Nintendo RevolutiON

Opprinnelig skrevet av Shadar+01.07.2005, 19.12-->
Her har man skrevet et aldri så lite blogginnlegg om de nye ryktene rundt Revolution, og tatt et mer helhetlig blikk på hele situasjonen. Har også postet de nye reklamene som er lekket, så blir det vel opptil dere å sette hode og hale på hele stasen ...

Hva tror dere, folkens?
237968​
[/b]

Er ikke så sikker på om Samus er den beste figuren å bruke. Hadde du hatt en 8-bit mario (går det an å si det?) og en 3-D mario eller noe slikt, TROR jeg den ville blitt bedre. Når vi ser bort i fra det, så tror jeg nok det er mange som ville blitt gira av å høre august. Alt i alt, det er en god plakat/bilde du har der :tommelopp:

<!--QuoteBegin-Novastrum
@01.07.2005, 22.42
Sorry for dobbeltpost, men jeg er litt stolt av denne:

Tok meg ca. 30 minutter. Lurer på om jeg skal ta et obskurt bilde av skjermen med digitaltkamera, og gi den ut til konspirasjonsmassene. :D
Edit: Argh.. må gjøre fonten litt smoothere.
238058​
Må si det samme til deg som til Novastrum.

men du er flink du også Novastrum :kul:

Lodin

Der Waaaah
Er jeg den eneste som tipper at Nintendo slipper NES, SNES og N64 kontroller med GC plugger etter hvert? Beste måten å spille de gamle versjonene.

Ja men helst i åtte forskjelige farger, gotta collect them all

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Thinaran@02.07.2005, 09.33
1UP har lagt opp en artikkel hvor de har intervjuet skaperen av Nintendo ON-videoen: I Want To Believe. På side 3 kan du se andre fan-videoer han har laget.

(JA, den er fake)
238229​
Jeg er mektig imponert over at hele videoen ble laget av én person på bare fem dager. Bare tenk på hva fyren er i stand til å lage på et år... Nintendo eller andre spillselskaper med respekt for seg selv bør prøve å få ham ansatt ASAP...

Var det ikke slik at han bare var tallsmann for den gruppen som lagde filmen? Synes å ha lest det på et eller annet forum. Uansett er filmen flott, med unntak av mario.

Ifølge cube.ign har Nintendo vist frem Revolutions kontroller, eller iallefall prinsippene bak dem, til diverse spillutviklerer. Dersom dette er riktig kan vel en ikke se heeelt bort i fra den utrolig lekre knappefrie kontrollen på side 1 i denne tråden. Jeg vil ha en sånn kontroll.

Kilde: http://cube.ign.com/articles/630/630385p1.html

Hvis de bruker ideen med en kontroll som er fri for knapper så tror jeg at det kan gå begge veier. Enten blir det en brakende suksess. Eller så blir det for nyskapende at folk ikke kommer til å like å bruke den. Tross alt så har tradisjonelle gamepads eksistert lenge nå.

Hvordan vil feks slossspill fungere med denne kontrollen ? Der kombinasjoner av knapper er viktig. For ikke å snakke om presisjon. Og hvordan de presser utviklerene til å tenke utforbi boksen når det kommer til kontroll/styring av spill. Kan bli mange nedturer.

Noen som er med på problemstillingen ? Jeg er utrolig spent på om Nintendo definerer fremtidens kontroll. Eller om Nintendo kan kun bruke kontrollen sin til en hammer som slår den siste spikeren i kista..

Med mindre kontrollen er et byggesett der man setter sammen ulike funksjoner som tilpasser de forskjellige spillene best mulig, så kan jeg ikke se for meg at den blir så genial til alle sjangre. Kanskje den er perfekt til et par-tre sjangre, men så kan den være elendig til andre.

Se på GameCube-kontrollen. Helt super til plattform og adventures, samt spill som er enkle i forhold til oppsettet kontrollen tilbyr. Men til slåsse-spill suger den (ja, Super Smash Bros. Melee er unntaket), og til FPS-spill (ikke Metroid Prime) er jo helt klart XBox-kontrollen å foretrekke. I tillegg har GameCube-kontrollen mangel på knapper i forhold til sine konkurrenter, noe som gjør at man ender opp med å måtte fjerne ting i tredjeparts-spill (f.eks. SSX Tricky), eller som gjør kontrollen mer komplisert å bruke. PS2-kontrollen er ikke spesielt god til FPS, og XBox-kontrollen er jeg ikke spesielt glad i til slåsse-spill, samt at ergonomien er litt "bob-bob".

Jeg håper bare ikke kontrollen blir så sær at den utelater ulike sjangre, eller gjør at noen sjangre blir håpløse å spille. Touch-kontroll? Jeg vet ikke om det er tingen ...

Jeg venter spent på hva denne kontrollen er, men jeg håper den gir noe mer i stede for å erstatte noe.

Men la oss si de revolusjonerer måten man spiller spill på, noe som føles så naturlig som å gå, er det ikke da verdt det? Eller skal man ta til takke med fortiden siden dagens spill fungerer best slik.

håper ikke nintendo går litt over teh top med teknologien.
er ikke alltid det nyeste og hippeste som er best.
selv håper jeg på en kontroll man holder i henda,
men knapper man kan trykke på og spaker man kan bevege.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@03.07.2005, 22.08
Se på GameCube-kontrollen. Helt super til plattform og adventures, samt spill som er enkle i forhold til oppsettet kontrollen tilbyr. Men til slåsse-spill suger den (ja, Super Smash Bros. Melee er unntaket), og til FPS-spill (ikke Metroid Prime) er jo helt klart XBox-kontrollen å foretrekke.
238789​
Kom ikke her og si at kontrollen ikke passer fett til Soul Calibur 2. Jeg ser heller ikke problemet med fps-spill, Timesplitters 2&3 går som en drøm (hva som er å foretrekke blir da en smaks- og vanesak).

Opprinnelig skrevet av Buggz+03.07.2005, 22.50-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@03.07.2005, 22.08
Se på GameCube-kontrollen. Helt super til plattform og adventures, samt spill som er enkle i forhold til oppsettet kontrollen tilbyr. Men til slåsse-spill suger den (ja, Super Smash Bros. Melee er unntaket), og til FPS-spill (ikke Metroid Prime) er jo helt klart XBox-kontrollen å foretrekke.
238789​
Kom ikke her og si at kontrollen ikke passer fett til Soul Calibur 2. Jeg ser heller ikke problemet med fps-spill, Timesplitters 2&3 går som en drøm (hva som er å foretrekke blir da en smaks- og vanesak).
238808​
[/b]
scII har ikke så alt for mye kopliserte knappekombinasjoner.
tenk deg f.eks tekken med gc-kontrollen :(

Opprinnelig skrevet av Buggz+03.07.2005, 22.50-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@03.07.2005, 22.08
238789​
238808​
[/b]
Hvis man allerede har spilt TimeSplitters 2 på XBox, så vil man ikke gå over til GameCube, i hvert fall ville ikke jeg gjort det. Ja, det funker på GameCube, men XBox-kontrollen (Controller S) passer supert til FPS. Det er riktignok en smak-sak, og jeg skal ikke nekte for det.

Hva angår Soul Calibur II ... Jeg kjøpte det selv til GameCube, men da kjøpte jeg Horis Soual Calibur II-sticke i samma slengen. Og ja, det var verdt det, for sticka er så utrolig mye bedre enn å bruke GameCube-kontrollen. Ikke det at man må ha sticke, man kan sikkert klare seg med PS2-paden til et sånt spill. Men det er helt jævlig å bruke d-paden på GameCube-kontrollen, og "A, B, X, Y"-oppsettet er dårlig å bruke i et slåsse-spill som Soul Calibur II. Igjen, du kan godt si at det er en smak-sak, men ikke kom å si at det ikke finnes bedre kontroller/måter å styre i spillet på enn med en GameCube-kontroll. Hvis du virkelig mener at GameCube-kontrollen er "top of the line" der, så synes jeg det er merkelig ...

Første gang jeg spilte SCll var på xbox, var egentlig ganske lett, og det var bare å trykke vilt på knappene. Da jeg prøvde det på GC følte jeg at spillet var enda lettere, og at det var enda mer effektivt og bare trykke vilt, så da er vel det et spill som blir "bedre" på GC :p

Opprinnelig skrevet av PureChaos@04.07.2005, 03.00
Første gang jeg spilte SCll var på xbox, var egentlig ganske lett, og det var bare å trykke vilt på knappene. Da jeg prøvde det på GC følte jeg at spillet var enda lettere, og at det var enda mer effektivt og bare trykke vilt, så da er vel det et spill som blir "bedre" på GC :p
238880​
Alle kan mashe, og det kan godt være at GameCube-kontrollen er mer "masher-vennlige" enn XBox-kontrollen. XBox-kontrollen er ikke noe god til slåsse-spill den heller, men den har i hvert fall et mer "normalt" oppsett når det gjelder slåsse-spill.

Jeg er egentlig litt redd for Revolution. Hva om denne revolusjonen bare er piss? Eller om den revolusjonerer spillindustrien om til noe jeg absolutt ikke liker? Jeg er fornøyd med hvordan jeg styrer spillene nå. Jeg er ikke sikker på om jeg er klar for noe helt nytt enda. Den kontrolleren Lodin viste oss (fra det russiske bladet) er et eksempel på hvordan jeg ikke vil ha det. Jeg vil styre spillet ved å trykke på knapper, bevege på stikka, eller berøre skjermen, men ... ikke hele kontrolleren.

Det er liten tvil om at revolusjonen kommer til å ligge i kontrolleren, men kommer den til å være så revolusjonerende at det blir umulig å spille visse typer spill? Da er det ikke tvil om at jeg kommer til å savne noen spillsjangere til konsollen.

Jeg gleder meg til august, kanskje vi da endelig får vite noe? Men jeg er fortsatt redd ...

Kilik

Lokal moderator
Jeg tror ikke de vil lage kontrollen så unik at man ikke kan spille klassiske spill. Jeg tror heller at den vil ta utgangspunkt i en tradisjonell kontroll, men med en del nye funksjoner. Tenk på DS. Den har nye funksjoner som to skjermer, touchscreen og mikrofon, men det hindrer ikke at man kan lage "vanlige" spill til den... Jeg tor det samme vil gjelde Revolution.

Jeg tror for så vidt det samme som deg, Kilik, men så har vi dette med å kalle konsollen Revolution da. Er DS-en en revolusjon? Nei, bare videreføring av tidlig-eksisterende konsepter, men i spillsammenheng er det jo for så vidt et friskt pust, men jeg vil fortsatt ikke kalle DS-en en revolusjon, heller en gimmick-håndholdt. Så, hvorfor i alle dager kaller de da (hvis det skulle vise seg at Revolution bare skulle inneholde noe DS-lignende gimmick) konsollen Revolution? Greit, det er jo en grei måte å skape litt hype på, men allikevel, jeg blir i hvert fall skuffet hvis ikke Nintendo kommer med en revolusjon nå. De kunne jo selvsagt tilby noe revolusjonerende, som for eksempel noe Virtual reality-lignende, men også den vanlige kontrollen og alt det vanlige som ellers hører en hjemmekonsoll til. Det er i så fall dette jeg håper på, men det blir nok helt sikkert noe gimmick greier, som for eksempel en touch screen på kontrollen.