[NX] Nintendo Switch med Howie O

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Men man kan alltids kjøpe spillet fysisk og alltid ha det med seg rundt? Litt mindre praktisk men ville jo løse akkurat det problemet.
 
Eneste jeg misliker her er ingen bakoverkompatibilitet.

Jeg har allerede Splatoon, 2ern er akkurat lik bare til en annen konsoll. Etc.
Splatoon 2 er helt nytt, alle spesialer er byttet ut og av de 4 våpene vi har sett er 1 nytt (dualis, med nytt dodge move) og 2 er betraktelig forandret (roller har to angrepsvarianter, og charger kan charge skuddet før den svømmer).
Noen baner må vi regne med å se igjen, de viste da også en oppusset versjon av Moray Tower med inklines lagt til.

Men ja for oss som har WiiU er det litt kjedelig med spill som Rayman Legends, Smash(?), Mario Maker(?), Mario kart 8, Lego City Undercover, fast racing etc. Jeg har allerede spilt de så har null interesse av å kjøpe de igjen, problemet mitt er hvis det fører til at jeg må vente lenger på at det skal komme spill jeg ikke har som jeg er interessert i :/

btw så forresten omtalt i går at det var en gammel WiiU build av Zelda demoen de brukte på eventene, og at Switch versjonen vil bli 1080p 60fps docked. Men det tror jeg ikke før jeg får se det xD
 

Lodin

Der Waaaah
Lolle over at pro controlleren er 800, ekstra joycons 900 og en ekstra dock 1000. Det er dog faktiske priser siden de tilsvarer de andre markedene pluss det vanlige.
Prisen for selve maskina er i det minste levbar, men om det eneste jeg bryr meg om ved launch er Zelda blir det muligens til WiiU. Kommer ann på åssen det kjører der.
 
Lolle over at pro controlleren er 800, ekstra joycons 900 og en ekstra dock 1000. Det er dog faktiske priser siden de tilsvarer de andre markedene pluss det vanlige.
Så en fyr som la ut et bilde som viste at istedenfor å kjøpe nødvendige accessories (dock, kontrollere) så kunne man heller legge inn $100 ekstra og få en Switch til xDD
 
Da var Switchen forhåndsbestilt sammen med Zelda. Hadde jeg hatt fri fra jobb den dagen hadde jeg nok campet utenfor eljkøp og skravlet med de andre asosiale som en skikkelig nerd (som jeg gjorde ved X-box 360 og Wii launchene - good times).

Hvis det blir til at spillegal samles den helgen, så er det vel bare Bomberman som duger til multiplayer? Eventuelt 1-2-Switch. Satser i tilfellet på at spillet er såpass lite at det ikke er noe problem å laste det ned fra esjappa. Elsket forøvrig bomberman til N64 og dette ser ganske likt ut (kanskje litt mindre 3D-arenaer), så blir nok til at jeg kjøper det etterhvert uansett, slik at jeg har noe multiplayer å spille til Mariokart, Arms og Splatoon kommer.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Tenkte meg nøye om i går og jeg går for Zelda til WiiU. Det er absutt det eneste spillet jeg kan tenke meg i nærmere fremtid. Bomberman har jeg liten tro på siden #fuckonami og Mario Kart har ikke nok nytt. Når så Nintendo har annonsert at eneste forskjell på Zelda er at det på Switch er 900p og WiiU 720 så føles det for dumt. Særlig siden økonomien skranter litt for tida.

Blir nok årets sommerlige sjøp når skattepenga og sånt ruller inn da. Men det føles stusselig å være sviker. Har kjøpt alle maskinene dag en siden GC. :penga:
 
Jepp, er i Lodin-leiren. Tror ikke det gagner dem noe særlig å lansere Zelda på flere plattformer slik, jeg hadde lett hoppa på på release om det var eksklusivt, men nå trenger jeg ikke det. Satser heller på at de mekker en ålreit bundle når Mario Odyssey kommer før jul. Kanskje i forbindelse med Black Friday?
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Kjøper nok som sagt før det. Når ting som Puyo Puyo Tetris, Stardew Valley og Disgaea 5 etterhvert dukker opp blir det mer aktuelt.
 

Lodin

Der Waaaah
Å Nintendo! Nesten all multiplayerfunksjonalitet som matchmaking med venner og voice chat foregår via en app til telefonen din. Grunnen ifølge Reggie er at man skal kunne gjøre de tinga også når Switchern er håndholdt og man finner wifi på et hustak, en flyplass eller en basketbane. På en måte logisk, men herre.

Sånn ellers har de holdt en egen Fire Emblem direct. Den store nyheten er at det kommer et nytt et til Switch. Sånn ellers kommer Warriors ikke lenger til WiiU, men Switch og 3DS istedet. Sist men ikke minst annonserte de at Heroes til mobiler kommer til Android 2 februar og iPhone senere. Suck it Super Mario Runnere.

Til sist er Internett fra seg av rage som vanlig. Ifølge Reggie er maskina først og fremst ment for spilling så Netflix og sånt er ikke no fokus. Alt det betyr er at sånt ikke er klart til launch.
 

Lodin

Der Waaaah
Kotaku har stilt Nintendo mot veggen og kommer med noen harda frågor. De får såklart ikke særlig konkrete svar.
Det mest artige er at de bekrefter at maskina er sonefri. Ikke bare det, men om jeg leser svaret riktig så kan man mekke en utenlandsk konto og bruke e-sjappa. Vil tro det betyr at man og må ha et kort med riktig lands valuta, men uansett høres det spesielt ut.
Will online stores be region-free or just cartridges?

The Nintendo Switch system is not region locked, but we recommend that players buy games within their region to ensure full service and support. The user will access the Nintendo eShop that corresponds to the country identified in their Nintendo Account. (Up to eight user accounts can be created on a single Nintendo Switch system.)
De gjentar og Reggie sitt svar om Netflix og sånn, men er mer tydlige på at det sikkert bare er midlertidig.
 
Har konkludert med ventetid sjølv. Det er ingenting inkludert i pakken annet enn maskina, og dag 1 bugs er eg lite interessert i. Zelda merker eg at eg kan vente med, og siden eg har egen kåk vil eg ha ein samlepakke som er verd å samle på. Den limited edition av BoTW er ræl sammenlignet med den dei får i USA, så det blir sikkert å komme ein bundle til sommeren med Mario, som eg nesten har meir lyst på enn Zelda.