Wii U har solgt dårligere enn Dreamcast. Smak litt på den.
Men ja, akkurat som Buggz må jeg bare si at det har vært et gullkjøp for min del; Super Mario 3D World, Super Mario Maker, Bayonetta 2, Mario Kart 8, Splatoon, Zelda-remakes, WarioWare og Nintendoland på fest, Smash Bros., og så har vi jo noen timer på Virtual Console... totalt sett har jeg nok brukt Wii U-en mer enn PS4-en.
Det jeg ønsker meg, er at NX bygges på samme måte som alt annet nå om dagen, dvs. PC-deler nesten rett fra hylla. Da går det an å legge seg på et vettugt nivå specs-messig, og fortsatt gå i pluss hvis man tar rundt 4K for herligheten. Mer maskinkraft og minne betyr også at Nintendo kan bygge på det de gjorde riktig med Wii U, og det er først og fremst Miiverse og eShop. Jeg har ikke testa butikken på Xbox One, men hvis Windows App Store er noe å gå etter, er det ikke all verdens. PSN-sjappa på PS4, da? Det er en skandale hvor treg, stygg og ubrukelig den er. For å finne det som faktisk er nytt på tjenesten istedenfor bare det Sony har bestemt at skal pushes på meg den uka, må jeg trykke fire-fem ganger til høyre på startskjermen, vente på at alle bildene skal lastes ned, og så trykke ned et par ganger til "All games" før jeg kan trykke X og faktisk se hva som er nytt. Nintendo har seff samme kuraterte innhold, men det er alltid det nyeste de har, og "What's New" er en knapp på første skjermbilde i eShop enten du er på Wii U eller 3DS. Og så har sjappa dynamisk musikk. Det er ei sjappe du blir glad av, selv om den teknisk sett er enklere enn Sony sin.
Miiverse er jo Miiverse og det kjenner man forhåpentligvis til, jeg liker at det faktisk funker som en dagbok eller scrapbook hvor du kan lagre minner relatert til spill. Det er en sånn typisk online-tjeneste du ikke visste at du ville ha før du får prøvd den. Bare kjør Miiverse parallellt med spillene slik at det dukker opp øyeblikkelig når jeg trykker på hjem-knappen på NX, ok, Nintendo? Og gi meg høyere oppløsning på skjermbildene, plz.
Nå skriver jeg jo som om det allerede er avgjort at jeg skal ha en NX, og... vel, det er det. Jeg må kjøpe alle nye Nintendo-konsoller uansett, det er en lidelse jeg har. Hilsen en som eier en GameBoy Micro.