten blir dette et antiklimaks, eller så vil det funke. Hva jeg vil ha? Fokus, utførelse og stil. Bedre spill enn før.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hæ? :p Det kan kalles investering selv om det ikke er snakk om en leilighet eller en ny bil. Man har jo ikke glede av en PSP i seg selv, men man bruker et par tusen på den for å kunne spille spill til den. Derfor er det en investering. Akkurat som man investerer i et surroundanlegg eller en ny TV.

Hm, mulig. Jeg tolker ordet i den retning at det innebærer at pengene ikke forsvinner helt - at det er delvis økonomisk/fornuftsmessig hensiktsmessig. Jeg ville f.eks. aldri sagt at jeg investerte i en ny TV, men jeg investerer i min utdanning, da jeg går ut fra at det vil betale seg siden.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hmm. I følge ordboka betyr investere å «plassere kapital i noe». Det går ikke helt klart fram om det må være noe man kan tjene penger på på sikt eller om det må være en vare man får tilbake penger på. Man kan f.eks. si «å investere i en ny bil», og en bil er jo ikke akkurat et svært lønnsomt prosjekt.

Jeg tolker derfor å investere som noe man bruker mye penger på og som ikke er en forbruksvare.

Er meget skeptisk til Nintendo generelt fra før av. At de tør å kalle sin nye konsoll Revolution er vågalt. De er temmelig bråsikre på seg selv. Og som en annen sa, fallhøyden blir større hvis vinden ikke blåser Nintendo sin vei.

Har fått testet DS'en på jobb av snørrungene og jeg må si at den er ganske ålreit. Nå begynner det å likne på noe. Metroid Prime var ganske stilig. Bare synd at DS'en mangler analog. Å bruke den ene skjermen som analog funka jo egentlig OK, men skjermen blir fort fettete og stygg av mye tommel action. Men det er et steg i rett retning i det minste :)

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Revolution er sikkert bare en arbeidstittel, akkurat som da Gamecube het Dolphin under utviklingen. Nintendo velger sikkert et navn som i bunn og grunn bare beskriver maskinen denne gangen også.

Regnet nesten med at det var en arbeidstittel. Men poenget er det samme, de går ut og skryter den nye konsollen opp i skyene. Og hoverer med å si at PS3 og Xbox2 ikke blir konkurranse.

Akkurat den delen der virker ikke troverdig. Nintendo skjelver og prøver å overbevise resten at de klarer å holde tunga rett i munnen.

Vi får se når den tid kommer, kan være den blir tha shit eller at den rett og slett bare blir shit.

Ja, de skryter alle av hver sin konsoll, har ingen anelse hvem som blir best.

Opplagt. Tenker for øvrig at Nintendos connectivity-idé vil føle seg mye mer hjemme med trådløs kobling mellom DS/GBA2 og Revolution, enn i denne generasjonen. Så fremt de skjønner at det er én idé av flere man bør satse på, kan det bli temmelig tøft.

Ellers vil jeg ha Revolution på nett på ordentlig, gjerne fungerende som et aksesspunkt for DSen slik at DS også får fullverdig onlinestøtte.