Nintendo Revulotion

#1
From the latest EGM:

"Holy hot tamales - have you seen the new Legend of Zelda for GameCube yet? This baby looks good enough for the next wave of consoles. I can assure you it ain't but that doesn't necessarily mean you can't play the game on Nintendo's future system. That's right, dudes and dudettes; I've gotten wind that the company's next console will also run GameCube software. Remember that you read it here first..."
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Vel, det er da vel og bra at Nintendo endelig har fattet at bakover-combatability er bra, selv om det kanskje betyr at de muligens fortsetter med de små diskene, og det er vel egentlig ikke et pluss? Men så har jeg ikke peil heller. :p
 
#4
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Excelsion@20.06.2004, 14.50
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.
Ja, det burde da ikke være umulig å lage dem dobbelsidig og dobbellags. Uansett MÅ Nintendo elliminere mediaplass som en hemmende faktor ved spillutvikling til sin neste konsoll. En ser jo allerede nå at mange spill begynner å utnytte plassen på en vanlig DVD godt og at spill som GTA: San Andres til PS2 vil benytte seg av flere slike plater.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Baronen@20.06.2004, 13.09
Vel, det er da vel og bra at Nintendo endelig har fattet at bakover-combatability er bra, selv om det kanskje betyr at de muligens fortsetter med de små diskene, og det er vel egentlig ikke et pluss? Men så har jeg ikke peil heller. :p
Det eneste minuset jeg kan komme på er at det er mindre lagrings plass på en GC-Disk en en DVD-Disk de bruker i Xbox og PS2, men det vil jo forbedre seg etter hvert.
Og som Excelsion sa her forleden, det at det er vanskelig nok å kopiere så små disker at folk ikke gidder, gjør salget bedre grunnet at det ikke går an og laste ned og brenne falske kopier ut. Det er et pluss

Men et annet pluss på grunn av små disker, er at laseren i GC bruker omtrent bare 40-50% tid til å lese informasjon av disken enn en vanlig CD eller DVD.
 
#7
Opprinnelig skrevet av GombaC+21.06.2004, 00.12-->
<!--QuoteBegin-Excelsion
@20.06.2004, 14.50
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.
Ja, det burde da ikke være umulig å lage dem dobbelsidig og dobbellags. Uansett MÅ Nintendo elliminere mediaplass som en hemmende faktor ved spillutvikling til sin neste konsoll. En ser jo allerede nå at mange spill begynner å utnytte plassen på en vanlig DVD godt og at spill som GTA: San Andres til PS2 vil benytte seg av flere slike plater. [/b]
Wind Waker er 300MB.
FF:CC er 900MB.
Starfox Adventures 500MB.
Need For Speed Underground 740MB.

Vil jo ikke si at Nintendo har plassproblemer..
Kaller det slappe utviklere jeg..
 
#8
Opprinnelig skrevet av Excelsion+21.06.2004, 01.14-->
Opprinnelig skrevet av GombaC@21.06.2004, 00.12
<!--QuoteBegin-Excelsion
@20.06.2004, 14.50
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.

Ja, det burde da ikke være umulig å lage dem dobbelsidig og dobbellags. Uansett MÅ Nintendo elliminere mediaplass som en hemmende faktor ved spillutvikling til sin neste konsoll. En ser jo allerede nå at mange spill begynner å utnytte plassen på en vanlig DVD godt og at spill som GTA: San Andres til PS2 vil benytte seg av flere slike plater.
Wind Waker er 300MB.
FF:CC er 900MB.
Starfox Adventures 500MB.
Need For Speed Underground 740MB.

Vil jo ikke si at Nintendo har plassproblemer..
Kaller det slappe utviklere jeg.. [/b]
Hvordan vet du lagringsplassen til de forskjellige spillene?
 
#9
Opprinnelig skrevet av heatjoam+21.06.2004, 01.30-->
Opprinnelig skrevet av Excelsion@21.06.2004, 01.14
Opprinnelig skrevet av GombaC@21.06.2004, 00.12
<!--QuoteBegin-Excelsion
@20.06.2004, 14.50
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.

Ja, det burde da ikke være umulig å lage dem dobbelsidig og dobbellags. Uansett MÅ Nintendo elliminere mediaplass som en hemmende faktor ved spillutvikling til sin neste konsoll. En ser jo allerede nå at mange spill begynner å utnytte plassen på en vanlig DVD godt og at spill som GTA: San Andres til PS2 vil benytte seg av flere slike plater.

Wind Waker er 300MB.
FF:CC er 900MB.
Starfox Adventures 500MB.
Need For Speed Underground 740MB.

Vil jo ikke si at Nintendo har plassproblemer..
Kaller det slappe utviklere jeg..
Hvordan vet du lagringsplassen til de forskjellige spillene? [/b]
Har de liggende på Pc'en..
Nok om det.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Shadar@21.06.2004, 01.34
Deilig å tenke på at en av dere argumenterte med at de små discene hindrer piracy :D
Ja, det er litt komisk. Tragikomisk. Men, de piratene tjener ihverfall ikke penger. Nintendo taper allikevel på at det er mulig å laste ned til PC'en. Hvorfor skal man bry seg om å kjøpe GameCube og de exclusive spillene, når man kan få det gratis til PC'en? Sikkert gjordt av Sony-fanboysen/Microsoft-fanboysen det der.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Excelsion+21.06.2004, 01.14-->
Opprinnelig skrevet av GombaC@21.06.2004, 00.12
<!--QuoteBegin-Excelsion
@20.06.2004, 14.50
Nå har jo Iwata sagt det der for lenge siden da.
Dessuten er det meget sannsynlig at de fortsetter med de små diskene, ettersom de har hatt så stor suksess med kopi-sikringen på de.
Iåsafall en oppgradert versjon av diskene.

Ja, det burde da ikke være umulig å lage dem dobbelsidig og dobbellags. Uansett MÅ Nintendo elliminere mediaplass som en hemmende faktor ved spillutvikling til sin neste konsoll. En ser jo allerede nå at mange spill begynner å utnytte plassen på en vanlig DVD godt og at spill som GTA: San Andres til PS2 vil benytte seg av flere slike plater.
Wind Waker er 300MB.
FF:CC er 900MB.
Starfox Adventures 500MB.
Need For Speed Underground 740MB.

Vil jo ikke si at Nintendo har plassproblemer..
Kaller det slappe utviklere jeg.. [/b]
Da jeg sa at Nintendo må øke lagringsplassen til sin neste konsoll tenkte jeg ikke først og fremst på Nintendo selv, men på 3. partsutviklere.

Det er klart Nintendo er mestre til å utvikle til sin egen konsoll og klarer å presse ut magi av den lille appelsinen, men hva med andre utvilkere? Hva med med de som vil legge inn masse video og tale? De kommer nok ikke til å gi ut spillet sitt på en nintendo maskinog heller satse¨på andre konsoller. Og det er synd.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Selv om de vil ha bakoverkompabilitet betyr ikke det at Revolution-media vil ha like lav lagringsplass. Bare ta CD og DVD som et eksempel; de er fysisk like store disker og DVD er bakoverkompatibel med CD, men DVD har opptil 13 ganger mer plass...

Kanskje kan man tenke seg Nintendo lager custom mini-disker fritt basert på kommende HD-DVD (High-Defintion DVD) som har lagringskapasitet opptil 28 GB og vil være den fremste konkurrenten mot Sonys nye Blue-ray-format (opptil 54 GB dual-layer og blir trolig brukt i PS3). Vel, kun spekulasjoner fra min side...

Angående piratvirksomheten på GC tror jeg den har lite/ingenting å si for salget. Eneste måten å få kjørt disse spillene er å streame ISO'er fra harddisken på PC'en via bredbåndsadapteren. Dette er såpass avansert for de fleste at det aldri vil bli i nærheten like utbredt som piratvirksomheten til de andre konsollene. Dessuten er det kun et fåtall spill som for øyeblikket er fullt ut spillbare.
 
#15
Dette fører til en ting: Større spill!!

Jeg liker dette, og hvis Nintendo også får noen exclusive spill som ikke er beregnet for barn, så vurderer jeg å skaffe meg den. Det eneste som jeg kanskje ville hatt av oppfølgere på den neste konsollen måtte være Zelda a la OOT.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Lt Snake@21.06.2004, 13.46
Dette fører til en ting: Større spill!!

Jeg liker dette, og hvis Nintendo også får noen exclusive spill som ikke er beregnet for barn, så vurderer jeg å skaffe meg den. Det eneste som jeg kanskje ville hatt av oppfølgere på den neste konsollen måtte være Zelda a la OOT.
så zelda , mario og metroid er bare for barn?
nintendo har masse bra exclusivt ( LoZ: TWW, smash bros. , metroid prime osv)
det der. Lt snake, er noe av det mere ille jeg har hørt i det siste..
 
#17
Kanskje jeg var litt utydelig. Spillene du nevner er ikke bare for barn, men spill som Metriod liker jeg ikke (har nesten rundet det) og det samme gjelder Mario spillene. (Liker noen av de retro spillene på GBA da).

Når jeg skrev " Nintendo også får noen exclusive spill som ikke er beregnet for barn", så tenkte jeg på et fps spill a la Doom, Half Life, Halo, Far Cry, Killzone, osv. Spillene som nå er på gc finnes enten på andre konsoller eller spill jeg ikke liker. Med et unntak: Zelda: OOT (men det er jo N64 spill). Jeg har en gc, så ikke si at jeg ikke veit hva som er på konsollen.

Jeg vil også ha et spill i sjangeren med GTA, Driver, True Crime, osv som skulle ha vært exclusivt. En annen ting jeg savner på gc er en ordentlig online funksjon.
 

epp

firm and correct
#18
Jeg er egentlig ikke så opptatt av om de nye maskinene er bakoverkompatibele. Det blir til at man spiller de nyeste spillene uansett. Blir man bitt av nostalgi, så er det bare å finne fram den eldre maskinen.